1404/07/22
زبان انگلیسی
مدرس:
جعفری، مریم
فعالیت:
در جلسه ی امروز، داستان Thanksgiving، ریشه و علت شکلگیری آن برای دانشآموزان توضیح داده شد. همچنین دربارهی آداب و مراسم مربوط به این جشن گفتوگو شد و متن مرتبط با داستان برای دانشآموزان خوانده شد.
در پایان، از دانشآموزان خواسته شد تا در جلسهی آینده، خلاصهی داستان Thanksgiving را آماده کرده و در کلاس ارائه دهند.
1404/07/21
زبان انگلیسی
مدرس:
جعفری، مریم
فعالیت:
با سلام و احترام در جلسه ی امروز، تدریسِ صفحه ی 18 (کتاب ترمیک ODI 5) انجام شد. این بخش بر آموزش تلفظهای مختلف پسوند '-ed' در افعال با قاعده تمرکز داشت. دانشآموزان با صداهای متنوعِ این پسوند آشنا شده و با تمرینِ کلمات و جملات کتاب، مفاهیم را تثبیت نمودند. هدف از این فعالیت، تقویت مهارت تلفظی و درک صحیح قواعد گرامری بود.
تکلیف:
لطفا عزیزانی که کتاب کار خود را تکمیل ننموده اند، تمریناتِ آن را تا پایانِ صفحه ی 11 انجام داده و روزِ سه شنبه تحویل دهند.
با سپاس از توجه و همکاری شما
1404/07/20
زبان انگلیسی
مدرس:
جعفری، مریم
فعالیت:
با سلام و احترام
به اطلاع میرساند در جلسه ی درس امروز، ابتدا پاسخ پرسشهای درک مطلب مربوط به متنِ (Reading) صفحه 16 کتاب درسی، که در جلسه ی پیشین مورد بررسی قرار گرفته بود، با مشارکت فعال دانشآموزان، مورد بازبینی قرار گرفت و تصحیح شد.
در ادامه، تمرین شنیداری (Listening) صفحه ی 17 کتاب درسی نیز به انجام رسید.
تکلیف:
خواهشمند است پاسخ پرسشهای صفحه ی 17 کتاب دانشآموز (ODI5) در دفتر نوشته شود. ضرورتی به نوشتنِ مجدد پرسشها نمیباشد و صرفاً پاسخها درج شوند. سپس، با بهرهگیری از پاسخهای ارائه شده، یک پاراگراف کوتاه در موردِ جشنی که با دوستان و اعضای خانواده ی خود برگزار نمودهاید بنویسید.
برای انجام این تکلیف، تا روز سه شنبه فرصت خواهید داشت.
1404/07/19
زبان انگلیسی
مدرس:
جعفری، مریم
فعالیت:
امروز کلاس در فضایی متفاوت و در حیاط مدرسه تشکیل شد. ابتدا، جهتِ تقویت مهارت خواندن و تلفظ، به هر دانشآموز کلماتی به انتخاب تصادفی از متن ریدینگ صفحه ی 16 کتاب داده شد. تلفظها تصحیح شده و درباره ی معانی و برداشتهای ذهنی دانشآموزان از این لغات، گفتگویی صورت گرفت.
در ادامه، با هدف تقویت مهارتهای کار گروهی و درک مطلب، پاراگرافهای متن ریدینگ (که از پیش آماده شده بودند) بین دانشآموزان توزیع گردید. از ایشان خواسته شد با کمک و مشورت با همکلاسیهای خود، توالی صحیح پاراگرافها را بیابند و در قالب گروه، متن مرتب شده را ارائه دهند.
تکلیف:
لطفا سوالات صفحه ی 16 کتاب دانش آموز (ODI5) را پاسخ دهید.
1404/07/16
زبان انگلیسی
مدرس:
جعفری، مریم
فعالیت:
با سلام و احترام
در جلسه ی امروز، مبحثِ نحوه سوالسازی با Wh-questions در زمان گذشته، که در جلسه ی قبل تدریس شده بود، مجدداً مرور گردید. سپس تمرین های 10 و 11 صفحه 15 کتاب، با همراهی و همکاری دانشآموزان حل شد و سپس پاسخهایشان مورد بررسی قرار گرفت.
تکلیف:
لطفا تکالیف کتاب کار خود را تا پایان صفحه ی 9 تکمیل کنید.
آخر هفته ی خوبی داشته باشید.