1404/08/29
1404/08/28
ریاضی چهارم
مدرس:
مردانه، غزاله
فعالیت:
تمرین جمع تکنیکی در کلاس انجام شد.
مقدمه ضرب دورقمی در کلاس تدریس شد.
تکلیف:
دانش آموزان عزیز ضرب و جمع های در دفتر نوشته شده را حل کنند.
ارمغان شمارهی توسط دانشآموزان عزیز تکمیل شود.
فارسی چهارم
مدرس:
مردانه، غزاله
فعالیت:
گنجینه 4 در کلاس تکمیل شد.
نگارش چهارم
مدرس:
مردانه، غزاله
تکلیف:
نگارش درس ارزش علم در کتاب آموزش و پرورش تکمیل شود.
هنر چهارم
مدرس:
فقیه، فرناز
فعالیت:
ادامه نقاشی نمایشگاه اجرا شد.
مهارت زندگی
مدرس:
اسماعیلی، نرگس
فعالیت:
موضوع: مدیریت استرس (تصویرسازی ذهنی)
متن کتاب خوانده شد و پس از توضیح تاثیر تصویرسازی ذهنی در کاهش استرس، چند موسیقی از صداهای طبیعت در کلاس پخش کردیم تا دانش آموزان تصویر سازی ذهنی را تمرین کنند.
بازی استراتژیک
مدرس:
یوسفی، آوا
فعالیت:
بازی 1:
حلقه ها را به صورت یک دایره چیده ودانش آموزان دور هر حلقه کنارش می ایستند و داخل هر حلقه دو کاپ گیم میگذاریم و دانش آموزان با ریتم موزیک 1 2 3 4 ، چهار قدم برداشته تا به حلقه دیگر برسند و با ریتم بعدی موزیک نشسته و با گفتن 1 ، 2 و 1 2 3 دو بار کاپ گیم را روی زمین زده و با 1 2 3 دو کاپ گیم را به هم میزنند و همینکار تا آخر تکرار میشود.
اهداف آموزشی و تربیتی بازی 1 در کلاس ریتموگیم
1.تقویت درک ریتم و ضربآهنگ
این بازی به دانشآموزان کمک میکند تا شمارش ریتمهای پایه (1،2،3،4) را در حین حرکت و انجام فعالیتهای هماهنگشده تجربه کرده و توانایی پایبندی به ضرب را تقویت کنند.
2.افزایش هماهنگی حرکتی-شنیداری
ترکیب حرکت در فضای دایره، توقف در ریتم مشخص و اجرای الگوهای ضربهزدن با کاپگیم باعث بهبود هماهنگی میان شنوایی، حرکت و اجرای عملی میشود.
3.توسعه مهارتهای حرکتی درشت و ظریف
قدمبرداری منظم روی ریتم (مهارت درشت) و ضربهزدن دقیق کاپگیم روی زمین و به یکدیگر (مهارت ظریف)، هر دو در این فعالیت تمرین میشوند.
4.افزایش تمرکز و توجه پایدار
دانشآموزان برای اجرای صحیح توالی حرکات و ضربهها باید به ریتم موسیقی و تغییرات آن توجه دقیق داشته باشند، که موجب تقویت تمرکز میشود.
5.تقویت مهارتهای گروهی و یادگیری مشارکتی
حرکت گروهی در یک حلقه، رعایت نوبت، هماهنگی با همکلاسیها و حفظ نظم جمعی، مهارتهای تعامل اجتماعی و همکاری را ارتقا میدهد.
6.تقویت حافظه شنیداری و حرکتی
تکرار الگوهای ریتمیک و حرکتی به شکل متوالی، موجب تقویت حافظه توالی و یادسپاری ساختارهای ریتمیک میشود.
7.افزایش اعتمادبهنفس در اجرا
اجرای هماهنگ فعالیتها در یک محیط حمایتی و مشارکتی، به دانشآموزان کمک میکند تا اعتمادبهنفس بیشتری در اجرای ریتم و حرکات داشته باشند.
بازی 2 : تمرین اجرای صف صبحگاهی آذر
علوم به زبان انگلیسی
مدرس:
بخشی ثمری، زهرا
فعالیت:
شروع کلاس با خواندن و پخش آهنگ،یادآوری و مرور درس،تکمیل صفحه ی 17 کتاب درسی با موضوعات زباله های بازیافت شدنی.درست کردن recycling truck.
تکلیف:
دختران عزیزم لطفا دروس 1-2 scienceرا مطالعه بفرمایید.باتشکر
هوش و استعداد تحلیلی
مدرس:
مردانه، غزاله
فعالیت:
در کلاس تمرین ابتدایی سودکو انجام شد.
1404/08/27
ریاضی چهارم
مدرس:
مردانه، غزاله
فعالیت:
حل مسئلهی فصل 3 در کلاس تدریس و تکمیل شد.
تکلیف:
ضرب و جمع های داخل دفتر توسط دانش آموزان عزیز در منزل تکمیل شود.
علوم چهارم
مدرس:
مردانه، غزاله
فعالیت:
پرسش فصل های اول تا سوم به روش جعبهی اسرار با بازی و فعالیت در حیاط مدرسه انجام شد.
فارسی چهارم
مدرس:
مردانه، غزاله
فعالیت:
بخشی از تمرینات کتاب کار فارسی درس آرش کمانگیر در کلاس تکمیل شد.
تکلیف:
دانش آموزان عزیز تمرینات درس آرش کمانگبر را در کتاب کار تکمیل کنند.
املا چهارم
مدرس:
مردانه، غزاله
فعالیت:
املای درس یازده قدم و آرش کمانگیر در کلاس انجام شد.
مطالعات اجتماعی چهارم
مدرس:
مردانه، غزاله
فعالیت:
پرسش استان و مرکز استان انجام شد.
نکات مهم درس 6 و 7 در کتابکار تدریس و تکمیل شد.
سواد مالی
مدرس:
کرمانشاهی، پریسا
فعالیت:
سلام و عرض ادب خدمت اولیای عزیز،
امروز درس هفتم را با همکاری و مشارکت پرانرژی دخترهای گلم تدریس کردیم. فعالیتهای کلاسی انجام شد و کلیپ آموزشی درس نیز برای بچهها پخش شد.
تکلیف:
لطفا فعالیت منزل مربوط به درس هفتم انجام شود باسپاس از شما عزیزان.
ریاضی به زبان انگلیسی
مدرس:
بخشی ثمری، زهرا
فعالیت:
امروز در کلاس math با انواع زاویه ها آشنا شدیم: Acute angle/right angle/obtuse angle/straight angle/reflex angle/The whole angle.مبحث زوایا با تکرار و تمرین یادآوری شد،صفحه ی 18 تکمیل شد.بازی پازل زوایا جهت تمرین بیشتر انجام شد.
مهارت اجتماعی
مدرس:
مصطفوی النوری، سیده سروناز
فعالیت:
اتیکت نشستن و برخاستن در کلاس آموزش داده شد. در انتهای کلاس در تمرینی 7 جمله به صورت جاخالی در انجام شد.
تکلیف:
تمرینی که انتهای کلاس انجام شده چک می شود .
1404/08/26
ریاضی چهارم
مدرس:
مردانه، غزاله
فعالیت:
تمرین ضرب با بازی جاسوس ضرب و پیشذرامدی از ضرب دو رقمی در کلاس انجام شد.
تکلیف:
جدول ضرب در منزل تمرین شود.
علوم چهارم
مدرس:
مردانه، غزاله
فعالیت:
فصل 4 کتاب کار علوم در کلاس چک و تکمیل شد.
فارسی چهارم
مدرس:
مردانه، غزاله
فعالیت:
تدریس درس آرش کمانگیر با پاسخ به درک مطلب در کلاس تکمیل شد.
جعبه کلمات درس آرش کمانگیر در کتابکار تکمیل و تدریس شد.
املا چهارم
مدرس:
مردانه، غزاله
تکلیف:
املای درس های آرش کمانگیر و یازده قدم تکمیل شود.
مطالعات اجتماعی چهارم
مدرس:
مردانه، غزاله
تکلیف:
تمرینات درس 6 کتابکار اجتماعی در منزل تکمیل شود
هدیههای آسمان چهارم
مدرس:
مردانه، غزاله
فعالیت:
تدریس درس 6 تکمیل شد.
رباتیک
مدرس:
امیری، عاطفه
فعالیت:
با سلام خدمت اولیای عزیز
در این جلسه دانش آموزان عینک ها را باز کردند و شروع به ساخت سازه ی منجنیق کردند.
زیبانویسی
مدرس:
بایی لاشکی، زینب
فعالیت:
اتصال ب به دال درصفحات 18و19 خطاط شو تدریس شد
حرف دال در کتاب کار آموزش و پرورش صفحات 30و31 تدریس شد
حرف د در ص
تکلیف:
صفحات 18و19 خطاط شو وصفحات 30 و31 کتاب کار تمرین وتکمیل شود
1404/08/25
ریاضی چهارم
مدرس:
مردانه، غزاله
فعالیت:
تمرینات صفحهی 46 و 45 کتاب کار ریاضی در کلاس چک و تکمیل شد.
پرسش کلاسی جدول ضرب انجام شد.
علوم چهارم
مدرس:
مردانه، غزاله
فعالیت:
تدریس درس چهارم کتاب کار ریاضی تکمیل شد.
تکلیف:
تمرینات درس چهارم در کتاب کار ریاضی در منزل توسط دانشآموزان عزیز تکمیل شود.
فارسی چهارم
مدرس:
مردانه، غزاله
فعالیت:
تدریس متن آرش کمانگیر در کلاس تکمیل شد.
تکلیف:
دانش آموزان عزیز یکبار از متن درس آرش کمانگیر در منزل رونویسی کنند.
قرآن چهارم
مدرس:
رضایی، طاهره
فعالیت:
با سلام. درس قرآن از ص 24 تا 26 تدریس گردید. دانش آموزان سوره عبس را در کلاس روخوانی نمودند. درس حروف مقطعه تدریس گردید.
تکلیف:
دانش آموزان عزیز سوره آل عمران را در خانه روخوانی کنند.
رایانه
مدرس:
طاهری، سیده مونا
فعالیت:
درس کار با Photopea (فتوپیا)
موضوع درس:
آشنایی با انواع ابزارهای برش (Selection & Cut Tools) و کار با بخش History (تاریخچه) در Photopea
هدف:
یاد دادن مهارتهای پایهای و مهم در ویرایش تصویر، مهارت بازگشت به مراحل قبلی و اصلاح اشتباهات.
مباحث تدریسشده:
1. آشنایی با انواع ابزارهای انتخاب و برش (Selection Tools):
Rectangular Marquee (برش مربعی)
Elliptical Marquee (برش دایرهای)
Lasso Tool (انتخاب آزاد)
Magic Wand (انتخاب بخشهای همرنگ)
بچهها یاد گرفتند چطور اشکال مختلف را انتخاب و جدا کنند.
2. برش (Cut) و جابهجایی بخشهای تصویر:
آموزش داده شد که چگونه بخش انتخابشده را ببرند، کپی کنند یا جابهجا کنند.
3. آشنایی با پنل History (تاریخچه):
توضیح داده شد که هر کاری که انجام میدهند در History ذخیره میشود.
یاد گرفتند اگر اشتباه کردند، میتوانند یک یا چند مرحله به عقب برگردند.
مفهوم Undo و کنترل خطاها تمرین شد.
4. تمرین عملی:
هر دانشآموز یک تصویر باز کرد، بخشهایی را با ابزارهای مختلف برش داد و چند بار با History به مراحل قبلی برگشت تا عملکرد آن را بهتر درک کند.
تکلیف:
تکلیف جلسه بعد
1. وارد سایت Photopea.com شوید.
2. یک تصویر انتخاب کنید (حیوان - طبیعت - میوهها...).
3. با 3 ابزار مختلف برش (مثل Lasso، Marquee و Magic Wand) حداقل سه بخش از تصویر را انتخاب و جدا کنید.
4. هر بار که اشتباه کردید از History یک مرحله به عقب برگردید.
5. در نهایت یک فایل جدید بسازید و برشهای خود را در آن قرار دهید.
6. فایل خود را با نام زیر ذخیره کنید:
Photopea_Cut_YourName.png
7. فایل را تا جلسه بعد ارسال کنید به:
mo.taheri.it@gmail.com
علوم به زبان انگلیسی
مدرس:
بخشی ثمری، زهرا
فعالیت:
شروع کلاس science با singing a song/پرسش و پاسخ و یاداوری مطالب درس دوم با موضوع earth and disasters,روخوانی متن کتاب و تکرار و تمرین آن،بازی با مثال های disasters،تدریس مبحث recycling(بازیافت)،و تماشای ویدیوی مربوط به آن.