فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان دخترانه آریاشهر تهران
کلاس: لیلیوم 1

ریاضی پنجم

مدرس: صافی، الهام
فعالیت: در زنگ بازی و ریاضی دوره ی ضرب اعداد سه رقمی و دورقمی انجام شد .(به صورت تکنیکی ،مساحتی،گسترده نویسی ) تمرینات جزوه تا سوال 9بررسی و رفع اشکال شد
تکلیف: سوالات10و11و12 مربوط به ضرب در جزوه با دقت و کامل انجام شود . یک برگه شطرنجی در اختیار دانش آموزان قرار داده شد که یک ضرب سه رقمی در دورقمی بنویسید و از راه خل مساحتی در داخل آن انجام دهید و یکشنبه آینده به کلاس تحویل دهید

خلاقیت

مدرس: جدیمند، لیلا
فعالیت: نقاشی به سبک دفرماسیون و انتزاعی کشیده شد وهر قسمت به صورت مجزا رنگامیزی گردید

ریاضی پنجم

مدرس: صافی، الهام
فعالیت: در زنگ بازی و ریاضی ابتدا در مورد زاویه های موجود در اطراف صحبت شد .در کلاس زوایای مختلف بررسی شد . سپس دانش آموزان در گروه های خود با استفاده از چوب بستنی و نی زاویه های مختلف رسم کردند و با نقاله اندازه گرفتند
تکلیف: سوالات 4تا9جروه ی ریاضی انجام شود .

زنگ تفریح

مدرس: صافی، الهام
فعالیت: در زنگ کلاس آشپزی ،توسط دانش آموزان با استفاده از بستنی و میوه و بیسکویت و مغز بادام دسر تابستانی درست کردند .

نجوم

مدرس: احدی، سارا
فعالیت: آموزش مبحث «اتمسفر یا جو کره زمین»: با هم آموختیم که چرا آسمان آبی است؟ بدون داشتن اتمسفر هیچ موجودی روی زمین وجود نداشت،آسمان آبی نداشتیم و حتی صدایی ایجاد نمیشد و همه جا در سکوت مطلق بود!لایه ای که کره ی زمین را از برخورد تهداد زیادی از سنگ های آسمانی محافظت میکند. آموزش اجرامی که در آسمان میبینیم و ترتیب قرارگیری آنها : ابرها به ما نزدیک ترند یا ماهواره ها؟ ماه به نزدیک تر است یا جت ها؟ هواپیما ها در ارتفاع بیشتری پرواز میکنند یا ایستگاههای فضایی؟
تکلیف: اجرامی که در آسمان میبینیم را با توجه به لایه ای بودن جو به ترتیب قرار دهید: پرندگان، ابرها، بالون، هواپیما،شهاب ها، ماهواره ها و ایستگاههای فضایی،جت ها... و در نهایت ماه. تکلیف بالا می تواند به صورت نقاشی یا کاردستی باشد.

علوم پنجم

مدرس: صافی، الهام
فعالیت: در زنگ دانشمند کوچک ،ابتدا بچه ها ویدیو در مورد بدن انسان و گوارش غذا از دهان تا روده را تماشا کردند .بعد درمورد عملکرد قسمتهای مختلف بدن صحبت کردند.
تکلیف: برای جلسه ی آینده ،یک قسمت از بدن را که در کلاس انتخاب کردیم ،در موردش تحقیق کرده و نقاشی یا تصویر آن قسمت را بچسبانید و در یک مقوای آ4 تحقیق را ارایه دهید

فارسی پنجم

مدرس: صافی، الهام
فعالیت: در زنگ بازی با کلمات ،مکعب هایی که در وجه های آن کلماتی قرار گرفت دراختیار دانش آموزان قرار گرفت ،و دانش آموزان جملاتی را در دفتر بنویسند و جدول قسمتهای آن را مشخص کنند ،در کلاس درمورد نهاد ،فعل،گزاره،مفعول ،حرف اضافه،متمم صحبت شد .
تکلیف: تکلیف جلسه ی اول فارسی که در جزوه می باشد رابا دقت انجام دهید .

ورزش پنجم

مدرس: امینی، سارا
فعالیت: معارفه گفتگو در مورد علاقمندی رشته های ورزشی و تدریس بازی و ورزش هماهنگی عصب و عضله

ریاضی پنجم

مدرس: صافی، الهام
فعالیت: در زنگ بازی و ریاضی ابتدا با پرسش و پاسخ از دانش آموزان درمورد الگوهای موجود در طبیعت یا اطراف ،توجه دانش آموزان به سمت الگوسازی و الگویابی سوق داده شد . سپس با ارایه یک نمونه الگو در پای تختی ایده ی ایجاد الگو در دانش آموزان بوجود آمد.نحوه ی پیدا کردن رابطه نیز تدریس شد .
تکلیف: تا یکشنبه ی آینده دانش آموزان فرصت دارند روی یک مقوای آ4،یک الگو با ابزار و وسایل در دسترس مثل استیک ستاره و ماه ،شکلات ،مروارید ،حبوبات،و یا نقاشی طراحی و درست کنند و بر روی مقوا بچسبانند .به زیباترین و تمیزترین ونیز صحیح بودن الگو کارت امتیاز تعلق می‌گیرد .
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: