1404/09/12
ریاضی سوم
مدرس:
دارابی، سپیده
فعالیت:
به نام خدای قهار / با سلام و مهر/ _ ابتدا به یادآوری کار با پرگار و گونیا با استفاده از ابزار اصلی شان پرداخته شد .سپس ص 59 کتاب ریاضی به طور دقیق و هدفمند با توضیحات جامع و کامل و به صورت دانش آموز محوری پاسخ داده شد .کسر خمس در ادامه ی یادآوری کسرهای نیم و ربع و ثلث معرفی شد .مثال هایی از کسرهای مساوی هم در کلاس بطور کامل توضیح داده شد و حل شد .
تکلیف:
_ دختر گلم کلیپ آموزشی را که در آپارات بارگذاری کرده ام و لینکش را برای شما قرار داده ام را بادقت نگاه کن .
_ ریاضیدان باصفایم : سه سوال ص 79 کتاب کار ریاضی را با دقت انجام بده و درس " مقایسه ی کسرها " را ، از صفحه ی 80 تا نیمه ی ص 81 مطالعه کن .( بعضی از بچه ها در زنگ طلایی انجام دادند .)
علوم سوم
مدرس:
دارابی، سپیده
فعالیت:
به نام خدای زیبایی ها / با سلام به شما بزرگواران / _ ابتدا به یادآوری و مرور ص 49 کتاب درسی علوم پرداخته شد .بچه ها در مورد دست سازه های چرخه ی آب شان صحبت کردند .سپس ص 50 کتاب علوم با همراهی و مشارکت فعال کاوشگران کوشایم به صورت دانش آموز محوری همراه با پاسخگویی سوالات از روی پاورپوینت آموزش داده شد .
تکلیف:
_ برای روز شنبه کتاب های کار ریاضی و فارسی و علوم همراه دختران گلم باشد .
فارسی سوم
مدرس:
دارابی، سپیده
فعالیت:
به نام خداوند دریاهای بیکران / با سلام به شما خوبان ./ روخوانی بخوان و بیندیش * پری کوچولو * با پخش فایل صوتی و همراهی دانش آموزان توانمند کلاسم خوانده شد .سپس به سوالات به صورت پرسش و پاسخ ، جواب داده شد .حکایت هم روخوانی شد و در مورد " بهلول " و حکایت با بارش فکری گفت و گو شد .
تکلیف:
_ امیدوارم آخر هفته تون مملو از نور و برکات الهی باشد ._* دختر زرنگم : ارمغان شماره ی 10 را بادقت و حوصله انجام بده و برای روز شنبه همراه داشته باش .*_ کلمات هم معنی و مخالف و متضاد درس 6 و 7 را بادقت بخوان و به ذهن بسپار .
نگارش سوم
مدرس:
دارابی، سپیده
فعالیت:
با سلام و عرض ادب / دو صفحه ی پایانی درس هفتم نگارش با همراهی دختران گلم و به صورت پرسش و پاسخ انجام شد .
املا سوم
مدرس:
دارابی، سپیده
فعالیت:
با درود / برای روز شنبه املا از درس 6 فارسی خواهم گفت .در صورت نیاز املای این درس تمرین شود و دفترهای املا همراه دختران گلم باشد .
تکلیف:
در صورت نیاز دانش آموز به تکرار و تمرین املای درس 6 ، در منزل 6 خط املا از این درس نوشته شود .( اختیاری)
مطالعات اجتماعی سوم
مدرس:
دارابی، سپیده
فعالیت:
با سلام و عرض ادب / با توجه به اینکه در برنامه ی مجازی مبحث مطالعات این هفته آموزش داده شده است .در این زنگ ادامه ی درس ششم هدیه ها آموزش داده شد ._ درس هفتم( بوی بهشت ) توسط دختران گلم روخوانی شد .در مورد احترام به پدر و مادر گفت و گو کردیم و تا پایان ص 48 فعالیت ها انجام شد .
تکلیف:
دختر فعالم :آموزش هدیه های امروز را به صورت pdf بارگذاری کرده ام .در ثورت نیاز می توانی استفاده کنی .
قرآن سوم
مدرس:
دارابی، سپیده
فعالیت:
با سلام و عرض ادب/ _ روخوانی صفحات 31 و 32 با همراهی دختران گلم تکرار شد ._ سوره ی فیل با خواندن ترجمه ی روخوانی شد و داستان قرآنی آن در کلاس گفته شد .در مورد اهمیت نماز ، اذان و اقامه گفت و گو کردیم .اذان با صدای زنده یاد موذن زاده ی اردبیلی در کلاس پخش شد .و تا ص 37 آموزش کتاب قرآن داده شد .
تکلیف:
در پناه قرآن سلامت و شاد باشید .
هنر سوم
مدرس:
حسینی، مائده سادات
فعالیت:
باسلام و احترام دخترانم امروز دست ورزی کار کردند،گلهای خمیری که چهارهفته قبل درست کرده بودند را با سلیقه خودشان و کمک من روی تخته های چوبی رنگ شده چسباندند و تزیین کردند.
تکلیف:
تکلیف منزل ندارند.
1404/09/11
ریاضی سوم
مدرس:
دارابی، سپیده
فعالیت:
* به نام خداوند کیوان و گردان سپهر/ فروزنده ی ماه و ناهید و مهر * _ سلام و عرض ادب به شما همراهان ارجمند و دانش آموزان توانمندم .
_ ص اول مرور فصل سوم با مشارکت فعال دانش آموزان گلم و به صورت دانش آموز محوری * باز کردن دسترسی * و استفاده از pdf به طور هدفمند با یادآوری مطالب فصل آموزش داده شدو سوالات این قسمت انجام شد .
تکلیف:
ریاضیدان کوشایم : صفحات 77 و 78 کتاب کار ریاضی را بادقت انجام بده و تا قبل از ساعت 19 در پرتال برایم ارسال کن .( لطفاً همه ی دانش آموزان گلم تکالیف را ارسال کنند .)
نگارش سوم
مدرس:
دارابی، سپیده
فعالیت:
به نام خداوند جان آفرین / جهان آفرین را هزار آفرین / با سلام و درود بیکران _ سه صفحه ی اول درس هفتم فارسی با مشارکت فعال دختران گلم و به صورت دانش آموز محوری و پرسش و پاسخ ،انجام شد ._ به نکات دستوری و مهم درس مجدداً پرداخته شد و زمان حال ، واژه آموزی با * سر * یادآوری و تکرار و تمرین شد .
تکلیف:
دختر کوشایم : ابتدا می توانی ص 55 کتاب کار فارسی را مطالعه کنی( مطالعه ی این صفحه اختیاری است ) .سپس به سوالات صفحات 56 و 57 با خطی خوانا و زیبا ، همراه با دقت پاسخ دهی .لطفاً همه ی بچه ها تا قبل از ساعت 19 در پرتال برایم تکالیف را ارسال بفرمایند .
قرآن سوم
مدرس:
دارابی، سپیده
فعالیت:
به نام خدای کوه ها و دشت ها / با سلام و آرزوی سلامتی و بهروزی برای شما فرشته های قشنگم و خانواده های محترمتون / _ عزیزان تا نیمه ی صفحه ی 31 کتاب قرآن با استفاده از pdf و همراهی و مشارکت فعال فرشته های زمینی کلاس روخوانی شد.حروف ناخوانا ( والی )و قواعد روخوانی بطور همزمان یادآوری شد و به نکات مهم جهت تسهیل و تسریع روخوانی پرداخته شد .
تکلیف:
_ دختر کوشایم : صفحات 31 و 32 و 33 کتاب قرآن را از روی pdf که برایت قرار داده ام بادقت روخوانی کن .
*ثواب کلاس قرآن امروزمان به نیت سلامتی خانم دارابی ، شما دختران گلم و خانواده های عزیزمون و خواننده ی این پست باشد .*در پناه قرآن سلامت و شاد باشید .
مهارت اجتماعی
مدرس:
جوهری، پریسا
فعالیت:
دانش آموزان عزیز نکات مربوط به بهداشت فردی را آموختند و آگاه شدند که همانطور که بوی مطبوع می تواند احساس خوشایند ایجاد کند بوی نامطبوع تاثیر بدی در روابط اجتماعی و دوستانه ما می گذارد.پوستر بهداشت فردی طراحی شد.
1404/09/10
ریاضی سوم
مدرس:
دارابی، سپیده
فعالیت:
به نام خدای ناظم / با سلام و درود / _ پایین های صفحات 54 تا 57 کتاب ریاضی * آشنایی با تعریف زاویه ، زاویه ی راست ( قائمه )،معرفی ابزار زاویه ی راست ( گونیا ) و کار با آن به روش دانش آموز محوری و پرسش و پاسخ با استفاده از انواع ابزار : شکل های هندسی ، ساعت ، قیچی ، گونیا آموزش داده شد و به پرسش ها بطور کامل جواب داده شد. _ توضیح سوال 2 ص 57 کتاب ریاضی با یادآوری مقایسه ی کسرها هم پاسخ داده شد .
تکلیف:
دختر قشنگم : سوالات 8 و 9 و 10 صفحات 73 و 74 کتاب کار را بادقت انجام بده .در ادامه ص 75 کتاب کار را مطالعه کن و به 4 سوال اول فعالیت کلاسی باحوصله پاسخ بده و برایم تا قبل از ساعت 20 در پرتال ارسال کن .
_ دختر نازم در اوقات فراغت خود به وسایلی که زاویه ی راست دارند دقت کن و با گونیا درستی راست بودن زاویه ی آن ها را همانطور که آموزش داده ام امتحان کن .( گوشه ی راست گونیا را روی زاویه ی راست قرار بده ....)
*** لطفاً همه ی دختران گلم تکالیف خود را در پرتال ارسال کنند.***
علوم سوم
مدرس:
دارابی، سپیده
فعالیت:
به نام خالق هستی / با سلامی گرم و صمیمی خدمت همه / ابتدا آیه ی پایین ص 48 کتاب علوم توضیح داده شد ./ سپس ص 49 کتاب علوم * تلفیق علوم و ریاضی * بطورهدفمند و کامل آموزش داده شد .و بچه ها علت صرفه جویی در مصرف آب را متوجه شدند .
تکلیف:
قشنگم : pdf زنگ علوم را بارگذاری کرده ام.در صورت نیاز می توانی استفاده کنی .
_ کاوشگر عزیزم : 4 صفحه ی اول درس 5 علوم را طی امروز و فردا از روی کتاب کار مطالعه کن(اگر هم وقت داشتی می توانی 4 صفحه را همین امروز مطالعه کنی ) .* صفحه ی اول نموداری دارد که بطور مفصل توضیح داده شده * همینکه با اصطلاحات آشنا شوی کافی است .بعضی از مطالب فقط برای افزایش آگاهی است .پس با آرامش ،لبخند و شادی مطالعه ی خود را انجام بده .
فارسی سوم
مدرس:
دارابی، سپیده
فعالیت:
به نام خداوند لوح و قلم / حقیقت نگار وجود و عدم / با سلام و عرض ادب و تشکر از حضور فعال و همکاری صمیمانه و قشنگ فرشته های قشنگم در کلاس های مجازی / زنگ فارسی با خواندن سوره ای مبارک از قرآن توسط یکی از دخترات گلم آغاز شد .سپس کلیپ ورزش به اشتراک گذاشته شد .در ادامه مجدداً بخش واژه آموزی به طور دقیق و هدفمند توضیح داده شد و زیر واژه های جدید خط کشیده شد ._ به بخش * نگاه کن و بگو * با مشارکت فعال دختران گلم / دادن دسترسی / به منظور تقویت بند نویسی پرداخته شد ._ زمان آینده * بیاموز و بگو * با یادآوری *خط زمان* درس اجتماعی / تلفیق فارسی و اجتماعی / همراه با مثال های متنوع آموزش داده شد ._ بندنویسی و مشخص کردن بند بطور کامل مجدداً توضیح داده شد .
تکلیف:
فرشته ی قشنگم :از شرکت فعالت در کلاس های مجازی متشکرم .
با توانایی خیلی خوبی که داری ، توقع دارم کلمات درس هفتم فارسی را که ارزش املایی بالایی دارند بادقت و حوصله ،یکبار در دفتر مشق بنویسی.و تاقبل از ساعت 19 در پرتال برایم ارسال کنی .* لطفاً همه ی عزیزان تکالیف خود را ارسال بفرمایند .*
املا سوم
مدرس:
دارابی، سپیده
فعالیت:
به نام خداوند نون و قلم / با سلام و عرض احترام _ املای درس فداکاران گفته شد .لطفاً والدین عزیز تصحیح بفرمایند و باز خورد دهند._ *ولی محترم دو دانش آموز عزیزم که در زنگ املا حضور نداشتند ؛ محبت بفرمایید در دفتر املای مدرسه 5 خط املا از درس 6 فارسی برای گل دخترمون بگویید و بازخورد دهید .* قبلاً از توجه شما متشکرم .
بازی استراتژیک
مدرس:
مهدی هداوند، مینا
فعالیت:
بازی ریتموگرام
در این فعالیت، موسیقی برای کودکان پخش شد و آنها باید همزمان با شنیدن ریتم، با کشیدن خط و نقطه سرعت و کیفیت ریتم را روی کاغذ نمایش میدادند.
کودکان هنگام شنیدن نتهای کِشیده (آهستهتر) خطهای بلندتر و هنگام شنیدن نتهای کوتاه و سریع نقطهها یا خطهای کوتاه میکشیدند.
هدفهای آموزشی این بازی
1.تقویت درک ریتم و سرعت نتها
2.هماهنگی گوش و دست (شنیداری-حرکتی)
3.افزایش تمرکز و دقت شنیداری
4.آزادی بیان هنری و کاهش استرس
5.آشنایی مقدماتی با مفهوم کشش نتها
1404/09/09
ریاضی سوم
مدرس:
دارابی، سپیده
فعالیت:
به نام خدای خوبی ها / با سلام و عرض ادب
و تشکر و سپاس از حضور سبز و فعال دختران گلم در کلاس های مجازی .
_ کلاس ریاضی امروزمان با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید آغاز شد ._سپس کلیپ مربوط به ورزش به اشتراک گذاشته شد .در ادامه مبحث /کسرهای مساوی از روی شکل/ * سوالات 2 و 3 ص 54* با استفاده از pdf توضیح داده شد ._درس /مقایسه ی کسرها /با انجام فعالیت و کاردرکلاس و تمرین های آن تا نیمه ی سوال 2 ص 57 با همراهی دختران گلم به طور هدفمند و دقیق به صورت دانش آموز محوری و با pdf جذاب آموزش داده شد و کامل شد .
* چکیده ی درس امروز به صورت pdf بارگذاری شده است ، لطفاً همه ی بچه ها مطالعه بفرمایند .*
تکلیف:
دختر کوشایم : _7 تمرین اول ص 72 و 73کتاب کار ریاضی را بادقت انجام بده . سپس
_ ابتدا pdf ارسالی را به دقت مطالعه کن ،بعدتمرینی را که در صفحه ی دومpdf قرار داده ام در دفتر مشق بنویس و پاسخ بده .
*دلبندم ،حتماً تا قبل از ساعت 19 این تکالیف را در پرتال برای من ارسال کن .*
فارسی سوم
مدرس:
دارابی، سپیده
فعالیت:
به نام نگارگرهستی / سلامی با دلی نزدیک به شما فرشته های دوست داشتنی ام و عرض ادب و احترام به همراهان صبور و فهیم ، خانواده های ارجمند .
_ ابتدا درس هفتم با مشارکت فعال دختران گلم / باز کردن دسترسی / مجدداً روخوانی شد و همزمان نکات دستوری و نشانه های نگارشی توضیح داده شد .بندهای درس مشخص شد ./ معنی کلمات خوانده شد ./ بخش درست و نادرست ، درک مطلب به صورت دانش آموز محوری پاسخ داده شد ./ بخش واژه آموزی / اضافه کردن * سر * به ابتدای کلمات و ساختن واژه های جدید آموزش داده شد .
تکلیف:
دختر کوشایم : ابتدا سوال 1 و 2 درس هفتم کتاب نگارش را بنویس .سپس درس ششم را بادقت بخوان و از بزرگتر مهربان خواهش کن تا برای شما 7 خط املا از درس 6 * فداکاران * بگوید .
به امید خدا فردا از درس 6 املا خواهیم داشت .
مطالعات اجتماعی سوم
مدرس:
دارابی، سپیده
فعالیت:
به نام خدا مهربانی ها / با سلام و عرض احترام / درس " مقررات خانه ی ما " با مشارکت فعال دختران گلم / باز کردن صدا و تصویر / و استفاده از pdf به طور کامل با محوریت * اهمیت قانون در خانه و خانواده برای برقراری نظم و ایجاد همکاری بیشتر ...*آموزش داده شد .و همه ی سوالات درس به صورت پرسش و پاسخ ، جواب داده شد .
تکلیف:
دختر قشنگم تا چهارشنبه ی هفته ی بعد فرصت داری ، کاربرگ شماره ی 7 و سوالات مربوط به درس 9 را پاسخ بدهی .
*مطمئنم که کاربرگ شماره ی 6 و سوالات درس 8 را هم پاسخ داده ای .* فعالیت های درس 8 را هم هفته ی بعد خواهم دید .
شطرنج
مدرس:
نبی یان جوردی، محبوبه سادات
فعالیت:
حل دفتر تمرین ،شماسایی حمله خوب و بد و کیش خوب و بد
تکلیف:
بازی شطرنج در منزل انجام شود و نامگذاری خانه ها تمرین شود و دفتر تمرین تکمیل گردد ممنون
1404/09/08
ریاضی سوم
مدرس:
دارابی، سپیده
فعالیت:
به نام خدای خوب و مهربان / با سلام و عرض ادب
_ جلسه با تلاوت آیاتی از قرآن کریم توسط یکی از دختران توانمندم آغاز شد ._ ابتدا به مرور و یادآوری مباحث جلسه ی قبل ( کسر نیم ،کسرربع و تساوی کسرها با استفاده از ابزار دست ورزی)پرداخته شد .سپس به سوالات ،از نیمه ی ص 53 کتاب ریاضی تا پایان سوال 3 ص 54 کتاب ریاضی با مشارکت فعال ریاضیدانان توانمندم با توضیحات جامع اینجانب پاسخ داده شد .
تکلیف:
ریاضیدان کوشایم : _ ابتدا ادامه ی تمرین های ص 68 کتاب کار را کامل کن .سپس به سوالات ص 69 بادقت بالا پاسخ بده .و تا قبل از ساعت 19 این قسمت ها را برای من در پرتال ارسال کن .
_عزیزم درسنامه ی درس 3 * کاربرد کسر در اندازه گیری *را از کتاب کار ریاضی بادقت مطالعه کن .
_ در این روزها که فرصت بیشتری داری با کمک pdf ای که برایت قرار داده ام روی برگه ی A4 مشخصات خود را بنویس و به سلیقه ی خودت آن را تزیین کن .( عنوان ها عین عنوان های pdf باشد ، طراحی به دلخواه دانش آموز )
فارسی سوم
مدرس:
دارابی، سپیده
فعالیت:
به نام خدایی که مهرش بدل / همه از بیان سپاسش خجل
با سلام و عرض ادب / _ ابتدا به توضیح سوال 4 ص 68 کتاب کار ریاضی به طور دقیق و هدفمند پرداخته شد ._ در ادامه،ابتدا بچه ها درس هفتم فارسی را به روش دانش آموز محوری صامت خوانی کردند و زیر کلماتی که ارزش املایی بالایی داشت خط کشیدند .سپس درس توسط اینجانب روخوانی و کلمات دارای ارزش املایی بالا مشخص شد .همزمان قواعد نگارشی ، نشانه های نگارشی و جملات سوالی و تعجبی و معنی کلمات و شعر توضیح داده شد .( عزیزانی که به هر دلیل از کلاس خارج شده اند ، در جلسه ی بعد مجدد نکات مهم توضیح داده خواهد شد .)
تکلیف:
_دختر گلم با توانایی خیلی خوبی که داری ابتدا صفحات 51 و 52 کتاب کار فارسی را انجام بده ./_سپس بادقت از روی درس هفتم کتاب درسی فارسی بخوان و به کلماتی که زیر آن ها خط کشیده ایم دقت کن .( زیر هر کلمه ای که به نظر خودت ارزش املایی بالایی دارد می توانی خط بکشی .) سپس با استفاده از pdf ایی که برایت قرار داده ام مترادف و متضاد درس هفتم کتاب کار فارسی را کامل کن .
_ دختر فعالم :لینک تولید محتوای آموزشی خود را با موضوع جمع بستن کلمات ، در آپارات قرار داده ام ، در اسرع وقت می توانی جهت یادآوری و تثبیت یادگیری بیشتر آن راببینی .
سواد مالی
مدرس:
فدوی، شیما
فعالیت:
امروز در کلاس، درس 10 (همراه بانک) تدریس شد و درباره آشنایی با همراه بانک و موارد استفاده از آن گفتگو شد.
در راستای این محتوا، ویدئو آموزشی پخش شد. فعالیت کلاسی درس با مشارکت دانشآموزان انجام شد.
تکلیف:
دختر عزیزم برای جلسه بعد، فعالیت منزل درس دهم (صفحه 80 تا 82 کتاب) را با دقت و کامل انجام دهید.
رایانه
مدرس:
ملائی، الهه سادات
فعالیت:
با سلام و روز بخیر ...
مبحث انتقال اسلایدها در برنامه PowerPoint تدریس شد و تفاوت آن با عملیات کپی اسلایدها که مبحث جلسه پیشین بود مطرح شد و سپس فیلم آموزشی جهت تفهیم بیشتر دختران گل خدمتتان ارسال گردید
تکلیف:
دختران گل چنانچه موقعیت و دسترسی به سیستم داشتند ؛ فیلم آموزشی را تماشا کنند و با توجه به تدریس امروز تمرین و تکرار داشته باشند.