فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان دخترانه نبرد تهران
کلاس: Basic 11

زبان انگلیسی

مدرس: جعفری، زهرا
فعالیت: در این جلسه، کلمات مربوط به غذاها شامل: sandwich، pizza، popcorn، rice، soda pop، apple (سیب)، banana (موز)، cake (کیک)، cookie (بیسکوییت) و candy (آبنبات) مرور شدند. سپس یک بازی هدفمند با استفاده از فلش‌کارت‌های غذاها انجام شد که باعث شد دانش‌آموزان واژگان را در فضایی شاد و تعاملی بهتر تمرین و به خاطر بسپارند. همچنین حرف Aa نیز با مثال‌های ant (مورچه)، alligator (تمساح) و apple (سیب) مرور شد تا تلفظ و درک کلمات تثبیت گردد.
تکلیف: مرور تصاویر درس اول صفحه 8 و 9 کتاب Picture Dictionary با استفاده از سی دی کتاب شماره های 7,8

ریاضی به زبان انگلیسی

مدرس: جعفری، زهرا
فعالیت: در این جلسه، مفاهیم مربوط به سه اندازه شامل کوچک (small)، متوسط (medium) و بزرگ (big) مرور شدند. همچنین صفحه 7 کتاب Mathematics به طور کامل انجام و تکمیل گردید. این فعالیت‌ها به دانش‌آموزان کمک کرد تا مفهوم اندازه‌ها را بهتر درک و در تمرین‌های کتاب به‌کار ببرند.
تکلیف: از طریق لینک زیر ویدیو جهت تثبیت مفهوم small, medium, big تماشا شود. https://www.aparat.com/v/kpw2ky2

زبان انگلیسی

مدرس: جعفری، زهرا
فعالیت: در این جلسه، فیلم Steve and Maggie با موضوع پیکنیک و غذاها برای دانش‌آموزان پخش شد و واژگان جدیدی مانند water و chips آموزش داده شد. سپس غذاهای درس اول کتاب Picture Dictionary مرور شدند و حرف Aa نیز دوباره تمرین شد. در ادامه، واژگان مربوط به حرکات شامل jump، run، walk و stop همراه با انجام حرکات فیزیکی تدریس شد تا دانش‌آموزان بتوانند معانی کلمات را بهتر درک و به خاطر بسپارند. بازی نخ و مهره در جهت افزایش تمرکز و ارتقای مهارت های دست ورزی انجام شد.
تکلیف: ویدیو تماشا شود و شعر درس اول کتاب Picture Dictionary فایل صوتی شماره 8 در سی دی کتاب تمرین شود. https://www.aparat.com/v/2e1gB

زبان انگلیسی

مدرس: جعفری، زهرا
فعالیت: در این جلسه، کلمات صفحات 8 و 9 کتاب Picture Dictionary مرور شدند و دانش‌آموزان به فایل‌های صوتی صفحه 9 گوش دادند تا تلفظ صحیح کلمات را تمرین کنند. سپس حرف Aa معرفی و تدریس شد و با ارائه‌ی پنج مثال apple، ant، ax، astronaut، alligator یادگیری تثبیت گردید. در ادامه، برای تقویت مهارت‌های Fine motor skills، دانش‌آموزان با استفاده از رنگ انگشتی، حرف Aa را روی برگه‌های A4 پررنگ کردند. این فعالیت باعث شد آموزش همزمان لذت‌بخش و کاربردی باشد. عزیزانی که کلر بوک برای زبان تحویل ندادند لطفاً فردا کلر بوک را همراه داشته باشند.
تکلیف: کلمات درس اول صفحه 8 و 9 کتاب Picture Dictionary حتماً تمرین شود و فایل های صوتی صفحه 9 که در سی دی همراه کتاب موجود هستند گوش داده شوند و شعر این صفحه به خاطر سپرده شود.

علوم به زبان انگلیسی

مدرس: جعفری، زهرا
فعالیت: در این جلسه، صفحات 7 و 8 کتاب Science تدریس شد و دانش‌آموزان با اعضای بدن موجود در این دو صفحه آشنا شدند. سپس برای تثبیت یادگیری، فعالیت عملی انجام دادند و تصاویر مربوط به اعضای بدن را در کتاب خود چسباندند. این کار علاوه بر ایجاد فضای شاد و تعاملی، موجب شد بچه‌ها اعضای بدن را بهتر به خاطر بسپارند.

زبان انگلیسی

مدرس: جعفری، زهرا
فعالیت: در این جلسه، واژگان picnic (پیک‌نیک) و delicious (خوشمزه) آموزش داده شد. سپس برای درک بهتر و جذاب‌تر شدن درس، ویدئوی شماره 1 از مجموعه Peppa Pig تماشا شد. پس از آن، دانش‌آموزان دیالوگ‌های مرتبط با ویدئو را تمرین کردند تا بتوانند واژگان جدید را در مکالمات کوتاه به‌کار بگیرند. این فعالیت‌ها موجب تقویت مهارت شنیداری و گفتاری بچه‌ها در فضایی شاد و تعاملی شد.
تکلیف: لینک ویدیو تماشا شده امروز https://www.aparat.com/v/zQG41

ریاضی به زبان انگلیسی

مدرس: جعفری، زهرا
فعالیت: در این جلسه، کلمات مربوط به اندازه‌ها شامل big (بزرگ)، small (کوچک) و medium (متوسط) آموزش داده شد. برای تثبیت بهتر این مفاهیم، دانش‌آموزان در یک فعالیت کاردستی شرکت کردند و توپ‌هایی در سه سایز مختلف درست کردند. این کار هم موجب یادگیری عمیق‌تر واژگان شد و هم فضای کلاس را شاد و خلاقانه کرد.

زبان انگلیسی

مدرس: جعفری، زهرا
فعالیت: در این جلسه، واژگان مربوط به رنگ‌ها، غذاها و همچنین مکالمات مرور شدند. برای تقویت یادگیری، ویدیوهای مرتبط در کلاس پخش شد تا بچه‌ها با تصاویر و موقعیت‌های واقعی بیشتر درگیر شوند. سپس بازی جذاب Simon says برگزار شد؛ در این بازی دانش‌آموزان باید هر جمله‌ای را که Simon می‌گفت انجام می‌دادند، برای مثال: Simon says touch your nose. این فعالیت علاوه بر ایجاد فضای شاد، موجب تمرین شنیداری و دقت بیشتر در اجرای دستورالعمل‌ها شد.

علوم به زبان انگلیسی

مدرس: جعفری، زهرا
فعالیت: در این جلسه، واژگان مربوط به اعضای بدن تدریس شد و بچه‌ها شعر معروف Head, shoulders, knees and toes را با هم خواندند. سپس بازی Whispering اجرا شد؛ به این صورت که من نام یکی از اعضای بدن را آرام در گوش یکی از دانش‌آموزان گفتم و او باید آن را در گروه خود به ترتیب در گوش هم‌گروهی‌ها زمزمه می‌کرد. نفر آخر کلمه شنیده‌شده را بلند در کلاس اعلام می‌کرد. هدف از این فعالیت، تقویت مهارت شنیداری و همچنین کمک به به‌خاطر سپردن تلفظ صحیح کلمات بود. فضای کلاس شاد و همراه با مشارکت فعال دانش‌آموزان پیش رفت.
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: