1404/09/19
ریاضی چهارم
مدرس:
مردانه، غزاله
فعالیت:
آزمون تیمز در کلاس برگزار شد.
هنر چهارم
مدرس:
فقیه، فرناز
فعالیت:
طراحی هاشور و سایه روشن سنگ و صخره آموزش داده شد.
مهارت زندگی
مدرس:
اسماعیلی، نرگس
فعالیت:
در این جلسه با توجه به محتوای کتاب مهارت های زندگی، روش های مدیریت استرس مرور شدند.
و بعد از آن درس جدید با موضوع حل مسأله(تعریف مسأله) به دانش آموزان آموزش داده شد.
تکلیف:
دانش آموزانی که کتاب همراهشان نداشتند فعالیت صفحه ی 29 کتاب را تکمیل کنند.
ممنونم.
بازی استراتژیک
مدرس:
یوسفی، آوا
فعالیت:
دانش آموزان یک شی یا یک حلقه که دور آن بتوانند بچرخند روی زمین گذاشته و با شمارش 1 2 3 4 ، که با ریتم 1 2 ضرب روی پا و با ریتم 3 4 ضرب دست است .
با نشان دادن کارت های که شکل آدمک با حرکات مختلف است در ریتم دوم موزیک حرکات را انجام میدهند.
اهداف بازی ریتم و حرکت
1.تقویت دقت ریتمیک
دانشآموزان با هماهنگ کردن قدمها و ضربات دست با شمارشهای 1-2-3-4، توانایی حفظ ریتم ثابت را تمرین میکنند.
2.توسعه هماهنگی حرکتی بدن
این فعالیت، مهارت هماهنگسازی بخشهای مختلف بدن با الگوهای ریتمی مشخص را تقویت میکند.
3.بهبود یکپارچگی شنوایی-حرکتی
دانشآموزان با گوش دادن به شمارش و موسیقی و تبدیل آن به حرکت، واکنش حرکتی مناسب نسبت به محرکهای شنیداری را میآموزند.
4.تقویت واکنش بینایی-حرکتی
با مشاهده کارتهای حرکتی و اجرای آنها در ریتم دوم موسیقی، توانایی تفسیر سریع نشانههای بصری و تبدیل آن به حرکت تقویت میشود.
5.افزایش تمرکز و سرعت واکنش
این بازی دانشآموزان را ملزم میکند که همزمان ریتم را حفظ کرده و به نشانههای بصری در لحظه پاسخ دهند.
6.تقویت مشارکت گروهی و آگاهی فضایی
حرکت کردن به دور یک حلقه یا شیء روی زمین، مهارت استفاده صحیح از فضا و هماهنگی با سایر اعضای گروه را افزایش میدهد.
7.پرورش خلاقیت و بیان حرکتی
استفاده از کارتهای حرکتی به دانشآموزان کمک میکند تا موسیقی را با حرکات متنوع و خلاقانه بیان کنند.
چک کردن تکلیف موزیکوگرام با آهنگ گفته شده
علوم به زبان انگلیسی
مدرس:
بخشی ثمری، زهرا
فعالیت:
کلاس science به دلیل برگزاری جشن یلدا برگزار نشد.
1404/09/18
فارسی چهارم
مدرس:
مردانه، غزاله
فعالیت:
آزمون پرلز در کلاس برگذار شد.
املا چهارم
مدرس:
مردانه، غزاله
فعالیت:
املای درس باغچهی اطفال به صورت تمرین در کلاس انجام شد.
مطالعات اجتماعی چهارم
مدرس:
مردانه، غزاله
فعالیت:
بخشی از درس 9 در کلاس تدریس شد.
سواد مالی
مدرس:
کرمانشاهی، پریسا
فعالیت:
سلام و احترام خدمت اولیای گرامی
امروز درس هشتم با همراهی و مشارکت فعال بچههای عزیزم تدریس شد و فعالیت کلاسی مربوط به درس نیز بهخوبی انجام گرفت. همچنین کلیپ آموزشی درس در کلاس بارگذاری شده است.
از همکاری و همراهی همیشگی شما سپاسگزارم.
تکلیف:
لطفا تکالیف منزل مربوط به درس هشتم انجام شود با سپاس.
ریاضی به زبان انگلیسی
مدرس:
بخشی ثمری، زهرا
فعالیت:
امروز پروژه ی زبان انجام شد.
1404/09/17
ریاضی چهارم
مدرس:
مردانه، غزاله
فعالیت:
تمرینات صفحهی 56 و 57 و 59 کتاب کار ریاضی در کلاس تکمیل شد.
فارسی چهارم
مدرس:
مردانه، غزاله
فعالیت:
جعبه کلمات درس باغچهی اطفال در کلاس تدریس و بخشی از تمرینات کتابکار فارسی در کلاس تکمیل شد.
تکلیف:
دانش آموزان عزیز یکبار از روی متن درس باغچهی اطفال رو نویسی کنند.
دانش آموزان عزیز جهت آمادگی برای آزمون پرلز که فردا برگزار میشود نمونه سوال آپلود شده را در منزل تکمیل کنید.
رباتیک
مدرس:
امیری، عاطفه
فعالیت:
با سلام خدمت اولیای عزیز
در این جلسه ساخت منجنیق ها را ادامه دادیم و کامل تر کردیم .
زیبانویسی
مدرس:
بایی لاشکی، زینب
فعالیت:
اتصالات حرف م به الف ودال وکاف ولام در صفحات 20و21 تدریس شد
تکلیف:
صفحات 20و21 تمرین وتکمیل شود
1404/09/16
ریاضی چهارم
مدرس:
مردانه، غزاله
فعالیت:
صفحههای 55 و 56 کتاب آموزش و پرورش ریاضی در کلاس تدریس و تکمیل شد،
تکلیف:
دانش آموزان عزیز تمرینات صفحهی 57 و 58 کتاب آموزش و پرورش ریاضی را در منزل تکمیل کنید.
فارسی چهارم
مدرس:
مردانه، غزاله
فعالیت:
متن درس باغچهی اطفال در کلاس تدریس و درک مطلب تکمیل شد.
مطالعات اجتماعی چهارم
مدرس:
مردانه، غزاله
فعالیت:
درس پیدایش روستاها در کلاس تدریس شد.
قرآن چهارم
مدرس:
رضایی، طاهره
فعالیت:
با سلام. درس قرآن ص34 تدریس گردید.
تکلیف:
دانش آموزان عزیز ص35 سوره تکویر را در خانه روخوانی کنند.
رایانه
مدرس:
طاهری، سیده مونا
فعالیت:
فیلم آموزشی این پروژه آخر هفته در گروه تلگرامی بارگذاری خواهد شد.امروز دانشآموزان با چند ابزار مهم در Photopea (فتوپیا) آشنا شدند:
1. آموزش کار با ماسک (Mask)
بچهها یاد گرفتند چگونه با استفاده از ماسک، بخشهایی از تصویر را مخفی یا نمایان کنند.
2. نوشتن متن (Text Tool)
اضافه کردن نوشته، انتخاب فونت و تنظیم محل قرارگیری متن.
3. ابزار Rectangle
نحوه ساخت کادر، تغییر رنگ و استفاده از شکل برای طراحی بهتر.
4. پیوند لایهها (Link Layers)
به دانشآموزان آموزش داده شد چطور چند لایه را به هم Link کنند تا هنگام جابهجایی یا بزرگکردن، باهم حرکت کنند.
پروژه کلاس
دانشآموزان یک نوشته را داخل بدنهی یک موز قرار دادند و خروجی آن را مشاهده کردند.
فیلم آموزشی این پروژه آخر هفته در گروه تلگرامی بارگذاری خواهد شد.
تکلیف:
دانشآموزان عزیز،
با استفاده از آموزش امروز:
1 یک میوه دلخواه انتخاب کنید
(پرتقال، سیب، کیوی... یا حتی دوباره موز)
2 یک کلمه یا جمله داخل بدنهی میوه قرار دهید
(با استفاده از Mask + Text)
3 خروجی نهایی را ذخیره کنید.
4 فایل نهایی را ارسال کنید به:
mo.taheri.it@gmail.com