فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان دخترانه منیریه تهران
کلاس: کفشدوزک 1

ریاضی دوم

مدرس: معماری، نیلوفر
فعالیت: با سلام و احترام، ولادت امام حسن عسکری (ع) و روز دانش آموز را به دخترهای گلم تبریک می‌گویم. تمرین های صفحه 43 و 44 کتاب کار در کلاس حل و رفع اشکال شد. کتابهای روز شنبه: کتاب کار فارسی، کتاب فارسی، کتاب درسی قران، کتاب کار ریاضی
تکلیف: عزیزانم زمان تحویل ارمغان شماره 4، روز یکشنبه می باشد.

علوم دوم

مدرس: معماری، نیلوفر
فعالیت: به دلیل اجرای جشن روز دانش آموز کلاس علوم آزمایشگاه برگزار نشد.
تکلیف: عزیزانم درس 1 تا 3 کتاب علوم درسی و همچنین کتاب کار علوم مطالعه شود. شنبه ارزشیابی انجام می شود.

فارسی دوم

مدرس: معماری، نیلوفر
فعالیت: تدریس و روخوانی درس 5 کتاب فارسی درسی(چوپان درست‌کار) انجام شد

نگارش دوم

مدرس: معماری، نیلوفر
فعالیت: صفحه 34 کتاب نگارش در کلاس انجام شد

هدیه‌های آسمان دوم

مدرس: معماری، نیلوفر
فعالیت: پرسش از درس 3 کتاب هدیه (خاطره ماه) و تدریس درس 4 کتاب هدیه(مهربان‌تر از مادر) انجام شد

سواد مالی

مدرس: خان بابایی، مریم
فعالیت: عرض سلام و ادب و احترام خدمت اولیای گرامی،در این جلسه " سوادمالی" درباره" پس انداز "به صورت اجمالی به ، بحث و گفت و گو پرداختیم. دختران عزیزم درباره تجارب خود و ایده هایی که برای پس انداز و خرج کردن آن دارند؛ صحبت کرده و در کلاس در باره پس انداز نقاشی کردند. کتاب داستان "چه روزی قلکم را بشکنم"،در کلاس برای دخترانم ،خوانده شد.
تکلیف: عزیزان" توجه" داشته باشید،فعالیت کتاب در پرتال بارگذاری شد لطفا توجه داشته باشید،که در یک دفتر ،که برای" سواد مالی" اختصاص داده شده است ،انجام شود. سپاس از همراهی شما

ریاضی به زبان انگلیسی

مدرس: پریشان، مهسا
فعالیت: گزارش کلاس ریاضی به زبان انگلیسی (Math) کلاس: کفشدوزک1 (Ladybug 1) روز : چهارشنبه Wednesday تاریخ: 1401/8/11 1.گوش دادن به فایل های Hello song, colours song, ABC song, " 2.مرور مکالمه پرسش و پاسخ نام دانش آموزان و احوال پرسی‌، سن دانش آموزان و ... 3.مرور شمارش اعداد 1 تا 50 4.مرور رنگ ها 5.مرور مبحث انواع مختلف جمع تا 10 3+7=10 7+3=10 6+4=10 4+6=10 6. مرور مبحث ones/tens Ones: 4,5,9,7,3,1 tens: 40,50,90,70,30,10
تکلیف: تکلیف: دختر گلم تکلیفی ندارد. روز دانش آموز بر تمام دختران گلم مبارک. با تشکر از همراهی شما اولیاء گرامی. Ms.Parishan

ریاضی دوم

مدرس: معماری، نیلوفر
فعالیت: با سلام و احترام کاردرکلاس صفحه 41 تا 43 در کلاس انجام شد. کتاب های روز چهارشنبه: کتاب هدیه، کتاب کار ریاضی، کتاب فارسی درسی، کتاب نگارش عزیزان، کتاب کار فارسی را فردا به مدرسه نیاورید.

علوم دوم

مدرس: معماری، نیلوفر
فعالیت: درس سوم علوم، زندگی ما و گردش زمین 2، پرسیده شد

فارسی دوم

مدرس: معماری، نیلوفر
فعالیت: تمرین های صفحه 35 و 36 کتاب کار فارسی (درس مدرسه خرگوش ها) توسط دانش آموزان انجام شد
تکلیف: عزیزان، صفحه های 37 و 38 کتاب کار فارسی انجام شود

نگارش دوم

مدرس: معماری، نیلوفر
فعالیت: عزیزان صفحه 33 نگارش انجام شود

املا دوم

مدرس: معماری، نیلوفر
فعالیت: قسمت املادان (درس مدرسه خرگوش‌ها) توسط دانش آموزان انجام شد

هدیه‌های آسمان دوم

مدرس: معماری، نیلوفر
فعالیت: عزیزانم درس 3 کتاب هدیه مطالعه شود. فردا پرسش کلاسی داریم

سرود

مدرس: صدر بایگی، فرحناز
فعالیت: باسلام و عرض احترام ..جلسه امروز آموزش متن سرود دختر ایرانم
تکلیف: دانش آموزان عزیز .متن سرود را برای جلسه آینده حفظ کنید .با تشکر همچون خورشیدم من . ذره هایم پربار همچون بارانم من باتوانی بسیار باغ سرسبزم من بابهاری جاوید رمز سرسبزی را دیده ام در توحید سرخ خونین جامه لاله هایی دارم ازتوانستن ها قصه هایی دارم گرچه رنگارنگم گرچه صدنامم وحدتی بی مرزم دختر ایرانم

مهارت زندگی

مدرس: جوانبخت، عارفه
فعالیت: با سلام مبحث همدلی کردن با دیگران تدریس گردید

ریاضی دوم

مدرس: معماری، نیلوفر
فعالیت: با سلام و احترام صفحه 27 کتاب ریاضی درسی مبحث الگو در کلاس انجام شد. کتابهای روز 3شنبه: کتاب کار ریاضی، کتاب کار علوم، کتاب کار فارسی ، نگارش

علوم دوم

مدرس: معماری، نیلوفر
فعالیت: بخش اول در چهارم ، زندگی ما و گردش زمین2، تدریس شد. کاردستی بادنما در کلاس ساخته شد. شناخت بادنما و نحوه کار با بادنما در کلاس توضیح داده شد
تکلیف: عزیزان،درس سوم علوم، زندگی ما و گردش زمین1، فردا پرسیده می شود. عزیزان، کتاب درسی و کتاب کار علوم مطالعه شود

فارسی دوم

مدرس: معماری، نیلوفر
فعالیت: قسمت بخوان و بیندیش، داستان تمیز باش و عزیز باش، تدریس شد. روخوانی درس مدرسه خرگوش ها انجام شد.
تکلیف: یک دیکته شب از درس مدرسه خرگوش ها نوشته شود. کلمات هم معنی و مخالف و واژه سازی درس چهارم، مدرسه خرگوش‌ها ، فردا پرسیده می‌شود.

نگارش دوم

مدرس: معماری، نیلوفر
فعالیت: کتاب نگارش صفحه 32 نوشته شود

رایانه

مدرس: نظری، الهه
فعالیت: با عرض سلام خدمت والدین عزیزم و دانش آموزان محترم امروز عزیزان با مفاهیم پوشه ، فایل ، فولدر و نیو فولدر ها آشنا شدند و توانستند روی صفحه زمینه های خود با استفاده از ماوس و صفحه کلید پوشه هایی ساخته و اسم آنها را تغییر دهند سپس آن ها را باز و بسته کنند. سپس آنها در برنامه ی ورد توانستد با گزینه های جدید ضخیم کردن، بولد، آندرلاین یا خط زیر نوشته ها ، ایتالیک یا کج کردن نوشته ها و خط انداختن روی نوشته ها آشنا شده و با هر کدام کلمه هایی نوشته و آن ها را امتحان کنند. سپس آنها با بزرگ و کوچک تر کردن نوشته ها و انواع آنها آشنا شده و توانستد نوشته های خود را تغییر سایز دهند.

ریاضی به زبان انگلیسی

مدرس: پریشان، مهسا
فعالیت: گزارش کلاس ریاضی به زبان انگلیسی (Math) کلاس: کفشدوزک1 (Ladybug 1) روز : دوشنبه Monday تاریخ: 1401/8/9 1.گوش دادن به فایل های Hello song, colours song, ABC song, " 2.مرور مکالمه پرسش و پاسخ نام دانش آموزان و احوال پرسی‌، سن دانش آموزان و ... 3.مرور شمارش اعداد 1 تا 50 4.مرور رنگ ها 5.مرور مبحث اعداد زوج و فرد Even numbers: 2,4,6,8,10,... Odd numbers: 1,3,5,7,9,11,... 6.مرور مبحث شمارش 2تا2تا، 5تا5تا، 10تا10تا 2,4,6,8,10,... 5,10,15,20,25,... 10,20,30,40,50,... 7. تدریس مبحث ones/tens Ones: 4,5,9,7,3,1 tens: 40,50,90,70,30,10
تکلیف: تکلیف: دختر گلم تکلیفی ندارد. با تشکر از همراهی شما اولیاء گرامی. Ms.Parishan

مهارت اجتماعی

مدرس: مقاره عابد، مهشاد
فعالیت: در این جلسه آموزشی ابتدا مراحل عذرخواهی در قالب داستان میس اتیکت با دانش‌آموزان مرور شد و سپس دانش‌آموزان تکالیفی که هفته قبل در خانه انجام داده بودند را خواندند. سپس چندین سناریو در قالب داستان برای دانش‌آموزان گفته شد و از آنها خواسته شد به نوبت مراحل عذرخواهی را برای هر سناریو بگویند.
تکلیف: والدین سناریو زیر را در قالب داستان برای دانش‌آموز بخوانند و از او بخواهند مراحل عذرخواهی را در خانه برای اولیا بگویند و اولیا بازخورد خود را در پرتال مرقوم بفرمایند. سناریو : "بابام گفت سفره ی غذا رو بچینم. ولی من اونقدر مشغول بازی با تبلت بودم که آخر خودش سفره رو چید". مراحل عذرخواهی با ریتم و حرکات که جلسه قبل تدریس شده: 1- کجا اشتباه کردم؟ (با اشاره به سر یعنی فکر کردن به اشتباه) 2- او چه حسی دارد؟ (با اشاره به قلب یعنی فکر کردن به احساس طرف مقابل) 3- به او چه بگویم؟ (با اشاره به زبان یعنی فکر کردن به کلمات: معذرت میخواهم، عذرخواهی میکنم، ببخشید) 4-دفعه بعدی چیکار کنم؟ (با اشاره به سر یعنی فکر کردن به آینده)

ریاضی دوم

مدرس: معماری، نیلوفر
فعالیت: با سلام و احترام تمرینات صفحه 26 کتاب درسی، مبحث ساخت اعداد دو رقمی به روش نظام دار و شاخه ای، در کلاس انجام شد. دوشنبه: ریاضی درسی، فارسی درسی، نگارش، علوم درسی
تکلیف: دخترهای گلم سوالهای ریاضی را در دفتر بنویسید و به روش جدول نظام دار و شاخه ای حل کنید. 1. همه عددهای 2رقمی را بنویسید که رقم یکان آن 0 و 5 و رقم دهگان آن عدد 4و8 باشد. 2. آزاده میخواهد عدد دو رقمی با رقم یکان 4 و 9 و دهگان 6 و 8 بسازد. عددهای دو رقمی آزاده را بنویسید

علوم دوم

مدرس: معماری، نیلوفر
تکلیف: دخترهای گلم برای ساخت بادنما وسایل زیر را به همراه داشته باشید . نی دو عدد - سوزن ته گرد (دوعدد) - کاغذرنگی (به شکل مربع و مثلث متوسط ) خمیر بازی یا اسفنج جهت ثابت نگه داشتن بادنما

فارسی دوم

مدرس: معماری، نیلوفر
فعالیت: مبحث واژه سازی و بیاموز و بگو درس چهارم (مدرسه خرگوش‌ها) صفحه 26، تدریس شد
تکلیف: عزیزان صفحه 31 نگارش انجام شود. عزیزان کلمات هم معنی و مخالف و هم چنین قسمت واژه سازی درس 4 پرسیده میشود

املا دوم

مدرس: معماری، نیلوفر
فعالیت: املا از درس سوم، خرس کوچولو گفته شد

هنر دوم

مدرس: آقایی، مرجان
فعالیت: امروز در کلاس نقاشی تکنیک کلاژ کفشدوزک انجام شد
تکلیف: امروز در کلاس نقاشی کلاژ کفشدوزک انجام شد در منزل تکمیل شود وسایل لازم جلسه بعد:پاستل روغنی و ماژیک و دفتر نقاشی همراه داشته باشید

بازی استراتژیک

مدرس: بابایی، الناز
فعالیت: درود وقتتان بخیر انجام نرمش همراه با موسیقی و شمارش ضرب ها، انجام بازی با چوبک و لیوان و بادی پرکاشن برای تقویت شنیداری،و در یک بازی همراه با حرکت مورد نظر خود بچه باشمارش برای ایجاد خلاقیت ودرک بهتر ونهادینه شدن در ذهنشان

علوم به زبان انگلیسی

مدرس: پریشان، مهسا
فعالیت: گزارش کلاس علوم به زبان انگلیسی کلاس: کفشدوزک1 (Ladybug 1) روز : یکشنبه Sunday تاریخ: 1401/8/8 1.گوش دادن به فایل های Hello song, colours song. 2.مرور مکالمه پرسش و پاسخ نام دانش آموزان و احوال پرسی‌، سن دانش آموزان و ... 3.مرور شمارش اعداد 1 تا 50 4.مرور رنگ ها 5.مرور مفهوم حالت های ماده (جامد، مایع، گاز) Solid/liquid/gas 6. مرور مفهوم جامدات و مثال های آن ها The chair/table/door/book is solid. 7.مرور ویژگی های جامدات (زبری و صافی) The brush is rough. The scarf/table/chair is smooth. 8.مرور مفهوم مایعات و مثال های آن ها Water/rain/apple juice/cherry juics/coffee/tea is liquid. 9.انجام کاربرگ در کلاس
تکلیف: تکلیف: دختر گلم تکلیفی ندارد. با تشکر از همراهی شما اولیاء گرامی. Ms.Parishan

ورزش اول

مدرس: کاظمی، مریم
فعالیت: گزارش شنبه 401/08/7 یوگا و ورزش. هدف جلسه آشنایی دانش آموزان با مفهوم تعادل و هماهنگی نیم کره چپ و راست 1. گرم کردن با مهارت راه رفتن. دویدن. پریدن. پروانه. قیچی. حرکات کششی. 2. سوال و پاسخ درباره حس تعادل در حرکات روزمره . 3. انجام بازی آینه تعادل( مربی هر عضو از بدن را از زمین جدا می کرد، دانش آموزان می دیدن و در همان وضعیت قرار می گرفتند) 4. ساختن شکلی از فرم حرکتی_ با آوردن یک پا خم،جلوی شکم و کشیدن دست مخالف بالای سر تصور کردند در وضعیت فلامینگو قرار گرفتند و کنار برکه در حال استراحت هستند. 5. بردن یک پا صاف به سمت عقب و باز کردن دست ها به طرفین شکل هواپیما را ساختند و به پرسش های؛ چه چیزی در آسمان وجود داره ؟؟ بیشتر به جزئیات محیط توجه کردند. برای فرود دست ها را روی زمین قرار داده و پا ها را پشت صاف و کشیده کرده و در یک وضعیت کششی بدن را سرد نموده و استراحت کردند.

ریاضی دوم

مدرس: معماری، نیلوفر
فعالیت: با سلام و احترام کاردرکلاس صفحه 24 و 25 کتاب ریاضی درسی، مبحث جمع و تفریق در کلاس انجام شد. عزیزان، برگه ارمغان شماره 3 را فردا به همراه داشته باشید کتابهای روز یکشنبه: 1. ریاضی درسی 2. فارسی درسی 3.دفترچه املا 4. کتاب کار علوم
تکلیف: عزیزانم تمرین صفحه25 کتاب ریاضی درسی انجام شود

فارسی دوم

مدرس: معماری، نیلوفر
فعالیت: 1. کلمات هم معنی و مخالف درس چهارم(مدرسه خرگوش‌ها) گفته شد. 2. اجرای نمایش خرگوش ها توسط دانش‌آموزان
تکلیف: عزیزانم از درس خرس کوچولو دیکته شب نوشته شود

قرآن دوم

مدرس: معماری، نیلوفر
فعالیت: بخش اول درس 3 کتاب قرآن تدریس و توسط دانش آموزان روخوانی شد

هوش و ریاضی

مدرس: معماری، نیلوفر
فعالیت: صفحه های 13،14،15 کتاب هوش، مبحث جمع و تفریق انجام شد
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: