1403/09/13
مفاهیم ریاضی پیشدبستانی
مدرس:
غیاث پور کمسرخی، مریم
فعالیت:
-آموزش جدول ماتریس
-تکمیل صفحه های 37 تا کتاب کار (مبحث ردیف و ستون-جدول شگفت انگیز-جدول ماتریس)
زبانآموزی پیشدبستانی
مدرس:
غیاث پور کمسرخی، مریم
فعالیت:
مهارت خوانداری تلفیق با ماهرشو:
-به دختران تلاشگرم یک عدد الگوی سیب که قبلا دور آن پانچ شده شود،داده شد.روبان را از داخل سوراخ ها رد کرده و دوخت انجام دادند.(ایجاد انگیزه صدای س)
-تکمیل صفحه های 31،32 کتاب کار(مبحث صدای اول س)
قصههای فارسی
مدرس:
غیاث پور کمسرخی، مریم
فعالیت:
تماشای بخشی از انیمیشن پسر دلفینی
1403/09/12
هوش و خلاقیت پیشدبستانی
مدرس:
غیاث پور کمسرخی، مریم
فعالیت:
تکمیل صفحه های 25 تا 27 کتاب کار(مبحث درک شباهت ها و تفاوت ها-الگویابی)
فعالیت
مدرس:
غیاث پور کمسرخی، مریم
فعالیت:
نوآموزان عزیز در سومین روز هفته ملی علوم ساعات خوش و هیجان انگیزی را در کنار هم گذراندند و آزمایش شگفت انگیزی انجام دادند * ساحل شنی؛دخترانم در گروه های هاوسیستمی خود به فعالیت های زیر پرداختند: در کاسه مقداری چسب ریخته سپس به آن مقداری رنگ اضافه کردند و با استفاده از قاشق آنها را ترکیب و به آن یک قاشق آب اضافه کردند پس از آن مقدار کمی مایع لباسشویی اضافه و مخلوط را هم زدند تا به طور یکنواخت ترکیب شود. به آرامی شن را درون کاسه ریخته و خوب مخلوط کردند تا به قوام رسید. سپس با خمیر جادویی بدست آمده بازی کردند و اشکال مختلف را در گروه های خود ساختند.
بازی استراتژیک
مدرس:
ساداتی، مبینا
فعالیت:
سلام و عرض ادب
بازی های ریتیمک با موزیک ( تقویت ادراک شنوایی و ادارک بینایی )
بازی ریتمیک و حرکتی با کاپ گیم
بازی ریتمیک با کاغذ
بادی پرکاشن با موزیک
1403/09/11
فعالیت:
با سلام و احترام- با توجه به اهمیت برنامه های آموزشی و فرآیند پیوستگی محتواها با یکدیگر، خواهشمندیم از هر گونه غیبت غیر موجه تاکیداً خودداری بفرمایید و در راستای برنامه های آموزشی، دبستان را در پیشبرد اهداف آموزشی شایسته و مطلوب مثل همیشه همراهی بفرمایید. خواهشمندیم جهت هماهنگی مرخصی های روزانه یا ساعتی حتماً از روز قبل با دبستان هماهنگی لازم انجام شود و یقیناً برنامه ریزی مناسب شما عزیزان و زمان بندی های به موقع در این راستا،ما را نیز در نظم کاری بهتر یاری می نماید. با تشکر کیهان معاون آموزشی
سواد مالی
مدرس:
غلام زاده، منیره
فعالیت:
به نام خدای مهربون . امروز درس 4 ( نیازها) تدریس شد . دلبندانم با مفهوم نیاز آشنا شدند و اشاره به اینکه زمان خرید اول به نیازها توجه کنیم و از هدر دادن پول و خرید وسایلی که نیاز نداریم ، بپرهیزیم . تمرینات صفحه 35 و 36 و 37 کتاب را انجام دادیم و انیمیشین( باب اسفنجی و خرید شکلات) نگاه کردیم
فعالیت
مدرس:
غیاث پور کمسرخی، مریم
فعالیت:
در دومین روز هیجان انگیز هفته ملی علوم،دختران تلاشگرم در گروه های دو نفره و سه نفره مستقر شدند سپس،دور نقاشی که از قبل به آنها داده شده را به چسب سفید آغشته کردند.در مرحله بعدی سطح نقاشی را با نمک پوشاندند و پس از خشک شدن نمک ،با آبرنگ نقاشی را تکمیل کردند و شاهد حرکت و ترکیب رنگ در دانه های نمک بودند.
دومینو
مدرس:
غیاث پور کمسرخی، مریم
فعالیت:
-روی میز برای هر یک از دخترانم یک تصویر کشیده شد و با تکنیک هایی که تا کنون آموخته اند ،چیدمان را با قطعات دومینو انجام دادند.
1403/09/10
فعالیت:
" ز دانش بُوَد جان و دل را فروغ - هفته ملی علوم مبارک - با سلام و احترام- با توجه به اهمیت برنامه های آموزشی و فرآیند پیوستگی محتواها با یکدیگر، خواهشمندیم از هر گونه غیبت غیر موجه تاکیداً خودداری بفرمایید و در راستای برنامه های آموزشی، دبستان را در پیشبرد اهداف آموزشی شایسته و مطلوب مثل همیشه همراهی بفرمایید. خواهشمندیم جهت هماهنگی مرخصی های روزانه یا ساعتی حتماً از روز قبل با دبستان هماهنگی لازم انجام شود و یقیناً برنامه ریزی مناسب شما عزیزان و زمان بندی های به موقع در این راستا،ما را نیز در نظم کاری بهتر یاری می نماید. با تشکر کیهان معاون آموزشی
مفاهیم ریاضی پیشدبستانی
مدرس:
غیاث پور کمسرخی، مریم
فعالیت:
-آموزش مفهوم ستون
-پیدا کردن سطح هایی که در کلاس به شکل ستون هستند.
-انجام بازی گروهی تشخیص ستون و ردیف با هدف تثبیت یادگیری
-تکمیل صفحه 36 کتاب کار
آسمانه پیشدبستانی
مدرس:
غیاث پور کمسرخی، مریم
فعالیت:
در این ساعت به مرور و هم خوانی شعر شب یلدا پرداختیم و آخر کلاس را به ساخت حباب مشغول شدیم.
فعالیت
مدرس:
غیاث پور کمسرخی، مریم
فعالیت:
دختران پژوهشگر من، امروز دو زنگ متفاوت و هیجان انگیز هفته ملی علوم را تجربه کردند. 1) آزمایش های " اسرار آب ": این آزمایش دارای دو ایستگاه بود.* ایستگاه اول: به هر گروه یک نقاشی داده شد و دلبندانمان با همکاری یکدیگر آن را رنگ زدند. در مرحله ی بعد دخترانمان نقاشی خود را داخل یک زیب کیپ گذاشتند و دور تا دور آن را با ماژیک مشکی وایت بردی، پر رنگ کردند. در نهایت نقاشی خود را داخل آب فرو کردند و زمانی که از بالا نقاشی هایشان را مشاهده کردند، جادوی آب را دیدند و شگفت زده شدند.* ایستگاه دوم: 3 لیوان بزرگ در مقابل هر گروه قرار دادیم، داخل دو تا از لیوانها آب ریختیم و از دانشآموزان خواستیم تا فکر کنند که چگونه میتوانند بدون دست زدن به لیوانها، آب را در لیوان سوم هم بریزند و کاری کنند که آب در هر سه لیوان به یک اندازه باشد. دانش آموزان بعد از بحث و گفتگو با کمک معلم و با استفاده از دو نی این کار را انجام دادند و از دیدن نتیجه آن بسیار هیجان زده شدند.
بازی دبستانی
مدرس:
غیاث پور کمسرخی، مریم
فعالیت:
دخترانم به صورت آزادانه به خمیر بازی پرداختند و اشکال خلاقانه درست کردند.
1403/09/08