فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان دخترانه منیریه تهران
کلاس: سنجاقک 1
فعالیت: سلام به دانش آموزان عزیز- امیدواریم هفته ملی علوم با کلی خاطرات خوش و تلاش هایی که با ساخت دست سازه و آزمایشات پژوهی متنوع انجام دادید برایتان لذت بخش بوده با کسب تجربیات جدید بر دانش و اطلاعات شما افزوده شده باشد. با آرزوی موفقیت های روز افزون یادآور می گردد شنبه ارزیابی ماهانه اسفندماه"درس علوم" برگزار خواهد شد. با تشکر واحد آموزش کیهان

علوم اول

مدرس: توحیدی شندی، بهاره
فعالیت: در آخرین روز از هفته ی ملی علوم، دختران سخت کوش و پژوهشگر من به تماشای کلیپ هایی از فعالیت خودشان در گروه های هاوسیستمی پرداختند و از دیدن کلیپ های خودشان بسیار هیجان زده شدند و اوقات بسیار خاطره انگیزی را کنار هم سپری نمودند .
تکلیف: روز شنبه، ارزیابی از درس علوم را خواهیم داشت. لطفا به سایت علوی، قسمت آزمون ها مراجعه نموده تا بودجه بندی این ارزیابی را مطالعه بفرمایید .

فارسی اول

مدرس: توحیدی شندی، بهاره
فعالیت: فعالیت های آموزشی امروز: - اجرای قصه ی " خوا استثنا " و داستان خداحافظی آقای آبادی از دانش آموزان - روخوانی از روی برگه ( ستون خوا استثنا ) توسط همه ی دانش آموزان - روخوانی از روی درس " کتاب خوانی " توسط همه ی دانش آموزان - خط کشیدن دور کلماتی که دارای " اُ استثنا " هستند و در درس " کتاب خوانی" آمده است. - انجام صفحه ی 97 کتاب نگارش - انجام صفحه ی 98 کتاب نگارش - انجام صفحه ی 166 دفتر نشانه ها - انجام صفحه ی 132 دفتر نشانه ها - انجام صفحه ی 128 دفتر نشانه ها - انجام صفحه ی 121 دفتر نشانه ها - انجام صفحه ی 120 دفتر نشانه ها
تکلیف: دختران عزیزم، لطفا: - در روز چهارشنبه، صفحه ی 168 دفتر نشانه ها انجام شود؛ لطفا دانش آموزان از روی کلمه رونویسی نکنند، بلکه با کلمات جمله سازی کنند.( به این موضوع دقت نظر کافی داشته باشید.) هم چنین یک املای 8 خط در صفحه ی 169 بنویسند. - در روز پنج شنبه صفحات 170 و171 انجام شود. - در روز جمعه دخترانم به تمرین و تکرار بپردازند و هیچ تکلیفی ندارند. - ارمغان هفته انجام شود. ( لطفا ارمغان هفته شنبه تحویل من شود. ) - برای روز شنبه کتاب قرآن آموزش و پرورش، کتاب علوم آموزش و پرورش، کتاب کار فارسی علوی و دفتر نشانه ها همراه دخترانم باشد.

هوش و ریاضی

مدرس: توحیدی شندی، بهاره
فعالیت: فعالیت های انجام شده ی امروز: - انجام صفحه ی 34 کتاب ریاضی و هوش علوی - انجام صفحه ی 35 کتاب ریاضی و هوش علوی - انجام صفحه ی 36 کتاب ریاضی و هوش علوی
فعالیت: با سلام- دانش آموزان عزیزم امیدوارم از هفته پر فعال و جذاب ملی علوم نهایت لذت را برده و توانسته باشید با هم به زیبایی مشارکت نمایید و ثمره ی تلاش و خلاقیت گروهیتان را در فعالیت های هاوسیستمی ببینید و لذت ببرید و این هفته را با خاطرات علمی خوبی به پایان برسانید. یادآور می گردد از روز شنبه 6/اسفندماه ارزشیابی ماهانه اسفند ماه شروع خواهد شد.. با تشکر کیهان معاون آموزشی

علوم اول

مدرس: توحیدی شندی، بهاره
فعالیت: فعالیت های آموزشی سومین روز از هفته ی ملی علوم: 1- پروژه ی " جشن برفی " : کلاس زمستانی امروز ما، با برف های دست ساز دختران عزیزم با شادی و صدای خنده های زیبایشان سپری شد. پس از پخش آهنگ بی کلام، در رابطه با فصل ها با دانش آموزان گفت و گو کردیم. به طور ویژه به فصل زمستان، نوع پوشش در این فصل، آب و هوای این فصل پرداختیم. در رابطه با هوای سرد و گرم، چگونگی بارش باران، چگونگی بارش برف، اندازه ی دانه های برف، میزان بارش برف و کولاک با هم گفت و گو نمودیم. دخترانم پس از مشاهده ی عکس های زمستانی ، به ساخت برف مصنوعی پرداختند. بعد از ساخت برف، عزیزانمان را به حیاط بردیم و با برف های دست ساز خودشان بازی کردیم. 2- پروژه ی " شعبده بازی با آب ": در این زنگ سه آزمایش با آب انجام شد. در آزمایش اول دخترانم فلشی بر روی کاغذ A5 کشیدند و یک بار با لیوان یک بار مصرف شیشه ای خالی و یک بار با لیوان پر آب، شکل هایشان را تماشا کردند و در رابطه با برعکس شدن فلش و موضوع" شکست نور " با بیانی کودکانه با دلبندانم گفت و گو نمودیم. آزمایش دوم در ارتباط با آب سرد آبی رنگ و آب گرم قرمز رنگ بود، دخترانم با انجام آزمایش مشاهده کردند زمانی که لیوان آب گرم قرمز رنگ در پایین قرار داشت، پس از وارونه کردن لیوان آب سرد آبی رنگ ، فورا به لیوان بالایی نفوذ کرد اما زمانی که لیوان آب سرد آبی رنگ پایین قرار داشت و لیوان آب گرم قرمز رنگ بالا، آب گرم قرمز رنگ ما در جای خود ماند و به لیوان سرد پایینی رخنه نکرد. در رابطه با موضوع " نحوه ی هم رفت درمایعات " با کلامی کودکانه به دخترانم توضیحاتی داده شد. آزمایش سوم، نقاشی بر روی قاشق و تلاش برای شناور کردن نقاشی های روی قاشق داخل کاسه ی آب بود. در آزمایش آخر، 5 خلال دندان را از وسط شکستیم به نحوی که کاملا از هم جدا نشوند، سپس یک پنج ضلعی ساختیم و با چکاندن یک قطره آب، حرکت شگفت انگیز خلال دندان ها را با اشتیاق مشاهده نمودیم. (در تمامی این آزمایشات ابتدا فیلم و عکس مرتبط با آزمایش برای فرزندانم به نمایش گذاشته شد. ) 3- پروژه ی " بازی رنگ ها ": دخترانم پس از تماشای فیلم این آزمایش، با همکاری هم دیگر در یک کاسه مقداری شیر ریختند، سپس قطرات رنگ خوراکی رو به شیر اضافه کردیم، گوش پاک کن آغشته به مایع ظرفشویی را داخل کاسه شیر زدند و فعل و انفعالات شیر را مشاهده کردند.
تکلیف: در پایان کلاس دخترانم هر یک کاغذ ابر و بادی خود را ساختند. در ساعات بعد از نهار، دلبندانم به مشاهده ی انیمیشن" سفرهای علمی- قسمت چگونگی بارش باران، بارش برف و رعد و برق " پرداختند. ****قابل توجه اولیای عزیز و دختران کوشای من: - فردا از کارهای دخترانم نمایشگاهی برگزار خواهد شد، لطفا هر دانش آموزی که هنوز برای نقاشی هایش قاب نساخته است، حتما فردا نقاشی های خود را همراه با قاب تحویل من بدهد تا بتوانیم فعالیت هر یک از دخترانم را در نمایشگاه در معرض دید همه ی دانش آموزان دبستان قرار بدهیم . - لطفا برای کاغذ ابر و بادی که امروز سرکلاس با هم ساختیم، یک قاب با کاغذ رنگی مطابق با رنگ هاوسیستمی دخترانم بسازید و دلبندانم فردا به مدرسه بیاورند .

فارسی اول

مدرس: توحیدی شندی، بهاره
فعالیت: فعالیت های انجام شده ی امروز: - انجام صفحه ی 80 کتاب نگارش - انجام صفحه ی 96 کتاب نگارش - روخوانی از کلماتی که دارای " اُ استثنا " هستند.
تکلیف: دختران عزیزم، لطفا: - صفحات 159، 160 و 164 دفتر نشانه ها انجام شود. - برای فردا، کتاب بخوانیم ( فارسی) آموزش و پرورش، کتاب ریاضی و هوش و دفتر نشانه ها همراه دخترانم باشد.

علوم اول

مدرس: توحیدی شندی، بهاره
فعالیت: فعالیت های آموزشی دومین روز از هفته ی ملی علوم: 1- پروژه ی " دوستان خانگی من ": کلاس ما با پخش آهنگ ملایم و بی کلام آغاز شد. امروز ما در کلاسمان سه مهمان داشتیم. جیتسو( پرنده ) و نمکی (خوکچه ی هندی) و لاک پشت . صاحبان هر یک از این حیوانات در مورد نحوه ی نگهداری، نوع تغذیه، عادات، علایق و سایر مسائل مربوط به حیوان خانگی اشان صحبت کردند. سپس دانش آموزان طبق گروه بندی هاوسیستمی خود از نزدیک این حیوانات را مشاهده نمودند. در ادامه ی کلاس تصاویر حیوانات مختلف به دخترانم نشان داده شد و در مورد آن ها صحبت کردیم. به صورت مفصل در مورد سگ ها، گربه ها، پرنده ها، موش ها ، همسترها، لاک پشت ها و خرگوش ها صحبت شد و در مورد معایب و مزایای نگهداری این حیوانات گفت و گو شد. در پایان این زنگ، دخترانم یک اوریگامی خرگوش را ساختند و هر یک با سلیقه ی خود، برای آن چشم و گوش کشیدند و لحظات بسیار شادی را در کنار هم سپری نمودیم. 2- پروژه ی" تابلو سنگی ": در این زنگ دخترانم، پس از تماشای عکس هایی از کاردستی سنگ و صدف، واژه ی" کار گروهی و همکاری همراه با شادی " را صرف کردند و در انجام یک کار گروهی مشارکت نمودند. دانش آموزان در گروه های هاو سیستمی خود، یک کار عملی با سنگ و صدف ساختند و اوقات فرح بخش و تکرار نشدنی را گذراندند.
تکلیف: دختران عزیزم، برای فردا: - یک عدد کاسه ی یک بار مصرف، یک لیوان نمک، نصف لیوان مایع نرم کننده لباس، یک جفت دستکش یک بار مصرف، یک عدد لیوان محکم و شفاف (لیوان های مخصوص ژله) ، یک عدد ماژیک وایت برد رنگی، یک عدد قاشق سفید ( نه شفاف ) ، یک عدد ظرف پیش دستی یک بار مصرف، 6 عدد خلال دندان، یک عدد شیر تک نفره، یک رنگ خوراکی به دلخواه، یک عدد نی یا قطره چکان، 4 عدد گوش پاک کن، نصف لیوان مایع ظرف شویی، یک عدد مقوای A3 به رنگ هاوسیستمی دخترم، حتما همراه عزیزانم باشد. - برای فردا نیاز به آوردن هیچ کتابی نیست.

فارسی اول

مدرس: توحیدی شندی، بهاره
فعالیت: فعالیت های آموزشی امروز: - آموزش نشانه ی " ژ " - آموزش صدا و نام نشانه ی " ژ " - آموزش نحوه ی نوشتن " ژ " وقتی به نشانه ی قبلش می چسبد، مانند: بِژ - آموزش نحوه ی نوشتن " ژ " وقتی به نشانه ی قبلش نمی چسبد، مانند: ژله - برگزاری زنگ " ژله های رنگارنگ " - نوش جان کردن ژله های خوش مزه ( از تک تک شما مادران عزیز که زحمت کشیده بودید و ژله های بسیار زیبایی را آماده کرده بودید، متشکرم. ) - انداختن عکس های خاطره انگیز با ژله ها - روخوانی درس " ژاله و منیژه " توسط تک تک دانش آموزان - برگزاری جشن اسم هانا جان ( با تشکر از خانم حاتمی عزیز، بابت یادبودهای زیبایی که برای دخترانم تهیه نموده بودند، قدردان زحماتتان هستم. ) - انجام صفحه ی 95 کتاب نگارش
تکلیف: دختران عزیزم، لطفا صفحات 157، 163 و 161 دفتر نشانه ها انجام شود.
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: