فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان دخترانه آریاشهر تهران
کلاس: نرگس 1

ریاضی ششم

مدرس: آیینه، الهه
فعالیت: تمرین های صفحه 76 و 77 از کتاب کار توسط دانش آموزان حل شد و جواب ها بررسی شد.
تکلیف: ارمغان (11) با دقت حل شود و مبحث تقسیم اعشاری تمرین و تکرار شود.(دانش آموزانی که ارمغان ندارند فایل را از پرتال دانلود کنند و به سوالات پاسخ دهند.)

علوم ششم

مدرس: آیینه، الهه
تکلیف: درس 7 تا مفهوم نیرو بالابری کامل از کتاب کار مطالعه شود.

فارسی ششم

مدرس: آیینه، الهه
فعالیت: به سوالات کتاب کار مربوط به درس 8 توسط دانش آموزان پاسخ داده شد و جواب ها بررسی شد.
تکلیف: درس 8 کامل از کتاب کار و کتاب درسی مطالعه شود و شعر حفظی مربوط به درس 7 تا روزشنبه حفظ شود.

هدیه‌های آسمان ششم

مدرس: آیینه، الهه
فعالیت: مرور به همراه پرسش کلاسی انجام شد و به سوالات ارمغان(10) پاسخ داده شد.

مهارت زندگی

مدرس: اسماعیلی، نرگس
فعالیت: موضوع: خودآگاهی(هویت جنسیتی) متن کتاب خوانده شد و موضوع هویت جنسی به صورت بحث گروهی برای دانش آموزان توضیح داده شد. اهمیت پذیرش هویت و نقش های جنسیتی با استفاده از مثال های عینی به دانش آموزان آموزش داده شد.
تکلیف: دانش آموزان عزیزم لطفا فعالیت های صفحه ی 18 و 19 کتاب مهارت های زندگی را تکمیل کنید. ممنونم.

ریاضی ششم

مدرس: آیینه، الهه
فعالیت: فعالیت کلاسی صفحه 75 از کتاب کار حل شد.
تکلیف: کاربرگ را از پرتال دانلود کنید و به سوالات با دقت پاسخ دهید و تکالیف را در پرتال قرار دهید.

علوم ششم

مدرس: آیینه، الهه
فعالیت: نیرو های تماسی (اصطکاک و مقاومت هوا) تدریس شد و با مفهوم نیرو بالا بری آشنا شدند.
تکلیف: درس ورزش و نیرو (2) را تا تعریف نیرو بالابری از کتاب کار مطالعه کنید.(دانش آموزانی که کتاب ندارند می توانند فایل را از پرتال دانلود کنند.)

فارسی ششم

مدرس: آیینه، الهه
تکلیف: درس 8 کامل از کتاب درسی و کتاب کار مطالعه شود.

مطالعات اجتماعی ششم

مدرس: آیینه، الهه
فعالیت: درس 10 مرور شد و پرسش کلاسی انجام شد و به سوالات کتاب کار توسط دانش آموزان پاسخ داده شد و جواب ها بررسی شد.
تکلیف: درس 10 کامل مطالعه شود.(دانش آموزانی که کتاب و کتاب کار را ندارند فایل را از پرتال دانلود کنند.)

سواد مالی

مدرس: کرمانشاهی، پریسا
تکلیف: سلام و احترام خدمت اولیای عزیز لطفاً فعالیت منزل درس نهم توسط فرزند عزیزتان انجام شود. همچنین کتاب چرخ گاری باید بچرخد؛ فایل آن در گروه گذاشته خواهد شد. از همکاری صمیمانه و همراهی همیشگی شما سپاسگزاریم.

ریاضی ششم

مدرس: آیینه، الهه
فعالیت: کاردرکلاس صفحه 58 و تمرین صفحه 59 توسط دانش آموزان حل شد و جواب ها بررسی شد و به سوالات فعالیت کلاسی صفحه 75 تا پایان سوال 3 پاسخ داده شد.
تکلیف: تمرین های صفحه 75،76،77 از کتاب کار با دقت حل شود.

علوم ششم

مدرس: آیینه، الهه
فعالیت: از تمامی دانش آموزان پرسش کلاسی به همراه مرور انجام شد و نیروی تماسی (اصطکاک) کامل از کتاب کار تدریس شد.
تکلیف: برای روز سه شنبه درس ورزش و نیرو (2) تا سر نیروی مقاومت هوا کامل از کتاب کار مطالعه شود.

فارسی ششم

مدرس: آیینه، الهه
فعالیت: معنی شعر به همراه نکات دستوری تدریس شد و بخوان و بدان از کتاب کار مرور شد و به سوالات املا دان از کتاب کار پاسخ داده شد.
تکلیف: درس 8 کامل از کتاب درسی و کتاب کار مطالعه شود.

املا ششم

مدرس: آیینه، الهه
فعالیت: از لغات دشوار درس 8 به همراه معنی کلمات املا گفته شد و بررسی شد.

انشا و نگارش ششم

مدرس: آیینه، الهه
تکلیف: برای روز سه شنبه کتاب نگارش را همراه خود به مدرسه بیاورید.

مطالعات اجتماعی ششم

مدرس: آیینه، الهه
فعالیت: درس 10 کامل تدریس شد و دانش آموزان با عوامل گسترش علوم و فنون در دوره اسلامی آشنا شدند و به سوالات متن درس پاسخ داده شد.
تکلیف: درس 9،10 کامل از کتاب درسی مطالعه شود و حتما برای روز سه شنبه کتاب کار را همراه خود به مدرسه بیاورید.

قرآن ششم

مدرس: رضایی، طاهره
فعالیت: با سلام. درس قرآن از ص46 تا48 تدریس گردید.
تکلیف: تکلیف نداریم

علوم به زبان انگلیسی

مدرس: جعفری، مریم
فعالیت: با سلام و احترام، در جلسه‌ی امروز، کلیه‌ی مطالب فصل اول بخشِ "بدن انسان" به دقت مرور شد. همچنین، فرصتی برای پرسش و پاسخ فراهم گردید تا دانش‌آموزان بتوانند ابهامات خود را مطرح کرده و به آن‌ها پاسخ داده شود.

ریاضی ششم

مدرس: آیینه، الهه
فعالیت: تقسیم عدد اعشاری بر عدد اعشاری تدریس شد و به فعالیت ها و کاردرکلاس ها پاسخ داده شد و دانش آموزان یاد گرفتند که اگر مقسوم و مقسوم علیه را در یک عدد ضرب کنیم،خارج قسمت تغییر نمی کند.
تکلیف: تمرین صفحه 59 از کتاب درسی حل شود.

علوم ششم

مدرس: آیینه، الهه
فعالیت: ورزش و نیرو (2) از کتاب کار تا سر نیرو تماسی تدریس شد و دانش آموزان با انواع نیرو غیر تماسی آشنا شدند.
تکلیف: ورزش و نیرو (2) از کتاب کار تا سر نیرو تماسی مطالعه شود.

فارسی ششم

مدرس: آیینه، الهه
فعالیت: درک مطلب درس 8 پاسخ داده شد و دانش زبانی تدریس شد و دانش آموزان با علائم نگارشی آشنا شدند و بخوان و بیندیش روخوانی شد و به سوالات پاسخ داده شد.
تکلیف: جعبه کلمات درس 8 به همراه نکات دستوری از کتاب کار مطالعه شود.

املا ششم

مدرس: آیینه، الهه
تکلیف: از لغات دشوار درس 8 از هر کدام دوبار در دفتر مشق نوشته شود و برای فردا حتما همراه خود به مدرسه بیاورید.

مطالعات اجتماعی ششم

مدرس: آیینه، الهه
تکلیف: درس 9 برای مرور مطالعه شود.

بازی استراتژیک

مدرس: یوسفی، آوا
فعالیت: دانش آموزان به صورت دایره داخل حلقه خود می ایستند. به هر نفر یک پلاستیک داده میشود و با ریتم اول موزیک 1 2 ، 1 2 3 با پلاستیک حرکت را انجام می دهند . با ریتم بعدی موزیک تا 6 شمرده و در جا میزنند و شماره 7 یک حلقه جا به جا میشوند و پلاستیک رو پرتاب میکنند رو به بالا و هر نفر پلاستیک بغل دستی خود را میگیرد. هدف اصلی بازی افزایش هماهنگی حرکتی-ریتمیک دانش‌آموزان در تعامل با گروه اهداف جزئی و آموزشی 1.تقویت احساس ریتم بچه‌ها باید هم‌زمان با شمارش و موسیقی حرکت کنند، بنابراین ریتم‌شنوی و ریتم‌خوانی‌شان تقویت می‌شود. 2.بهبود هماهنگی چشم-دست هنگام پرتاب و گرفتن پلاستیک، سرعت واکنش و کنترل حرکتی در هماهنگی با صدا و حرکت بدن بهتر می‌شود. 3.افزایش توجه و تمرکز کودک باید ریتم را دنبال کند، جابه‌جایی «حلقه» را به‌موقع انجام دهد و پلاستیک درستِ نفر بغل‌دستی را بگیرد. 4.تقویت مهارت کار گروهی و مشارکت چون حرکت‌ها وابسته به عملکرد کل گروه است، حس همکاری و هم‌ریتمی در جمع بالا می‌رود. 5.تمرین نظم حرکتی و اجرای دستور پیروی از الگوی حرکتی دقیق (1-2، 1-2-3، سپس شمارش تا 6 و حرکت روی 7) باعث می‌شود کودک نظم ذهنی و جسمی بهتری پیدا کند

ریاضی به زبان انگلیسی

مدرس: جعفری، مریم
فعالیت: با سلام و احترام، در جلسه‌ی امروز، بخشی از صفحه‌ی 27 کتاب ریاضی تدریس شد. در این قسمت، دانش‌آموزان با اشکالِ هندسیِ مستطیل، مربع، لوزی و متوازی‌الاضلاع آشنا شدند. آنها یاد گرفتند که هر یک از این اشکال دارای 4 ضلع، 4 زاویه و اضلاع موازی هستند.
تکلیف: لطفا جلسه ی آینده توضیحاتِ مربوط به هر شکل را در صفحه ی 27 مطالعه نموده و برای پرسش و پاسخ آمادگی داشته باشید.

مهارت اجتماعی

مدرس: مصطفوی النوری، سیده سروناز
فعالیت: ماتریس آیزنهاور ( ماتریس اهمیت _ فوریت ) آموزش داده شد . درباره اینکه چگونه با استفاده از جدول این ماتریس برنامه ریزی و مدیریت زمان را انجام دهیم صحبت شد .
تکلیف: یک جدول بر اساس ماتریس آموخته شده تهیه کنید .
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: