1404/07/12
علوم ششم
مدرس:
آیینه، الهه
فعالیت:
درس 2 پرسیده شد و ادامه درس از کتاب کار تدریس شد و دانش آموزان با مفهوم بازیافت کاغذ آشنا شدند وسنجش کلاسی گونیا_تشخیصی برگزار شد.
تکلیف:
درس 2 کامل از کتاب کار مطالعه شود.
فارسی ششم
مدرس:
آیینه، الهه
فعالیت:
به سوالات درک و دریافت پاسخ داده شد و نکات مهم درباره کلمات هم خانواده از کتاب درسی گفته شد و شعر ای مادر عزیز روخوانی شد و لغات مهم املایی گفته شد و به سوالات خوانش و فهم پاسخ داده شد و بخوان وبیندیش روخوانی شد و به سوالات پاسخ داده شد و دانش آموزان با مفهوم نهاد و فعل آشنا شدند و جعبه کلمات درس 2 کامل شد.
تکلیف:
جعبه کلمات درس ستایش،درس 1 و 2 کامل مطالعه شود و شعر ای مادر عزیز تا شنبه آینده تاریخ 19 مهر حفظ شود.
املا ششم
مدرس:
آیینه، الهه
تکلیف:
لغات دشوار درس 2 از هرکدام دوبار در دفتر مشق نوشته شود و فردا املا از درس 2 گفته می شود.
انشا و نگارش ششم
مدرس:
آیینه، الهه
تکلیف:
تا روز سه شنبه کارگاه درس پژوهی مربوط به درس 2 انجام شود و همراه خود به مدرسه بیاورید.
هنر ششم
مدرس:
فقیه، فرناز
فعالیت:
با موضوع: نجات دریاها و با تمرکز بر دوسالانه هنر برگزار شد.
فعالیت:
1.نمایش تصاویر و طوفان فکری تصویری
2.داستان لاک پشت نامه رسان
3. گفت و گو درباره نجات دریا
4. طراحی با مداد
بازی استراتژیک
مدرس:
یوسفی، آوا
فعالیت:
بازی 1 :
تکمیل کننده بازی هفته پیش ( پیشرفته )
دو دانش آموز رو به روی هم ایستاده و رو به روی آن ها تعدادی کاپ گیم چیده شده است . اول هر دو نفر با ریتم اول موزیک در جا میزنند و وقتی ریتم عوض شد یک نفر از آن ها کاپ گیم ها رو دونه دونه جمع کرده و به دوستش میدهد و دوستش هم تا صدای سوت قطار را نشنیده باید دونه دونه کاپ گیم ها را سر جای خود بگذارد و برگردد .
رشد مهارتهای ریتمیک و هماهنگی با موسیقی: حرکات جمعآوری کاپها بر اساس ضرب موسیقی انجام میشه و باعث درک ریتم میشود.
افزایش سرعت عمل و واکنش به صدا: تغییر ناگهانی ریتم یا توقف موسیقی باعث میشه بچهها سریع واکنش نشون بدهند.
هماهنگی چشم و دست در جابهجایی کاپها: گرفتن و چیدن کاپها نیاز به دقت دیداری و هماهنگی دقیق با حرکت دست دارد.
تمرین نوبتپذیری و رعایت قوانین: هر دانش آموز باید صبر کنه تا نوبتش برسه و قانون بازی رو رعایت کند.
تقویت تعامل و همکاری اجتماعی: روبهروی هم ایستادن و رعایت نوبت باعث ایجاد ارتباط مثبت بین بچهها میشود.
پرورش حافظهی شنیداری-حرکتی: دانش آموز توالی حرکتها رو یاد میگیره و با موسیقی هماهنگ نگه میدارد.
ایجاد نشاط، تخلیه انرژی و هیجان مثبت: بازی با موسیقی پرتحرک باعث شادی و انرژی در بچهها میشود.
بالا بردن اعتماد به نفس در جمع: موفقیت در اجرای بازی در حضور گروه باعث تقویت خودباوری بچه ها میشود.
بازی 2 تکمیل کننده بازی دوم هفته اول ( پیشرفته )
دانش آموز ها دو به دو رو به روی هم در حلقه خود ایستاده و با ریتم موزیک 1 2 3 4 ، 4 قدم به جلو می آیند و با ضرب دست ( شماره 4 ) مجدد تا 4 شمارده و سر جای خود میروند ( داخل حلقه ) و یک ضرب دست میزنند .
و هر موقع معلم خود گفت دو نفر آخر سریعا میدوند و همه یک حلقه جا به جا میشوند و نفرات آخر در حلقه ی اول قرار میگیرند.
1.تقویت ریتم و هماهنگی حرکتی
بچهها یاد میگیرند با شمارش "1 2 3 4" حرکت بدن و ضرب دست رو هماهنگ کنن. این باعث افزایش دقت شنیداری و هماهنگی حرکات با موسیقی میشود.
2.تمرکز و دقت شنیداری
چون باید به دستور معلم ("دو نفر آخر!") گوش بدن و سریع واکنش نشون بدهند، تمرکز و توجه لحظهای بچهها تقویت میشود.
3.کار گروهی و هماهنگی اجتماعی
حرکت در حلقه، ایستادن رو به رو و جابهجاییها حس همکاری و هماهنگی گروهی رو در بچهها بالا میبرد.
4.چابکی
ریاضی به زبان انگلیسی
مدرس:
جعفری، مریم
فعالیت:
با سلام و احترام
در جلسه ی امروز، صفحات 10 و 11 کتاب ریاضی با تمرکز بر اصولِ شمارش پول، از جمله معادلسازی 100 سنت با یک دلار، آموزش داده شد. همچنین، یک فعالیت دونفره (بازیِ برد گیم) اجرا گردید که به دانشآموزان فرصت داد تا درک خود از شمارش پول را از طریق بازی تعاملی عمیق تر کنند.
مهارت اجتماعی
مدرس:
مصطفوی النوری، سیده سروناز
فعالیت:
مدیریت زمان و ارتباط آن با قابل اعتماد بودن افراد. برنامه ریزی و تاثیر آن در مدیریت زمان چیست . افرادی که برنامه ریزی دارند چه ویژگیهایی دارند.
تکلیف:
قابل اعتمادترین فرد زندگی خود را درنظر بگیرید و 3 ویژگی که او را برای شما قابل اعتماد کرده است یادداشت کنید .
1404/07/09
ریاضی ششم
مدرس:
آیینه، الهه
فعالیت:
مبحث بخش پذیری کامل از کتاب درسی تدریس شد و به تمامی سوالات کتاب پاسخ داده شد و دانش آموزان با بخش پذیری اعداد 2،3،5،6،9،10 آشنا شدند.
تکلیف:
ارمغان (3) به تمامی صفحات کامل پاسخ داده شود و برای روز شنبه با خود به مدرسه بیاورید.
علوم ششم
مدرس:
آیینه، الهه
فعالیت:
درس 1 همراه با فیلم آموزشی مرور شد و درس 2 از کتاب کار تا پایان مراحل ساخت کاغذ تدریس شد.
تکلیف:
درس 2 تا پایان مراحل ساخت کاغذ از کتاب کار مطالعه شود.
فارسی ششم
مدرس:
آیینه، الهه
تکلیف:
درس 1 کامل تمامی مطالب از هر دو کتاب مطالعه شود.
مطالعات اجتماعی ششم
مدرس:
آیینه، الهه
تکلیف:
سنجش کلاسی برگزار شد و تصحیح آن انجام شد.
هدیههای آسمان ششم
مدرس:
آیینه، الهه
فعالیت:
درس 1 پرسیده شد و درس 2 تدریس شد و به تمامی سوالات پاسخ داده شد.
سواد مالی
مدرس:
کرمانشاهی، پریسا
فعالیت:
با سلام و احترام خدمت اولیای گرامی
امروز درس اول توسط یکی از دانشآموزان ارائه گردید. فعالیتهای کلاسی انجام شد و فیلمی با موضوع «اختراع سکه» به نمایش درآمد. همچنین کلیپی با عنوان «ده اسکناس شگفتانگیز» در اختیار دانشآموزان قرار داده شد.
تکلیف:
خواهشمند است فعالیتهای مربوط به منزل توسط دانشآموزان انجام شود. همچنین کتاب «سفر پول» (نسخه PDF) در گروه قرار داده خواهد شد؛ لطفاً مورد مطالعه قرار گیرد.
رایانه
مدرس:
طاهری، سیده مونا
فعالیت:
آموزش ساخت ایمیل و آشنایی با موتورهای جستجو انجام شد.
تکلیف:
ساخت یک ایمیل و همراه داشتن ایمیل و رمز عبور آن با خود در جلسه آینده تکلیف دانش آموزان می باشد.
علوم به زبان انگلیسی
مدرس:
جعفری، مریم
فعالیت:
با سلام و احترام
به اطلاع میرساند در جلسه ی امروز، بخش 1.2 از صفحه 9 کتاب علوم تدریس شد. در این بخش دانشآموزان با ساختار و عملکرد قلب، محل قرارگیری آن در بدن، نقش قفسه ی سینه در حفاظت از آن، و وظیفه ی اصلی قلب در پمپاژ خون و فرآیند گردش خون آشنایی پیدا کردند.
به منظور درکِ عینیترِ موضوع، قلب یک مرغ در اختیار دانشآموزان قرار داده شد تا با مشاهده ی مستقیم، مشاهدات خود را بیان کنند. این فعالیتِ تجربی، به تثبیت مفاهیم آموخته شده یاری رساند.
تکلیف:
لطفا پاراگرافِ اول صفحه ی 9 کتاب را برای جلسه آتی مطالعه نمایید. پیروِ این بخش، پرسش و پاسخی در کلاس انجام خواهد شد.
با تشکر از همراهی و توجه شما
1404/07/08
علوم ششم
مدرس:
آیینه، الهه
فعالیت:
درس 1 ابتدا مرور و رفع اشکال شد سپس سنجش کلاسی از فصل 1 انجام شد و تصحیح شد و تحویل دانش آموزان داده شد.
فارسی ششم
مدرس:
آیینه، الهه
فعالیت:
پرسش کلاسی انجام شد و روخوانی درس 2 به همراه لغات مهم املایی گفته شد.
تکلیف:
تا روز شنبه درس 1 کامل تمرین و تکرار شود.
انشا و نگارش ششم
مدرس:
آیینه، الهه
فعالیت:
کتاب نگارش درس 1 توسط دانش آموزان کامل شد و جواب ها بررسی شد و گنجینه (1) به صورت گروهی انجام شد.
مطالعات اجتماعی ششم
مدرس:
آیینه، الهه
فعالیت:
درس 2 مرور شد و به سوالات کتاب کار پاسخ داده شد.
تکلیف:
برای سنجش کلاسی فردا درس 1،2 با دقت مطالعه شود.
هدیههای آسمان ششم
مدرس:
آیینه، الهه
تکلیف:
درس 1 کامل از کتاب درسی مطالعه شود.
مهارت زندگی
مدرس:
اسماعیلی، نرگس
فعالیت:
درس اول کتاب مهارت های زندگی
موضوع اصلی: خودآگاهی
موضوع این جلسه آگاهی نسبت به تغییرات ناگهانی احساسات
با تمرکز بر دوره ی نوجوانی
در این جلسه در رابطه با نقش هورمون های بلوغ در موضوع جلسه: مدیریت استرس
درس اول کتاب مهارت های زندگی
در این جلسه تلاش کردیم به دانش آموزان عزیز بیاموزیم که گاهی نگرانی های ما منطقی نیستند و اگر از زاویه ای دیگر به آن ها نگاه کنیم و نظرات دیگران را جویا شویم از شدت نگرانی نایمان کم میشود.
دانش آموزان نگرانی هایشان را در یک کارت بدون نام یادداشت کرده و در جعبه قرار دادند،
همکلاسی هایشان به هر نگرانی رای داده و میزان منطقی و یا غیر منطقی بودن آن را مشخص کردند. احساسات منفی و مثبت و تغییرات خلقی به دانش آموزان آموزش داده شد.
تکلیف:
دانش آموزان عزیز لطفاً صفحه ی 8 و 9 کتاب به دقت مطالعه شده و فعالیت های مربوط به این صفحات به صورت کامل انجام شود.
ریاضی به زبان انگلیسی
مدرس:
جعفری، مریم
فعالیت:
با سلام و احترام
به اطلاع میرساند تمرینات صفحه ی 8 کتاب ریاضی، امروز با مشارکت دانشآموزان حل و چک شد.
تکلیف:
لطفا تمرینِ شماره ی 3 از صفحه ی 8 کتاب ریاضی را حل کنید.
با سپاس از توجه و همراهی شما
آزمایشگاه
مدرس:
آیینه، الهه
فعالیت:
آزمایش بررسی رابطه جنس زمین و عمق گودال با همکاری دانش آموزان انجام شد.
1404/07/07
ریاضی ششم
مدرس:
آیینه، الهه
فعالیت:
مبحث عددنویسی تدریس شد و به سوالات کتاب درسی کامل پاسخ داده شد و سنجش کلاسی از مبحث الگو عددی برگزار شد.
تکلیف:
فعالیت کلاسی از کتاب کار صفحه 17 و 18 انجام شود.
علوم ششم
مدرس:
آیینه، الهه
تکلیف:
درس 1 از هردو کتاب کامل برای سنجش کلاسی مطالعه شود.
فارسی ششم
مدرس:
آیینه، الهه
تکلیف:
درس 1 کامل از هر دو کتاب درسی و کار مطالعه شود.
انشا و نگارش ششم
مدرس:
آیینه، الهه
تکلیف:
فردا حتما کتاب نگارش را همراه خود به مدرسه بیاورید.
مطالعات اجتماعی ششم
مدرس:
آیینه، الهه
تکلیف:
فردا هر دو کتاب را همراه داشته باشید.
ورزش ششم
مدرس:
یوسفی، زهره
فعالیت:
گرم کردن
اموزش نحوه صحیح دویدن
تغییر مسیر و جابجایی در حین دویدن
رقابت بین دانش اموزان
رباتیک
مدرس:
امیری، عاطفه
فعالیت:
با سلام خدمت اولیای عزیز
در این جلسه راجع به طرح کلی آموزش روباتیک مطالبی ارائه شد و بعد راجع به الگوریتم نویسی به دانش آموزان آموزش داده شد .
زیبانویسی
مدرس:
بایی لاشکی، زینب
فعالیت:
تدریس صفحه 6و7
تکلیف:
تمرین وتکمیل صفحه 6و7
هوش و استعداد تحلیلی
مدرس:
آیینه، الهه
فعالیت:
جلسه 1 به صورت گروهی حل شد و جواب ها بررسی شد.
1404/07/06
ریاضی ششم
مدرس:
آیینه، الهه
فعالیت:
کتاب کار صفحه 14 توسط دانش آموزان حل شد و جواب ها بررسی شد و به سوالات ریاضی پیشرفته پاسخ داده شد.
تکلیف:
کاربرگ مربوط به الگو عددی را از پرتال دانلود کنید و به سوالات در دفتر پاسخ دهید و مبحث الگو عددی تمرین و تکرار شود و برای سنجش کلاسی آماده باشید.
علوم ششم
مدرس:
آیینه، الهه
فعالیت:
درس 1 از کتاب درسی تدریس شد و به سوالات متن درس پاسخ داده شد و مرور انجام شد.
تکلیف:
تا روز سه شنبه درس 1 از کتاب درسی و کتاب کار مطالعه شود.
فارسی ششم
مدرس:
آیینه، الهه
فعالیت:
دانش زبانی از کتاب درسی و کتاب کار تدریس شد و دانش آموزان با مفهوم جمله و انواع آن آشنا شدند و به سوالات کتاب کار کامل پاسخ داده شد و جواب ها بررسی شد و نکات مهم درباره آشنایی با شخصیت ها گفته شد.
تکلیف:
تا روز چهارشنبه درس 1 کامل از هردو کتاب مطالعه شود.
املا ششم
مدرس:
آیینه، الهه
فعالیت:
املا از درس 1 به همراه پرسش کلاسی گفته شد و تصحیح آن انجام شد.
مطالعات اجتماعی ششم
مدرس:
آیینه، الهه
فعالیت:
درس 1 مرور شد و درس 2 تدریس شد و دانش آموزان با مفهوم حفظ دوستی آشنا شدند و به سوالات متن درس پاسخ داده شد.
تکلیف:
تا روز چهارشنبه درس 1 و 2 مطالعه شود.
قرآن ششم
مدرس:
رضایی، طاهره
فعالیت:
با سلام. ص 2 تدریس گردید
تکلیف:
تمرین روخوانی ص 2
علوم به زبان انگلیسی
مدرس:
جعفری، مریم
فعالیت:
به اطلاع میرساند در جلسه ی امروز مروری بر ارگانهای داخلی بدن انسان انجام شد و پرسش و پاسخ صورت گرفت.
تمرینات صفحه ی 8 کتاب Science انجام و چک گردید.
در پایان، دانشآموزان با نقاشی یک کاراکتر خیالی و نامگذاری اعضای داخلی بدنِ آن، آموختههای خود را به کار بستند.
تکلیف:
لطفا روخوانی ِ مطالب تدریس شده در صفحه ی 7 کتابِ Science را تمرین کنید.