1404/07/12
ریاضی دوم
مدرس:
خاکسار، اکرم
فعالیت:
طرح سنجش استعداد گونیا ( تشخیصی علوم ) برگزار شد.
نگارش دوم
مدرس:
خاکسار، اکرم
تکلیف:
صفحه 20 سوال 1 از ( مردم محله ی تا کنار حوض قرار دادند .) و سوال 4صفحه 20 با خط زیبا و خوانا با رعایت علائم نگارشی با مداد قرمز و مشکی نوشته شود.
املا دوم
مدرس:
خاکسار، اکرم
تکلیف:
یک صفحه املا از لغات درس مسجد محله ی ما در دفتر تکلیف نوشته شود.
ورزش دوم
مدرس:
عابدین، مهری
فعالیت:
حرکت شمع مقدماتی آموزش داده شد.
هوش و ریاضی
مدرس:
خاکسار، اکرم
فعالیت:
صفحه 7 با مشارکت دانش آموزان پاسخ داده شد.
1404/07/09
ریاضی دوم
مدرس:
خاکسار، اکرم
فعالیت:
کتاب کار ریاضی فعالیت کلاسی صفحه 18 تمرین صفحات 19 و20 و 21 با مشارکت دانش آموزان پاسخ داده شد.نمونه سوالات ساخت اعداد دو رقمی با کارت و رقم در دفتر تکلیف نوشته و رفع اشکال شد. فایل مربوطه همراه با توضیحات بار گذاری شد.
تکلیف:
صفحه 20 کتاب کار سوال 10 و فعالیت عملکردی کتاب کار صفحه 21 پاسخ داده شود.
فارسی دوم
مدرس:
خاکسار، اکرم
فعالیت:
روخوانی درس ستایش و کتابخانه ی کلاس ما انجام شد و بعد از روخوانی املا گفته شد.
نگارش دوم
مدرس:
خاکسار، اکرم
فعالیت:
صفحه 17 سوالات 2 و 3 و 4 وصفحه 18 سوالات 2 و 3 و صفحه 19 سوال 2 با مشارکت دانش آموزان پاسخ داده شد.
تکلیف:
صفحه 18 سوال 1 از آموزگار گفت :« کتاب خوب تا داشته باشیم؟ سوال 1 صفحه 19 با خط زیبا و خوانا با رعایت علائم نگارشی با مداد قرمز و مشکی نوشته شود.
املا دوم
مدرس:
خاکسار، اکرم
فعالیت:
املای تقریری از لغات درس کتابخانه ی کلاس ما در دفتر املا گفته شد.
تکلیف:
والدین گرامی : دفتر های املا تحویل دانش آموزان داده شده است ، حتما جدول غلط های املایی توسط دانش آموزان تکمیل شود و دفترهای املا را امضا فرمایید.
متن اطلاعاتی دوم
مدرس:
خاکسار، اکرم
تکلیف:
پیک ارمغان شماره دو با دقت حل وحتما توسط والدین امضا شود نام و نام خانوادگی نوشته و شنبه به کلاس آورده شود.
بازی استراتژیک
مدرس:
ساداتی، مبینا
فعالیت:
سلام سلام روزتون بخیر و شادی بازی امروزمون بازی ریتمیک و حرکتی با حلقه با هدف تقویت هماهنگی و چابکی و هماهنگی عصب و عضله بازی حرکتی کاپ گیم و حلقه با هدف تقویت سرعت عمل و تقویت شنوایی.
رشد مهارتهای ریتمیک و هماهنگی با موسیقی: حرکات جمعآوری کاپها بر اساس ضرب موسیقی انجام میشه و باعث درک ریتم میشه.
افزایش سرعت عمل و واکنش به صدا: تغییر ناگهانی ریتم یا توقف موسیقی باعث میشه بچهها سریع واکنش نشون بدن.
هماهنگی چشم و دست در جابهجایی کاپها: گرفتن و چیدن کاپها نیاز به دقت دیداری و هماهنگی دقیق با حرکت دست داره.
تمرین نوبتپذیری و رعایت قوانین: هر دانش آموز باید صبر کنه تا نوبتش برسه و قانون بازی رو رعایت کنه.
تقویت تعامل و همکاری اجتماعی: روبهروی هم ایستادن و رعایت نوبت باعث ایجاد ارتباط مثبت بین بچهها میشه.
پرورش حافظهی شنیداری-حرکتی: دانش آموز توالی حرکتها رو یاد میگیره و با موسیقی هماهنگ نگه میداره.
ایجاد نشاط، تخلیه انرژی و هیجان مثبت: بازی با موسیقی پرتحرک باعث شادی و انرژی در بچهها میشه.
بالا بردن اعتماد به نفس در جمع: موفقیت در اجرای بازی در حضور گروه باعث تقویت خودباوری بچه ها میشه
مهارت اجتماعی
مدرس:
قاسمی، فرزانه
فعالیت:
این جلسه ابتدا فیلمی کوتاه و چند تصویر درباره رفتارهای هنجار و ناهنجار اجتماعی تماشا کردیم و درستی یا نادرستی این رفتارها را از طریق بازی و گفتگو مورد بررسی قرار دادیم.
سپس با یک فعالیت گروهی، چند نمونه دیگر را به صورت نمایش اجرا کردیم.
1404/07/08
ریاضی دوم
مدرس:
خاکسار، اکرم
فعالیت:
صفحه 9 کتاب درسی با هدف آشنایی با راهبرد حل مسأله با استفاده از محور، چوب خط تدریس و تمرینات آن حل شد. صفحه 10 کتاب درسی با هدف یاد آوری جمع و تفریق از روش های مختلف تدریس و تمرینات آن حل شد.
تکلیف:
کامل کن صفحه 9 با خط کش کامل و سپس رنگ آمیزی شود.
علوم دوم
مدرس:
خاکسار، اکرم
فعالیت:
درسنامه فصل اول خوانده و قسمت های مهم آن خط کشی وتمرینات فعالیت کلاسی 1 و 2 صفحات 10 و 11 کتاب کار علوم با مشارکت دانش آموزان پاسخ داده شد.
تکلیف:
کتاب کار در کلاس می باشد.
نگارش دوم
مدرس:
خاکسار، اکرم
فعالیت:
صفحه 15 سوالات 2 و 3 صفحه 16 سوال 3 با مشارکت دانش آموزان پاسخ داده شد.
تکلیف:
صفحه 16 سوالات 2 و 4 وصفحه 17 سوال 1 : «از، بهتر است تا کمک کند » با خط زیبا و خوانا با رعایت علائم نگارشی با مداد قرمز و مشکی نوشته شود.
املا دوم
مدرس:
خاکسار، اکرم
فعالیت:
املا به صورت بازی آموزشی با هدف تقویت حافظه و توالی دیداری در دفتر تکلیف نوشته شد. در این بازی دانش آموزان با توجه به کارت کلمه ای که در اختیار دارند نشانه های مربوط به کلمه را از بین نشانه ها پیدا می کنند و آن را می نویسند .
تکلیف:
روز 4 شنبه املا از لغات مهم درس کتابخانه ی کلاس ما گفته می شود.
یک صفحه املا از درس اول در دفتر تکلیف نوشته شود.
قرآن دوم
مدرس:
خاکسار، اکرم
فعالیت:
در زنگ قرآن، درس اول قرآن با درس هشتم فارسی به صورت تلفیقی آموزش داده شد. در فارسی بچهها با «ی» که صدای «آ» میدهد (مانند: حتی ، موسی ، عیسی) آشنا شدند. در قرآن هم با «الف مقصوره» (الف کوچک) آشنا شدند. هدف از این تدریس تلفیقی، درک بهتر بچهها از شباهتهای نوشتاری و خواندنی در فارسی و قرآن بود.
1404/07/07
علوم دوم
مدرس:
خاکسار، اکرم
فعالیت:
دانش آموزان مشاهدات خود را که در حیاط نوشته بودند برای دوستان خود خواندند.
فصل اول از همه دانش آموزان پرسش شد.
فارسی دوم
مدرس:
خاکسار، اکرم
فعالیت:
شعر یار مهربان تدریس شد.کار فارسی جعبه کلمات ،صفحه 8 و املا دان صفحه 10 صفحه 11 صفحه 12سوال 6 صفحه 13 سوال 9 وصفحه 14 با مشارکت دانش آموزان پاسخ داده شد.
تکلیف:
دانش آموزان یک هفته فرصت دارند شعر را حفظ کنند.
دختران گلم جعبه کلمات که شامل هم معنی و مخالف میباشد راحفظ کنند.
نگارش دوم
مدرس:
خاکسار، اکرم
فعالیت:
نگارش تا صفحه 13 بررسی شد دانش آموزانی که ناقص هستند کامل کنند.
تکلیف:
صفحه 15: «از، در یکی از روزهای ماه مهر... تا، پرسشهای خود را پیدا کنیم؟» سوال 1 صفحه 16: «از، بچهها در گروههای خود... تا، مفید است.»خوش خط و خوانا با رعایت علائم نگارشی با مداد قرمز و مشکی نوشته شود.
مهارت زندگی
مدرس:
محمودی، شبنم
فعالیت:
امروز دخترای قشنگم با مفهوم بهداشت فردی و آراستگی ظاهری و عادات تمیزی و مرتب بودن روزانه آشنا شدند.
رایانه
مدرس:
فخاریان، یاسمن
فعالیت:
در این جلسه دخترهای قشنگم با لوگو و محیط نرم افزار word آشنا شدند و سه روش برای ورود به این نرم افزار و نحوه خروج از آن به دخترهای عزیزم آموزش داده شد.
تکلیف:
لطفا هر جلسه کتاب رایانه همراه دانش آموزان باشد.
1404/07/06
ریاضی دوم
مدرس:
خاکسار، اکرم
فعالیت:
صفحه 5 کتاب آشنایی با ساختن اعداد 2 رقمی با استفاده از کارت و رقم همراه با دست ورزی انجام شد .صفحه 6 کتاب درسی با هدف آشنایی با جایگاه یکان و دهگان در جدول ارزش مکانی تدریس و تمرینات مربوط به ساخت عدد دو رقمی حل شد. فیلم مربوط به این تدریس در پرتال بار گذاری شد.
تکلیف:
کتاب کار صفحات 13 و 14 پاسخ داده شود.
علوم دوم
مدرس:
خاکسار، اکرم
فعالیت:
درس اول (زنگ علوم) همراه با پژوهش و تحقیق دانش آموزان با مشاهده و استفاده از حواس پنجگانه خود(بینایی ، بویایی، چشایی، شنوایی، لامسه) در محیط مدرسه تدریس شد. دانش آموزان مواردی که در مدرسه با استفاده از حواس خود را دیدن در دفتر یادداشت نوشته و در کلاس خواندند.
نگارش دوم
مدرس:
خاکسار، اکرم
فعالیت:
صفحه 15سوال 3 با مشارکت دانش آموزان پاسخ داده شد.
تکلیف:
صفحه 12 و 13 با خط زیبا و خوانا با رعایت علائم نگارشی با مداد قرمز و مشکی نوشته شود.
هنر دوم
مدرس:
موسوی، راضیه سادات
فعالیت:
در مورد موضوع مسابقه دوسالانه هنر توضیحات لازم داده شد و دانش آموزان طرح و ایده های اولیه خود را نقاشی کردند .( موضوع مسابقه [ زباله ] می باشد )
زیبانویسی
مدرس:
مصطفوی، منیره
فعالیت:
آشنایی با انواع ابزار زیبانویسی، فاصلهی چشم تا دفتر گفته شد و درست گرفتن مداد در دست آموزش داده شد.
حرف الف و ب،
آموزش داده شد.
تکلیف:
کتاب خطاطشو و دفتر خطدار 40 برگ، هر جلسه آورده شود.
کتاب خطاطشو، انجام شود.
شطرنج
مدرس:
خرم جو، فاطمه
فعالیت:
اسم مهرهاآموزش داده شد.
تکلیف:
بچه ها شکل اسب و پیاده رو نقاشی کنند.