1404/08/10
ریاضی چهارم
مدرس:
مردانه، غزاله
فعالیت:
بخشی از تمرینات مبحث کتاب کار ریاضی در کلاس چک و تکمیل شد.
تکلیف:
تمرینات صفحه 46 و 47 کتاب کار ریاضی توسط دانش آموزان عزیز چک و تکمیل شود.
فارسی چهارم
مدرس:
مردانه، غزاله
فعالیت:
پرسش کلاسی جعبهکلمات درس 1 تا 4 در کلاس انجام شد.
جعبهی کلمات درس 5 در کتاب کار فارسی در کلاس تکمیل شد.
تکلیف:
دانش آموزان عزیز از دو صفحه اول متن درس رهایی از قفس رونویسی کنند.
مطالعات اجتماعی چهارم
مدرس:
مردانه، غزاله
فعالیت:
تدریس درس 5 کتاب آموزش و پرورش اجتماعی در کلاس تکمیل شد.
ورزش چهارم
مدرس:
یوسفی، زهره
فعالیت:
دویدن
گرم کردن تخصصی طناب
مرور تمرینات جلسه قبل ( طناب زیگزاگی جلو و عقب - چپ و راست )
تست پرتاب توپ
تست دارت
بازی های ازاد ( والیبال - بسکتبال- بدمینتون)
ریاضی به زبان انگلیسی
مدرس:
بخشی ثمری، زهرا
فعالیت:
امروز در کلاس math نحوه ی نوشتن قانون و الگوی اعداد ورودی و الگوی اعداد خروجی input/output machine تدریس شد.
1404/08/07
ریاضی چهارم
مدرس:
مردانه، غزاله
فعالیت:
تمرینات کتاب آموزش و پرورش ریاضی مبحث تساوی کسر در کلاس چک و تکمیل شد.
تکلیف:
ارمغان 6 توسط دانشآموزان عزیز در منزل تکمیل شود.
علوم چهارم
مدرس:
مردانه، غزاله
فعالیت:
تمرینات درس سوم کتاب کار علوم در کلاس چک و تکمیل شد.
هنر چهارم
مدرس:
فقیه، فرناز
فعالیت:
طرح اصلی نمایشگاه نقاشی با موضوع: بازیافت و انرژی تجدید پذیر، روی مقوای اصلی که مربوط به نمایشگاه می باشد، با مداد کشیده شد.
مهارت زندگی
مدرس:
اسماعیلی، نرگس
فعالیت:
موضوع: مدیریت استرس با ورزش کردن
دانش آموزان یاد گرفتند که گاهی برای کاهش انرژی کاذب ناشی از استرس می توانند حرکات ورزشی انجام بدهند.
فعالیت: بازی مسیر آرامش
کارت های دایره ای شکل روی زمین به صورت مسیر چیده سد، روی هر کارت یک فعالیت کاهش دهنده یا افزایش دهنده استرس به همراه یک حرکت ورزشی نوشته شده بود. دانش آموزان می بایست فعالیت های درست را انتخاب می کردند و حرکات مربوط به هر کارت را اجرا میکردند تا به خط پایان برسند.
تکلیف:
دانش آموزان عزیزم لطفا فعالیت صفحه 16 کتاب را تکمیل کنید.
بازی استراتژیک
مدرس:
یوسفی، آوا
فعالیت:
بازی اول :
دانش آموزان 2 به 2 دست های خود را گرفته و با ریتم موزیک میچرخند و با گفتن حرکت های مختلف معلم خود حرکات را انجاممیدهند مثلا:
دست راست بالا ، پای چپ بالا و ...
اهداف موسیقایی (ریتمیک)
1.تقویت حس ریتم
بچهها باید حرکاتشان را با ضرب و ریتم موسیقی هماهنگ کنند. این باعث رشد درک درونی از «پالس» و «تایمینگ» میشود.
2.گوش دادن فعال
آنها یاد میگیرند با دقت به موسیقی و دستور معلم گوش دهند تا به موقع واکنش نشان دهند.
3.هماهنگی حرکت و موسیقی
ترکیب شنیدن و انجام دادن باعث تثبیت ارتباط بین حس شنوایی و حرکت میشود.
بازی 2 :
حلقه ها را به صورت دایره چیده و هر دانش آموز داخل حلقه ایستاده و شماره گذاری میشوند و عددهای فرد کد 1 و اددهای زوج کد زوج میشوند و دانش آموزان با گفتن کد 1 توسط معلم خود میچرخند به دور حلقه و کد 2 همزمان با گروه خود داخل حلقه میاند با ریتم 1 2 3 4 و 5 6 7 هم دست های خود را بالا برده و با چوبک ضرب میزنند و با ریتم بعدی موزیک همه داخل حلقه خود با ریتم 1 2 ، 123 با عقب جلو کردن پای خود و ضرب چوبک بازی را ادامه میدهند.
اهداف حرکتی و بدنی
1.هماهنگی بین حرکات بدن و ریتم
استفاده از دست، پا، چرخش و چوبک همزمان هماهنگی چندبخشی بدن را تقویت میکند.
2.تقویت تعادل و کنترل حرکات
داخل و بیرون رفتن از حلقه، چرخش و ضرب نیاز به کنترل بدن دارد.
3.توسعه مهارتهای حرکتی ظریف و درشت
چوبکزدن (حرکت ظریف) و چرخیدن و جهش (حرکت درشت) در کنار هم به رشد جامع حرکتی کمک میکند.
علوم به زبان انگلیسی
مدرس:
بخشی ثمری، زهرا
فعالیت:
شروع کلاس با خواندن و پخش آهنگ،تدریس صفحه ی 15 کتاب درسی با موضوعearth and environment,تکرار و تمرین در مورد بلایای طبیعی و بلایای انسانی :man made and natural disasters.
هوش و استعداد تحلیلی
مدرس:
مردانه، غزاله
فعالیت:
بخشی از تمرینات جلسه پنجم کتاب کار هوش و استعداد در کلاس تکمیل شد.
1404/08/06
ریاضی چهارم
مدرس:
مردانه، غزاله
فعالیت:
تمرینات کتاب آموزش و پرورش فارسی تا پایان تساوی کسر چک و تکمیل شد.
علوم چهارم
مدرس:
مردانه، غزاله
فعالیت:
تمرینات کتاب کار علوم درس سوم در کلاس چک و تکمیل شد.
فارسی چهارم
مدرس:
مردانه، غزاله
فعالیت:
بخشی از درس طوطی و بازرگان در کلاس تدریس شد.
پرسش جعبه کلمات درسهای قبلی همراه با بازی در کلاس انجامشد.
تکلیف:
دانش آموزان عزیز یکبار از روی متن درس ارزش علم در منزل رونویسی کنند.
املا چهارم
مدرس:
مردانه، غزاله
فعالیت:
املا به روش «مافیا املا» با گروه بندی علوی سیستم در کلاس انجام شد.
مطالعات اجتماعی چهارم
مدرس:
مردانه، غزاله
فعالیت:
درس پنجم کتاب آموزش و پرورش در کلاس ندریس و تکمیل شد.
سواد مالی
مدرس:
کرمانشاهی، پریسا
فعالیت:
سلام و احترام خدمت اولیای گرامی
امروز در کلاس، درس پنجم تدریس شد. فعالیتهای کلاسی با همکاری و مشارکت خوب دانشآموزان انجام گردید و برای درک بهتر مطالب، کلیپ آموزشی مرتبط با درس نیز پخش شد.
با سپاس از همراهی و پشتیبانی شما عزیزان
تکلیف:
لطفا تکالیف منزل درس پنجم انجام شود و کتاب چگونه برای تفریح پول در می آوریم در گروه گذاشته میشود با سپاس از بزرگواران.
ریاضی به زبان انگلیسی
مدرس:
بخشی ثمری، زهرا
فعالیت:
امروز در کلاس math با مفهوم input-output machine آشنا شدیم. تمرین و مرور درس جلسه ی گذشته شامل مضرب های اعداد:Multiples.بازی با ماشین ورودی و خروجی.
1404/08/05
ریاضی چهارم
مدرس:
مردانه، غزاله
فعالیت:
خانوم ریاضی این هفته در کلاس برگزار شد.
تمرینات کتاب آموزش و پرورش مبحث تساوی کسر تا صفحه 35 در کلاس چک و تکمیل شد.
تساوی کسر با گروه بندیهای هاوسسیستم با بازی و استفاده از لنز کسر برای درک بهتر دانش آموزان از مفهوم تساوی کسر در کلاس تمرین شد.
علوم چهارم
مدرس:
مردانه، غزاله
فعالیت:
تدریس درس انرژی در کلاس بدون دیوار همراه با بازی و ارتباط دانشآموزان با مفهوم انرژی در حیاط مدرسه تکمیل شد.
تکلیف:
تمرینات کتاب کار علوم درس سوم توسط دانش آموزان عزیز در منزل تکمیل شود.
فارسی چهارم
مدرس:
مردانه، غزاله
فعالیت:
جعبه کلمات درس ارزش علم در کتاب کار فارسی در کلاس تکمیل شد.
به تمرینات دارای ابهام و اشکال برای دانش آموزان در کلاس پاسخ داده و رفع اشکال شد.
تکلیف:
تمرینات کتاب کار فارسی درس ارزش علم توسط دانش آموزان عزیز در منزل تکمیل شود.
رباتیک
مدرس:
امیری، عاطفه
فعالیت:
با سلام خدمت اولیای عزیز
در این جلسه دانش آموزان کیت های رباتیک را تحویل گرفتند .بعد از معرفی قطعات داخل کیت ها و یادگیری بستن پیچ و مهره ،اشکال هندسی ساختند.
زیبانویسی
مدرس:
بایی لاشکی، زینب
فعالیت:
انواع حرف ر به صورت ر مرغی ور شمشیری با ترسیم شکل برای درک بهتر دانش آموز در کتاب کار آموزش داده شد
اتصالات ر در کتاب خطاط شو تدریس شد
تکلیف:
کتاب کار آموزش و پرورش تاصفحه 25 تکمیل شود وبرای هفته آینده دانش آموزان حتما به همراه داشته باشند
کتاب خطاط شو صفحه 12و13 تمرین وتکمیل شود
رایانه
مدرس:
طاهری، سیده مونا
فعالیت:
درس کار با Photopea
موضوع درس: آشنایی با برش تصویر، ابزار انتخاب و مفهوم لایهها
هدف:
یادگیری مهارتهای پایه در ویرایش تصویر با استفاده از برنامهی آنلاین Photopea
مباحث تدریسشده:
1. باز کردن تصویر (Open):
دانشآموزان یاد گرفتند چگونه از منوی File، عکس مورد نظر خود را باز کنند.
2. آشنایی با ابزار انتخاب (Selection Tools):
معرفی ابزارهای انتخاب مثل Rectangular Marquee Tool و Lasso Tool برای انتخاب بخشهای مختلف تصویر.
3. ابزار برش (Crop Tool):
آموزش نحوهی برش تصویر برای حذف قسمتهای اضافی.
4. مفهوم لایهها (Layers):
توضیح داده شد که هر عکس یا قسمت جدید در طراحی، در یک لایه جداگانه قرار میگیرد و میتوان آن را جابهجا، حذف یا ویرایش کرد.
5. تمرین عملی:
دانشآموزان یک تصویر باز کردند، با ابزار برش اندازهی آن را تغییر دادند و با ابزار انتخاب، بخشی از تصویر را جدا کردند.
فعالیت کلاسی:
در پایان، بچهها با چند تصویر ساده کار کردند تا بتوانند لایهها را ببینند و با انتخاب بخشهای مختلف، طراحی دلخواهشان را بسازند.
مهارت اجتماعی
مدرس:
مصطفوی النوری، سیده سروناز
فعالیت:
نام وسایل غذاخوری و نحوه چیدمان میز غذاخوری آموزش داده شد . نکاتی درباره چیدمان مناسب به دانش آموزان گفته شد
تکلیف:
نحوه چیدمان میز را بنویسید یا نقاشی کنید
1404/08/04
ریاضی چهارم
مدرس:
مردانه، غزاله
فعالیت:
کتاب آموزش و پرورش ریاضی مبحث تساوی کسرها در کلاس تدریس شد.
تساوی کسرها در کلاس تمرین شد.
تکلیف:
تمرینات کتاب آموزش و پرورش ریاضی صفحات 36 و 37 توسط دانش آموزان عزیز درمنزل تکمیل شود.
علوم چهارم
مدرس:
مردانه، غزاله
فعالیت:
درس 3 مبحث انرژیها با گفت و گو و بارش فکری دانشآموزان در کلاس تدریس شد.
تکلیف:
تمرینات کتاب کار علوم صفحه 31 و 32 و 33 در منزل توسط دانش آموزان عزیز تکمیل شود.
فارسی چهارم
مدرس:
مردانه، غزاله
فعالیت:
تدریس درس ارزش علم در کلاس تکمیل شد.
قرآن چهارم
مدرس:
رضایی، طاهره
فعالیت:
با سلام. درس قران از ص 9تا 13 تدریس گردید. سوره نبا به صورت صوتی برای دانش اموزان خوانده شد
تکلیف:
دانش اموزان عزیز سوره تغابن در خانه روخوانی گردد
علوم به زبان انگلیسی
مدرس:
بخشی ثمری، زهرا
فعالیت:
امروز در کلاس science در مورد زمین و محیط اطراف خود صحبت شد.
تکلیف:
دانش آموزانی که باید رونویسی از روی ارزشیابی science انجام دهند لطفا تکلیف خود را روز چهارشنبه بیاورند.دختران عزیزم برگه ها توسط یکی از اولیا امضا شود.باتشکر