فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان دخترانه آریاشهر تهران
کلاس: مینا 3

ریاضی چهارم

مدرس: مردانه، غزاله
فعالیت: مبحث کسر و عدد مخلوط کتاب آموزش و پرورش ریاضی تدریس شد.
تکلیف: تمرینات کتاب آموزش صفحات 28 و 29 توسط دانش آموزان عزیز در منزل تکمیل شود. ارمغان شماره 4 توسط دانش‌آموزان عزیز در منزل تکمیل شود.

علوم چهارم

مدرس: مردانه، غزاله
فعالیت: تمرینات کتاب‌کار علوم درس دو در کلاس چک و تکمیل شد.

فارسی چهارم

مدرس: مردانه، غزاله
تکلیف: تمرینات درس دو کتاب‌کار فارسی توسط دانش‌آموزان عزیز در منزل تکمیل شود.

هنر چهارم

مدرس: فقیه، فرناز
فعالیت: روی مقوا اشتنباخ با موضوع: بازیافت و انرژی تجدید پذیر، با آبرنگ و گواش نقاشی کشیدند.

مهارت زندگی

مدرس: اسماعیلی، نرگس
فعالیت: موضوع: مدیریت استرس(گفتگوی منطقی) فعالیت: دانش آموزان با توجه به محتوای جلسه سوم کتاب مهارت زندگی کاربرگ مربوطه(گلدان های احساسات مختلف) را رنگ آمیزی کردند. بازی: باد کردن بادکنک و رقابت بین افکار منطقی و افکار غیر منطقی

بازی استراتژیک

مدرس: یوسفی، آوا
فعالیت: بازی 1 : چوبک و حلقه 4 حلقه با رنگ های مختلف میگذاریم 2 گروه یعنی 8 حلقه ، 4 نفر 4 نفر اول تو حلقه هستند، چوبک هم 2 تا دست هر نفر هست و‌با ریتم اول موزیک و ضرب چوبک ها 1 2 3 4 و با ریتم بعدی موزیک 12 ، 1 2 3 بین حلقه ها جا به جا شده و 1 2 3 هم ضرب چوبک ها، و بچه ها باگفتن اسم رنگ ها توسط مربی مثلا قرمز بین دو گروه جا به جا میشوند. 1.تقویت دقت شنیداری و توانایی تشخیص تغییر ریتم: کودکان با گوش دادن به تغییرات در ریتم موسیقی، توانایی درک الگوهای زمانی و تغییرات در ضرب را تقویت می‌کنند. 2.افزایش هماهنگی گروهی: هر گروه باید حرکات خود را با دیگر اعضا و ریتم موسیقی هماهنگ کند. این امر موجب ارتقای مهارت همکاری و هم‌زمانی در اجرا می‌شود. 3.تقویت تمرکز و واکنش سریع به دستور: با شنیدن نام رنگ‌ها از سوی مربی، شرکت‌کنندگان باید در کوتاه‌ترین زمان تصمیم گرفته و به موقعیت جدید منتقل شوند. 4.توسعه مهارت‌های حرکتی و بدنی: جابه‌جایی میان حلقه‌ها در حین اجرای ریتم موجب هماهنگی بیشتر میان حرکات بدنی و زمان‌بندی شنیداری می‌گردد. 5.پرورش انعطاف‌پذیری ذهنی و تمرکز چندوجهی: انجام هم‌زمان چند وظیفه (اجرای ریتم، حفظ هماهنگی گروهی و پاسخ به دستور مربی) باعث افزایش ظرفیت ذهنی و انعطاف شناختی در کودکان می‌شود. بازی 2 حلقه و رنگ : حلقه ها به صورت دایره چیده میشود با رنگ های متفاوت هر دانش آموز در یک حلقه ایستاده و با موزیک هر زمان معلم خود گفت به دور حلقه همگی میچرخند. با صدای استپ معلم خود هر کس باید در یک حلقه ایستاده وقتی معلم اسم هر رنگی را گفت آن دو دانش آموز باید سریع جا به جا شوند. اهمیت و مزایای بازی این هفته تقویت دقت و تمرکز شنیداری (گوش دادن به توقف موسیقی و نام رنگ‌ها) رشد مهارت‌های ریتمیک (حرکت هماهنگ با ضرب موسیقی) افزایش سرعت واکنش (واکنش سریع به توقف موسیقی و تغییر جای رنگ‌ها) تقویت مهارت‌های تشخیص رنگ و حافظه دیداری ایجاد هماهنگی حرکتی و تعادل بدن (چرخیدن دور حلقه و پریدن داخل آن) پرورش مهارت‌های اجتماعی و تعامل گروهی (رعایت نوبت، جایگزینی سریع با دیگران) تقویت انعطاف‌پذیری ذهنی (تغییر جهت و جایگاه بر اساس دستور معلم) افزایش نشاط، هیجان و تخلیه انرژی مثبت بالا بردن اعتماد به نفس در واکنش سریع و درست در جمع

علوم به زبان انگلیسی

مدرس: بخشی ثمری، زهرا
فعالیت: امروز در کلاس science فیلم مربوط به تغییر انواع حالت مواد به یکدیگر و یادداشت برداری از ویدیو در دفتر science.تدریس freezing,تمرین و تکرار مطالب تدریس شده،بازی حالت های مختلف مواد.

هوش و استعداد تحلیلی

مدرس: مردانه، غزاله
فعالیت: تمرینات کتاب کار صفحات 8 و 9 و 10 درکلاس چک و تکمیل شد. تمرینات صفحه 11 و 12 توسط دانش‌آموزا با روش مدیریت زمان تکمیل شد.

ریاضی چهارم

مدرس: مردانه، غزاله
فعالیت: کتاب کار ریاضی فصل یک در کلاس چک و تکمیل شد.

علوم چهارم

مدرس: مردانه، غزاله
تکلیف: دانش‌آموزان عزیز درس یک و دو علوم را از کتاب کار در منزل مطالعه کنند. درس دو کتاب کار علوم در منزل تکمیل شود.

فارسی چهارم

مدرس: مردانه، غزاله
فعالیت: پرسش کلاسی جعبه کلمات درس یک و دو در کلاس انجام شد.

املا چهارم

مدرس: مردانه، غزاله
فعالیت: املای درس دوم در حیاط نوشته شد.

مطالعات اجتماعی چهارم

مدرس: مردانه، غزاله
فعالیت: پرسش کلاسی و دوره‌ی درس اول و دوم در کلاس برگزار شد.

سواد مالی

مدرس: کرمانشاهی، پریسا
فعالیت: سلام و عرض ادب خدمت اولیای گرامی امروز درس سوم تدریس شد. فعالیت کلاسی مربوط به این درس انجام گردید و پاورپوینت آموزشی نیز برای دانش‌آموزان نمایش داده شد. در ادامه، مفهوم درآمد همراه با مثال برای دانش‌آموزان توضیح داده شد تا تفاوت آن را بهتر درک کنند. با سپاس از همراهی شما
تکلیف: لطفاً در جلسه‌ی آینده، دانش‌آموزانی که کتاب همراه نداشتند، حتماً کتاب خود را بیاورند. فعالیت‌های منزل مربوط به درس‌ها نیز حل شود و کتاب حتماً همراه دختران گلم باشد. همچنین خواهشمندم تکالیف سه درس گذشته کامل انجام شده باشد. در پایان، کتاب جدید با عنوان «پول در می‌آورم» در کلاس معرفی شد. با سپاس از همراهی و همکاری شما

ریاضی به زبان انگلیسی

مدرس: بخشی ثمری، زهرا
فعالیت: امروز صفحه ی 11 کتاب math در کلاس تکمیل شد.

ریاضی چهارم

مدرس: مردانه، غزاله
فعالیت: تمرینات کتاب کار ریاضی تا صفحه‌ی 24 در کلاس چک شد.

علوم چهارم

مدرس: مردانه، غزاله
فعالیت: بخشی از تمرینات درس دو کتاب کار علوم در کلاس چک شد. پرسش کلاسی از مبحث مخلوط و محلول در کلاس انجام شد.

فارسی چهارم

مدرس: مردانه، غزاله
فعالیت: پرسش جعبه کلمات درس یک و دو در کلاس برگزار شد. تمرینات بخشی از درس دو کتاب کار فارسی در کلاس چک شد.

املا چهارم

مدرس: مردانه، غزاله
تکلیف: دانش آموزان عزیز متن درس در جست و جو و کوچ پرستو‌ها را برای املا در منزل تمرین کنند.

هدیه‌های آسمان چهارم

مدرس: مردانه، غزاله
فعالیت: پرسش‌های درس دو در کلاس تکمیل شد. درس سه در کلاس تدریس شد.

رباتیک

مدرس: امیری، عاطفه
فعالیت: با سلام خدمت اولیای عزیز در این جلسه راجع به ربات ایرانی سورنا و انواع ربات های کاربردی دنیا صحبت کردیم .

زیبانویسی

مدرس: بایی لاشکی، زینب
فعالیت: صفحات 10و11 کتاب خطاط شو وصفحات 18و19 کتاب کار تدریس شد
تکلیف: صفحات 10و11کتاب خطاط شو وصفحات 18و19 کتاب کار تمرین وتکمیل شود

مهارت اجتماعی

مدرس: مصطفوی النوری، سیده سروناز
فعالیت: ابتدای کلاس درباره تعریف اتیکت و تفاوت آن با مهارت زندگی صحبت شد ، کلمات جادویی را مرور کردیم. تئوری سوسک را آموزش دادیم و به تفاوت بین واکنش و پاسخ در پرداختیم.
تکلیف: تئوری سوسک را برای خانواده توضیح دهید . برای واکنش و پاسخ یک مثال بنویسید.

ریاضی چهارم

مدرس: مردانه، غزاله
فعالیت: تمرینات کتاب‌کار ریاضی تا سر مبحث میلیون در کلاس تکمیل شد.

علوم چهارم

مدرس: مردانه، غزاله
فعالیت: بخشی از کتاب آموزش و پرورش علوم با روش معلم‌شو در کلاس تدریس و تکمیل شد.

فارسی چهارم

مدرس: مردانه، غزاله
تکلیف: دانش آموزان عزیز یکبار از متن درس «در جست و جو» در منزل رو نویسی کنند.

نگارش چهارم

مدرس: مردانه، غزاله
فعالیت: تمرینات بخشی از درس دو کتاب نگارش آموزش و پرورش در کلاس چک و تکمیل شد.
تکلیف: تمرینات کتاب آموزش و پرورش نگارش، صفحات 15 و 16 و 17 و 18 توسط دانش‌آموزان عزیز در منزل تکمیل شود.

قرآن چهارم

مدرس: رضایی، طاهره
فعالیت: با سلام. درس قران تا ص 5 تدریس گردید
تکلیف: دانش اموزان عزیزص 5 سوره حضرت ابراهیم را در خانه تمرین کنند

رایانه

مدرس: طاهری، سیده مونا
فعالیت: موضوع: آموزش کار با Gmail امروز به دانش‌آموزان نحوه‌ی کار با سرویس ایمیل Gmail آموزش داده شد. در این جلسه، دانش‌آموزان با روش ساخت حساب کاربری (Add Account)، ارسال ایمیل (Send Email)، دریافت ایمیل (Receive Email)، الصاق فایل (Attach File)، تنظیمات اولیه (Settings) و نکات امنیتی (Security Tips) در استفاده از ایمیل آشنا شدند
تکلیف: بچه‌های عزیز امروز یاد گرفتیم چطور با جیمیل (Gmail) کار کنیم. حالا برای تمرین، می‌خوام هرکدوم از شما یک ایمیل برای من بفرستید آدرس من: mo.taheri.it@gmail.com وقتی می‌خواهید ایمیل بفرستید: 1. در قسمت موضوع (Subject) بنویسید: تمرین جیمیل من 2. در قسمت متن پیام بنویسید: «من امروز یاد گرفتم چطور ایمیل بفرستم.» 3. آخر ایمیل، اسم و فامیل خودتون رو بنویسید. منتظرم ایمیل‌های قشنگتون رو ببینم. فیلم درس در روز های آینده بارگذاری خواهد شد

علوم به زبان انگلیسی

مدرس: بخشی ثمری، زهرا
فعالیت: شروع کلاس با پخش و خواندن آهنگ،مرور و تکرار و تمرین مباحث تدریس شده ی گذشته با پرسش و پاسخ از دختران عزیزم،تدریس مبحث melting،بازی با بادکنک و گفتن اطلاعات در مورد کلمات نوشته شده روی بادکنک.
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: