فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان دخترانه آریاشهر تهران
کلاس: مینا 1

ریاضی چهارم

مدرس: درخشی، سحر
فعالیت: مبحث ضرب کسر ها تدریس شد. تمرین صفحات 38 و 39 ریاضی آ.پ انجام شد.
تکلیف: تمرین صفحات 49 و 50 ریاضی کار انجام شود.

فارسی چهارم

مدرس: درخشی، سحر
فعالیت: روان خوانی صفحه 41 فارسی آ.پ تمرین شد. واژه آموزی درس 4 ( شمارش جمله) تدریس شد. جعبه کلمات درس 4 فارسی کار انجام شد.
تکلیف: شعر روباه و زاغ حفظ شود.

مطالعات اجتماعی چهارم

مدرس: درخشی، سحر
فعالیت: درس4 و 5 اجتماعی کار تصحیح شد.

ورزش چهارم

مدرس: یوسفی، زهره
فعالیت: دویدن گرم کردن تخصصی طناب مرور تمرینات جلسه قبل ( طناب زیگزاگی جلو و عقب - چپ و راست ) تست پرتاب توپ تست دارت بازی های ازاد ( والیبال - بسکتبال- بدمینتون)

ریاضی به زبان انگلیسی

مدرس: بخشی ثمری، زهرا
فعالیت: امروز در کلاس math نحوه ی نوشتن قانون و الگوی اعداد ورودی و الگوی اعداد خروجی input/output machine تدریس شد.

ریاضی چهارم

مدرس: درخشی، سحر
فعالیت: مبحث جمع و تفریق با مخرج های نابرابر مرور شد. تمرین های دفتر ریاضی انجام شد.
تکلیف: ارمغان شماره 6 انجام شود.

هنر چهارم

مدرس: فقیه، فرناز
فعالیت: طرح اصلی نمایشگاه نقاشی با موضوع: بازیافت و انرژی تجدید پذیر، روی مقوای اصلی که مربوط به نمایشگاه می باشد، با مداد کشیده شد.

مهارت زندگی

مدرس: اسماعیلی، نرگس
فعالیت: موضوع: مدیریت استرس با ورزش کردن دانش آموزان یاد گرفتند که گاهی برای کاهش انرژی کاذب ناشی از استرس می توانند حرکات ورزشی انجام بدهند. فعالیت: بازی مسیر آرامش کارت های دایره ای شکل روی زمین به صورت مسیر چیده سد، روی هر کارت یک فعالیت کاهش دهنده یا افزایش دهنده استرس به همراه یک حرکت ورزشی نوشته شده بود. دانش آموزان می بایست فعالیت های درست را انتخاب می کردند و حرکات مربوط به هر کارت را اجرا میکردند تا به خط پایان برسند.
تکلیف: دانش آموزان عزیزم لطفا فعالیت صفحه 16 کتاب را تکمیل کنید.

بازی استراتژیک

مدرس: یوسفی، آوا
فعالیت: بازی اول : دانش آموزان 2 به 2 دست های خود را گرفته و با ریتم موزیک میچرخند و با گفتن حرکت های مختلف معلم خود حرکات را انجام‌میدهند مثلا: دست راست بالا ، پای چپ بالا و ... اهداف موسیقایی (ریتمیک) 1.تقویت حس ریتم بچه‌ها باید حرکاتشان را با ضرب و ریتم موسیقی هماهنگ کنند. این باعث رشد درک درونی از «پالس» و «تایمینگ» می‌شود. 2.گوش دادن فعال آنها یاد می‌گیرند با دقت به موسیقی و دستور معلم گوش دهند تا به موقع واکنش نشان دهند. 3.هماهنگی حرکت و موسیقی ترکیب شنیدن و انجام دادن باعث تثبیت ارتباط بین حس شنوایی و حرکت می‌شود. بازی 2 : حلقه ها را به صورت دایره چیده و هر دانش آموز داخل حلقه ایستاده و شماره گذاری میشوند و عددهای فرد کد 1 و اددهای زوج کد زوج میشوند و دانش آموزان با گفتن کد 1 توسط معلم خود میچرخند به دور حلقه و کد 2 همزمان با گروه خود داخل حلقه میاند با ریتم 1 2 3 4 و 5 6 7 هم دست های خود را بالا برده و با چوبک ضرب میزنند و با ریتم بعدی موزیک همه داخل حلقه خود با ریتم 1 2 ، 123 با عقب جلو کردن پای خود و ضرب چوبک بازی را ادامه میدهند. اهداف حرکتی و بدنی 1.هماهنگی بین حرکات بدن و ریتم استفاده از دست، پا، چرخش و چوبک هم‌زمان هماهنگی چندبخشی بدن را تقویت می‌کند. 2.تقویت تعادل و کنترل حرکات داخل و بیرون رفتن از حلقه، چرخش و ضرب نیاز به کنترل بدن دارد. 3.توسعه مهارت‌های حرکتی ظریف و درشت چوبک‌زدن (حرکت ظریف) و چرخیدن و جهش (حرکت درشت) در کنار هم به رشد جامع حرکتی کمک می‌کند.

علوم به زبان انگلیسی

مدرس: بخشی ثمری، زهرا
فعالیت: شروع کلاس با خواندن و پخش آهنگ،تدریس صفحه ی 15 کتاب درسی با موضوعearth and environment,تکرار و تمرین در مورد بلایای طبیعی و بلایای انسانی :man made and natural disasters.

هوش و استعداد تحلیلی

مدرس: درخشی، سحر
فعالیت: تمرین ها تا صفحه 28 انجام شد. نکاتی در مورد هوش تصویری توضیح داده شد.

ریاضی چهارم

مدرس: درخشی، سحر
فعالیت: تمرین های صفحه 46 ریاضی کار تصحیح شد. مبحث مقایسه کسر مرور شد.
تکلیف: تمرین های دفتر ریاضی انجام شود.

علوم چهارم

مدرس: درخشی، سحر
فعالیت: درس 3 علوم کار پرسش و مرور شد.

مطالعات اجتماعی چهارم

مدرس: درخشی، سحر
فعالیت: درس 5 اجتماعی آ.پ تدریس شد و فعالیت های مربوطه انجام شد.
تکلیف: تمرین های درس 5 اجتماعی کار انجام شود. درس 4 و 5 اجتماعی آ.پ مطالعه شود.

سواد مالی

مدرس: کرمانشاهی، پریسا
فعالیت: سلام و احترام خدمت اولیای گرامی امروز در کلاس، درس پنجم تدریس شد. فعالیت‌های کلاسی با همکاری و مشارکت خوب دانش‌آموزان انجام گردید و برای درک بهتر مطالب، کلیپ آموزشی مرتبط با درس نیز پخش شد. با سپاس از همراهی و پشتیبانی شما عزیزان
تکلیف: لطفا فعالیت منزل درس پنجم انجام شود و کتاب چگونه برای تفریح پول در آوریم در گروه گذاشته می‌شود با سپاس از بزرگواران.

ریاضی به زبان انگلیسی

مدرس: بخشی ثمری، زهرا
فعالیت: امروز در کلاس math با مفهوم input-output machine آشنا شدیم. تمرین و مرور درس جلسه ی گذشته شامل مضرب های اعداد:Multiples.بازی با ماشین ورودی و خروجی.

ریاضی چهارم

مدرس: درخشی، سحر
فعالیت: تمرین های صفحه 45 ریاضی کار تصحیح شد. مبحث ساده کردن کسر و جمع و تفریق کسر با مخرج های نابرابر مرور شد. خانم ریاضی برگزار شد.

علوم چهارم

مدرس: درخشی، سحر
فعالیت: تمرین های درس 3 علوم کار تصحیح شد.
تکلیف: درس 3 علوم کار به خوبی مطالعه شود.

هدیه‌های آسمان چهارم

مدرس: درخشی، سحر
فعالیت: درس 5 هدیه تدریس شد.

رباتیک

مدرس: امیری، عاطفه
فعالیت: با سلام خدمت اولیای عزیز در این جلسه دانش آموزان کیت های رباتیک را تحویل گرفتند .بعد از معرفی قطعات داخل کیت ها و یادگیری بستن پیچ و مهره ،اشکال هندسی ساختند.

زیبانویسی

مدرس: بایی لاشکی، زینب
فعالیت: کتاب کار حرف ر وانواع آن شامل ر مرغی ورشمشیری با ترسیم شکل برای درک بهتر دانش آموز تدریس شد کتاب خطاط شو اتصال حرف ر به میم وتحریر درست حرف میم وکاربرد ر شمشیری تدریس شد
تکلیف: صفحات 14 15 کتاب خطاط شو وتا صفحه 25 کتاب کار تمرین وتکمیل شود وهفته آینده دانش آموزان حتما همراه داشته باشند

رایانه

مدرس: طاهری، سیده مونا
فعالیت: درس کار با Photopea موضوع درس: آشنایی با برش تصویر، ابزار انتخاب و مفهوم لایه‌ها هدف: یادگیری مهارت‌های پایه در ویرایش تصویر با استفاده از برنامه‌ی آنلاین Photopea مباحث تدریس‌شده: 1. باز کردن تصویر (Open): دانش‌آموزان یاد گرفتند چگونه از منوی File، عکس مورد نظر خود را باز کنند. 2. آشنایی با ابزار انتخاب (Selection Tools): معرفی ابزارهای انتخاب مثل Rectangular Marquee Tool و Lasso Tool برای انتخاب بخش‌های مختلف تصویر. 3. ابزار برش (Crop Tool): آموزش نحوه‌ی برش تصویر برای حذف قسمت‌های اضافی. 4. مفهوم لایه‌ها (Layers): توضیح داده شد که هر عکس یا قسمت جدید در طراحی، در یک لایه جداگانه قرار می‌گیرد و می‌توان آن را جابه‌جا، حذف یا ویرایش کرد. 5. تمرین عملی: دانش‌آموزان یک تصویر باز کردند، با ابزار برش اندازه‌ی آن را تغییر دادند و با ابزار انتخاب، بخشی از تصویر را جدا کردند. فعالیت کلاسی: در پایان، بچه‌ها با چند تصویر ساده کار کردند تا بتوانند لایه‌ها را ببینند و با انتخاب بخش‌های مختلف، طراحی دلخواهشان را بسازند.

مهارت اجتماعی

مدرس: مصطفوی النوری، سیده سروناز
فعالیت: نام وسایل غذاخوری و نحوه چیدمان میز غذاخوری آموزش داده شد . نکاتی درباره چیدمان مناسب به دانش آموزان گفته شد .

ریاضی چهارم

مدرس: درخشی، سحر
فعالیت: تمرین صفحه 37 ریاضی آ.پ تصحیح شد.

علوم چهارم

مدرس: درخشی، سحر
فعالیت: درس 3 علوم کار تدریس شد. فعالیت های کلاسی درس 3 علوم کار انجام شد.
تکلیف: تمرین های درس 3 علوم کار انجام شود.

فارسی چهارم

مدرس: درخشی، سحر
فعالیت: تمرین روان خوانی درس 4 فارسی آ.پ انجام شد.

قرآن چهارم

مدرس: رضایی، طاهره
فعالیت: با سلام. درس قران از ص 9تا 13 تدریس گردید. سوره نبا به صورت صوتی برای دانش اموزان خوانده شد
تکلیف: دانش اموزان عزیز سوره تغابن در خانه روخوانی گردد

علوم به زبان انگلیسی

مدرس: بخشی ثمری، زهرا
فعالیت: امروز در کلاس science در مورد زمین و محیط اطراف خود صحبت شد.
تکلیف: دانش آموزانی که باید رونویسی از روی ارزشیابی science انجام دهند لطفا تکلیف خود را روز چهارشنبه بیاورند.دختران عزیزم برگه ها توسط یکی از اولیا امضا شود.باتشکر
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: