فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان دخترانه خیابان چهارم تهران
کلاس: محمود کیانوش

ریاضی سوم

مدرس: دارابی، سپیده
فعالیت: * به نام خداوند جان آفرین / جهان آفرین را هزار آفرین * * با سلام و عرض ادب * _ ارزشیابی طرح سنجش استعداد (گونیا _ تشخیصی )، درس ریاضی در زنگ ریاضی انجام شد . _ سوالات 5 و 6 و 7 فعالیت کلاسی ص 16 کتاب کار ریاضی و سوالات 1 و 2 تمرین ص 16 کتاب ریاضی در کلاس با مشارکت دخترانم حل شد و بطور کامل توضیح داده شد.
تکلیف: _ کتاب کار ریاضی ، برای روز شنبه همراه دختران نازم باشد .

علوم سوم

مدرس: دارابی، سپیده
فعالیت: * به نام خالق هستی */ * با سلام و درود * _ درس اول علوم به صورت شفاهی ارزشیابی شد . _ ص 17 کتاب علوم با روش تدریس دانش آموز محور / مشارکتی و بارش فکری آموزش و تدریس شد .زیر نکات مهم خط کشیده شد . _ صفحات 15 و 16 و 17 کتاب کار علوم با استفاده از پاورپوینت توضیح داده شد . بچه ها با بشقاب سلامت و هرم غذایی و ارزش و اهمیت گروه های غذایی در محیطی پویا و فعال آشنا شدند .
تکلیف: * تکلیف علوم * _ تحقیق علوم که از هفته ی قبل تعیین کرده بودم ، برای روز شنبه به کلاس آورده شود . _ جدول پایین ص 15 کتاب درسی علوم طی امروز ، فردا و پس فردا کامل شد . ( برنامه ی غذایی دانش آموز است .) سپس ص 16 کتاب علوم هم کامل شود . _ لطفاً، کتاب علوم برای روز شنبه همراه بچه ها باشد .

فارسی سوم

مدرس: دارابی، سپیده
تکلیف: *با سلام و آرزوی آخر هفته ای مملو از آرامش و شادی برای شما خوبان * _ فرشته های نازنینم ،ارمغان شماره ی 2 را انجام داده و روز شنبه به کلاس بیاورند. ( لطفاً نام ، نام خانوادگی، نام کلاس فراموش نشود .قبلاً از حسن توجه شما متشکرم. )

مطالعات اجتماعی سوم

مدرس: دارابی، سپیده
فعالیت: *** به نام خالق هستی *** * با سلام و عرض ادب * _ صفحات 4 و 5 کتاب اجتماعی با نگاه به دوران نوزادی تا کنون در محیطی سرشار از احساس مطلوب و فرح بخش با روش تدریس فعال دانش آموز محوری / پرسش و پاسخ / مشارکتی و با نشان دادن تصاویر و وسایل دوران کودکی آموزش داده شد .

قرآن سوم

مدرس: دارابی، سپیده
فعالیت: *** به نام خدا ، به یاد خدا و برای خدا *** _ در کلاس قرآن امروزمان با تفکر در آیات قرآن و نعمت های خداوند ص 9 دوباره وسط فرشته های نازم روخوانی شد و تنوین ها یادآوری شد . _ ص 10 کتاب قرآن از روی پورپوینت آموزش داده شد و ثواب قرائت قرآن امروزمان به روح درگذشتگانمان هدیه داده شد . *** روح همه ی عزیزان آسمانی قرین رحمت واسعه ی الهی ***

متن ادبی سوم

مدرس: دارابی، سپیده
فعالیت: "به نام خداوند زبان آفرین"/ * با سلام و احترام * ***زنگ فارسی با خواندن گنجینه*** مطالعه ی گنجینه ی شماره ی 1 ، به منظور تقویت مهارت خواندن و درک مطلب ابتدا به صورت صامت خوانی سپس مشارکتی با روش تدریس اعضا گروه انجام شد .سپس دختران کوشایم به سوالات پاسخ دادند .( فردی _ گروهی )

زیبانویسی

مدرس: حسینی، مائده سادات
فعالیت: با سلام و احترام درس دوم تدریس شد و تکالیف صفحه 8و قسمتی از تکالیف صفحه 9در کلاس انجام شد.
تکلیف: تکالیف صفحه 9در منزل تکمیل شود.

ریاضی سوم

مدرس: دارابی، سپیده
فعالیت: * به نام خدای قادر */ * با سلام و عرض ادب */ _ صفحات 13 و 14 کتاب ریاضی ( ماشین های ورودی و خروجی )با روش تدریس دانش آموز محور / مشارکتی در محیطی پویا و شاد آموزش داده شد . با مشارکت بچه ها فعالیت ها انجام شد همچنین علاوه بر آموزش جامع توضیحات تکمیلی و ظریف در حین انجام سوالات داده شد . _ سوالات 1 و 2 و 3 و 4 فعالیت کلاسی صفحات 15 و 16 کتاب کار انجام شد .
تکلیف: * تکلیف ریاضی * _ سوالات 4 و 5 و 6 تمرین ص 17 کتاب کار ریاضی انجام شود . _ کتاب کار ریاضی همراه فرشته های نازنینم باشد .

علوم سوم

مدرس: دارابی، سپیده
فعالیت: * با یاد خدای مهربان * /با سلام و عرض ادب/ _ علوم صفحات 13 و 14 تدریس و آموزش داده شد .بچه ها با گروه های غذایی و بشقاب سلامت آشنا شدند. و ص 15 تا نیمه ی صفحه توسط کاوشگران توانمندم بعنوان تمرین انجام شد و بچه ها کلی از توانایی خیلی خوبشان لذت بردند .
تکلیف: _ برای فردا کتاب کار علوم همراه دختران نازم باشد .

فارسی سوم

مدرس: دارابی، سپیده
فعالیت: * به نام خالق هستی */*** با سلام و عرض ادب *** _ صفحات 23 و 24 کتاب فارسی خوانداری با روش تدریس پرسش و پاسخ و مشارکتی و بارش فکری تدریس و آموزش داده شد . _بچه ها بندنویسی را تمرین کردند . _ تطبیق ابتدا و انتهای جملات با بچه ها کار شد . _ جدول طرح تحقیق دقت ( املا ) درس اول برای نشانه های هم صدا * ز ، ذ ، ض ، ظ *در کلاس تمرین شد . _ طرز نوشتن صحیح بعضی از نشانه ها یادآوری و آموزش داده شد .
تکلیف: * تکلیف فارسی * _ انجام ص 17 کتاب کار فارسی . _ دفتر مشق روزانه همراه فرشته های نازنینم باشد .

هدیه‌های آسمان سوم

مدرس: دارابی، سپیده
فعالیت: * به نام خدای بخشنده * / با سلام و عرض ارادت / _ صفحات 14 و 15 و 16 کتاب هدیه های آسمان با روش تدریس مشارکتی و پرسش و پاسخ تدریس و آموزش داده شد. _ فرشته های نازنینم با روش فعال یادگیری *بدیعه پردازی* باران شدند و جملات زیبای خود را با بارش فکری بیان کردند و خیلی لذت بردند .

هنر سوم

مدرس: حسینی، مائده سادات
فعالیت: با سلام و احترام درمورد موضوع آلودگی آب بیشتر با دخترانم صحبت کردم و عکس هایی پیرامون این موضوع رو با هم تماشا کردیم،سپس ایده هایی که به ذهن دخترانم رسیده بود رو طراحی کردند.
تکلیف: دخترانم تکلیف منزل ندارند اما میتوانند راجع به نقاشی آلودگی هوا بیشتر ایده پردازی کنند و برای هفته بعد 22مهرماه دفتر نقاشی،مدادرنگی و مدادشمعی را با خود به مدرسه بیاورند.

شطرنج

مدرس: نبی یان جوردی، محبوبه سادات
فعالیت: رکوردزنی در گفتن نام خانه های شطرنج و زدن مهره با محاسبه کمترین حرکت
تکلیف: پرسش ازنام خانه های شطرنج و ارزش مهره ها

مهارت اجتماعی

مدرس: جوهری، پریسا
فعالیت: برای دانش آموزان مراحل مختلف تشکر کردن مجدد تکرار شد.کارت های موقعیت های مختلف بین بچه ها توزیع شد تا یادبگیرند چگونه به روش صحیح تشکر کنند

علوم سوم

مدرس: دارابی، سپیده
فعالیت: * به نام خدای شگفتی آفرین * * با سلام و احترام * _ در زنگ علوم ارزشیابی تشخیصی فارسی( آزمون گونیا ) برگزار شد .
تکلیف: *تکلیف فارسی و ریاضی * _ مطالعه ی ص 16 کتاب کار فارسی . _ از روی کلمات هم معنی و مخالف و هم خانواده ی ص 15 کتاب کار خوانده شود و به ذهن سپرده شود .( روز سه شنبه از این صفحه پرسش خواهم داشت .) _ دفترهای مشق ملاحظه شد و بازخورد داده شد . * تکلیف ریاضی * _سوالات 1 تا 3 قسمت تمرین کتاب کار ریاضی صفحات 16 و 17 انجام شود . _*** برای فردا کتاب کار ریاضی و کتاب کار فارسی همراه بچه ها باشد .***

ورزش سوم

مدرس: حیدری، محدثه
فعالیت: آشنایی تئوری با رشته های توپی (بازی توپ و دروازه هندبال و شوت در سبد بسکتبال) بازی جا به جایی کلاه(جلسه سوم کتاب ورزش و بازی)

مهارت زندگی

مدرس: جوهری، پریسا
فعالیت: دانش آموزان گلم آموختند نقاط قوت و ضعف چیست و چگونه نقاط ضعف رو به نقاط قوت تبدیل کنند. صفحات 10 و 11 کتاب مهارت های زندگی در کلاس انجام شد.

رایانه

مدرس: ملائی، الهه سادات
فعالیت: با سلام و روز بخیر ... آشنایی با محیط برنامه پاورپوینت (باز کردن و بستن برنامه و ایجاد یک فایل جدید به دو روش منو و کلیدهای ترکیبی و همچنین ذخیره کردن فایل در برنامه تدریس شد و دختران گل مباحث تدریس شده را به صورت عملی با گروهای خود تمرین و تکرار داشتند

بازی استراتژیک

مدرس: مهدی هداوند، مینا
فعالیت: این بازی هماهنگی حرکتی، جهت‌گیری فضایی و واکنش سریع کودکان را تقویت می‌کند با جابه‌جایی در حلقه‌ها تعادل، سرعت عمل و گوش دادن به دستور تمرین می‌شود. همچنین نوبت‌دهی، همکاری و درک قوانین گروهی را بهبود می‌بخشد و به کودکان کمک می‌کند اعتمادبه‌نفس و مهارت‌های اجتماعی‌شان را تقویت کنند دانش‌آموزان پایه سوم به‌خاطر رشد بیشتر مهارت‌های حرکتی و شناختی می‌توانند بازی را با سرعت، دقت و نظم بیشتری اجرا کنند دستورها را بهتر می‌فهمند و تغییر جایگاه‌ها را منظم‌تر انجام می‌دهند

ریاضی سوم

مدرس: دارابی، سپیده
فعالیت: * به نام بهترین دوستم خدا * سلام و عرض ادب _ در زنگ ریاضی تمرین های صفحه ی 12 کتاب ریاضی با مشارکت بچه ها و توضیحات جامع و تکمیلی اینجانب حل شد . _ بچه ها کار با ماشین حساب و استفاده درست آن را یاد گرفتند . _ فعالیت مهارت محور شمارش چند تا چندتا به صورت تلفیقی ( درس ریاضی و مهارت زندگی ) در کلاس پویا و شادمان انجام شد .
تکلیف: *تکلیف ریاضی * _ ص 14 کتاب کار ریاضی مطالعه شود . _ ص 15 کتاب کار تا سر فعالیت کلاسی مطالعه شود . _ برای فردا کتاب کار ریاضی به کلاس آورده شود .

فارسی سوم

مدرس: دارابی، سپیده
فعالیت: * به نام خدای خوبی ها* /با سلام و احترام / _ در زنگ فارسی روخوانی درس دوم پرسیده شد . _ صفحه ی 22 کتاب فارسی با مشارکت دختران گلم و همراه با بارش فکری و پرسش و پاسخ آموزش داده شد . _ ص 15 کتاب کار فارسی ( کلمات هم معنی، متصاد ، هم خانواده ) آموزش داده شد و تکرار و تمرین شد . _ به منظور بالا بردن اعتماد به نفس دانش آموزانم، دختران نازم شعر حفظی را در جلوی کلاس خواندند و کارت امتیاز گرفتند .
تکلیف: * تکلیف فارسی * _ فرشته های نازنینم !از کلمات درس دوم فارسی که ارزش املایی بالایی دارند و زیر آن ها خط کشیده ایم یکبار در دفتر مشق با خط خوانا و زیبا بنویس .( بعضی از بچه ها در زنگ طلایی انجام دادند .) _ برای فردا دفتر مشق همراه دختران نازم باشد .

املا سوم

مدرس: دارابی، سپیده
فعالیت: * با سلام و احترام * در زنگ املا ، املای تقریری درس اول گفته شد .

شطرنج

مدرس: نبی یان جوردی، محبوبه سادات
فعالیت: بازی و تعامل با یکدیگر روش درست دفاع و زدن مهره ها با توجه به ارزش مهره
تکلیف: انجام بازی شطرنج در منزل

ریاضی سوم

مدرس: دارابی، سپیده
فعالیت: * به نام بهترین حسابگر هستی * * با سلام و عرض ادب * _ ص 11 کتاب ریاضی به روش دانش آموز محوری و با پرسش و پاسخ و مشارکت فرشته های کوچکم آموزش داده شد و تکمیل شد . _ صفحات 12 و 13 کتاب کار ریاضی با پرسش و پاسخ و مشارکت دختران گلم و توضیحات کامل و جامع اینجانب کامل شد . _ کتاب های کار تصحیح و بازخورد داده شد .
تکلیف: * تکلیف ریاضی * _ شمارش 100 تا 100 از عدد 50 تا 950 یکبار در دفتر مشق نوشته شود . _ شمارش از 950 به سمت عقب به صورت 150 تا 150 در دفتر مشق نوشته شود . _ لطفاً فردا دفترهای مشق و کتاب کار ریاضی و ماشین حساب همراه بچه ها باشد .

علوم سوم

مدرس: دارابی، سپیده
فعالیت: * به نام خدای شگفتی ها * * با سلام و احترام * _در زنگ علوم ارزشیابی تشخیصی علوم انجام شد .
تکلیف: * تکلیف علوم * _ کاوشگران کوشای من یک تحقیق به روش علمی در مورد خوراکی های مفید و کم مفید ( مضر ) بنویسند .( دانشمند کوچکم ! همانطور که مراحل روش علمی را یادگرفته ای و در کتاب کار مراحل را شماره گذاری کرده ایم و کامل توضیح داده ام عمل کن.) _لطفاً نام ، نام خانوادگی، نام کلاس بالای صفحه نوشته و برای شنبه ی هفته ی بعد به کلاس آورده شود .

فارسی سوم

مدرس: دارابی، سپیده
فعالیت: * به نام خدای فصل ها * _ در زنگ فارسی درس دوم ابتدا به صورت صامت خوانی توسط دانش آموزان گلم روخوانی شد سپس با مشارکت بچه ها درس روخوانی شد و زیر کلماتی که ارزش املایی بالایی دارند خط کشیده شد .
تکلیف: * تکلیف فارسی * _ ابتدا روخوانی از درس اول ، سپس یک صفحه دیکته از این درس . _ انجام ص 13 کتاب کار ( بعضی از بچه ها در زنگ طلایی انجام دادند .) _ برای فردا دفترهای دیکته و کتاب کار فارسی همراه دختران گلم باشد . _ برای فردا شعر حفظی پدربزرگ را پرسش خواهم کرد .( از چند روز پیش اطلاع رسانی کرده بودم .) _ پرسش از کلمات هم معنی و مخالف و هم خانواده انجام شد .

سواد مالی

مدرس: فدوی، شیما
فعالیت: امروز در کلاس، درس 2 (پول تو جیبی) تدریس شد و درباره پول تو جیبی و موارد استفاده از پول تو جیبی گفتگو شد. در راستای این محتوا، ویدئو آموزشی پخش شد. فعالیت کلاسی درس با مشارکت دانش‌آموزان انجام شد. معرفی کتاب داستان این هفته: اولین پول تو جیبی من
تکلیف: پیشنهاد می‌شود قصه صوتی «اولین پول تو جیبی من» را گوش بدهید یا کتاب را بخوانید.
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: