1404/09/05
علوم ششم
مدرس:
آیینه، الهه
تکلیف:
درس 7 تا مفهوم نیرو بالابری کامل از کتاب کار مطالعه شود.
فارسی ششم
مدرس:
آیینه، الهه
فعالیت:
به سوالات کتاب کار مربوط به درس 8 توسط دانش آموزان پاسخ داده شد و جواب ها بررسی شد.
تکلیف:
درس 8 کامل از کتاب کار و کتاب درسی مطالعه شود و شعر حفظی مربوط به درس 7 تا روزشنبه حفظ شود.
هدیههای آسمان ششم
مدرس:
آیینه، الهه
فعالیت:
مرور به همراه پرسش کلاسی انجام شد و به سوالات ارمغان(10) پاسخ داده شد.
مهارت زندگی
مدرس:
اسماعیلی، نرگس
فعالیت:
موضوع: خودآگاهی(هویت جنسیتی)
متن کتاب خوانده شد و موضوع هویت جنسی به صورت بحث گروهی برای دانش آموزان توضیح داده شد. اهمیت پذیرش هویت و نقش های جنسیتی با استفاده از مثال های عینی به دانش آموزان آموزش داده شد.
تکلیف:
دانش آموزان عزیزم لطفا فعالیت های صفحه ی 18 و 19 کتاب مهارت های زندگی را تکمیل کنید. ممنونم.
1404/09/04
فارسی ششم
مدرس:
آیینه، الهه
تکلیف:
درس 8 کامل از کتاب درسی و کتاب کار مطالعه شود.
1404/09/02
ریاضی ششم
مدرس:
آیینه، الهه
فعالیت:
کاردرکلاس صفحه 58 و تمرین صفحه 59 توسط دانش آموزان حل شد و جواب ها بررسی شد و به سوالات فعالیت کلاسی صفحه 75 تا پایان سوال 3 پاسخ داده شد.
تکلیف:
تمرین های صفحه 75،76،77 از کتاب کار با دقت حل شود.
علوم ششم
مدرس:
آیینه، الهه
فعالیت:
از تمامی دانش آموزان پرسش کلاسی به همراه مرور انجام شد و نیروی تماسی (اصطکاک) کامل از کتاب کار تدریس شد.
تکلیف:
برای روز سه شنبه درس ورزش و نیرو (2) تا سر نیروی مقاومت هوا کامل از کتاب کار مطالعه شود.
فارسی ششم
مدرس:
آیینه، الهه
فعالیت:
معنی شعر به همراه نکات دستوری تدریس شد و بخوان و بدان از کتاب کار مرور شد و به سوالات املا دان از کتاب کار پاسخ داده شد.
تکلیف:
درس 8 کامل از کتاب درسی و کتاب کار مطالعه شود.
املا ششم
مدرس:
آیینه، الهه
فعالیت:
از لغات دشوار درس 8 به همراه معنی کلمات املا گفته شد و بررسی شد.
انشا و نگارش ششم
مدرس:
آیینه، الهه
تکلیف:
برای روز سه شنبه کتاب نگارش را همراه خود به مدرسه بیاورید.
مطالعات اجتماعی ششم
مدرس:
آیینه، الهه
فعالیت:
درس 10 کامل تدریس شد و دانش آموزان با عوامل گسترش علوم و فنون در دوره اسلامی آشنا شدند و به سوالات متن درس پاسخ داده شد.
تکلیف:
درس 9،10 کامل از کتاب درسی مطالعه شود و حتما برای روز سه شنبه کتاب کار را همراه خود به مدرسه بیاورید.
قرآن ششم
مدرس:
رضایی، طاهره
فعالیت:
با سلام. درس قرآن از ص46 تا48 تدریس گردید.
تکلیف:
تکلیف نداریم
علوم به زبان انگلیسی
مدرس:
جعفری، مریم
فعالیت:
با سلام و احترام،
در جلسهی امروز، کلیهی مطالب فصل اول بخشِ "بدن انسان" به دقت مرور شد. همچنین، فرصتی برای پرسش و پاسخ فراهم گردید تا دانشآموزان بتوانند ابهامات خود را مطرح کرده و به آنها پاسخ داده شود.
1404/09/01
ریاضی ششم
مدرس:
آیینه، الهه
فعالیت:
تقسیم عدد اعشاری بر عدد اعشاری تدریس شد و به فعالیت ها و کاردرکلاس ها پاسخ داده شد و دانش آموزان یاد گرفتند که اگر مقسوم و مقسوم علیه را در یک عدد ضرب کنیم،خارج قسمت تغییر نمی کند.
تکلیف:
تمرین صفحه 59 از کتاب درسی حل شود.
علوم ششم
مدرس:
آیینه، الهه
فعالیت:
ورزش و نیرو (2) از کتاب کار تا سر نیرو تماسی تدریس شد و دانش آموزان با انواع نیرو غیر تماسی آشنا شدند.
تکلیف:
ورزش و نیرو (2) از کتاب کار تا سر نیرو تماسی مطالعه شود.
فارسی ششم
مدرس:
آیینه، الهه
فعالیت:
درک مطلب درس 8 پاسخ داده شد و دانش زبانی تدریس شد و دانش آموزان با علائم نگارشی آشنا شدند و بخوان و بیندیش روخوانی شد و به سوالات پاسخ داده شد.
تکلیف:
جعبه کلمات درس 8 به همراه نکات دستوری از کتاب کار مطالعه شود.
املا ششم
مدرس:
آیینه، الهه
تکلیف:
از لغات دشوار درس 8 از هر کدام دوبار در دفتر مشق نوشته شود و برای فردا حتما همراه خود به مدرسه بیاورید.
مطالعات اجتماعی ششم
مدرس:
آیینه، الهه
تکلیف:
درس 9 برای مرور مطالعه شود.
بازی استراتژیک
مدرس:
یوسفی، آوا
فعالیت:
دانش آموزان به صورت دایره داخل حلقه خود می ایستند.
به هر نفر یک پلاستیک داده میشود و با ریتم اول موزیک 1 2 ، 1 2 3 با پلاستیک حرکت را انجام می دهند .
با ریتم بعدی موزیک تا 6 شمرده و در جا میزنند و شماره 7 یک حلقه جا به جا میشوند و پلاستیک رو پرتاب میکنند رو به بالا و هر نفر پلاستیک بغل دستی خود را میگیرد.
هدف اصلی بازی
افزایش هماهنگی حرکتی-ریتمیک دانشآموزان در تعامل با گروه
اهداف جزئی و آموزشی
1.تقویت احساس ریتم
بچهها باید همزمان با شمارش و موسیقی حرکت کنند، بنابراین ریتمشنوی و ریتمخوانیشان تقویت میشود.
2.بهبود هماهنگی چشم-دست
هنگام پرتاب و گرفتن پلاستیک، سرعت واکنش و کنترل حرکتی در هماهنگی با صدا و حرکت بدن بهتر میشود.
3.افزایش توجه و تمرکز
کودک باید ریتم را دنبال کند، جابهجایی «حلقه» را بهموقع انجام دهد و پلاستیک درستِ نفر بغلدستی را بگیرد.
4.تقویت مهارت کار گروهی و مشارکت
چون حرکتها وابسته به عملکرد کل گروه است، حس همکاری و همریتمی در جمع بالا میرود.
5.تمرین نظم حرکتی و اجرای دستور
پیروی از الگوی حرکتی دقیق (1-2، 1-2-3، سپس شمارش تا 6 و حرکت روی 7) باعث میشود کودک نظم ذهنی و جسمی بهتری پیدا کند
ریاضی به زبان انگلیسی
مدرس:
جعفری، مریم
فعالیت:
با سلام و احترام،
در جلسهی امروز، بخشی از صفحهی 27 کتاب ریاضی تدریس شد. در این قسمت، دانشآموزان با اشکالِ هندسیِ مستطیل، مربع، لوزی و متوازیالاضلاع آشنا شدند. آنها یاد گرفتند که هر یک از این اشکال دارای 4 ضلع، 4 زاویه و اضلاع موازی هستند.
تکلیف:
لطفا جلسه ی آینده توضیحاتِ مربوط به هر شکل را در صفحه ی 27 مطالعه نموده و برای پرسش و پاسخ آمادگی داشته باشید.
مهارت اجتماعی
مدرس:
مصطفوی النوری، سیده سروناز
فعالیت:
ماتریس آیزنهاور ( ماتریس اهمیت _ فوریت ) آموزش داده شد . درباره اینکه چگونه با استفاده از جدول این ماتریس برنامه ریزی و مدیریت زمان را انجام دهیم صحبت شد .
تکلیف:
یک جدول بر اساس ماتریس آموخته شده تهیه کنید .