1404/07/19
ریاضی چهارم
مدرس:
مردانه، غزاله
فعالیت:
تمرینات کتاب کار ریاضی، فصل اول مبحث الگوسازی در کلاس تکمیل شد.
علوم چهارم
مدرس:
مردانه، غزاله
تکلیف:
تمرینات درس دو کتاب کار علوم توسط دانش آموزان عزیز در منزل تکمیل شود.
همهی دانش آموزان عزیز کتاب آموزش و پرورش و کتاب کار علوم خود را فردا روز یکشنبه به همراه داشته باشند.
فارسی چهارم
مدرس:
مردانه، غزاله
فعالیت:
درس دو، جست و جو، در کلاس تدریس شد.
تمرینات درک مطلب متن جست و جو در کلاس تکمیل شد.
تکلیف:
دانشآموزان عزیز از روی دو صفحهی اول متن جست و جو یکبار رو نویسی کنند.
مطالعات اجتماعی چهارم
مدرس:
مردانه، غزاله
فعالیت:
بخشی از درس 3 کتاب آموزش و پرورش اجتماعی همراه با بحث و گفت و گو دربارهی امکانات محله تدریس شد.
ورزش چهارم
مدرس:
یوسفی، زهره
فعالیت:
گرمکردن تخصصی
تکرار نکات و آموزش جلسه قبل
آموزش طناب با مکث پا
بازی طناب و دویدن
ریاضی به زبان انگلیسی
مدرس:
بخشی ثمری، زهرا
فعالیت:
شروع کلاس با پخش و خواندن آهنگ،تدریس و تکرار مبحث تقریب و گرد کرد اعداد:Round up and Rond down the numbers nearest ten and nearest to the hundred.انجام تمرینات در دفتر math جهت تمرین بیشتر.
1404/07/16
ریاضی چهارم
مدرس:
مردانه، غزاله
فعالیت:
تمرینات صفحهی 17 کتاب کار ریاضی در کلاس چک و تکمیل شد.
ارزیابی کلاسی ریاضی در کلاس برگزار شد.
تکلیف:
تمرینات فصل یک کتاب کار ریاضی توسط دانشآموزان عزیز در منزل تکمیل شود.
ارمغان شماره 3 توسط دانش آموزان عزیز در منزل تکمیل شود.
علوم چهارم
مدرس:
مردانه، غزاله
فعالیت:
درس دو کتاب کار علوم در کلاس تدریس شد.
تکلیف:
تمرینات درس 2 کتاب کار علوم توسط دانشآموزان عزیز در منزل تکمیل شود.
هنر چهارم
مدرس:
فقیه، فرناز
فعالیت:
با تمرکز بر دوسالانه هنر(نمایشگاه نقاشی) با موضوع:بازیافت و انرژی تجدید پذیر، طوفان فکری تصویری و ایده پردازی داشتیم و در مورد بازیافت و انرژی های پاک صحبت کردیم، داستان خانه خورشیدی را تعریف کردم، دانش آموزان ایده های خلاقانه خود را روی کاغذ کشیدند.
تکلیف:
جلسه بعد برای کارگاه هنر، مقوای A4 اشتنباخ ،گواش،آبرنگ، قلمو، لیوان کاغذی و بشقاب کاغذی بیاورید.
مهارت زندگی
مدرس:
اسماعیلی، نرگس
فعالیت:
موضوع: مدیریت استرس(تنفس شکمی و آرام سازی عضلانی)
این جلسه با توجه به فعالیتش در حیاط برگزار شد. دانش آموزان ابتدا حرکات ورزشی انجام دادند تا ضربان قلبشان بالا برود، مانند زمانی که دچار استرس می شوند.
دانش آموزان دراز کشیدند و یک لیوان پر آب پلاستیکی روی شکمشان قرار گرفت، به همراه یک موسیقی آرام تلاش کردند تا بتوانند ریتم تنفسشان را کنترل کنند و لیوان آب نریزد.
به این صورت تنفس آرام شکمی و ریلکسیشن را تمرین کردند.
تکلیف:
دانش آموزان عزیزم لطفا صفحه 11 کتاب را به همراه والدینتان بخوانید و تمرین تنفسی را با همراهی آنها انجام بدهید.
بازی استراتژیک
مدرس:
یوسفی، آوا
فعالیت:
بازی 1 حلقه و رنگ :
حلقه ها به صورت دایره چیده میشود با رنگ های متفاوت
هر دانش آموز در یک حلقه ایستاده و با موزیک هر زمان معلم خود گفت به دور حلقه همگی میچرخند. با صدای استپ معلم خود هر کس باید در یک حلقه ایستاده وقتی معلم اسم هر رنگی را گفت آن دو دانش آموز باید سریع جا به جا شوند.
اهمیت و مزایای بازی این هفته
تقویت دقت و تمرکز شنیداری (گوش دادن به توقف موسیقی و نام رنگها)
رشد مهارتهای ریتمیک (حرکت هماهنگ با ضرب موسیقی)
افزایش سرعت واکنش (واکنش سریع به توقف موسیقی و تغییر جای رنگها)
تقویت مهارتهای تشخیص رنگ و حافظه دیداری
ایجاد هماهنگی حرکتی و تعادل بدن (چرخیدن دور حلقه و پریدن داخل آن)
پرورش مهارتهای اجتماعی و تعامل گروهی (رعایت نوبت، جایگزینی سریع با دیگران)
تقویت انعطافپذیری ذهنی (تغییر جهت و جایگاه بر اساس دستور معلم)
افزایش نشاط، هیجان و تخلیه انرژی مثبت
بالا بردن اعتماد به نفس در واکنش سریع و درست در جمع
بازی 2 :
کاپ گیم های 2 تایی
هر دو دانش آموز روبه روی یکدیگر نشسته و جلوی آن ها دو کاپ گیم قرار میگیرد .
با ریتم موزیک وشمردن 1 2 کاپ گیم ها را جا به جا میکنند و با گفتن ریتم 1 2 3 ، سه ضرب با دوست خود میزنند.
و با ریتم بعدی موزیک به حالت سلام دادن دست میدهند و دست دادن با حالت بالا و پایین رفتن دست همراه است.
تقویت حس ریتم و ضرب:
دانشآموز با شمارش "1، 2، 3" و حرکت همزمان با موسیقی، درک درونیاش از ریتم و تمپو رو تقویت میکند.
هماهنگی شنیداری-حرکتی:
گوش دادن به موسیقی و واکنش هماهنگ با حرکات (کاپ جابهجا کردن، دست زدن، دست دادن) باعث هماهنگی شنوایی و بدنی میشود.
درک ساختار زمانی موسیقی:
با تکرار الگوی "1، 2، 3"، مفهوم میزان و توالی ضربها در ذهنشان تثبیت میشود
تقویت همکاری و هماهنگی گروهی:
چون دو نفر باید دقیق و همزمان با هم کار کنند و همکاری و دقت متقابل تمرین میشود.
افزایش اعتماد و ارتباط مثبت:
تماس چشمی، دست دادن و ریتم مشترک حس صمیمیت و اعتماد ایجاد میکند
یادگیری نوبتگیری و گوش دادن به دیگری:
بچهها یاد میگیرند با دقت منتظر ضرب بعدی و حرکت دوستانشان باشند
علوم به زبان انگلیسی
مدرس:
بخشی ثمری، زهرا
فعالیت:
مرور درس تدریس شده و انجام کاربرگ science در کلاس science انجام شد.
1404/07/15
ریاضی چهارم
مدرس:
مردانه، غزاله
فعالیت:
تمرینات مرور فصل یک در کلاس چک و تکمیل شد.
تکلیف:
تمرینات کتاب کار ریاضی صفحات 18 و 19 و 20 توسط دانش آموزان عزیز در منزل تکمیل شود.
فارسی چهارم
مدرس:
مردانه، غزاله
فعالیت:
درس 2 کتاب آموزش و پرورش متن کوچ پرستوها همراه با تمرین روانخوانی، هایلایت کلمات مهم و پاسخ به سوالات پایان متن در کلاس تدریس شد.
شعر حفظی خبر داغ از دانش آموزان عزیز پرسیده شد.
تکلیف:
دانش آموزان عزیز با دقت و مرتب از متن کوچ پرستوها یکبار رونویسی کنند.
مطالعات اجتماعی چهارم
مدرس:
مردانه، غزاله
فعالیت:
پرسش کلاسی از درس یک و دو از دانش آموزان عزیز در کلاس انجام شد.
سواد مالی
مدرس:
کرمانشاهی، پریسا
فعالیت:
سلام و عرض ادب خدمت اولیای گرامی
امروز درس دوم تدریس شد و ارائهی درس توسط یکی از دانشآموزان عزیز انجام گردید.
فیلم کوتاه «هیچ ارزانی بیحکمت نیست و هیچ گرانی بیعلت» پخش شد و دربارهی محتوای آن با دانشآموزان گفتوگو کردیم.
فعالیت کلاسی نیز انجام شد و در ادامه دربارهی این موضوع صحبت کردیم که هنگام خرید کالا، چه معیارهایی برای خرید یا نخریدن در نظر میگیریم.
با سپاس از همراهی و توجه همیشگی شما اولیای محترم
تکلیف:
لطفاً فعالیت مربوط به درس دوم انجام شود.
کتاب «خرید ارزشمند» نیز در گروه در اختیارتان قرار خواهد گرفت.
ریاضی به زبان انگلیسی
مدرس:
بخشی ثمری، زهرا
فعالیت:
فعالیت
پخش و خواندن آهنگ جهت شروع کلاس Math.ساخت و خواندن اعداد چهاررقمی بزرگ و کوچک-جایگذاری اعداد در جایگاه های متفاوت-تکمیل و تدریس صفحه ی 9 کتاب Math
آزمایشگاه
مدرس:
مردانه، غزاله
فعالیت:
آزمایش مخلوطها و محلولها با همکاری دانشآموزان عزیز در آزمایشگاه انجام شد.
1404/07/14
ریاضی چهارم
مدرس:
مردانه، غزاله
فعالیت:
تمرینات کتاب آموزش و پرورش صفحهی 18 و 19 در کلاس چک و تکمیل شد.
تکلیف:
تمرینات صفحه 20 و 21 کتاب آموزش و پرورش توسط دانش آموزان عزیز در منزل تکمیل شود.
همهی دانش آموزان کتاب کار و کتاب آموزش و پرورش ریاضی خود را روز سه شنبه به همراه داشته باشند.
علوم چهارم
مدرس:
مردانه، غزاله
فعالیت:
درس 2 علوم کتاب کار مبحث انواع مخلوط و روشهای جداسازی مخلوط در کلاس تدریس شد.
فارسی چهارم
مدرس:
مردانه، غزاله
فعالیت:
ارزیابی کلاسی درس فارسی برگزار شد.
تکلیف:
درس یک کتاب کار فارسی توسط دانش آموزان عزیز تکمیل شود.
درس یک کتاب نگارش آموزش و پرورش توسط دانش آموزان عزیز تکمیل شود.
مطالعات اجتماعی چهارم
مدرس:
مردانه، غزاله
تکلیف:
درس دو کتاب کار اجتماعی توسط دانش آموزان عزیز در منزل تکمیل شود.
همهی دانش آموزان کتاب کار اجتماعی خود را روز سه شنبه به همراه داشته باشند.
هدیههای آسمان چهارم
مدرس:
مردانه، غزاله
فعالیت:
درس دو در کلاس تدریس شد.
رباتیک
مدرس:
امیری، عاطفه
فعالیت:
با سلام خدمت اولیای عزیز
در این جلسه تحقیق های دانش آموزان راجع به سنسورها در کلاس خوانده شد و بعد راجع به انواع ربات ها و کارایی آنها صحبت کردیم .
زیبانویسی
مدرس:
بایی لاشکی، زینب
فعالیت:
تدریس صفحه 8و9 کتاب خطاط شو
تدریس صفحه 15و16 کتاب کار
آموزش حرف ب انجام شد.
تکلیف:
تمرین وتکمیل صفحه 8و9 کتاب خطاط شو
تمرین وتکمیل صفحه 15و16 کتاب کار
دانش آموزان حتما برای جلسه بعد کتاب کار به همراه داشته باشند
آزمایشگاه
مدرس:
مردانه، غزاله
تکلیف:
دانش آموزان عزیز یکی از وسایل زیر را فردا به همراه داشته باشند.
- خاک به اندازهی یک مشت کوچک
- کاغذ صافی
- الک یا توری صافی
1404/07/13
ریاضی چهارم
مدرس:
مردانه، غزاله
فعالیت:
مبحث میلیون تدریس شد.
تمرینات کتاب تا صفحهی 17 تکمیل شد.
جزوهی ریاضی مبحث میلیون در کلاس گفته شد.
تکلیف:
دانشآموزان عزیز تمرینات کتاب آموزش و پرورش صفحات 18 و 19 و 20 و 21 را در منزل تکمیل کنند.
علوم چهارم
مدرس:
مردانه، غزاله
فعالیت:
درس دو علوم، مبحث مخلوطها در کلاس تدریس شد.
نگارش چهارم
مدرس:
مردانه، غزاله
تکلیف:
تمرینات کتاب آموزش و پرورش نگارش توسط دانش آموزان عزیز در منزل تکمیل شود.
قرآن چهارم
مدرس:
رضایی، طاهره
فعالیت:
با سلام. ص 1 تدریس گردید.
تکلیف:
در خانه ص1 تمرین گردد
متن ادبی چهارم
مدرس:
مردانه، غزاله
فعالیت:
انشا با موضوع نامهای به من 20 ساله در کلاس توسط دانش آموزان عزیز نوشته شد.
رایانه
مدرس:
طاهری، سیده مونا
فعالیت:
آموزش ساخت جی میل و قوانین ساخت آن تدریس شد.
تکلیف:
ساخت جی میل و به همراه داشتن در جلسه آینده صورت گیرد.
علوم به زبان انگلیسی
مدرس:
بخشی ثمری، زهرا
فعالیت:
شروع کلاس با پخش و خواندن آهنگ،پرسش و پاسخ مطالب تدریس شده،تکمیل صفحه ی 9 کتاب science با موضوع نحوه ی قرارگیری مولکول ها در جامدات،مایعات،گازها، تمرین گفتن مثال برای هر حالت ماده با انجام حرکات.