فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان دخترانه منیریه تهران
کلاس: سنجاقک 3

علوم اول

مدرس: دیندار، نوشین
فعالیت: آموزش درس سه (سالم باش، شاداب باش). آموزش شناخت وسایل بهداشت فردی و رعایت بهداشت شخصی،آموزش رعایت بهداشت در مدرسه، گفت و گو در ارتباط با تاثیر ورزش بر سلامتی، شناخت خوراکی های سالم ، ناسالم و تاثیر آن ها بر سلامتی، شناخت راه های پیشگیری از بیماری ها و فواید مراجعه به پزشک در هنگام بیماری ، آموزش رعایت نکات ایمنی و شناخت سازمان هایی که به هنگام خطر به ما کمک می کنند(شناخت شماره تماس و لگو سازمان ها)، گفت و گو در ارتباط با زمان مناسب خوابیدن ، عادت های مناسب قبل از خواب و عادات درست خوابیدن. نمایش انیمیشن آموزشی فندق.

فارسی اول

مدرس: دیندار، نوشین
فعالیت: فعالیت های امروز ما : روخوانی از جدول الفبا و تکرار و تمرین صدا های کوتاه و بلند. پخش انیمیشن آهنگین " راه مدرسه ". ارائه ی تابلوهای قوانین توسط دخترانم و گفت و گو در ارتباط با آن ها. حل تمرینات کتاب کار صفحه 17 (تکرار و تمرین لوحه نویسی و مبحث کلمات هم پایان). حل تمرینات کتاب کار صفحه 18 ( تکرار و تمرین لوحه نویسی و مبحث کلمات هم آغاز).
تکلیف: دختر قشنگم لطفاً در دفتر مشق خلاق بخش لوحه صفحات 8 و 10 را کامل کن.(عزیزم در هنگام نوشتن لوحه ها به توضیحات کلاسی توجه کن).

نگارش اول

مدرس: دیندار، نوشین
فعالیت: حل تمرینات کتاب صفحه 8 و 9. آموزش لوحه جدید.

قرآن اول

مدرس: دیندار، نوشین
فعالیت: تکرار و تمرین پیام قرآنی در ارتباط با شروع کار ها با نام و یاد خداوند بخشنده ی مهربان. تکرار و تمرین پیام قرآنی با موضوع سلام. تکرار و تمرین سوره توحید. آموزش سوره کوثر (لوحه دوم). تکرار و تمرین شعر (خدای مهربان).

مهارت اجتماعی

مدرس: کاظمی، نیره
فعالیت: با سلام و وقت بخیر . موارد آموزش داده شده در این جلسه: استفاده از کلمات جادویی مانند بفرمایید ،لطفا ،سپاس ،متشکرم ،خواهش میکنم . عکس ارسال شده در پیوست دانش در حال انجام نمایش عروسکی برای آموزش بهتر این کلمات جادویی هستند
تکلیف: دانش آموزان باید کلمات جادویی را برای اطرافیان نام ببرند و در خانه از این کلمات استفاده کنند

ریاضی اول

مدرس: دیندار، نوشین
فعالیت: کتاب کار ریاضی : حل تمرینات کتاب کار صفحه 15 ( تکرار و تمرین شمارش اعداد ، تکرار و تمرین جدول شگفت انگیز). حل تمرینات کتاب کار صفحه 16 ( تکرار و تمرین مبحث الگویابی)

فارسی اول

مدرس: دیندار، نوشین
فعالیت: فعالیت های امروز کلاس ما : تکرار و تمرین پیام قرآنی در ارتباط با شروع کار ها با نام و یاد خداوند بخشنده ی مهربان و سلام. تکرار و تمرین سوره توحید. تکرار و تمرین شعر (خدای مهربان). روخوانی از جدول الفبا و تکرار و تمرین صدا های کوتاه و بلند. مروری بر کلمات نگاره های اول تا چهارم. آموزش نگاره شماره پنج ( از کلاس ما چه خبر؟) آموزش بخش کردن و تلفظ صحیح کلمات نگاره جدید. آموزش کلمات هم آغاز نگاره جدید. آموزش کلمات هم پایان نگاره جدید. تکرار و تمرین ضمنی قوانین کلاسی، رعایت ادب و احترام نسبت به معلم و سایر همکلاسی ها، ایجاد ارتباط موثر دانش آموزان با یکدیگر و شناخت نقش آموزشی معلم.
تکلیف: دختران عزیزم، لطفا صفحات 39 و 40 از بخش نگاره دفتر مشق خلاق را تکمیل نمایید.

هنر اول

مدرس: بلورپارسا، فاطمه
فعالیت: م امروز در کلاس هنرمان با اشکال هندسی (دایر-نیم دایره-مثلث یا سه گوش)هر کدام از شما عزیزانم حیوانات خود را ساختید(هر دانش آموز 2 الی 3 حیوان با خلاقیت و تفکر خود)و در ادامه برای نشان دادن محل زندگی حیوانات از اشکال هندسی (دایره -نیم دایره-مثلث-چهار گوش )استفاده کردیم.
تکلیف: دانش آموز خوبم لطفاً بدون رنگ آمیزی این فعالیت را هفته آینده با خود بیاورید

ورزش اول

مدرس: بهرامی، فاطمه
فعالیت: با سلام امروز دخترای گلمان : گرم کردن-آموزش پرش ساده-تمرین چابکی-تمرین زیگ زاگی-تمرین عقب به عقب لطفا روز های ورزش حتما حتما صبحانه میل کنند حتما کفش ورزشی بپوشند.سپاس از توجه ی شما

سواد مالی

مدرس: جانباز، هانیه
فعالیت: درس دوم ( پول تو جیبی ) داده شد و فعالیتش حل شد. بچه ها با نحوه خرج کردن پول توجیبی هاشون آشنا شدند.
تکلیف: قصه صوتی با این لینک گوش داده شود: https://aparat.com/v/TLZhC
فعالیت: با سلام خدمت اولیای محترم و دانش آموزان عزیز علوی - طبق برنامه ریزی های مجدد آخرین تغییرات اجمالی برنامه آموزشی کلاسی خدمتتان ارسال می گردد. لطفاً دانش آموزان از هفته پیش رو طبق برنامه کلاسی ارسالی ، موارد آموزشی را به همراه داشته باشند. لطفا در بخش آزمایشگاه فایل را ملاحظه بفرمائید. با تشکر
توضیح: با عرض سلام و وقت بخیر قابل توجه اولیا عزیز با در نظر گرفتن فرآیند آموزشی و نگاه ویژه ی آموزگاران پایه اول به اهمیت تمرین و تکرار مستمر در منزل، مقرر گردیده است از پایان این هفته (چهارشنبه های هر هفته) با در نظر گرفتن نیاز و صلاحدید مطالعه ی دانش آموزان یک کتاب کار علوی به منزل فرستاده خواهد شد. از شما بزرگواران خواهشمندیم در این راه نیز ما را همراهی نموده و به دو نکته توجه فراوان داشته باشید : 1) شنبه ی هر هفته کتاب کار داده شده حتماً به مدرسه بازگردانده شود. 2) پس از رویت و ملاحظه ی کتاب کار و همچنین تمرینات اضافه در پایان هفته حتماً زیر آخرین صفحه ی انجام شده کتاب کار را امضا بفرمایید و تاریخ و نامتان را نیز یادداشت نمایید.با تشکر معلمین پایه اول

ریاضی اول

مدرس: دیندار، نوشین
فعالیت: فعالیت های امروز ما : تکرار و تمرین مبحث ستون و ردیف. تکرار و تمرین اشکال هندسی. آموزش مبحث جدول شگفت انگیز (سودوکو) از طریق بازی آموزشی همراه با ماسک حیوانات در کلاس بدون دیوار. حل تمرینات کتاب صفحه 9 ( تکرار و تمرین مبحث شمارش اعداد و جدول شگفت انگیز). حل تمرینات کتاب صفحه 10 ( تکرار و تمرین مبحث الگویابی). حل تمرینات کتاب صفحه 11 (تکرار و تمرین نمایش اعداد با انگشتان دست)

علوم اول

مدرس: دیندار، نوشین
فعالیت: فعالیت های امروز ما : تکرار و تمرین درس دوم صفحات 15 و 16 کتاب کار (حواس پنجگانه). حل تمرینات کتاب کار صفحه 17 ، 18 ، 19 ( تکرار و تمرین مبحث حواس پنجگانه).

فارسی اول

مدرس: دیندار، نوشین
فعالیت: فعالیت های امروز ما : تکرار و تمرین پیام قرآنی در ارتباط با شروع کار ها با نام خداوند بخشنده ی مهربان و مبحث سلام. تکرار و تمرین سوره توحید. تکرار و تمرین شعر (خدای مهربان). روخوانی از جدول الفبا و تکرار و تمرین صدا های کوتاه و بلند. مروری بر نگاره های اول تا سوم . آموزش نگاره شماره چهار ( به مدرسه رسیدیم). آموزش بخش کردن کلمات نگاره جدید. آموزش صداهای اول کلمات نگاره جدید. آموزش صداهای آخر کلمات نگاره جدید. آموزش کلمات (هم آغاز) نگاره جدید‌. آموزش کلمات (هم پایان) نگاره جدید. فعالیت های آموزشی امروز: - روخوانی از روی جدول الفبا و تاکید بر صداهای بلند و کوتاه. آشنایی با نهاد مدرسه و اعضا و مقررات آن. آشنایی با پرچم ایران و توجه به رنگ های آن. آموزش نظم و ترتیب و بهداشت فردی. آشنایی با بخش های مختلف مدرسه.(نمازخانه، آب خوری ، دستشویی و...). پرسش سوالات همگرا ،واگرا و انشایی از دانش آموزان،برای تقویت دقت، تصویر خوانی و تقویت بیان شفاهی و توجه به جزئیات محیط اطراف و تقویت مهارت دیدن، گفت و گو کردن،فکر کردن و سخن گفتن . آشنایی با حقوق فردی و نظم و ترتیب در مدرسه. آشنایی با نقش آب در زندگی و اهمیت آن.
تکلیف: دختران عزیزم: صفحات 37،9و38 دفتر مشق خلاق را با دقت تکمیل نمایید. ارمغان هفته و کتاب کار فارسی علوی جهت تکرار و تمرین و ملاحظه شما عزیزان همراه دخترانم به منزل ارسال شد لطفاً امضا شده برای روز شنبه همراه دخترم به مدرسه فرستاده شود. (ارمغان هفته شماره یک پس از تصحیح و ملاحظه به منزل برگردانده شد. لطفاً پس از بررسی برگه ی تصحیح شده آن را داخل یک پوشه دکمه دار در منزل نگهداری نمایید تا در مواقع مورد نیاز بتوانید از آن استفاده کنید)

نگارش اول

مدرس: دیندار، نوشین
فعالیت: فعالیت های امروز ما : حل تمرینات کتاب صفحه 6 ، 7 ( آموزش لوحه جدید)

مهارت زندگی

مدرس: جوانبخت، عارفه
فعالیت: با سلام درس گفتگوی مودبانه از سرفصل رفتار مودبانه تدریس گردید

آزمایشگاه

مدرس: دیندار، نوشین
فعالیت: با سلام خدمت اولیای محترم و دانش آموزان عزیز علوی - طبق برنامه ریزی های مجدد آخرین تغییرات اجمالی برنامه آموزشی کلاسی خدمتتان ارسال می گردد. لطفاً دانش آموزان از هفته پیش رو طبق برنامه کلاسی ارسالی ، موارد آموزشی را به همراه داشته باشند. لطفا در بخش آزمایشگاه فایل را ملاحظه بفرمائید. با تشکر
تکلیف: لازم بذکر است در برنامه فقط ترتیب اجرای درس ها تغییر کرده است و در کلیت برنامه تغییری ایجاد نشده است.
فعالیت: با عرض سلام و وقت بخیر قابل توجه اولیا عزیز با در نظر گرفتن فرآیند آموزشی و نگاه ویژه ی آموزگاران پایه اول به اهمیت تمرین و تکرار مستمر در منزل، مقرر گردیده است از پایان این هفته (چهارشنبه های هر هفته) با در نظر گرفتن نیاز و صلاحدید مطالعه ی دانش آموزان یک کتاب کار علوی به منزل فرستاده خواهد شد. از شما بزرگواران خواهشمندیم در این راه نیز ما را همراهی نموده و به دو نکته توجه فراوان داشته باشید : 1) شنبه ی هر هفته کتاب کار داده شده حتماً به مدرسه بازگردانده شود. 2) پس از رویت و ملاحظه ی کتاب کار و همچنین تمرینات اضافه در پایان هفته حتماً زیر آخرین صفحه ی انجام شده کتاب کار را امضا بفرمایید و تاریخ و نامتان را نیز یادداشت نمایید. والدین گرامی و دانش آموزان عزیز، با توجه به تعداد کتاب کارهای علوی لطفاً تمامی کتاب کارها به مدرسه آورده شود تا آموزگار در قفسه های فردی دانش آموزان قرار داده و بر اساس تدریس و مطالعه دانش آموزان به منزل فرستاده شود . ضمناً درس اتیکت اسکول به صورت پروژه ای بر اساس تجربیات دانش آموزان اجرا می شود و یا طبق تکالیف مورد نظر به صورت برگه ای تحویل مربی خواهد شد.با تشکر معاون آموزشی کیهان

علوم اول

مدرس: دیندار، نوشین
فعالیت: علوم : فعالیت های امروز ما : تکرار و تمرین مطالب درس یک (مبحث سایه ها) کتاب کار صفحه 8. حل تمرینات کتاب کار صفحه 9 ( تکرار و تمرین مبحث سایه). حل تمرینات کتاب کار صفحه 12 (تکرار و تمرین مبحث سایه).

فارسی اول

مدرس: دیندار، نوشین
فعالیت: فعالیت های امروز ما : تکرار و تمرین پیام قرآنی در ارتباط با شروع کار ها با نام و یاد خداوند بخشنده ی مهربان. تکرار و تمرین سوره توحید. تکرار و تمرین شعر (خدای مهربان). آموزش پیام قرآنی در ارتباط با (سلام). روخوانی جدول الفبا، تمرین و تکرار صدا های کوتاه و بلند. آموزش مبحث کلمات (هم آغاز) و (هم پایان) به همراه بیان مثال هایی توسط خود دانش آموزان. حل تمرینات کتاب کار صفحه 11 ( آموزش لوحه نویسی ، تکرار و تمرین مبحث کلمات هم آغاز و هم پایان). حل تمرینات کتاب کار صفحه 12 ( آموزش لوحه نویسی ، تکرار و تمرین مبحث کلمات هم آغاز و هم پایان). حل تمرینات کتاب کار صفحه 13 ( آموزش لوحه نویسی ، تکرار و تمرین مبحث کلمات هم آغاز و هم پایان). حل تمرینات کتاب کار صفحه 14 ( آموزش لوحه نویسی ، تکرار و تمرین مبحث بخش کردن کلمات). آموزش واژه ی" آسیب مالی ". آموزش واژه ی" آسیب جانی ". گفت و گو در ارتباط با علت تدوین قوانین و چرایی ملزم بودن اجرای آن. گفت و گو با عزیزانم در مورد رعایت حقوق شهروندی. آموزش واژه ی" قانون " و " قانون گذار ". نمایش انواع تابلوهای راهنمایی و رانندگی.
تکلیف: دختر قشنگم لطفاً در دفتر مشق خلاق بخش نگاره ها صفحات (32،33،34) را با دقت کامل کن. در راستای درس امروز و گفت و گوهای بین من و دختران عزیزم، به دلبندانم توضیحات کامل مفصلا داده شد که با همکاری شما یک تابلو بسازند. ( مقرر شد دانش آموزان در نقش یک قانون گذار باشند و قانونی را تابلوسازی کنند که مختص خودشان باشد و قانونشان بتواند جان یک یا چند نفر را نجات دهد. ) برای انجام این تکلیف تا روز شنبه 15 مهر ماه مهلت دارید.

بازی استراتژیک

مدرس: بیک وردی، بهار
فعالیت: درود فراوان امروز تکرار بازی 4ضربی جلسه قبل با نام های حیوانات و رنگ ها به صورت گروهی در دایره با دانش آموزان تمرین و اجرا گردید. سپس به صورت گروهی (2نفره هر دانش آموز رو به روی دوستش) با یک آهنگ 4ضربی (شمارش 4تایی)(پا/پا/دست/دست)حرکات تمرین و اجرا گردید.

هوش و ریاضی

مدرس: دیندار، نوشین
فعالیت: فعالیت های امروز ما : حل تمرینات کتاب کار صفحه 8 ( تکرار و تمرین مبحث شمارش اعداد و تناظر ). حل تمرینات کتاب کار صفحه 9 ( آموزش مفاهیم زیر، رو ، بالا ، پایین ، چپ ، راست ، جلو ، عقب ، داخل ، بیرون ).

شطرنج

مدرس: عطار، آلی لا
فعالیت: آموزش صفحه شطرنج : طریق درست گذاشتن صفحه، خطوط شطرنج شامل ردیف، قطر، ستون
تکلیف: کشیدن صفحه شطرنج و مشخص کردن عرض ها، ستون ها، قطرها با مداد قرمز
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: