فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان دخترانه آریاشهر تهران
کلاس: مینا 3

ریاضی چهارم

مدرس: مردانه، غزاله
فعالیت: تمرین جمع تکنیکی در کلاس انجام شد. مقدمه ضرب دورقمی در کلاس تدریس شد.
تکلیف: دانش آموزان عزیز ضرب و جمع های در دفتر نوشته شده را حل کنند. ارمغان شماره‌ی توسط دانش‌آموزان عزیز تکمیل شود.

فارسی چهارم

مدرس: مردانه، غزاله
فعالیت: گنجینه 4 در کلاس تکمیل شد.

نگارش چهارم

مدرس: مردانه، غزاله
تکلیف: نگارش درس ارزش علم در کتاب آموزش و پرورش تکمیل شود.

هنر چهارم

مدرس: فقیه، فرناز
فعالیت: ادامه نقاشی نمایشگاه اجرا شد.

مهارت زندگی

مدرس: اسماعیلی، نرگس
فعالیت: موضوع: مدیریت استرس (تصویرسازی ذهنی) متن کتاب خوانده شد و پس از توضیح تاثیر تصویرسازی ذهنی در کاهش استرس، چند موسیقی از صداهای طبیعت در کلاس پخش کردیم تا دانش آموزان تصویر سازی ذهنی را تمرین کنند.

بازی استراتژیک

مدرس: یوسفی، آوا
فعالیت: بازی 1: حلقه ها را به صورت یک دایره چیده و‌دانش آموزان دور هر حلقه کنارش می ایستند و داخل هر حلقه دو کاپ گیم میگذاریم و دانش آموزان با ریتم موزیک 1 2 3 4 ، چهار قدم برداشته تا به حلقه دیگر برسند و با ریتم بعدی موزیک نشسته و با گفتن 1 ، 2 و 1 2 3 دو بار کاپ گیم را روی زمین زده و با 1 2 3 دو کاپ گیم را به هم میزنند و همین‌کار تا آخر تکرار میشود. اهداف آموزشی و تربیتی بازی 1 در کلاس ریتم‌وگیم 1.تقویت درک ریتم و ضرب‌آهنگ این بازی به دانش‌آموزان کمک می‌کند تا شمارش ریتم‌های پایه (1،2،3،4) را در حین حرکت و انجام فعالیت‌های هماهنگ‌شده تجربه کرده و توانایی پایبندی به ضرب را تقویت کنند. 2.افزایش هماهنگی حرکتی-شنیداری ترکیب حرکت در فضای دایره، توقف در ریتم مشخص و اجرای الگوهای ضربه‌زدن با کاپ‌گیم باعث بهبود هماهنگی میان شنوایی، حرکت و اجرای عملی می‌شود. 3.توسعه مهارت‌های حرکتی درشت و ظریف قدم‌برداری منظم روی ریتم (مهارت درشت) و ضربه‌زدن دقیق کاپ‌گیم روی زمین و به یکدیگر (مهارت ظریف)، هر دو در این فعالیت تمرین می‌شوند. 4.افزایش تمرکز و توجه پایدار دانش‌آموزان برای اجرای صحیح توالی حرکات و ضربه‌ها باید به ریتم موسیقی و تغییرات آن توجه دقیق داشته باشند، که موجب تقویت تمرکز می‌شود. 5.تقویت مهارت‌های گروهی و یادگیری مشارکتی حرکت گروهی در یک حلقه، رعایت نوبت، هماهنگی با هم‌کلاسی‌ها و حفظ نظم جمعی، مهارت‌های تعامل اجتماعی و همکاری را ارتقا می‌دهد. 6.تقویت حافظه شنیداری و حرکتی تکرار الگوهای ریتمیک و حرکتی به شکل متوالی، موجب تقویت حافظه توالی و یادسپاری ساختارهای ریتمیک می‌شود. 7.افزایش اعتمادبه‌نفس در اجرا اجرای هماهنگ فعالیت‌ها در یک محیط حمایتی و مشارکتی، به دانش‌آموزان کمک می‌کند تا اعتمادبه‌نفس بیشتری در اجرای ریتم و حرکات داشته باشند. بازی 2 : تمرین اجرای صف صبحگاهی آذر

علوم به زبان انگلیسی

مدرس: بخشی ثمری، زهرا
فعالیت: شروع کلاس با خواندن و پخش آهنگ،یادآوری و مرور درس،تکمیل صفحه ی 17 کتاب درسی با موضوعات زباله های بازیافت شدنی.درست کردن recycling truck.
تکلیف: دختران عزیزم لطفا دروس 1-2 scienceرا مطالعه بفرمایید.باتشکر

هوش و استعداد تحلیلی

مدرس: مردانه، غزاله
فعالیت: در کلاس تمرین ابتدایی سودکو انجام شد.

ریاضی چهارم

مدرس: مردانه، غزاله
فعالیت: حل مسئله‌ی فصل 3 در کلاس تدریس و تکمیل شد.
تکلیف: ضرب و جمع های داخل دفتر توسط دانش آموزان عزیز در منزل تکمیل شود.

علوم چهارم

مدرس: مردانه، غزاله
فعالیت: پرسش فصل های اول تا سوم به روش جعبه‌ی اسرار با بازی و فعالیت در حیاط مدرسه انجام شد.

فارسی چهارم

مدرس: مردانه، غزاله
فعالیت: بخشی از تمرینات کتاب کار فارسی درس آرش کمانگیر در کلاس تکمیل شد.
تکلیف: دانش آموزان عزیز تمرینات درس آرش کمانگبر را در کتاب کار تکمیل کنند.

املا چهارم

مدرس: مردانه، غزاله
فعالیت: املای درس یازده قدم و آرش کمانگیر در کلاس انجام شد.

مطالعات اجتماعی چهارم

مدرس: مردانه، غزاله
فعالیت: پرسش استان و مرکز استان انجام شد. نکات مهم درس 6 و 7 در کتاب‌کار تدریس و تکمیل شد.

سواد مالی

مدرس: کرمانشاهی، پریسا
فعالیت: سلام و عرض ادب خدمت اولیای عزیز، امروز درس هفتم را با همکاری و مشارکت پرانرژی دخترهای گلم تدریس کردیم. فعالیت‌های کلاسی انجام شد و کلیپ آموزشی درس نیز برای بچه‌ها پخش شد.
تکلیف: لطفا فعالیت منزل مربوط به درس هفتم انجام شود باسپاس از شما عزیزان.

ریاضی به زبان انگلیسی

مدرس: بخشی ثمری، زهرا
فعالیت: امروز در کلاس math با انواع زاویه ها آشنا شدیم: Acute angle/right angle/obtuse angle/straight angle/reflex angle/The whole angle.مبحث زوایا با تکرار و تمرین یادآوری شد،صفحه ی 18 تکمیل شد.بازی پازل زوایا جهت تمرین بیشتر انجام شد.

مهارت اجتماعی

مدرس: مصطفوی النوری، سیده سروناز
فعالیت: اتیکت نشستن و برخاستن در کلاس آموزش داده شد. در انتهای کلاس در تمرینی 7 جمله به صورت جاخالی در انجام شد.
تکلیف: تمرینی که انتهای کلاس انجام شده چک می شود .

ریاضی چهارم

مدرس: مردانه، غزاله
فعالیت: تمرین ضرب با بازی جاسوس ضرب و پیش‌ذرامدی از ضرب دو رقمی در کلاس انجام شد.
تکلیف: جدول ضرب در منزل تمرین شود.

علوم چهارم

مدرس: مردانه، غزاله
فعالیت: فصل 4 کتاب کار علوم در کلاس چک و تکمیل شد.

فارسی چهارم

مدرس: مردانه، غزاله
فعالیت: تدریس درس آرش کمانگیر با پاسخ به درک مطلب در کلاس تکمیل شد. جعبه کلمات درس آرش کمانگیر در کتاب‌کار تکمیل و تدریس شد.

املا چهارم

مدرس: مردانه، غزاله
تکلیف: املای درس های آرش کمانگیر و یازده قدم تکمیل شود.

مطالعات اجتماعی چهارم

مدرس: مردانه، غزاله
تکلیف: تمرینات درس 6 کتاب‌کار اجتماعی در منزل تکمیل شود

هدیه‌های آسمان چهارم

مدرس: مردانه، غزاله
فعالیت: تدریس درس 6 تکمیل شد.

رباتیک

مدرس: امیری، عاطفه
فعالیت: با سلام خدمت اولیای عزیز در این جلسه دانش آموزان عینک ها را باز کردند و شروع به ساخت سازه ی منجنیق کردند.

زیبانویسی

مدرس: بایی لاشکی، زینب
فعالیت: اتصال ب به دال درصفحات 18و19 خطاط شو تدریس شد حرف دال در کتاب کار آموزش و پرورش صفحات 30و31 تدریس شد حرف د در ص
تکلیف: صفحات 18و19 خطاط شو وصفحات 30 و31 کتاب کار تمرین وتکمیل شود

ریاضی چهارم

مدرس: مردانه، غزاله
فعالیت: تمرینات صفحه‌ی 46 و 45 کتاب کار ریاضی در کلاس چک و تکمیل شد. پرسش کلاسی جدول ضرب انجام شد.

علوم چهارم

مدرس: مردانه، غزاله
فعالیت: تدریس درس چهارم کتاب کار ریاضی تکمیل شد.
تکلیف: تمرینات درس چهارم در کتاب کار ریاضی در منزل توسط دانش‌آموزان عزیز تکمیل شود.

فارسی چهارم

مدرس: مردانه، غزاله
فعالیت: تدریس متن آرش کمانگیر در کلاس تکمیل شد.
تکلیف: دانش آموزان عزیز یکبار از متن درس آرش کمانگیر در منزل رونویسی کنند.

قرآن چهارم

مدرس: رضایی، طاهره
فعالیت: با سلام. درس قرآن از ص 24 تا 26 تدریس گردید. دانش آموزان سوره عبس را در کلاس روخوانی نمودند. درس حروف مقطعه تدریس گردید.
تکلیف: دانش آموزان عزیز سوره آل عمران را در خانه روخوانی کنند.

رایانه

مدرس: طاهری، سیده مونا
فعالیت: درس کار با Photopea (فتوپیا) موضوع درس: آشنایی با انواع ابزارهای برش (Selection & Cut Tools) و کار با بخش History (تاریخچه) در Photopea هدف: یاد دادن مهارت‌های پایه‌ای و مهم در ویرایش تصویر، مهارت بازگشت به مراحل قبلی و اصلاح اشتباهات. مباحث تدریس‌شده: 1. آشنایی با انواع ابزارهای انتخاب و برش (Selection Tools): Rectangular Marquee (برش مربعی) Elliptical Marquee (برش دایره‌ای) Lasso Tool (انتخاب آزاد) Magic Wand (انتخاب بخش‌های هم‌رنگ) بچه‌ها یاد گرفتند چطور اشکال مختلف را انتخاب و جدا کنند. 2. برش (Cut) و جابه‌جایی بخش‌های تصویر: آموزش داده شد که چگونه بخش انتخاب‌شده را ببرند، کپی کنند یا جابه‌جا کنند. 3. آشنایی با پنل History (تاریخچه): توضیح داده شد که هر کاری که انجام می‌دهند در History ذخیره می‌شود. یاد گرفتند اگر اشتباه کردند، می‌توانند یک یا چند مرحله به عقب برگردند. مفهوم Undo و کنترل خطاها تمرین شد. 4. تمرین عملی: هر دانش‌آموز یک تصویر باز کرد، بخش‌هایی را با ابزارهای مختلف برش داد و چند بار با History به مراحل قبلی برگشت تا عملکرد آن را بهتر درک کند.
تکلیف: تکلیف جلسه بعد 1. وارد سایت Photopea.com شوید. 2. یک تصویر انتخاب کنید (حیوان - طبیعت - میوه‌ها...). 3. با 3 ابزار مختلف برش (مثل Lasso، Marquee و Magic Wand) حداقل سه بخش از تصویر را انتخاب و جدا کنید. 4. هر بار که اشتباه کردید از History یک مرحله به عقب برگردید. 5. در نهایت یک فایل جدید بسازید و برش‌های خود را در آن قرار دهید. 6. فایل خود را با نام زیر ذخیره کنید: Photopea_Cut_YourName.png 7. فایل را تا جلسه بعد ارسال کنید به: mo.taheri.it@gmail.com

علوم به زبان انگلیسی

مدرس: بخشی ثمری، زهرا
فعالیت: شروع کلاس science با singing a song/پرسش و پاسخ و یاداوری مطالب درس دوم با موضوع earth and disasters,روخوانی متن کتاب و تکرار و تمرین آن،بازی با مثال های disasters،تدریس مبحث recycling(بازیافت)،و تماشای ویدیوی مربوط به آن.
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: