فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان دخترانه آریاشهر تهران
کلاس: نرگس 1

ریاضی ششم

مدرس: آیینه، الهه
فعالیت: کاربرگ توسط دانش آموزان در کلاس حل شد و جواب ها بررسی شد و محاسبات کسر صفحه 36 تدریس شد و به سوالات فعالیت و کاردرکلاس پاسخ داده شد.
تکلیف: ارمغان 6 کامل انجام شود و برای روز شنبه همراه خود به مدرسه بیاورید و مبحث ضرب و تقسیم کسرها تمرین و تکرار شود و برای سنجش کلاسی روز شنبه آماده باشید.

علوم ششم

مدرس: آیینه، الهه
فعالیت: درس 4 پرسیده شد و مرور انجام شد و درس 4 کامل از کتاب کار تدریس شد.
تکلیف: درس 4 کامل از کتاب کار مطالعه شود.

فارسی ششم

مدرس: آیینه، الهه
تکلیف: درس 3،4 کامل برای مرور مطالعه شود.

مطالعات اجتماعی ششم

مدرس: آیینه، الهه
فعالیت: پرسش انجام شد و به سوالات ارمغان (5) پاسخ داده شد.

هدیه‌های آسمان ششم

مدرس: آیینه، الهه
فعالیت: پرسش کلاسی انجام شد و درس 5 کامل تدریس شد و به سوالات متن درس پاسخ داده شد.

سواد مالی

مدرس: کرمانشاهی، پریسا
فعالیت: با سلام و احترام خدمت اولیای گرامی درس چهارم امروز تدریس گردید. محتوای درس همراه با مثال‌های مرتبط به‌صورت کامل توضیح داده شد. پاورپوینت مربوط به تأسیس بیمارستان و هزینه‌ها ارائه گردید. همچنین جدول صفحه 28 مورد بررسی و توضیح قرار گرفت و فعالیت کلاسی نیز انجام شد.
تکلیف: خواهشمند است فعالیت منزل درس چهارم توسط دانش‌آموزان انجام شود. کتاب «مغازه دنج بابابزرگ» امروز معرفی گردید و فایل آن در دسترس قرار خواهد گرفت. لطفاً دانش‌آموزان حتماً کتاب را همراه داشته باشند تا بتوانند تکالیف خود را به‌درستی انجام دهند و درک بهتری از درس داشته باشند. تعدادی از دانش‌آموزان امروز کتاب همراه نداشتند؛ لطفاً برای جلسه‌ی آینده کتاب را همراه بیاورند. با سپاس از همکاری و همراهی صمیمانه‌ی شما اولیای محترم

رایانه

مدرس: طاهری، سیده مونا
فعالیت: موضوع درس: طراحی تصویر با فرمان متنی در Copilot هدف: آشنایی دانش‌آموزان با تولید تصویر به کمک هوش مصنوعی و تقویت خلاقیت در توصیف و طراحی مباحث تدریس‌شده: 1. مفهوم فرمان متنی (Prompt): توضیح داده شد که با نوشتن یک جمله‌ی توصیفی، می‌توان از Copilot خواست تا تصویر دلخواه را طراحی کند. مثال: «یک غروب آفتاب در کنار دریا» «یک ربات دوست‌داشتنی که کتاب می‌خواند» 2. نحوه کار در Copilot: ورود به محیط Copilot نوشتن جمله‌ی توصیفی (Prompt) مشاهده‌ی تصویر تولیدشده 3. بحث و بررسی: مقایسه‌ی تصاویر تولیدشده توسط دانش‌آموزان و گفت‌وگو درباره تفاوت‌ها و خلاقیت‌ها فعالیت کلاسی: هر دانش‌آموز یک جمله نوشت و Copilot برای او تصویری بر اساس آن طراحی کرد. دانش‌آموزان با اشتیاق تصاویر را به دوستان خود نشان دادند.
تکلیف: طراحی تصویر با فرمان متنی دستور کار: 1. وارد برنامه یا سایت Copilot شوید. 2. یک جمله‌ی جدید برای طراحی تصویر بنویسید. مثال: «یک باغ پر از گل در بهار» «یک سفینه در آسمان شب» «یک گربه روی صندلی کنار پنجره» 3. صبر کنید تا Copilot تصویر را بسازد. 4. از تصویر خود اسکرین‌شات بگیرید یا آن را ذخیره کنید. 5. فایل تصویر را به ایمیل زیر بفرستید mo.taheri.it@gmail.com

علوم به زبان انگلیسی

مدرس: جعفری، مریم
فعالیت: با احترام به استحضار می‌رساند، در جلسه ی امروز کلاس علوم، صفحه ی 12 کتاب تدریس گردید. در این صفحه، دانش‌آموزان با مباحثی چون تعداد ضربان قلب، نحوه ی شمارش نبض در دقیقه و دلایل افزایش ضربان قلب هنگام ورزش آشنا شدند.
تکلیف: لطفا مطالبِ تدریس شده را مرور بفرمایید و جلسه ی آینده برای پرسش و پاسخ آماده باشید.

ریاضی ششم

مدرس: آیینه، الهه
فعالیت: تمرین های صفحه 47،48 توسط دانش آموزان حل شد و جواب ها بررسی شد و به سوالات ریاضی پیشرفته پاسخ داده شد.
تکلیف: کاربرگ مروری را از پرتال دانلود کنید و با دقت به سوالات در دفتر پاسخ دهید.

علوم ششم

مدرس: آیینه، الهه
فعالیت: بخش اول درس مرور شد و پرسش کلاسی انجام شد و مبحث لایه های زمین کامل از کتاب کار تدریس شد.
تکلیف: درس 4 تا پایان هسته درونی کامل از کتاب کار مطالعه شود.

فارسی ششم

مدرس: آیینه، الهه
فعالیت: پرسش کلاسی انجام شد و به سوالات کتاب کار توسط دانش آموزان پاسخ داده شد و جواب ها بررسی شد.

انشا و نگارش ششم

مدرس: آیینه، الهه
فعالیت: به سوالات کتاب نگارش درس 3 کامل پاسخ داده شد.

مطالعات اجتماعی ششم

مدرس: آیینه، الهه
فعالیت: پرسش کلاسی انجام شد و به سوالات کتاب کار توسط دانش آموزان پاسخ داده شد و جواب ها بررسی شد.
تکلیف: درس 5 کامل مطالعه شود.

هدیه‌های آسمان ششم

مدرس: آیینه، الهه
تکلیف: درس 1 تا 4 کامل مطالعه شود.

مهارت زندگی

مدرس: اسماعیلی، نرگس
فعالیت: در این جلسه با توجه به چالش های گروه های دوستی دانش آموزان و نیاز به ایجاد آگاهی در رابطه با دوستی سالم و مناسب و نگرانی و دغدغه ی زیاد دانش آموزان پایه ی ششم در تعاملاتشان با همکلاسی ها، در این رابطه بحث و گفتگوی کلاسی داشتیم.

ریاضی به زبان انگلیسی

مدرس: جعفری، مریم
فعالیت: با سلام و احترام در جلسه ی امروز صفحه ی 15 کتاب ریاضی تدریس شد. در این صفحه دانش آموزان با بُردار، اعداد صحیحِ مثبت و منفی و همچنین نحوه ی خواندنِ درجاتِ سلسیوس و فارنهایت رویِ دماسنج آشنا شدند.

آزمایشگاه

مدرس: آیینه، الهه
فعالیت: آزمایش مربوط به چگالی انجام شد و دانش آموزان با مفهوم چگالی کامل آشنا شدند.

ریاضی ششم

مدرس: آیینه، الهه
فعالیت: صفحه 45،46 از کتاب کار توسط دانش آموزان حل شد و جواب ها بررسی شد.
تکلیف: تمرین های صفحه 47 و 48 از کتاب کار حل شود.

علوم ششم

مدرس: آیینه، الهه
تکلیف: درس 4 تا سر طبقه بندی زمین بر اساس حالت لایه ها از کتاب کار مطالعه شود.

فارسی ششم

مدرس: آیینه، الهه
تکلیف: درس داستان من و شما کامل از کتاب درسی و جعبه کلمات درس 4 از کتاب کار مطالعه شود.

انشا و نگارش ششم

مدرس: آیینه، الهه
تکلیف: کتاب نگارش را همراه خود به مدرسه بیاورید.

مطالعات اجتماعی ششم

مدرس: آیینه، الهه
تکلیف: عوامل موثر در کشاورزی از کتاب درسی مطالعه شود و حتما کتاب کار را همراه خود به مدرسه بیاورید.

رباتیک

مدرس: امیری، عاطفه
فعالیت: با سلام خدمت اولیای عزیز در این جلسه دانش آموزان طبق گروه بندی ها نشستند و کیت های رباتیک تحویل داده شد.ساخت قاب عکس را شروع کردیم .

زیبانویسی

مدرس: بایی لاشکی، زینب
فعالیت: صفحات 16و17 حرف ر تدریس شد
تکلیف: صفحات 16و17 تمرین وتکمیل شود

هوش و استعداد تحلیلی

مدرس: آیینه، الهه
تکلیف: جلسه 4 و 5 هوش به صورت گروهی حل شد و جواب ها بررسی شد.

ریاضی ششم

مدرس: آیینه، الهه
فعالیت: تقسیم کسرها به روش معکوس کردن از کتاب درسی تدریس شد و به سوالات صفحه 34 و 35 کتاب درسی پاسخ داده شد و جواب ها بررسی شد.
تکلیف: فعالیت کلاسی صفحه 45،46 از کتاب کار حل شود.

علوم ششم

مدرس: آیینه، الهه
فعالیت: روش های شناسایی لایه های زمین مرور شد و پرسش کلاسی انجام شد و مبحث طبقه بندی زمین بر اساس ترکیبات شیمیایی و جنس لایه ها از کتاب کار تدریس شد.
تکلیف: درس 4 تا سر طبقه بندی زمین بر اساس حالت لایه ها از کتاب کار تا روز سه شنبه مطالعه شود.

فارسی ششم

مدرس: آیینه، الهه
فعالیت: به سوالات درک مطلب پاسخ داده شد و واژه آموزی صفحه 35 از کتاب درسی تدریس شد و دانش آموزان با واژه جمع آشنا شدند و حکایت علم و عمل روخوانی شد و لغات مهم املایی گفته شد و معنی شعر و متن گفته شد.
تکلیف: درس داستان من و شما کامل از کتاب درسی و جعبه کلمات درس 4 از کتاب کار تا روز سه شنبه مطالعه شود.

املا ششم

مدرس: آیینه، الهه
فعالیت: املا سودوکو گفته شد و شعر حفظی و معنی کلمات پرسیده شد و تصحیح آن انجام شد.

مطالعات اجتماعی ششم

مدرس: آیینه، الهه
فعالیت: عوامل موثر در کشاورزی از کتاب درسی تدریس شد و به سوالات کتاب پاسخ داده شد.
تکلیف: تا روز سه شنبه درس 5 مطالعه شود.

قرآن ششم

مدرس: رضایی، طاهره
فعالیت: با سلام. درس قران ازص 15 تا 19 تدریس گردید
تکلیف: دانش اموزان عزیز ص17 روخوانی گردد وص20 حل شود.

علوم به زبان انگلیسی

مدرس: جعفری، مریم
فعالیت: با سلام و احترام در جلسه ی امروز درس علوم، ابتدا به تمرین و مرور هجی کردن کلمات کلیدی و جدیدِ دروس گذشته پرداختیم. سپس، به منظور تثبیت و تعمیق یادگیری، کاربرگی در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفت که آن را به صورت انفرادی تکمیل نمودند. در ادامه، پاسخ های کاربرگ به صورت گروهی مورد بررسی قرار گرفت.

ریاضی ششم

مدرس: آیینه، الهه
فعالیت: مبحث تقسیم کسرها به روش مخرج مشترک از صفحه 32 و 33 کتاب درسی تدریس شد و سوالات پاسخ داده شد و به سوالات پیشرفته صفحه 43 پاسخ داده شد و سنجش کلاسی از جمع و تفریق کسرها انجام شد.
تکلیف: کاربرگ را از پرتال دانلود کنید و بادقت به سوالات آن پاسخ دهید.

علوم ششم

مدرس: آیینه، الهه
فعالیت: درس 3 مرور شد و پرسش کلاسی انجام شد و درس 4 تا سر لایه های زمین از کتاب کار تدریس شد.
تکلیف: درس 4 از کتاب کار تا سر لایه های زمین مطالعه شود.

فارسی ششم

مدرس: آیینه، الهه
فعالیت: روخوانی درس 4 انجام شد و لغات املایی گفته شد و جعبه کلمات از کتاب کار کامل شد.
تکلیف: جعبه کلمات درس 4 کامل از کتاب کار مطالعه شود و حتما تا فردا شعر سخن حفظ شود.

املا ششم

مدرس: آیینه، الهه
تکلیف: از لغات مهم درس 4 از هرکدام دوبار در دفتر مشق نوشته شود.

هنر ششم

مدرس: فقیه، فرناز
فعالیت: ادامه نقاشی جلسه قبل، با موضوع نجات دریاها، با تکنیک آبرنگ و گواش اجرا شد.

بازی استراتژیک

مدرس: یوسفی، آوا
فعالیت: بازی 1 : چوبک و حلقه 4 حلقه با رنگ های مختلف میگذاریم 2 گروه یعنی 8 حلقه ، 4 نفر 4 نفر اول تو حلقه هستند، چوبک هم 2 تا دست هر نفر هست و‌با ریتم اول موزیک و ضرب چوبک ها 1 2 3 4 و با ریتم بعدی موزیک 12 ، 1 2 3 بین حلقه ها جا به جا شده و 1 2 3 هم ضرب چوبک ها، و بچه ها باگفتن اسم رنگ ها توسط مربی مثلا قرمز بین دو گروه جا به جا میشوند. 1.تقویت دقت شنیداری و توانایی تشخیص تغییر ریتم: کودکان با گوش دادن به تغییرات در ریتم موسیقی، توانایی درک الگوهای زمانی و تغییرات در ضرب را تقویت می‌کنند. 2.افزایش هماهنگی گروهی: هر گروه باید حرکات خود را با دیگر اعضا و ریتم موسیقی هماهنگ کند. این امر موجب ارتقای مهارت همکاری و هم‌زمانی در اجرا می‌شود. 3.تقویت تمرکز و واکنش سریع به دستور: با شنیدن نام رنگ‌ها از سوی مربی، شرکت‌کنندگان باید در کوتاه‌ترین زمان تصمیم گرفته و به موقعیت جدید منتقل شوند. 4.توسعه مهارت‌های حرکتی و بدنی: جابه‌جایی میان حلقه‌ها در حین اجرای ریتم موجب هماهنگی بیشتر میان حرکات بدنی و زمان‌بندی شنیداری می‌گردد. 5.پرورش انعطاف‌پذیری ذهنی و تمرکز چندوجهی: انجام هم‌زمان چند وظیفه (اجرای ریتم، حفظ هماهنگی گروهی و پاسخ به دستور مربی) باعث افزایش ظرفیت ذهنی و انعطاف شناختی در کودکان می‌شود. بازی 2 : تمرین صف صبحگاهی آبان

ریاضی به زبان انگلیسی

مدرس: جعفری، مریم
فعالیت: با سلام و احترام در جلسه ی امروزِ درس ریاضی، صفحه ی 14 کتاب که به موضوعِ رسیدِ خرید، نحوه ی محاسبه مجموع اقلام و محاسبه ی باقیمانده ی پول اختصاص داشت، تدریس شد. تعدادی از تمرین‌های کتاب در کلاس حل و چک شد. خواهشمند است باقیمانده ی تمرین‌ها را در منزل حل فرمایید تا در جلسه ی آتیِ کلاس مورد بررسی قرار گیرد.

مهارت اجتماعی

مدرس: مصطفوی النوری، سیده سروناز
فعالیت: هر دانش آموز با توجه به ویژگی ها و علایق خود یک پلنر طراحی کرد.
تکلیف: دانش آموزانی که در کلاس پلنر شأن تمام نشد در خانه کامل کرده و هفته آینده تحویل می دهند.
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: