فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان دخترانه آریاشهر تهران
کلاس: نرگس 1

ریاضی ششم

مدرس: آیینه، الهه
فعالیت: سنجش کلاسی گونیا_تشخیصی برگزار شد و به سوالات فعالیت صفحه 24 از کتاب درسی پاسخ داده شد.
تکلیف: ارمغان 4 با دقت تمامی صفحات پاسخ داده شود و برای روز شنبه همراه خود به مدرسه بیاورید و فصل اول تمرین و تکرار شود روز شنبه سنجش کلاسی از فصل اول برگزار می شود.

علوم ششم

مدرس: آیینه، الهه
فعالیت: فصل 2 مرور شد و مقدمه ای از ویژگی فلزات گفته شد.
تکلیف: درس 3 از کتاب کار مبحث تدریس شده بادقت مطالعه شود.

فارسی ششم

مدرس: آیینه، الهه
تکلیف: درس 2 کامل مطالعه شود و شعر ای مادر عزیز حفظ شود.

مطالعات اجتماعی ششم

مدرس: آیینه، الهه
فعالیت: مرور سه درس اول انجام شد و به سوالات ارمغان (3) پاسخ داده شد و جواب ها بررسی شد.

هدیه‌های آسمان ششم

مدرس: آیینه، الهه
فعالیت: پرسش کلاسی انجام شد و درس 3 تدریس شد و به تمامی سوالات پاسخ داده شد.

سواد مالی

مدرس: کرمانشاهی، پریسا
فعالیت: سلام و احترام خدمت اولیای گرامی امروز درس دوم تدریس شد. کار در کلاس با همراهی و مشارکت دانش‌آموزان حل گردید. مفاهیم کلیدی گرانی، ارزانی، قیمت و ارزش به‌طور کامل توضیح داده شد. همچنین کلیپ آموزشی مربوط به گرانی و ارزانی غذا در کلاس نمایش داده شد. با سپاس از همراهی و توجه شما
تکلیف: لطفاً فعالیت مربوط به درس دوم در منزل انجام شود و فایل PDF کتاب "خرید ارزشمند" جهت استفاده‌ی دانش‌آموزان در گروه قرار داده می‌شود.

رایانه

مدرس: طاهری، سیده مونا
فعالیت: موضوع: آموزش کار با Gmail امروز به دانش‌آموزان نحوه‌ی کار با سرویس ایمیل Gmail آموزش داده شد. در این جلسه، دانش‌آموزان با روش ساخت حساب کاربری (Add Account)، ارسال ایمیل (Send Email)، دریافت ایمیل (Receive Email)، الصاق فایل (Attach File)، تنظیمات اولیه (Settings) و نکات امنیتی (Security Tips) در استفاده از ایمیل آشنا شدند.
تکلیف: بچه‌های عزیز امروز یاد گرفتیم چطور با جیمیل (Gmail) کار کنیم. حالا برای تمرین، می‌خوام هرکدوم از شما یک ایمیل برای من بفرستید آدرس من: mo.taheri.it@gmail.com وقتی می‌خواهید ایمیل بفرستید: 1. در قسمت موضوع (Subject) بنویسید: تمرین جیمیل من 2. در قسمت متن پیام بنویسید: «من امروز یاد گرفتم چطور ایمیل بفرستم.» 3. آخر ایمیل، اسم و فامیل خودتون رو بنویسید. منتظرم ایمیل‌های قشنگتون رو ببینم. فیلم درس در روز های آینده بارگذاری خواهد شد.

علوم به زبان انگلیسی

مدرس: جعفری، مریم
فعالیت: با سلام و احترام کلاسِ علوم امروز با بازبینی داستان "قطره ی خون" (مربوط به جلسه ی گذشته) آغاز شد. سپس، ادامه ی مطالب صفحه ی 10 با رویکرد مشارکتی و به صورت پرسش و پاسخ با دانش‌آموزان پیگیری گردید. در پایان، کلماتِ کلیدی مرتبط با موضوعات دو جلسه اخیر به دانش‌آموزان ارائه و از ایشان خواسته شد تا پاراگرافی کوتاه درمورد آنچه آموخته‌اند، بنویسند.
تکلیف: لطفا کلیه ی مطالبی که تا کنون در مورد ارگان های داخلی بدن و سیستم گردش خون آموخته ایم را مرور کنید. جلسه ی آینده از مطالبِ صفحه ی 7 تا 10 پرسش و پاسخ خواهیم داشت.

ریاضی ششم

مدرس: آیینه، الهه
فعالیت: تمرین های صفحه 20،21 توسط دانش آموزان حل شد و جواب ها بررسی شد و به سوالات فرهنگ نوشتن پاسخ داده شد.
تکلیف: کاربرگ مروری فصل 1 را از پرتال دانلود کنید و به سوالات آن با دقت در دفتر پاسخ دهید و برای فردا حتما ارمغان ها را همراه خود به مدرسه بیاورید.

علوم ششم

مدرس: آیینه، الهه
فعالیت: درس 2 مرور شد و به سوالات کتاب کار توسط دانش آموزان پاسخ داده شد و جواب ها بررسی شد.
تکلیف: برای مرور درس 2 مطالعه شود.

فارسی ششم

مدرس: آیینه، الهه
فعالیت: پرسش کلاسی انجام شد و درس 3 روخوانی شد و لغات املایی گفته شد.
تکلیف: تا روز شنبه شعر ای مادر عزیز حفظ شود و برای مرور درس 2 مطالعه شود.

انشا و نگارش ششم

مدرس: آیینه، الهه
فعالیت: درس 2 کامل انجام شد و بررسی شد و دانش آموزان مطالب خود را در کلاس خواندند.

مطالعات اجتماعی ششم

مدرس: آیینه، الهه
فعالیت: پرسش کلاسی انجام شد و به سوالات کتاب کار پاسخ داده شد.

هدیه‌های آسمان ششم

مدرس: آیینه، الهه
تکلیف: درس 1،2 با دقت مطالعه شود.

مهارت زندگی

مدرس: اسماعیلی، نرگس
فعالیت: موضوع: شناخت احساسات(تجربه ی احساسات متفاوت در نوجوانی) در این جلسه موضوع هورمون های تاثیرگذار در تجربه ی احساسات متفاوت در نوجوانی به دانش آموزان آموزش داده شد. برای هر هورمون یک شخصیت فرضی ساخته شد، و دانش آموزان به صورت گروهی تلاش کردند یک مکعب برای شناخت هورمون ها بسازند.
تکلیف: دانش آموزان عزیزم، لطفا با توجه به الگوی مربوطه، مکعب را رسم کنید(ابعاد هر ضلع مربع 8 سانتی متر)، دور الگو را برش بزنید، بچسبانید و در آخر تصاویر مربوط به هر هورمون را برش زده و روی اضلاع مکعب بچسبانید. برای جلسه آینده مکعب شخصی خودتان را به همراه بیاورید.

ریاضی به زبان انگلیسی

مدرس: جعفری، مریم
فعالیت: با سلام و احترام در کلاس ریاضیِ امروز، صفحه ی 12 کتاب تدریس شد. در گامِ اول، مفهوم "پول تو جیبی" برای دانش‌آموزان شرح داده شد، تمرین 1 صفحه ی 12 را حل کردند و پاسخ‌ها چک شد. سپس، چگونگیِ گرد کردن اعداد آموزش داده شد و تمرین‌های مربوط به آن نیز به همین ترتیب حل و صحت‌سنجی شدند.
تکلیف: لطفا تمرین 3 صفحه ی 12 را در منزل حل کنید. با سپاس از توجه و همکاری شما عزیزان

ریاضی ششم

مدرس: آیینه، الهه
فعالیت: تمرین های کتاب کار توسط دانش آموزان از مبحث اعداد صحیح حل شد و جواب ها بررسی شد و به سوالات ریاضی پیشرفته پاسخ داده شد نمونه سوال از مبحث اعداد صحیح در دفتر حل شد و تکنیک تقسیم ذهنی اعداد فرد بر 2 تدریس شد و به سوالات فعالیت عملکردی پاسخ داده شد.
تکلیف: تمرین صفحه 20 و 21 از کتاب درسی با دقت حل شود.

علوم ششم

مدرس: آیینه، الهه
تکلیف: درس 2 کامل از کتاب درسی و کتاب کار مطالعه شود و حتما فردا کتاب کار را همراه خود به مدرسه بیاورید.

فارسی ششم

مدرس: آیینه، الهه
فعالیت: سنجش کلاسی فارسی برگزار شد.
تکلیف: درس 2 کامل تمامی نکات از کتاب درسی و کتاب کار مطالعه شود و کارگاه درس پژوهی انجام شود و همراه خود به مدرسه بیاورید.

انشا و نگارش ششم

مدرس: آیینه، الهه
تکلیف: کتاب نگارش همراه خود به مدرسه آورده شود.

مطالعات اجتماعی ششم

مدرس: آیینه، الهه
تکلیف: درس 3 مطالعه شود و حتما فردا کتاب کار را همراه خود به مدرسه بباورید.

ورزش ششم

مدرس: یوسفی، زهره
فعالیت: نرم دویدن گرم کردن تخصصی آموزش استارت نشسته و ایستاده در دو میدانی ( برای دوی سرعت و نیمه استقامت و استقامت ) تمرین سرود المپیاد ورزشی

رباتیک

مدرس: امیری، عاطفه
فعالیت: با سلام خدمت اولیای عزیز در این جلسه مفهوم فلوچارت و نحوه ی فلوچارت نویسی را آموزش دادیم و بعد الگوریتم چراغ چشمک زن در حالت های مختلف را نوشتیم .

زیبانویسی

مدرس: بایی لاشکی، زینب
فعالیت: تدریس صفحه 10و11
تکلیف: تمرین وتکمیل صفحه 10و11

هوش و استعداد تحلیلی

مدرس: آیینه، الهه
فعالیت: جلسه 2 به صورت گروهی حل شد و جواب ها بررسی شد و نکات مهم بخش پذیری گفته شد.

ریاضی ششم

مدرس: آیینه، الهه
فعالیت: مبحث اعداد صحیح از کتاب درسی تدریس شد و به تمامی سوالات پاسخ داده شد و دانش آموزان با اعداد صحیح مثبت و منفی آشنا شدند و به سوالات کاربرگ بخش پذیری پاسخ داده شد.
تکلیف: فعالیت کلاسی صفحه 28 و 29 از کتاب کار حل شود.

علوم ششم

مدرس: آیینه، الهه
فعالیت: پرسش کلاسی انجام شد و درس 2 از کتاب درسی تدریس شد و به تمامی سوالات پاسخ داده شد.
تکلیف: درس 2 کامل از کتاب کار و کتاب درسی تا روز سه شنبه مطالعه شود.

فارسی ششم

مدرس: آیینه، الهه
فعالیت: نکات دستوری شعر ای مادر عزیز گفته شد و بخوان و بدان از کتاب کار تدریس شد و دانش آموزان با راه های تشخیص ترکیب اضافی و وصفی آشنا شدند و املا دان و تمرین های کتاب کار توسط دانش آموزان پاسخ داده شد و جواب ها بررسی شد.
تکلیف: تا روز سه شنبه درس 2 کامل از کتاب کار و درسی مطالعه شود.

املا ششم

مدرس: آیینه، الهه
فعالیت: املا خلاق بادکنکی از درس 2 گفته شد.

مطالعات اجتماعی ششم

مدرس: آیینه، الهه
فعالیت: درس 3 تدریس شد و به تمامی سوالات پاسخ داده شد و دانش آموزان با مفهوم تصمیم گیری آشنا شدند.
تکلیف: درس 3 با دقت تا روز سه شنبه مطالعه شود.

قرآن ششم

مدرس: رضایی، طاهره
فعالیت: با سلام. تا ص 7 تدریس گردید
تکلیف: ص3و4. روخوانی تمرین گردد

علوم به زبان انگلیسی

مدرس: جعفری، مریم
فعالیت: با سلام و احترام صفحه ی 10 کتاب علوم امروز با رویکردی نوآورانه و استفاده از قصه ی "قطره ی خون" تدریس شد. این روشِ داستانی، به دانش‌آموزان کمک کرد تا با درک بهتری با مفاهیم گردش خون، پمپاژ آن به قلب و اندام‌ها، و فرآیند انتقال اکسیژن و مواد غذایی آشنا شوند. پس از خواندن و بررسی متن صفحه ی 10، فعالیتی با هدف یادگیری فعال صورت پذیرفت. دانش‌آموزان جملات برگزیده خود را نوشته و با همکلاسی‌هایشان مبادله کردند. این تمرین گروهی، نه تنها به مرور درس کمک کرد، بلکه فرصتی برای همکاری و تبادل نظر فراهم آورد.

ریاضی ششم

مدرس: آیینه، الهه
فعالیت: تمرین های کتاب کار از مبحث بخش پذیری کامل توسط دانش آموزان حل شد و جواب ها بررسی شد و به سوالات ریاضی پیشرفته پاسخ داده شد.
تکلیف: کاربرگ مربوط به بخش پذیری را از پرتال دانلود کنید و به سوالات آن با دقت در دفتر پاسخ دهید.

علوم ششم

مدرس: آیینه، الهه
فعالیت: درس 2 پرسیده شد و ادامه درس از کتاب کار تدریس شد و دانش آموزان با مفهوم بازیافت کاغذ آشنا شدند و‌سنجش کلاسی گونیا_تشخیصی برگزار شد.
تکلیف: درس 2 کامل از کتاب کار مطالعه شود.

فارسی ششم

مدرس: آیینه، الهه
فعالیت: به سوالات درک و دریافت پاسخ داده شد و نکات مهم درباره کلمات هم خانواده از کتاب درسی گفته شد و شعر ای مادر عزیز روخوانی شد و لغات مهم املایی گفته شد و به سوالات خوانش و فهم پاسخ داده شد و بخوان و‌بیندیش روخوانی شد و به سوالات پاسخ داده شد و دانش آموزان با مفهوم نهاد و فعل آشنا شدند و جعبه کلمات درس 2 کامل شد.
تکلیف: جعبه کلمات درس ستایش،درس 1 و 2 کامل مطالعه شود و شعر ای مادر عزیز تا شنبه آینده تاریخ 19 مهر حفظ شود.

املا ششم

مدرس: آیینه، الهه
تکلیف: لغات دشوار درس 2 از هرکدام دوبار در دفتر مشق نوشته شود و فردا املا از درس 2 گفته می شود.

انشا و نگارش ششم

مدرس: آیینه، الهه
تکلیف: تا روز سه شنبه کارگاه درس پژوهی مربوط به درس 2 انجام شود و همراه خود به مدرسه بیاورید.

هنر ششم

مدرس: فقیه، فرناز
فعالیت: با موضوع: نجات دریاها و با تمرکز بر دوسالانه هنر برگزار شد. فعالیت: 1.نمایش تصاویر و طوفان فکری تصویری 2.داستان لاک پشت نامه رسان 3. گفت و گو درباره نجات دریا 4. طراحی با مداد

بازی استراتژیک

مدرس: یوسفی، آوا
فعالیت: بازی 1 : تکمیل کننده بازی هفته پیش ( پیشرفته ) دو دانش آموز رو به روی هم ایستاده و رو به روی آن ها تعدادی کاپ گیم چیده شده است . اول هر دو نفر با ریتم اول موزیک در جا میزنند و وقتی ریتم عوض شد یک نفر از آن ها کاپ گیم ها رو دونه دونه جمع کرده و به دوستش میدهد و دوستش هم تا صدای سوت قطار را نشنیده باید دونه دونه کاپ گیم ها را سر جای خود بگذارد و برگردد . رشد مهارت‌های ریتمیک و هماهنگی با موسیقی: حرکات جمع‌آوری کاپ‌ها بر اساس ضرب موسیقی انجام میشه و باعث درک ریتم میشود. افزایش سرعت عمل و واکنش به صدا: تغییر ناگهانی ریتم یا توقف موسیقی باعث میشه بچه‌ها سریع واکنش نشون بدهند. هماهنگی چشم و دست در جابه‌جایی کاپ‌ها: گرفتن و چیدن کاپ‌ها نیاز به دقت دیداری و هماهنگی دقیق با حرکت دست دارد. تمرین نوبت‌پذیری و رعایت قوانین: هر دانش آموز باید صبر کنه تا نوبتش برسه و قانون بازی رو رعایت کند. تقویت تعامل و همکاری اجتماعی: رو‌به‌روی هم ایستادن و رعایت نوبت باعث ایجاد ارتباط مثبت بین بچه‌ها میشود. پرورش حافظه‌ی شنیداری-حرکتی: دانش آموز توالی حرکت‌ها رو یاد می‌گیره و با موسیقی هماهنگ نگه می‌دارد. ایجاد نشاط، تخلیه انرژی و هیجان مثبت: بازی با موسیقی پرتحرک باعث شادی و انرژی در بچه‌ها میشود. بالا بردن اعتماد به نفس در جمع: موفقیت در اجرای بازی در حضور گروه باعث تقویت خودباوری بچه ها میشود. بازی 2 تکمیل کننده بازی دوم هفته اول ( پیشرفته ) دانش آموز ها دو به دو رو به روی هم در حلقه خود ایستاده و با ریتم موزیک 1 2 3 4 ، 4 قدم به جلو می آیند و با ضرب دست ( شماره 4 ) مجدد تا 4 شمارده و سر جای خود میروند ( داخل حلقه ) و یک ضرب دست میزنند . و هر موقع معلم خود گفت دو نفر آخر سریعا میدوند و همه یک حلقه جا به جا میشوند و نفرات آخر در حلقه ی اول قرار میگیرند. 1.تقویت ریتم و هماهنگی حرکتی بچه‌ها یاد می‌گیرند با شمارش "1 2 3 4" حرکت بدن و ضرب دست رو هماهنگ کنن. این باعث افزایش دقت شنیداری و هماهنگی حرکات با موسیقی میشود. 2.تمرکز و دقت شنیداری چون باید به دستور معلم ("دو نفر آخر!") گوش بدن و سریع واکنش نشون بدهند، تمرکز و توجه لحظه‌ای بچه‌ها تقویت میشود. 3.کار گروهی و هماهنگی اجتماعی حرکت در حلقه، ایستادن رو به رو و جابه‌جایی‌ها حس همکاری و هماهنگی گروهی رو در بچه‌ها بالا می‌برد. 4.چابکی

ریاضی به زبان انگلیسی

مدرس: جعفری، مریم
فعالیت: با سلام و احترام در جلسه ی امروز، صفحات 10 و 11 کتاب ریاضی با تمرکز بر اصولِ شمارش پول، از جمله معادل‌سازی 100 سنت با یک دلار، آموزش داده شد. همچنین، یک فعالیت دونفره (بازیِ برد گیم) اجرا گردید که به دانش‌آموزان فرصت داد تا درک خود از شمارش پول را از طریق بازی تعاملی عمیق تر کنند.

مهارت اجتماعی

مدرس: مصطفوی النوری، سیده سروناز
فعالیت: مدیریت زمان و ارتباط آن با قابل اعتماد بودن افراد. برنامه ریزی و تاثیر آن در مدیریت زمان چیست . افرادی که برنامه ریزی دارند چه ویژگی‌هایی دارند.
تکلیف: قابل اعتمادترین فرد زندگی خود را درنظر بگیرید و 3 ویژگی که او را برای شما قابل اعتماد کرده است یادداشت کنید .
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: