1404/08/24
ریاضی ششم
مدرس:
آیینه، الهه
فعالیت:
مبحث تقسیم اعشاری بر عدد طبیعی تدریس شد و به سوالات کاردرکلاس و فعالیت ها پاسخ داده شد و سنجش استعداد مداد قرمز 1 انجام شد.
تکلیف:
صفحه 70 کتاب کار به جز سوال 6 کامل حل شود.
علوم ششم
مدرس:
آیینه، الهه
فعالیت:
مبحث نیرو تدریس شد و دانش آموزان مفهوم نیرو و آثار آن آشنا شدند.
تکلیف:
درس 6 تا سر نیرو خالص از کتاب کار مطالعه شود.
فارسی ششم
مدرس:
آیینه، الهه
فعالیت:
درس آزاد بررسی شد و به سوالات درک مطلب پاسخ داده شد و شعر حفظی روخوانی شد و لغات مهم املایی گفته شد و خوانش و فهم پاسخ داده شد و جعبه کلمات درس 7 کامل شد و فرهنگ بومی روخوانی شد.
تکلیف:
جعبه کلمات درس 7 کامل مطالعه شود.
املا ششم
مدرس:
آیینه، الهه
تکلیف:
از لغات دشوار درس 7 از هرکدام دوبار در دفتر مشق نوشته شود و متن شعر حفظی کامل نوشته شود و برای فردا حتما دفتر مشق را همراه خود به مدرسه بیاورید.
مطالعات اجتماعی ششم
مدرس:
آیینه، الهه
تکلیف:
درس 7،8 برای مرور مطالعه شود.
هنر ششم
مدرس:
فقیه، فرناز
فعالیت:
نقاشی نمایشگاه تکمیل شد.
بازی استراتژیک
مدرس:
یوسفی، آوا
فعالیت:
بازی 1:
حلقه ها را به صورت یک دایره چیده ودانش آموزان دور هر حلقه کنارش می ایستند و داخل هر حلقه دو کاپ گیم میگذاریم و دانش آموزان با ریتم موزیک 1 2 3 4 ، چهار قدم برداشته تا به حلقه دیگر برسند و با ریتم بعدی موزیک نشسته و با گفتن 1 ، 2 و 1 2 3 دو بار کاپ گیم را روی زمین زده و با 1 2 3 دو کاپ گیم را به هم میزنند و همینکار تا آخر تکرار میشود.
اهداف آموزشی و تربیتی بازی 1 در کلاس ریتموگیم
1.تقویت درک ریتم و ضربآهنگ
این بازی به دانشآموزان کمک میکند تا شمارش ریتمهای پایه (1،2،3،4) را در حین حرکت و انجام فعالیتهای هماهنگشده تجربه کرده و توانایی پایبندی به ضرب را تقویت کنند.
2.افزایش هماهنگی حرکتی-شنیداری
ترکیب حرکت در فضای دایره، توقف در ریتم مشخص و اجرای الگوهای ضربهزدن با کاپگیم باعث بهبود هماهنگی میان شنوایی، حرکت و اجرای عملی میشود.
3.توسعه مهارتهای حرکتی درشت و ظریف
قدمبرداری منظم روی ریتم (مهارت درشت) و ضربهزدن دقیق کاپگیم روی زمین و به یکدیگر (مهارت ظریف)، هر دو در این فعالیت تمرین میشوند.
4.افزایش تمرکز و توجه پایدار
دانشآموزان برای اجرای صحیح توالی حرکات و ضربهها باید به ریتم موسیقی و تغییرات آن توجه دقیق داشته باشند، که موجب تقویت تمرکز میشود.
5.تقویت مهارتهای گروهی و یادگیری مشارکتی
حرکت گروهی در یک حلقه، رعایت نوبت، هماهنگی با همکلاسیها و حفظ نظم جمعی، مهارتهای تعامل اجتماعی و همکاری را ارتقا میدهد.
6.تقویت حافظه شنیداری و حرکتی
تکرار الگوهای ریتمیک و حرکتی به شکل متوالی، موجب تقویت حافظه توالی و یادسپاری ساختارهای ریتمیک میشود.
7.افزایش اعتمادبهنفس در اجرا
اجرای هماهنگ فعالیتها در یک محیط حمایتی و مشارکتی، به دانشآموزان کمک میکند تا اعتمادبهنفس بیشتری در اجرای ریتم و حرکات داشته باشند.
بازی 2 : تمرین اجرای صف صبحگاهی آذر
ریاضی به زبان انگلیسی
مدرس:
جعفری، مریم
فعالیت:
با سلام و احترام
در جلسه ی امروز با استفاده از نقشه ی تفاوت ِ مناطقِ زمانی که در صفحه ی 21 کتاب قرار داشت، تمریناتِ صفحه ی 22 کتاب را حل و چک کردیم.
مهارت اجتماعی
مدرس:
مصطفوی النوری، سیده سروناز
فعالیت:
براساس گروههای چهار نفره ، 5 مورد به هر گروه داده شد ، هر گروه براساس اولویت بندی خود یک هرم تهیه کردند.( آموزش مفهوم اولویت)
1404/08/21
ریاضی ششم
مدرس:
آیینه، الهه
فعالیت:
سوالات کاربرگ حل شد و جواب ها بررسی شد و رفع اشکال انجام شد و به سوالات ارمغان (8) پاسخ داده شد.
تکلیف:
ارمغان (9) انجام شود و برای روز شنبه فصل 1،2 از کتاب ریاضی درسی و کتاب کار و دفتر تمرین و تکرار شود.
مطالعات اجتماعی ششم
مدرس:
آیینه، الهه
فعالیت:
سنجش استعداد مداد قرمز 1 برگزار شد.
هدیههای آسمان ششم
مدرس:
آیینه، الهه
فعالیت:
پرسش کلاسی انجام شد و درس 8 تدریس شد و به سوالات متن درس پاسخ داده شد.
سواد مالی
مدرس:
کرمانشاهی، پریسا
فعالیت:
اولیای گرامی، سلام و وقت بخیر
امروز درس هفتم تدریس شد. کلیپ آموزشی مربوط به درس در گروه کلاس قرار داده شد. فعالیتهای کلاسی با همکاری و مشارکت دانشآموزان عزیز انجام گرفت و مفهوم درس با مثالهای متنوع و کامل برای بچهها توضیح داده شد.
با سپاس از همراهی همیشگی شما
تکلیف:
لطفا تکالیف منزل مربوط به درس هفتم انجام شود و کتاب صوتی چطوری پول اسکیت را جور کنم در گروه گذاشته شد.
رایانه
مدرس:
طاهری، سیده مونا
فعالیت:
بچهها با مفهوم استاپموشن (Stop Motion) آشنا شدن، یعنی همون جادوی تبدیل عکسهای پشتسرهم به فیلم موضوع درس: آشنایی با استاپموشن و ساخت فیلم کوتاه با تصاویر پشتسرهم
هدف:
آشنایی دانشآموزان با مفهوم استاپموشن و تقویت خلاقیت، کار گروهی و دقت در ثبت جزئیات تصویری.
مباحث تدریسشده:
1. تعریف استاپموشن:
توضیح داده شد که استاپموشن نوعی انیمیشن است که با گرفتن عکسهای متوالی از اشیاء یا عروسکهایی که هر بار کمی جابهجا میشوند ساخته میشود.
2. نمایش نمونه:
نمونهای از استاپموشنهای ساده (مثل حرکت یک توپ یا راه رفتن یک آدمک) نمایش داده شد تا بچهها مفهوم را بهتر درک کنند.
3. تقسیم گروهها:
کلاس به 4 گروه تقسیم شد. هر گروه با استفاده از تبلتها کار خود را آغاز کرد.
4. تمرین عملی:
هر گروه با چند تصویر ساده (حرکت مداد، توپ یا عروسک) شروع به گرفتن عکسهای پشتسرهم کرد تا حرکت ایجاد شود.
5. بحث و نتیجهگیری:
در پایان، دربارهی اینکه چطور تعداد عکسها و نظم در حرکت باعث روانتر شدن انیمیشن میشود صحبت شد.
تکلیف:
1. بهصورت فردی، یک استاپموشن کوتاه 5 تا 10 ثانیهای بسازید.
2. برای ساخت، میتوانید از وسایل ساده استفاده کنید:
عروسک، مداد، لگو یا هر وسیلهای که بتواند حرکت کند.
3. با دوربین موبایل یا تبلت از مراحل حرکت عکس بگیرید (هر بار یک تغییر کوچک بدهید).
4. با یکی از برنامههای زیر تصاویر را به ویدیو تبدیل کنید:
Stop Motion Studio
Inshot
یا هر اپ مشابهی که بلد هستید.
5. در پایان ویدیوی خود را با نام گروه یا نام خود ذخیره کنید و تا جلسه بعد ارسال نمایید به ایمیل:
mo.taheri.it@gmail.com
6. موضوع پیشنهادی:
«حرکت توپ روی میز»
«گل که باز میشود»
«آدمکی که راه میرود»
«مدادهایی که نقاشی میکشند»
علوم به زبان انگلیسی
مدرس:
جعفری، مریم
فعالیت:
با سلام و احترام،
در جلسهی امروز، تمریناتِ صفحهی 16 که از مبحث قبلی باقی مانده بود، انجام و چک شدند. سپس، بخشِ ابتدایی صفحهی 17 تدریس شد که به معرفی کلیهها، نقش آنها در پاکسازی بدن و محل قرارگیری آنها اختصاص داشت.
1404/08/20
علوم ششم
مدرس:
آیینه، الهه
فعالیت:
پرسش کلاسی انجام شد.
انشا و نگارش ششم
مدرس:
آیینه، الهه
فعالیت:
کتاب نگارش درس 6 انجام شد.
مطالعات اجتماعی ششم
مدرس:
آیینه، الهه
فعالیت:
مرور انجام شد و به سوالات کتاب کار مربوط به درس 8 پاسخ داده شد.
تکلیف:
درس 1 تا پایان درس 8 کامل مطالعه شود.
استعداد فضایی ششم
مدرس:
آیینه، الهه
تکلیف:
سنجش استعداد مداد قرمز 1 برگزار شد.
مهارت زندگی
مدرس:
اسماعیلی، نرگس
فعالیت:
با توجه به برگزاری اردوی دانش آموزان کلاس مهارت های زندگی این جلسه برگزار نشد.
ریاضی به زبان انگلیسی
مدرس:
جعفری، مریم
فعالیت:
با سلام و احترام
در جلسه ی امروز، صفحه ی 21 کتاب ریاضی تدریس شد، این بخش در مورد مناطق زمانی مختلف different time) zones) بود و تمرین مربوطه نیز حل و چک شد.
1404/08/19
علوم ششم
مدرس:
آیینه، الهه
تکلیف:
درس 5 از هر دو کتاب کامل مطالعه شود.
انشا و نگارش ششم
مدرس:
آیینه، الهه
تکلیف:
فردا حتما کتاب نگارش را همراه خود به مدرسه بیاورید.
مطالعات اجتماعی ششم
مدرس:
آیینه، الهه
تکلیف:
درس 4 تا 8 را مطالعه کنید و برای فردا هر دو کتاب را همراه خود به مدرسه بیاورید.
ورزش ششم
مدرس:
یوسفی، زهره
فعالیت:
دویدن
مرور اموزش جلسه قبل ( تمرینات اینتروال)
اموزش پرتاب توپ
پرتاب دارت
بازی آزاد( بدمینتون . بسکتبال.طناب. والیبال )
رباتیک
مدرس:
امیری، عاطفه
فعالیت:
با سلام خدمت اولیای عزیز
در این جلسه دانش آموزان ساخت سازه ی آسانسور را شروع کردند.
زیبانویسی
مدرس:
بایی لاشکی، زینب
فعالیت:
حرف ف در صفحه 27 تدریس شد
تکلیف:
صفحات 28و29 تمرین وتکمیل شود
هوش و استعداد تحلیلی
مدرس:
آیینه، الهه
فعالیت:
جلسه 8 به صورت گروهی حل شد و جواب ها بررسی شد و مسابقه خانم ریاضی برگزار شد.
1404/08/18
ریاضی ششم
مدرس:
آیینه، الهه
فعالیت:
تمرین صفحه 51 از کتاب درسی حل شد و جواب ها بررسی شد.
تکلیف:
صفحه 64 و 65 از کتاب کار ریاضی بادقت حل شود.
علوم ششم
مدرس:
آیینه، الهه
فعالیت:
درس زمین پویا پرسیده شد و متن کتاب درسی تدریس شد و به سوالات پاسخ داده شد.
تکلیف:
تا روز سه شنبه درس 5 کامل از هر دو کتاب مطالعه شود.
فارسی ششم
مدرس:
آیینه، الهه
فعالیت:
نکات دستوری شعر ای وطن گفته شد و به سوالات گوش کن و بگو پاسخ داده شد و به سوالات کتاب کار کامل پاسخ داده شد و جواب ها بررسی شد.
تکلیف:
درس اول تا پایان درس 5 کامل تمامی نکات از کتاب درسی و کتاب نگارش و کتاب کار مطالعه شود.
املا ششم
مدرس:
آیینه، الهه
فعالیت:
املا به همراه پرسش کلاسی انجام شد و بررسی شد.
مطالعات اجتماعی ششم
مدرس:
آیینه، الهه
فعالیت:
درس 8 کامل تدریس شد و به تمامی سوالات کتاب پاسخ داده شد و دانش آموزان با انواع منابع انرژی آشنا شدند.
تکلیف:
درس 7،8 کامل تا روز چهارشنبه مطالعه شود.
هدیههای آسمان ششم
مدرس:
آیینه، الهه
فعالیت:
طرح سنجش استعداد مداد قرمز 1 انجام شد.
قرآن ششم
مدرس:
رضایی، طاهره
فعالیت:
با سلام. درس قرآن از ص34 تا39 تدریس گردید.
تکلیف:
دانش آموزان عزیز ص34 سوره طور را در خانه تمرین کنند
علوم به زبان انگلیسی
مدرس:
جعفری، مریم
فعالیت:
با سلام و احترام
امروز در کلاس علوم، به منظور مرور مطالبِ پیشین یک جلسه ی مروری داشتیم. در طیِ این جلسه دانشآموزان با بطری، نی و بادکنک مدلی از سیستم تنفسی انسان (شش و نای) ساختند. آنها به صورت عملی چگونگی ورود هوا به بدن و تصفیه ی آن توسط ششها را آموخته و توضیح دادند.