فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان دخترانه آریاشهر تهران
کلاس: نرگس 1

ریاضی ششم

مدرس: آیینه، الهه
فعالیت: مفهوم ضرب و تقسیم اعشاری یادآوری شد و به سوالات صفحه 48،49،50 پاسخ داده شد.
تکلیف: تمرین صفحه 51 از کتاب درسی حل شود.

علوم ششم

مدرس: آیینه، الهه
فعالیت: فعالیت کلاسی و تمرین کتاب کار مربوط به درس زمین پویا توسط دانش آموزان حل شد و جواب ها بررسی شد و سنجش کلاسی برگزار شد.
تکلیف: درس زمین پویا از کتاب کار کامل مطالعه شود و برای فردا حتما کتاب درسی را همراه خود به مدرسه بیاورید.

فارسی ششم

مدرس: آیینه، الهه
تکلیف: جعبه کلمات درس 6 کامل مطالعه شود و داستان حماسه هرمز را از پرتال دانلود کنید و مطالعه کنید و به سوالات کتاب درسی صفحه 52 پاسخ دهید.

املا ششم

مدرس: آیینه، الهه
تکلیف: از لغات دشوار درس 6 از هرکدام دوبار در دفتر مشق نوشته شود و املا از درس 6 گفته می شود.

هدیه‌های آسمان ششم

مدرس: آیینه، الهه
تکلیف: هدیه‌های آسمان: درس اول تا پایان درس پنجم و قرآن: درس اول تا پایان درس سوم کامل مطالعه شود.

هنر ششم

مدرس: فقیه، فرناز
فعالیت: اجرای رنگی نقاشی نمایشگاه انجام شد.

بازی استراتژیک

مدرس: یوسفی، آوا
فعالیت: بازی 1: دانش آموزان دو به دو رو به روی هم ایستاده و جلوی آنزها روی زمین کاپ گیم گذاشته و با شنیدن ریتم بعدی موزیک دست همدیگر را گرفته و با پای خود کاپ گیم رو برداشته و بالا میبرند این بازی با هدف: 1.تقویت هماهنگی حرکتی بین دست، پا و شنیدن ریتم 2.افزایش تمرکز و دقت شنیداری نسبت به تغییرات ریتم موسیقی 3.بهبود مهارت‌های کار گروهی و همکاری بین دو دانش‌آموز 4.تقویت حس تعادل و کنترل بدن 5.افزایش سرعت واکنش و هماهنگی عصبی-عضلانی 6.ایجاد نشاط، تعامل و انگیزه‌ی یادگیری در کلاس بازی 2: دو صف دانش آموزان تشکیل میدهند و جلوی هر صف یک برج 4 طبقه چیده شده که هر طبقه برج یک رنگ است و دانش آموزان به ترتیب باید بروند و از انتخای صف طبق برج رنگ ها را بچینند اهداف این بازی: 1.تقویت دقت و تمرکز بصری دانش‌آموز برای تشخیص ترتیب رنگ‌ها و قرار دادن صحیح آن‌ها نیاز به توجه و تمرکز دارد. 2.افزایش هماهنگی حرکتی حرکت از صف تا برج، برداشتن و قرار دادن قطعات، موجب هماهنگی بین چشم، دست و بدن می‌شود. 3.تقویت مهارت حل مسئله و برنامه‌ریزی ذهنی دانش‌آموز باید قبل از اقدام، رنگ‌ها را تحلیل و ترتیب درست را انتخاب کند. 4.افزایش سرعت عمل سالم و مدیریت زمان بازی به شکل گروهی و رقابتی اجرا می‌شود و زمان نقش مهمی دارد. 5.تقویت حس مسئولیت نسبت به گروه هر دانش‌آموز بخشی از پیشرفت تیم را بر عهده دارد و عملکرد او روی نتیجه گروه تأثیر مستقیم دارد. 6.تقویت مهارت‌های کار تیمی و همکاری دانش‌آموزان یاد می‌گیرند در عین بازی، به نفع گروه عمل کنند، حمایت کنند و نوبت را رعایت کنند. 7.ایجاد انگیزه، نشاط و انرژی مثبت در جریان یادگیری بازی موجب ایجاد فضای شاد و فعال در کلاس می‌شود

ریاضی به زبان انگلیسی

مدرس: جعفری، مریم
فعالیت: با سلام و احترام در جلسه ی آموزشی امروز، تمرینات مربوط به صفحه 19 کتاب درسی مورد بررسی و حل قرار گرفت. همچنین، مقدمه‌ای کوتاه در خصوص مفهوم مناطق زمانی مختلف (time zones) که موضوع صفحه 20 کتاب است، ارائه گردید.

مهارت اجتماعی

مدرس: مصطفوی النوری، سیده سروناز
فعالیت: در ادامه مبحث مدیریت زمان به مفهوم اولویت و اولویت بندی پرداخته شد . درباره مثلث نیازهای مازلو صحبت شد. بچه ها برای هفته آینده به گروه های پنج نفری تقسیم شدند.
تکلیف: برای هفته آینده هر گروه لطفاً یک مقوا ، چسب و مداد رنگی و ماژیک برای فعالیت کلاسی همراه داشته باشد.

ریاضی ششم

مدرس: آیینه، الهه
فعالیت: کاربرگ ریاضی حل شد و نمونه سوال در دفتر حل شد.
تکلیف: ارمغان شماره (8) کامل انجام شود و فصل 2 تمرین و تکرار شود.

علوم ششم

مدرس: آیینه، الهه
فعالیت: مرور درس 5 انجام شد و فیلم آموزشی مشاهده شد و به سوالات فعالیت کلاسی (1) پاسخ داده شد.
تکلیف: درس 1 تا پایان درس 4 کامل از هردو کتاب مطالعه شود.

فارسی ششم

مدرس: آیینه، الهه
تکلیف: درس 5 کامل و جعبه کلمات درس 6 کامل مطالعه شود.

مطالعات اجتماعی ششم

مدرس: آیینه، الهه
فعالیت: مرور انجام شد و ارمغان (6) بررسی شد.

هدیه‌های آسمان ششم

مدرس: آیینه، الهه
فعالیت: پرسش کلاسی انجام شد و درس 7 تدریس شد و به تمامی سوالات پاسخ داده شد.

سواد مالی

مدرس: کرمانشاهی، پریسا
فعالیت: سلام و عرض ادب خدمت اولیای عزیزم امروز درس ششم با مشارکت فعال دخترهای گلم تدریس شد. فعالیت‌های کلاسی با شور و علاقه انجام گرفت و کلیپ مربوط به درس در کلاس قرار داده شد. همچنین موضوع تأثیر پس‌انداز بر محیط زیست به‌صورت کامل و همراه با مثال برای دانش‌آموزان توضیح داده شد. با سپاس از همراهی و حمایت شما
تکلیف: خواهشمند است تکالیف منزل مربوط به درس ششم انجام شود. کتاب «پس‌انداز می‌کنم» نیز در گروه قرار داده می‌شود. همچنین لطفاً تکالیف درس‌های گذشته هم تکمیل شوند. در هفته آینده تکالیف بررسی شده و به دانش‌آموزان کوشا کارت امتیاز داده خواهد شد. مرسی از همراهی صمیمانه‌ی شما عزیزان

رایانه

مدرس: طاهری، سیده مونا
فعالیت: درس آشنایی با انیمیشن و داستان‌نویسی با Copilot موضوع درس: انواع انیمیشن و طریقه‌ی داستان‌نویسی برای ساخت انیمیشن با استفاده از Copilot هدف: آشنایی دانش‌آموزان با دنیای انیمیشن، روش‌های ساخت آن و یادگیری نوشتن داستان یا سناریو با کمک هوش مصنوعی. مباحث تدریس‌شده: 1. آشنایی با مفهوم انیمیشن (Animation): توضیح داده شد که انیمیشن یعنی نمایش پی‌درپی تصاویر برای ایجاد حرکت. 2. انواع انیمیشن: انیمیشن دوبعدی (2D Animation): مثل کارتون‌های کلاسیک و نقاشی‌های متحرک. انیمیشن سه‌بعدی (3D Animation): مثل انیمیشن‌های پیکسار و فیلم‌های دیجیتالی امروزی. استاپ‌موشن (Stop Motion): ساخته‌شده با عکس‌برداری از اشیای واقعی که مرحله‌به‌مرحله حرکت داده می‌شوند. 3. آشنایی با سناریونویسی برای انیمیشن: توضیح داده شد که هر انیمیشن از یک داستان (Story) و سناریو (Script) شروع می‌شود که در آن مشخص است چه اتفاقی در هر صحنه می‌افتد. 4. کار با Copilot: دانش‌آموزان یاد گرفتند چطور از Copilot بخواهند برایشان یک داستان کوتاه انیمیشنی بنویسد یا ایده‌شان را ادامه دهد.

علوم به زبان انگلیسی

مدرس: جعفری، مریم
فعالیت: با سلام و احترام در جلسه ی آموزشی امروز، بخش دومِ صفحه ی 15 کتاب علوم مورد تدریس قرار گرفت. در ابتدای جلسه، مروری بر مطالب گذشته و مراحل مختلف فرآیند گوارش صورت پذیرفت. سپس، متنِ کتاب با مشارکت فعال دانش‌آموزان از روخوانی شد و در ادامه، پرسش و پاسخ در خصوص مفاهیم ارائه شده انجام گردید.
تکلیف: لطفا صفحاتِ 13 و 14 کتاب (مبحثِ شش ها و تنفس) را با دقتِ کافی مطالعه و مرور بفرمایید و جلسه ی آینده برای ارائه ی مطالب در کلاس، آماده باشید.

ریاضی ششم

مدرس: آیینه، الهه
فعالیت: کاربرگ مروری حل شد و نمونه سوال در دفتر حل شد.
تکلیف: کاربرگ مروری را از پرتال دانلود کنید و با دقت به سوالات پاسخ دهید.

علوم ششم

مدرس: آیینه، الهه
فعالیت: سنگ های آتش فشانی و گازهای آتش فشانی از کتاب کار تدریس شد و پرسش کلاسی انجام شد.
تکلیف: درس زمین پویا کامل از کتاب کار مطالعه شود.

فارسی ششم

مدرس: آیینه، الهه
فعالیت: به سوالات درک مطلب شعر ای وطن پاسخ داده شد و دانش زبانی تدریس شد و دانش آموزان با حرف ندا و منادا آشنا شدند و حکایت خوانده شد.
تکلیف: درس 5 و جعبه کلمات درس ای وطن تا روز شنبه مطالعه شود.

انشا و نگارش ششم

مدرس: آیینه، الهه
فعالیت: گنجینه انجام شد و به سوالات آن پاسخ داده شد و کتاب نگارش درس 5 کامل شد.

مطالعات اجتماعی ششم

مدرس: آیینه، الهه
فعالیت: پرسش کلاسی انجام شد و به سوالات کتاب کار پاسخ داده شد.
تکلیف: درس طلا سیاه با دقت مطالعه شود.

هدیه‌های آسمان ششم

مدرس: آیینه، الهه
تکلیف: درس 5،6 کامل مطالعه شود.

مهارت زندگی

مدرس: اسماعیلی، نرگس
فعالیت: موضوع: خودآگاهی(شناخت نیازها و آرزوها) در این جلسه تفاوت بین نیازهای ضروری و غیر ضروری و همچنین تاثیر اولویت دادن به هرکدام از نیازها به دانش آموزان آموزش داده شد.

ریاضی به زبان انگلیسی

مدرس: جعفری، مریم
فعالیت: با سلام و احترام در جلسه‌ی امروز، صفحه‌ی 19 کتاب ریاضی تدریس گردید. در این صفحه، تمریناتِ مروری بر مباحث پیشین ارائه شده بود که با مشارکت فعال دانش‌آموزان به صورت گروهی حل و بررسی شد.

ریاضی ششم

مدرس: آیینه، الهه
فعالیت: صفحه های 59،60 از کتاب کار حل شد و به سوالات پیشرفته پاسخ داده شد و نمونه سوال در دفتر حل شد و سنجش کلاسی برگزار شد.
تکلیف: کاربرگ را از پرتال دانلود کنید و به سوالات آن با دقت در دفتر پاسخ دهید.

علوم ششم

مدرس: آیینه، الهه
تکلیف: درس زمین پویا تا سر سنگ های آتش فشانی از کتاب کار مطالعه شود.

فارسی ششم

مدرس: آیینه، الهه
تکلیف: درس 5 کامل مطالعه شود و هر دو کتاب را فردا همراه خود به مدرسه بیاورید.

انشا و نگارش ششم

مدرس: آیینه، الهه
تکلیف: کتاب نگارش را همراه خود به مدرسه بیاورید.

مطالعات اجتماعی ششم

مدرس: آیینه، الهه
تکلیف: درس طلا سیاه کامل مطالعه شود و هر دو کتاب را برای فردا همراه خود به مدرسه بیاورید.

ورزش ششم

مدرس: یوسفی، زهره
فعالیت: آموزش تمرینات اینتروال تست دارت و گرفتن رکورد از دانش آموزان

رباتیک

مدرس: امیری، عاطفه
فعالیت: با سلام خدمت اولیای عزیز در این جلسه قاب عکس ها و پایه ی قاب عکس ها کامل شد .

زیبانویسی

مدرس: بایی لاشکی، زینب
فعالیت: اتصال ب به دال تدریس شد
تکلیف: شعرصفحه 20و21 وصفحات 25و26 تمرین وتکمیل شود

هوش و استعداد تحلیلی

مدرس: آیینه، الهه
فعالیت: جلسه 7 به صورت گروهی حل شد و جواب ها بررسی شد.

ریاضی ششم

مدرس: آیینه، الهه
فعالیت: تمرین صفحه 47 از کتاب درسی توسط دانش آموزان حل شد و جواب ها بررسی شد و به سوالات فعالیت کلاسی صفحه 58 کتاب کار پاسخ داده شد.
تکلیف: تمرین های صفحه 59،60 از کتاب کار با دقت حل شود و برای سنجش کلاسی فصل 2 تمرین و تکرار کنید.

علوم ششم

مدرس: آیینه، الهه
فعالیت: ادامه مبحث زمین پویا از کتاب کار تا سر سنگ های آتش فشانی تدریس شد و دانش آموزان با انواع آتش فشان ها آشنا شدند و برگه های سنجش کلاسی صحیح شد و تحویل دانش آموزان داده شد.
تکلیف: تا روز سه شنبه درس زمین پویا تا سر سنگ های آتش فشانی از کتاب کار مطالعه شود.

فارسی ششم

مدرس: آیینه، الهه
فعالیت: شعر ای وطن روخوانی شد و لغات مهم املایی گفته شد و جعبه کلمات از کتاب کار کامل شد و سنجش کلاسی برگزار شد.

املا ششم

مدرس: آیینه، الهه
فعالیت: املا پازلی از درس 5 گفته شد.

مطالعات اجتماعی ششم

مدرس: آیینه، الهه
فعالیت: درس طلا سیاه کامل تدریس شد و به تمامی سوالات کتاب پاسخ داده شد و با انواع منابع تامین انرژی آشنا شدند.
تکلیف: درس طلا سیاه کامل از کتاب درسی تا روز سه شنبه مطالعه شود.

هدیه‌های آسمان ششم

مدرس: آیینه، الهه
تکلیف: سنجش کلاسی هدیه ها بررسی شد و برگه ها تحویل دانش آموزان داده شد.

قرآن ششم

مدرس: رضایی، طاهره
فعالیت: با سلام درس قرآن از ص25 تا31 تدریس گردید.
تکلیف: دانش آموزان عزیز ص 27 رادر خانه روخوانی تمرین کنند.

علوم به زبان انگلیسی

مدرس: جعفری، مریم
فعالیت: با سلام و احترام در جلسه ی آموزشی امروز، بخش اول صفحه ی 15 مورد تدریس قرار گرفت. در این بخش، مروری بر اندام‌های دخیل در فرآیند گوارش غذا صورت گرفت. سپس، مراحل گوارش غذا در چهار مرحله ی ساده توضیح داده شد. در ادامه، میزان یادگیری دانش‌آموزان از این مبحث از طریق پرسش و پاسخ ارزیابی گردید.
تکلیف: لطفا بخشِ تدریس شده را مرور کرده و همواره برای پرسش و پاسخ آماده باشید.

هوش و استعداد تحلیلی

مدرس: آیینه، الهه
تکلیف: برای فردا حتما کتاب هوش و استعداد را همراه خود به مدرسه بیاورید.
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: