فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان دخترانه خیابان چهارم تهران
کلاس: یاس 6

ریاضی اول

مدرس: میرزاجانی، انیسه
فعالیت: *** به نام خدای ناظم *** _ جدول شطرنجی و تشخیص درست رییس الگوی شطرنجی تمرین و مرور شد. _ شمارش برعکس 20 تا 0، تثبیت شد. صفحه 67 و 68 کتاب کار ریاضی علوی مربوط به تم 9 کار و انجام شد.
تکلیف: _ ارمغان هفته شماره 10 انجام شود و حتما نام دانش آموز و تاریخ قید شود و شنبه تحویل خانم معلم داده شود.

فارسی اول

مدرس: میرزاجانی، انیسه
فعالیت: *** به نام خدای دانا *** _ تدریس نشانه چهار شکلی « اِ ِ ه ه » کامل شد . _ دو حالت « ه آخر چسبان » « ه آخر تنها » آموزش داده شد. _ جدول ترکیب خانواده « اِ ِ ه ه » کامل شد و آموزش داده شد ، کلمات مناسب با ترکیب ها مثال زده شد و تمرین و کار شد . _ صفحه 61 و 62 کتاب نگارش قسمت های مربوط به حالت های تدریس شده انجام شد و فعالیت این صفحات تدریس و کامل شد. ( صفحه 63 کتاب نگارش در منزل انجام نشود زیرا ِ دوستی ( ربط ) تدریس نشده است . ) _ صفحه‌ی 94 کتاب کار فارسی علوی کار و انجام شد. """" در هفته پیش رو « ِ ربط ( دوستی ) » « ای مستقل » « نشانه ش »تدریس می شود . """"

املا اول

مدرس: میرزاجانی، انیسه
تکلیف: _دختر زرنگم لطفا روان‌خوانی را تمرین کن. _ عزیزم دیکته تا نشانه‌ی «ای ی ی ای» را خیلی خوب تمرین کن.

ورزش اول

مدرس: نامی، الهه
فعالیت: سلام و عرض ادب خدمت والدین گرامی به علت عقب ماندن از دروس کتاب ورزش امروز اختصاص داده شد روی مهارت دانشی دختران نازنینم در زمینه ورزش کار شود 1) تمرین و حل کتاب ورزش علوی 2) آموزش و مشارکت در زمینه آمادگی جسمانی رز زمینه مهارت دانشی 3) انجام بازی بشین و پاشو برعکس

شطرنج

مدرس: حاتمی، مریم
فعالیت: با حرکت اسب و طرز گرفتن مهره‌های حریف با آن آشنا شدیم
تکلیف: کتاب آبی پر رنگ با صفحات بیشتر : صفحه 8 تمرین وزیر و صفحه 9 تمرین اسب انجام شود. کتاب آبی کم رنگ با صفحات کمتر: صفحه 2 و 3 حرکت رخ انجام شود.

فارسی اول

مدرس: میرزاجانی، انیسه
فعالیت: *** به نام خدای دانا *** _ تدریس نشانه چهار شکلی « اِ ِ ه ه » شروع شد. _ اِ اول ، ِ غیراول ( ِ وسط) کامل تدریس شد ، کلمات و ترکیبات آن آموزش داده شد ، ه آخر چسبان و ه آخر تنها معرفی شد ولی جدول ترکیب آن‌ها کار نشده است. _ صفحه 48 کتاب فارسی ، درس اِستخر ، تدریس شد. _ صفحه 61و 62 کتاب نگارش ، قسمت های تدریس شده انجام و نوشته شد. _ ایجاد انگیزه ی آموزشی « اِسمارتیز» « ژِله‌ی اِستکانی » به مناسبت یادگیری نشانه جدید به دلبندانمان داده شد.
تکلیف: کلمات سرمشق داده شده هدفمند ، درخور و نسبت به مبحث آموزش داده شده است ، لطفا دختر گلم ، باحوصله و مستقل باصدای بلند بخواند و بنویسد. لطفا جدول ترکیب تا نشانه‌ی «ز» و تمرین ساخت کلمات با ترکیباتِ جدول و دیکته فراموش نشود. سپاسگزارم

ریاضی اول

مدرس: میرزاجانی، انیسه
فعالیت: *** به نام خدای ناظم *** _ مفهوم تقارن و جدول شگفت انگیز عدد ، گوشه و لبه ، مرور و تمرین شد و نمونه سوال کار و حل شد. _ مفهوم تاثیر صفر روی جمع و تفریق اعداد و تعداد نهایی ،تمرین و مرور شد. _ صفحه 64 تا 67 کتاب کار ریاضی علوی مربوط به تم 9 ،کار و انجام شد .

فارسی اول

مدرس: میرزاجانی، انیسه
فعالیت: *** به نام خدای دانا *** _ صفحه 91 و 92 کتاب کار فارسی علوی مربوط به نشانه « ز » کار و انجام شد.
تکلیف: دختر کوشا ، نمونه سرمشق فایل شده را در دفتر مشق فارسی ات انجام بده . ( دختر گلم حتما جملات را خودت مثل روان خوانی با دقت بخوان تا بتوانی مطلب را درک کنی و جای خالی را پر کن . حتما حتما انگشت خود را زیر کلمات بگذار و کلماتِ به هم ریخته را بخوان و خودت خوب فکر کن تا بتوانی جمله را مرتب و با معنی کنی. جدول بخش و صداکشی را باید خودت بتوانی مستقل و بدون غلط انجام دهی وگرنه مهارت کافی را کسب نکرده ای و ضعف داری... )

بازی استراتژیک

مدرس: بابایی، الناز
فعالیت: درود وقتتان بخیر بازی با چوبک و وارم آپ هماهنگی اندام های حرکتی و دونیمکره مغز، بالا بردن دقت و تمرکز و تقویت عملکرد گروهی

مهارت اجتماعی

مدرس: تسبیحی، عاطفه
فعالیت: مرور کلیات رفتارهای صحیح هنگام غذا خوردن انجام شد، نحوه صحیح کار کردن با کارد و چنگال و برش به وسیله آن آموزش داده شد، جملات پرکاربرد هنگام غذا خوردن و نحوه صحیح تعارف کردن تمرین شد.

ریاضی اول

مدرس: میرزاجانی، انیسه
فعالیت: *** به نام خدای ناظم *** _ صفحات 62 ، 63 ریاضی زنبوری تدریس شد. _ عدد نویسی صفر تثبیت شد. _ مفهوم جمع بی اثر با صفر ، میزان باقی مانده صفر ، تفهیم شد و نمونه سوال حل و کار شد.
تکلیف: ریاضیدان کوچک ؛ _در دفتر مشق ریاضی ات از 10 تا 15 ، پنج خط بنویس. _ شمارش معکوس 20 تا صفر را شفاهی ، خیلی خوب تمرین کن.

فارسی اول

مدرس: میرزاجانی، انیسه
فعالیت: *** به نام خدای دانا *** _ نشانه « ز » تدریس شد. _ صفحه 45 و 46 کتاب فارسی درس داده شد. _ شعر ای ایران ، صفحه 47 کتاب فارسی کار و همخوانی شد. _ کلمات و ترکیب های نشانه تدریس شد تمرین و تثبیت شد. _ صفحه 58 و 59 نگارش کار و انجام شد. _ صفحه 89 و 90 فارسی علوی مربوط به ترکیب ها و جایگاه نشانه تدریس شده ، در کلمات کار و تمرین شد. _ ایجاد انگیزه یادگیری کش‌سر زرد رنگ به دختران گلم هدیه داده شد و کاپ‌کیک زنبوری و زرشک‌پلو را کنار هم میل کردند و اوقات خوشی را سپری کردند.

نگارش اول

مدرس: میرزاجانی، انیسه
فعالیت: دختر درس خوانم ؛ _ سرمشق های صفحه 60 کتاب نگارش را کامل انجام بده . _ جدول دوستی نشانه « ز » و سه نشانه قبل آن کشیده شود و برای هر ترکیب یک کلمه مناسب نوشته شود .حتما دختر زرنگم خودش خیلی خوب و زیاد فکر کند و کلمه ای را که می تواند بنویسد را پیدا کند و سپس بگوید و بنویسد. ( برای این فعالیت نمونه اصل جدول فایل شده است ، می توانید به شکل دیگر یا به طور خانه های جدا یا با هر تزیین جهت ایجاد انگیزه به دلخواه خودتان در دفتر مشق دانش آموز بکشید. ولی هرشب جدول ترکیب و املا ضروری است و جز تمرین های متوالی الزامی است. )

قرآن اول

مدرس: میرزاجانی، انیسه
فعالیت: *** به نام خدای نور *** _ لوحه 3 ، سوره والعصر آموزش داده شده و شان نزول آن تدریس شد. _شعر مرتبط درس داده شدو برای آن نام مناسب انتخاب و‌نوشته شد. _ صفحه 32 و 33 کتاب قرآن کار و تدریس شد.

ریاضی اول

مدرس: میرزاجانی، انیسه
فعالیت: *** به نام خدای ناظم *** _ شروع تدریس تم 9 انجام شد. _ صفحات 57 تا 61 کتاب ریاضی درس داده شد. _شمارش و تعداد صحیح و عدد نویسی 5 تثبیت شد. _ عدد نویسی اعداد 10 تا 15 تمرین و کار شد.

علوم اول

مدرس: میرزاجانی، انیسه
فعالیت: صفحات 42 تا 46 کتاب کار مربوط به فصل 4 «دنیای جانوران» کامل و انجام شد.

فارسی اول

مدرس: میرزاجانی، انیسه
فعالیت: *** به نام خدای دانا *** _ ارزیابی و پرسش روان خوانی انجام و لحاظ شد. _ املا تا نشانه « ن » گفته شد. _ صفحه 88 کتاب کار فارسی علوی مربوط به درک مطلب و روان‌خوانی انجام شد. (دفتر املا و دفتر مشق دانش آموزان فردا تحویل داده می‌شود. )
تکلیف: دختر زرنگم ؛ _ کلمات /بینی / نَداری / می بارَد / بَستَنی / بارانی / سینی / را درجدول بخش و صداکشی قرار بده و روی برگه‌ی A4 بنویس. این کار را خوب تمرین کن تا فردا در معلم بازی با دوستانت تمرین و بازی کنی.
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: