فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان دخترانه منیریه تهران
کلاس: قاصدک 1

علوم ششم

مدرس: مهربانی، فاطمه
فعالیت: در کلاس امروز تغییر مواد مورد بررسی و مرور قرار گرفت. دانش آموزان عزیز با انجام آزمایش ترکیب مواد مختلف به صورت گروهی انواع تغییرات در موارد را مشاهده کردند و نوع تغییر را بررسی کردند.

ورزش ششم

مدرس: بهرامی، فاطمه
فعالیت: با سلام ممنون از توجه و همکاری شما برای کفش عوض کردن و صبحانه میل کردن دخترای گلمان گرم کردن-نرمش-پرش های ساده- تعادلی-پرتاپ توپ ساده -پرتاپ توپ و تعادلی

زنگ تفریح

مدرس: مهربانی، فاطمه
فعالیت: همه ی دانش آموزانی که مایل به شرکت در اردوی روز چهارشنبه هستند،فردا سه شنبه رضایت نامه های خود را تحویل آموزگار پایه دهند.

خلاقیت

مدرس: بلورپارسا، فاطمه
فعالیت: دانش آموز هنرمندم سلام امروز در کلاس هنرمان طرحی که جلسه گذشته طراحی کرده بودیم را با خطوط شکسته به صورت نامنظم تکنیک ابتدایی آینده شکسته را اجرا کردیم و در ادامه کلاس با انواع رنگ های گرم(رنگ هایی که حس گرما را به مخاطب انتقال می‌دهند) :قرمز-نارنجی -زرد-سبز مایل به زرد (آبی خیلی کم +زرد زیاد)بنفش مایل به قرمز(قرمز زیاد +آبی خیلی کم) و رنگ های سرد (رنگ هایی که حس سرما را به مخاطب انتقال می‌دهند):انواع آبی ها-سبز مایل به آبی (آبی زیاد + زرد خیلی کم)-بنفش مایل به آبی (آبی زیاد + قرمز خیلی کم). رنگ های خنثی(رنگه هایی که نه سرد هستند و نه گرم):سفید-سیاه **رنگ های خنثی فقط رنگ های دیگر را تیره و روشن می‌کنند ** آشنا شدیم.
تکلیف: دانش آموز خوبم لطفاً برای جلسه آینده قسمت های داخل تصویر را با انواع خاکستری ها و یا انواع بنفش ها (بنفشی که مقدار آبی و قرمز یکسان باشد)رنگ آمیزی کنید نکته 1:به هیچ عنوان قسمت های بیرون از تصویر را رنگ آمیزی نکنید نکته 2:در رنگ آمیزی به خط رسیدیم stop میکنیم .

ریاضی ششم

مدرس: مهربانی، فاطمه
فعالیت: در تدریس امروز مفهوم بخش پذیری بر اعداد 2و 5 و هم 2و هم 5 به صورت بازی مهیج و با تحرک و خلاقانه مرور شد. بازی به اینصورت بود که روی توپ ها اعداد 4و5 رقمی نوشته شده بود و دانش آموزان می بایست عدد بخش پذیر را به صورت گروهی و با همکاری هم پیدا می کردند و در سبد مربوطه می انداختند.

فارسی ششم

مدرس: مهربانی، فاطمه
فعالیت: در تدریس امروز زندگینامه مشاهیر ایرانی خوانده شد و به روش ها و انواع زندگینامه نویسی پرداخته شد. دانش آموزان می بایست به صورت گروهی یک زندگینامه را انتخاب می کردند و به جای نام و مشخصات آن شخص نام و مشخصات خود را می نوشتند.
تکلیف: 1,شرح حالی از امروزتان بنویسید. 2,زندگی و جایگاه خودتان را در آینده تصور کنید و زندگینامه خود را از بدو تولد تا سن 50 سالگی بنویسید.

خلاقیت

مدرس: بلورپارسا، فاطمه
تکلیف: دانش آموز خوبم سلام لطفاً برای فردا وسایل زیر را همراه با انرژی بالا برای یک فعالیت هنری جذاب به همراه داشته باشید : طرحی که روی مقوا جلسه قبل در کلاس کشیده شد-قلمو-گواش-پالت تخم مرغی
فعالیت: سلام وقت بخیر- دخترهای گلمون امروز در اردوی تفریحی آیس رینگ حضور داشتند .

زنگ تفریح

مدرس: مهربانی، فاطمه
فعالیت: دخترهای گلمون امروز در اردوی تفریحی آیس رینگ حضور داشتند .
فعالیت: با سلام و خدا قوت خدمت والدین گرامی و دانش آموزان عزیز لطفاً برای اردوی روز چهارشنبه 1402/4/28 حتماً به موراد فوق توجه داشته باشید: همراه داشتن قمقمه آب، خوراکی های سالم، الکل و دستمال کاغذی جیبی- دانش آموزانی که رضایت نامه خود رانیاورده اند حتماً فردا به همراه داشته باشند با تشکر

ریاضی ششم

مدرس: مهربانی، فاطمه
فعالیت: تدریس امروز در خصوص واحد های اندازه گیری و تبدیل واحد بود. تدریس و مرور با کمک بازی و سرگرمی انجام شد به اینصورت که کارت های عدد روی تخته نصب شدند. یک دانش آموز از هر گروه ، موشک کاغذی با فاصله 2متری از تخته به سمت تخته پرتاب کرد. عددی که با برخورد موشک به تخته مشخص شده بود شماره کارت اطلاعات را نشان می داد. کارت اطلاعات ،کارت هایی هستند که شامل اطلاعاتی از طول،حجم،مساحت و ارتفاع عجیب ترین ،جالب ترین یا خاص ترین رکورد های گینس یا سازه های دنیا هستند. یک دانش آموز از هر گروه چرخنده را چرخاند و عدد نمایش داده شده روی چرخنده شماره ی سوال را مشخص میکرد. دانش آموزان باید عملیات تبدیل واحد عدد روی کارت اطلاعات را با توجه به پرسش مشخص شده،انجام می دادند. این مراحل چندین مرتبه تکرار شد .

زنگ تفریح

مدرس: مهربانی، فاطمه
فعالیت: در زنگ بازی و ساخت امروز، دانش آموزان با نحوه شکل گیری و تاریخچه معماری سبز (پایدار) و بنیان گذار ساخت خانه های مقوایی آقای شیگرو بن از کشور ژاپن آشنا شدند. در خصوص ساخت خانه های کاغذی با هم به صورت گروهی به بحث و گفتگو پرداختند. تعدادی از عکس های اماکن ساخته شده توسط مقوا را مشاهده کردند سپس با همکاری یکدیگر سازه آجرهای کاغذی را ساختند و با ابزار مختلف استحکام بنای ساخته شده را امتحان کردند.

علوم ششم

مدرس: مهربانی، فاطمه
فعالیت: به نام خداوند مهربان دانا در کلاس علوم امروز مفهوم مراحل تحقیق و کاوش را در قالب بازی با چرخنده انجام دادیم. دانش آموزان گروه بندی شده و هر گروه با پخش موسیقی به دور چرخنده ای که به حرکت درآورده شده بود می چرخیدند و با توقف حرکت چرخنده هر دانش آموز مقابل یک بخش از مراحل تحقیق متوقف شده سپس پای برد اطلاعاتی رفته و آن بخش را در مدت زمان مشخصی جستجو می کنند. گروهی که در این مدت موارد بیشتری را صحیح و جست و جو کرد برنده شد.

ورزش ششم

مدرس: بهرامی، فاطمه
فعالیت: با سلام خدمت اولیا عزیز ***بسیار مهم*** لطفا روز های ورزش به علت گرمای زیاد و جلوگیری از تشنگی دخترای گلمان داخل قمقمه هاشون مقداری تخم شربتی/خاک شیر اضافه کنید. برنامه ورزشی: گرم کردن-نرمش-دویدن-زیگ زاک-تمرین با مانع-پرتاپ ساده ی توپ-پرتاپ توپ با زیگ زاگ- پرش های ساده و مرور هفته ی قبل

زنگ تفریح

مدرس: مهربانی، فاطمه
فعالیت: همه ی دانش آموزانی که رضایت‌نامه خود هنوز نیاوردند لطفاً نهایتا تا فردا تحویل آموزگار پایه دهند. همراه نداشتن رضایت‌نامه به معنی شرکت نکردن در اردو می باشد. دانش آموزان قیچی و چسب ماتیکی همراه خود داشته باشید

خلاقیت

مدرس: بلورپارسا، فاطمه
فعالیت: دانش آموز هنرمندم سلام امروز در کلاس هنرمان با نحوه طراحی طبیعت بی جان به شرح زیر آشنا شدیم : 1-خوب نگاه کردن 2-انتخاب زاویه دید 3-مقیاس بندی
تکلیف: دانش آموز خوبم لطفا در حفظ و نگه داری فعالیت هنری که امروز در کلاس انجام شد کوشا باشید .و البته جلسه آینده بدون اضافه کردن طرحی به مقوا آنرا با وسیله های هنری :گواش-قلمو و ...به همراه داشته باشید.
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: