فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان دخترانه منیریه تهران
کلاس: سنجاقک 3
فعالیت: با سلام خدمت اولیای بزرگوار و همیشه همراه. لطفا متن زیر را با دقت و تمرکز کافی مطالعه بفرمایید و نهایت همکاری را در این راستا با ما داشته باشید. سال تحصیلی 1402-1403 رو به اتمام است و ماه فروردین و اردیبهشت جز ماه های کلیدی و طلایی پایه ی اول محسوب می شود. دو موضوع مهم، یعنی تمرین و تکراری که موجب تثبیت نشانه ها و ماندگاری آن در ذهن دانش آموزان می شود و آمادگی جهت اجرا در جشن پایان سال، در دو ماه پایانی صورت می گیرد. طبق برنامه ریزی آموزشی که از قبل و با توجه به نیاز دانش آموزان چیده شده است، در هفته دو تا سه املا گفته می شود ( این املاها در ارزیابی توصیفی و کارنامه ی پایان سال، دخترانمان تاثیر گذار است) و پرسش روزانه ی روان خوانی در درس فارسی درنظرگرفته شده است. خواهشمندیم با توجه به تقویم آموزشی که از یک هفته قبل خدمتتان ارسال می گردد، دلبندانمان تمرین و تکرار کافی و به اندازه را داشته باشند . هدف ما، تثبیت آموزه های یک سال تحصیلی و عیان شدن تلاش های شما و دانش آموزانمان است، پس لطفا نهایت همکاری را با ما در راستای برنامه های تعیین شده، داشته باشید. با تشکر کیهان معاون آموزشی
توضیح: با سلام و احترام به در خواست اولیای محترم جهت هماهنگی جشن روز معلم، گروه کلاسی شاد جهت چک کردن و گفتگو و هماهنگی اولیا با یکدیگر باز بوده و معلم پایه در این گروه نمی باشد - با تشکر کیهان

فارسی اول

مدرس: دیندار، نوشین
فعالیت: فعالیت های آموزشی امروز ما: تکرار و تمرین روخوانی از جدول الفبا. تکرار و تمرین روان خوانی از روش پرسش کلاسی از تک تک دانش‌آموزان. (روان خوانی از کتاب های داستانی مورد علاقه‌ی عزیزانم صورت گرفت).

قرآن اول

مدرس: دیندار، نوشین
فعالیت: فعالیت های آموزشی امروز ما: تکرار و تمرین پیام قرآنی با موضوع نام و یاد خداوند بخشنده ی مهربان. تکرار و تمرین پیام قرآنی با موضوع سلام. تکرار و تمرین پیام قرآنی با موضوع شکرگزاری از نعمت های الهی. تکرار و تمرین پیام قرآنی با موضوع نیکی به پدر و مادر. تکرار و تمرین پیام قرآنی با موضوع صلوات بر پیامبر و خاندان محترمشان. تکرار و تمرین سوره های توحید ، کوثر ، عصر ، حمد ، ناس ، فلق و نصر.

هوش و ریاضی

مدرس: دیندار، نوشین
فعالیت: فعالیت های آموزشی امروز ما: حل تمرینات کتاب کار صفحه‌ی 59 (تکرار و تمرین مبحث جمع و تفریق اعداد به صورت ذهنی، تکرار و تمرین مبحث کوچک تر و بزرگتر، تکرار و تمرین مبحث تقارن). حل تمرینات کتاب کار صفحه‌ی 60 (تکرار و تمرین جمع و تفریق از روش رسم شکل ، تکرار و تمرین مسئله نویسی برای شکل رسم شده).

علوم به زبان انگلیسی

مدرس: سلطانی متهور، حانیه
فعالیت: درکلاس علوم انگلیسی امروز ما ، مبحث حواس پنجگانه و اعضای بدن مرور شد و درنهایت زبان آموزان عزیزم توانستند به خوبی با اعضای بدن و حواس پنجگانه جمله بسازند .

مهارت اجتماعی

مدرس: کاظمی، نیره
فعالیت: با سلام و وقت بخیر. در این جلسه درس اتیکت فضای عمومی مرور شد. عکس ارسال شده دانش آموزان در حال کشیدن نقاشی در مورد فضای عمومی هستند.
فعالیت: با سلام خدمت اولیای بزرگوار و همیشه همراه. لطفا متن زیر را با دقت و تمرکز کافی مطالعه بفرمایید و نهایت همکاری را در این راستا با ما داشته باشید. سال تحصیلی 1402-1403 رو به اتمام است و ماه فروردین و اردیبهشت جز ماه های کلیدی و طلایی پایه ی اول محسوب می شود. دو موضوع مهم، یعنی تمرین و تکراری که موجب تثبیت نشانه ها و ماندگاری آن در ذهن دانش آموزان می شود و آمادگی جهت اجرا در جشن پایان سال، در دو ماه پایانی صورت می گیرد. طبق برنامه ریزی آموزشی که از قبل و با توجه به نیاز دانش آموزان چیده شده است، در هفته دو تا سه املا گفته می شود ( این املاها در ارزیابی توصیفی و کارنامه ی پایان سال تحصیلی، دخترانمان تاثیر گذار می باشد) و پرسش روزانه ی روان خوانی در درس فارسی درنظر گرفته خواهد شد. خواهشمندیم با توجه به تقویم آموزشی که از یک هفته قبل خدمتتان ارسال می گردد، دلبندانمان تمرین و تکرار کافی و به اندازه را داشته باشند . هدف ما، تثبیت آموزه های یک سال تحصیلی و عیان شدن تلاش های شما و دانش آموزانمان است، پس لطفا نهایت همکاری را با ما در راستای برنامه های تعیین شده، داشته باشید.با تشکر معاون آموزشی - کیهان
توضیح: با سلام و احترام به در خواست اولیای محترم جهت هماهنگی جشن روز معلم، گروه کلاسی شاد جهت چک کردن و گفتگو و هماهنگی اولیا با یکدیگر باز بوده و معلم پایه در این گروه نمی باشد - با تشکر کیهان

علوم اول

مدرس: دیندار، نوشین
فعالیت: دانش آموزان سه کلاس در حیاط به دور هم جمع شدند و ساعات آموزشی هیجانی و پر خاطره ای را سپری نمودند. دلبندان پایه ی اول، هر کدام در گروه های هاوسیستمی خود قرار گرفتند. سپس روند بازی به دانش آموزان توضیح داده شد. از مهم ترین سر فصل های این کلاس، همکاری و سرعت العمل و توجه به کاربرد آهنربا در این بازی بود. در این بازی یک سری کلمات استثنا بر روی برگه ها نوشته شده بودند که باید هر گروه با استفاده از آهنربا از روی کلمات و نشانه ها حرکت می کردند. گروهی که زودتر از روی هر سه کلمه را حرکت می کردند ، برنده ی این بازی بودند. پس از اجرای این بازی، مجدد مباحث فصل آهنربا تمرین و تکرار شد.

فارسی اول

مدرس: دیندار، نوشین
فعالیت: فعالیت های آموزشی امروز : تکرار و تمرین رو خوانی از جدول الفبا. تکرار و تمرین روان خوانی از روش پرسش کلاسی از تک تک دانش‌آموزان. تکرار و تمرین جهت تثبیت نشانه های چند شکلی از طریق روان خوانی کلمات استثنا. بیدپا در کلاس اجرا شد.(فایل به صورت پیوست در ضمیمه همین بخش ارسال می شود).
تکلیف: دختر نازم لطفاً یکی از کتاب های داستان خود را که بسیار دوست داری انتخاب کن، به خوبی روان خوانی کتاب را تمرین و تکرار کن برای فردا 2 اردیبهشت کتابت را با خود به کلاس بیاور.

املا اول

مدرس: دیندار، نوشین
فعالیت: فعالیت های آموزشی امروز ما: املای شماره (17) در کلاس گفته شد.
تکلیف: دفتر املای عزیزانم همراهشان به منزل ارسال شد. لطفاً امضا شده برای فردا 2 اردیبهشت به مدرسه بازگردانده شود.

هنر اول

مدرس: بلورپارسا، فاطمه
فعالیت: دانش آموز هنرمندم سلام امروز در کلاس هنرمان با نقاشی به سبک پیکاسو آشنا شدیم ... و شما دختران هنرمندم یک به یک پرتره کوبیسم خود را خلق کردید...

ورزش اول

مدرس: بهرامی، فاطمه
فعالیت: باسلام امروز دخترای گلم: گرم کردن-تمرین پرش خرگوش( هدف: اصلاح پرش، تعادل، تمرین پرش)،بازی جابه جایی ( هدف:تمرین‌مارپیچی) را تمرین کردند.

سواد مالی

مدرس: جانباز، هانیه
فعالیت: درس هجدهم، درآمد تدریس شد.
فعالیت: به نام خداوند علم و معرفت * تقویم آموزشی از شنبه تاریخ 1403/02/01 تا چهارشنبه 1403/03/05 : * فارسی: شنبه 1403/02/01 : املا از نشانه‌ی «آ» تا نشانه «ط». دوشنبه 1403/02/03 : املا از نشانه‌ی «آ» تا نشانه‌ی «ظ». چهارشنبه 1403/02/05 : املا‌ی تشخیصی نشانه های «س» ، «ص» ، «ث». *(هدف از برگزاری این املاها تکرار و تمرین و آمادگی برای ارزیابی های پایان سال است). *(هر روز زنگ آخر پرسش روان خوانی انجام خواهد). * علوم : تکرار و تمرین دروس آموخته شده. * ریاضی: تکرار و تمرین دروس آموخته شده. " قابل توجه اولیا عزیز با توجه به آغاز تمرینات جهت آمادگی برای اجرای جشن الفبا و همچنین تکرار و تمرین دروس جهت آمادگی برای ارزیابی های پایان سال لطفاً از غیبت های بی مورد و غیر موجه دانش آموزان خودداری نمایید."

ریاضی اول

مدرس: دیندار، نوشین
فعالیت: فعالیت های آموزشی امروز ما: حل تمرینات کتاب کار صفحه‌ی 176 (تکرار و تمرین شمارش و حروف نویسی اعداد). حل تمرینات کتاب کار صفحه‌ی 177 (تکرار و تمرین حل مسئله، درک مطلب). حل تمرینات کتاب کار صفحه‌ی 178 (تکرار و تمرین شمارش اعداد به صورت ترتیبی ، معکوس و افزایشی "2تایی" ، "5تایی" ، "10تایی"). حل تمرینات کتاب کار صفحه‌ی 179 (تکرار و تمرین حل مسئله از روش رسم محور و کشیدن شکل).

فارسی اول

مدرس: دیندار، نوشین
فعالیت: فعالیت های آموزشی امروز : تکرار و تمرین رو خوانی از جدول الفبا. تکرار و تمرین روان خوانی از روش پرسش کلاسی از تک تک دانش‌آموزان. تکرار و تمرین جهت تثبیت نشانه های چند شکلی از طریق روان خوانی کلمات استثنا.
تکلیف: نباتم، لطفاً در کتاب نگارش آموزش و پرورش صفحات (99 ، 100 ، 101) را کامل کن. کتاب فارسی آموزش و پرورش جهت تکرار و تمرین بخش های روان خوانی صفحات (78 ، 79 ، 111 ، 112 ، 113 ، 114 ، 115) همراه دخترانم به منزل ارسال شد ، لطفاً برای روز شنبه 1 اردیبهشت همراه دخترانم به مدرسه فرستاده شود. ارمغان هفته‌ی شماره (27) ارسال شد.

مهارت زندگی

مدرس: جوانبخت، عارفه
فعالیت: مهارت رفتار دوستانه(مسخره نکردن دیگران) تدریس گردید

ریاضی به زبان انگلیسی

مدرس: طاهرخانی، زینب
فعالیت: امروز صفحات 41 و 42 کتاب ریاضی انگلیسی، تدریس شد.

آزمایشگاه

مدرس: دیندار، نوشین
فعالیت: https://aparat.com/v/PVUXJ لینک بازی خانوادگی این هفته. امیدوارم لحظات شاد و خندانی در کنار هم داشته باشید.

ریاضی اول

مدرس: دیندار، نوشین
فعالیت: فعالیت های آموزشی امروز ما: حل تمرینات کتاب کار صفحه‌ی 172 (تکرار و تمرین حل مسئله با استفاده از روش رسم شکل). حل تمرینات کتاب کار صفحه‌ی 173 (تکرار و تمرین حل مسئله با استفاده از روش رسم شکل).

فارسی اول

مدرس: دیندار، نوشین
فعالیت: فعالیت های آموزشی امروز : تکرار و تمرین روان خوانی از روش پرسش کلاسی از تک تک دانش‌آموزان. تکرار و تمرین جهت تثبیت نشانه های چند شکلی از طریق روان خوانی کلمات استثنا. جشن اسم شیرین گندمکم حلما امروز در کلاس در کنار همکلاسی های مهربانش برگزار شد دخترم به رسم یادبود هدایایی به دوستانش تقدیم کرده و اوقات خوشی را در کنار یک دیگر سپری کردند.قدردان زحمات شما اولیا مهربان و عزیز هستیم. لطفاً لینک زیر را در گوگل ملاحظه فرمایید: https://digipostal.ir/ctoi9ga
تکلیف: شکوفه‌ی گیلاسم، لطفاً پس از تمرین روان خوانی صفحه‌ی "255" کتاب کار فارسی علوی به سوالات صفحات "256" پاسخ بده. (برای فردا از روان خوانی صفحات "261" ، "255" ، "249" و برگه‌ی کلمات استثنا پرسش کلاسی خواهیم داشت).

املا اول

مدرس: دیندار، نوشین
فعالیت: فعالیت های آموزشی امروز ما: املای شماره (16) در کلاس گفته شد. دفتر املای عزیزانم همراهشان به منزل ارسال شد. لطفاً امضا شده برای فردا 29 فروردین به مدرسه بازگردانده شود.

رایانه

مدرس: کشت کار سهی، یاسمن
فعالیت: آموزش نوشتن متن ،تغییر سایز و رنگ آن در اسکرچ جونیور انجام شد و با دکمه ی پرچم و توقف آشنا شدیم.
تکلیف: مرور و تمرین انجام شود.

علوم اول

مدرس: دیندار، نوشین
فعالیت: فعالیت های آموزشی امروز ما : حل تمرینات کتاب کار صفحات 136 ، 137 ، 138 (تکرار و تمرین مبحث تغییرات وسایل روشنایی و گرما از گذشته تا امروز ، شناخت شباهت ها و تفاوت های وسایل روشنایی از گذشته تا کنون، شناخت و توانایی نام بردن وسایل روشنایی).
تکلیف: *دانش آموزان عزیزم اگر در منزل آهنربا دارید برای فردا همراه خود به کلاس بیاورید.*

فارسی اول

مدرس: دیندار، نوشین
فعالیت: فعالیت های آموزشی امروز : تکرار و تمرین روان خوانی از روش پرسش کلاسی از تک تک دانش‌آموزان. تکرار و تمرین جهت تثبیت نشانه های چند شکلی از طریق روان خوانی کلمات استثنا.
تکلیف: دلبندم، لطفاً پس از تمرین روان خوانی صفحات "237" و "243" کتاب کار فارسی علوی به سوالات صفحات "238" و "244" پاسخ بده. (برای فردا از روان خوانی این بخش ها پرسش کلاسی خواهیم داشت). *برای فردا 28 فروردین از نشانه‌ی "آ" تا "ح" املا خواهیم داشت ، لطفاً تمرین و تکرار کافی از این بخش ها صورت گیرد. عزیزانی که دفتر املای آن ها در منزل می باشد حتماً برای فردا با خود به همراه داشته باشند.*

بازی استراتژیک

مدرس: بیک وردی، بهار
فعالیت: درود بر والدین و دانش آموزان عزیز. امروز بر روی 3 آهنگ چهار ضربی با حلقه و لیوان و چوبک با دانش آموزان تمرین و اجرا گردید.

هوش و ریاضی

مدرس: دیندار، نوشین
فعالیت: فعالیت های آموزشی امروز ما : حل تمرینات کتاب صفحه‌ی 51 (تکرار و تمرین شمارش اعداد، تکرار و تمرین مفهوم کمتر ، بیشتر و مساوی). حل تمرینات کتاب صفحه‌ی 52 (تکرار و تمرین مبحث جمع و تفریق روی محور). حل تمرینات کتاب صفحه‌ی 53 (تقویت هوش فضایی و مبحث جمع اعداد به صورت ذهنی). حل تمرینات کتاب کار صفحه‌ی 54 (تکرار و تمرین جمع و تفریق دسته های ده تایی با استفاده از شکل). حل تمرینات کتاب کار صفحه‌ی 55 (تقویت هوش فضایی ، تکرار و تمرین جمع اعداد به صورت ذهنی). حل تمرینات کتاب کار صفحه‌ی 56 (تکرار و تمرین مبحث محور اعداد به شکل ساعت، تکرار و تمرین جمع دسته های ده تایی با استفاده از شکل). حل تمرینات کتاب کار صفحه‌ی 57 (تقویت هوش بصری و شمارش اعداد). حل تمرینات کتاب کار صفحه‌ی 58 (تکرار و تمرین جمع و تفریق چند رقمی ، تکرار و تمرین الگویابی شطرنجی). حل تمرینات کتاب کار صفحه‌ی 61 (تقویت هوش بصری و خلاقیت). حل تمرینات کتاب کار صفحه‌ی 63 (تکرار و تمرین شمارش اعداد و مبحث جمع با استفاده از رسم شکل به صورت نموداری).

ریاضی به زبان انگلیسی

مدرس: طاهرخانی، زینب
فعالیت: امروز در کلاس ریاضی، بعد از مرور مبحث جلسه پیش تمرین های صفحه ی 40 کتاب ریاضی انجام شد.
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: