1404/07/23
ریاضی دوم
مدرس:
خسرو آبادی، سحر
فعالیت:
مبحث چندتاچندتا روش آبشاری و رودخانه ای یادآوری و فعالیت صفحه ی مربوطه در کتاب ریاضی پاسخ داده شد.
جمع دوقلو تکرار و تمرین شد.
تکلیف:
جمع دوقلو تمرین شود برای روز شنبه پرسیده خواهد شد.
علوم دوم
مدرس:
خسرو آبادی، سحر
فعالیت:
درس یک و دو پرسیده وعملکرد کلاسی ثبت شد .
فارسی دوم
مدرس:
خسرو آبادی، سحر
فعالیت:
بازی خلاق در رابطه با تشخیص ( و ) در کلمات انجام شد .
تکلیف:
ارمغان شماره ی چهار پاسخ داده شد.
ورزش دوم
مدرس:
اسدی، محبوبه
فعالیت:
جهت اطلاع اولیای عزیز، گرم کردن شامل حرکات کششی، جنبشی، انعطافی، درجا ،بازی های شاد و مفرح هدفمند بصورت گروهی و انفرادی صورت گرفت.سرد کردن در پایان کلاس.
مهارت زندگی
مدرس:
طاهری، ملیکا
فعالیت:
امروز در کلاس دوم، دربارهی غذا خوردن صحیح، خوب جویدن غذا و رعایت نکات بهداشتی پیش از صرف غذا گفتگو شد. در این جلسه، توضیح داده شد که تند غذا خوردن میتواند برای بدن زیانبار باشد و مصرف غذای سرد نیز ممکن است باعث بروز مشکلات گوارشی و آسیب به سلامت بدن شود.
تکلیف:
بهعنوان تکلیف منزل، از دانشآموزان خواسته شد تا به رعایت بهداشت و نظافت هنگام استفاده از سرویس بهداشتی توجه کنند و همچنین آداب صحیح غذا خوردن در زمان صرف ناهار را رعایت نمایند.
اولیای گرامی، خواهشمند است به کودکان خود در زمینهی رعایت بهداشت هنگام استفاده از سرویس بهداشتی و نیز شستن دستها پس از خروج از آن آموزشهای لازم را ارائه دهید تا این رفتار بهصورت عادت روزمره و پایدار در آنان نهادینه شود.
1404/07/22
ریاضی دوم
مدرس:
خسرو آبادی، سحر
فعالیت:
مبحث شمارش چندتا چندتا یادآوری و روش آبشاری و رودخانه ای تدریس شد .
صفحه ی 14 در کتاب ریاضی پاسخ داده شد.
جمع دوقلو تا عدد 20 تدریس و تمرین شد .
تکلیف:
جمع دوقلو تا عدد بیست به صورت شفاهی تکرار و تمرین شود .
فارسی دوم
مدرس:
خسرو آبادی، سحر
فعالیت:
کتاب کار فارسی مربوط به درس دو کامل شد .
تکلیف:
با این پنج کلمه به صورت شفاهی جمله سازی شود نیازی به نوشتن نیست .
برای فردا از تمامی دخترانم پرسیده خواهد شد .
گل ، پارک ، خورشید ، آبشار و باغبان
نگارش دوم
مدرس:
خسرو آبادی، سحر
فعالیت:
صفحه ی 24 پاسخ داده شد.
رایانه
مدرس:
ابوالقاسم حسینی، مرضیه سادات
فعالیت:
تغییر سایز قلم، رنگ، فونت و حالت در نرم افزار ورد آموزش داده شد.
شطرنج
مدرس:
نبی یان جوردی، محبوبه سادات
فعالیت:
حل تمرین در کتاب رفع اشکال در حرکت اسب
تکلیف:
اطلاعات مربوط به دفتر تمرین شطرنج در کانال مدرسه قرار دارد لطفا سریعتر کتاب را تهیه بفرمایید ممنون
لطفا حرکت اسب در خانه تمرین شود
1404/07/21
ریاضی دوم
مدرس:
خسرو آبادی، سحر
فعالیت:
جمع رنگین کمانی تدریس شد .
تکلیف:
حاصل جمع های زیر را با چوب خط پیدا کنید.
=4+7 ، =7+6 ،
حاصل تفریق های زیر را با شکل پیدا کن .
=7 _ 13 ، = 9 _ 12 ،
حاصل جمع و تفریق زیر را از هر راهی که دوست داری پیدا کن. ( شکل ، چوب خط ، ذهنی )
=8+5 ، =9+6 ، = 9_13 ،
=6 _ 14
با کارت های 9 ، 0 ، 2 عدد های دو رقمی بساز
علوم دوم
مدرس:
خسرو آبادی، سحر
فعالیت:
درس دوم علوم یادآوری و فعالیتهای کتاب کار با پرسش کلاسی پاسخ داده شد.
نگارش دوم
مدرس:
خسرو آبادی، سحر
فعالیت:
نگارش صفحه ی 22 و 23 در کلاس پاسخ داده شد.
هدیههای آسمان دوم
مدرس:
خسرو آبادی، سحر
فعالیت:
درس اول و دوم پرسیده و درس سوم تدریس و فعالیت های آن تکمیل شد .
سواد مالی
مدرس:
رمضان محلی، آسیه
فعالیت:
تدریس درس سوم نیاز و خواسته و نمایش انیمیشن و فعالیت کلاسی در کلاس انجام شد.
تکلیف:
فعالیت منزل درس سوم نیاز و خواسته انجام شود.
مهارت اجتماعی
مدرس:
طاهری، ملیکا
فعالیت:
امروز دربارهی مفهوم حریم خصوصی و مرزها میان کشورها و خانهها گفتگو شد. در این درس، به دانشآموزان توضیح داده شد که انسانها به چه دلایلی برای خود مرز تعیین میکنند و رعایت این مرزها چه اهمیتی دارد. همچنین دربارهی نحوهی صحیح در زدن هنگام ورود به خانهی دیگران و لزوم اجازه گرفتن برای ورود به کشورهای دیگر صحبت شد تا دانشآموزان با اهمیت احترام به حریم شخصی و مرزهای اجتماعی آشنا شوند.
تکلیف:
در پایان، از دانشآموزان خواسته شد تا به حفظ حریم خصوصی در خانه و مدرسه توجه کرده و همواره رعایت احترام به مرزهای شخصی خود و دیگران را در رفتارهای روزمرهی خویش مورد توجه قرار دهند.
آزمایشگاه
مدرس:
خسرو آبادی، سحر
فعالیت:
آزمایش درس دو ( آلودگی هوا) انجام شد.
1404/07/20
ریاضی دوم
مدرس:
خسرو آبادی، سحر
فعالیت:
مبحث شمارش چندتاچندتا با روش دست ورزی تدریس و صفحه ی 13 پاسخ داده شد .
فارسی دوم
مدرس:
خسرو آبادی، سحر
فعالیت:
روانخوانی درس توسط دخترانم انجام و بخوان و بیندیش داستان چغندر پر برکت با روش قصه گویی انجام و درک و دریافت آن پاسخ داده شد.
نگارش دوم
مدرس:
خسرو آبادی، سحر
فعالیت:
صفحه ی 21 با پرسش کلاسی پاسخ داده شد.
تکلیف:
کتاب های نگارش در صورت ( غیبت ، نداشتن کتاب در کلاس ) در منزل تکمیل شود و برای فردا به کلاس آورده شود.
املا دوم
مدرس:
خسرو آبادی، سحر
فعالیت:
املا از درس مسجد محله ی ما گرفته شد .
قرآن دوم
مدرس:
خسرو آبادی، سحر
فعالیت:
صفحه ی 10 روانخوانی و پرسیده شد .
صفحه ی 11 ( تشدید) تدریس و روانخوانی شد .
تکلیف:
سوره ی ناس و فلق تا هفته ی آینده حفظ شود .
هنر دوم
مدرس:
ثمری، مینا
فعالیت:
ادامه آموزش نقاشی با موضوع «زباله» با تکنیک مداد رنگی یا آبرنگ
در راستای مسابقه با محوریت «نجات زمین»
دانشآموزان با انگیزه و خلاقیت بالا، تمرینهای اولیه خود را ارائه دادند. خوشبختانه اکثر طرحها با کیفیت بالا و نگاه هنری دقیق، برای مرحله نهایی انتخاب شدند.
مرحله نهایی
اکنون زمان آن رسیده که هفته آینده طرحهای منتخب روی برگه اصلی اجرا شوند. در این مرحله،دانشآموزان با استفاده از تکنیکهای مداد رنگی یا آبرنگ، پیام خود را درباره حفظ محیطزیست و مدیریت زبالهها به تصویر میکشند.
هدف مسابقه
این مسابقه با محوریت «نجات زمین» برگزار میشود تا دانشآموزان ضمن تقویت مهارتهای هنری، به اهمیت حفظ محیطزیست و کاهش زبالهها نیز توجه کنند.
تکلیف:
تمرین نقاشی با موضوع زباله
1404/07/19
ریاضی دوم
مدرس:
خسرو آبادی، سحر
فعالیت:
صفحه ی 12 در کتاب و صفحات 24 و 25 در کتاب کار ریاضی با پرسش کلاسی پاسخ داده شد .
تکلیف:
مسئله های زیر را با رسم شکل ساده حل کن.
1- در یک گلدان 23 شاخه گل بود،سارا یک دسته ده تایی از گل ها را برداشت .حالا چند شاخه گل در گلدان است ؟( روش رسم شکل )
....شاخه گل در گلدان وجود دارد.
2- مریم 36مداد رنگی و سیاه. دارد .اگر 24 عدداز این مدادها مداد رنگی باشد .بقیه مدادها سیاه هستند.مریم چند مداد سیاه دارد؟( با روش رسم شکل )
مریم 000000مدادسیاه دارد.
فارسی دوم
مدرس:
خسرو آبادی، سحر
فعالیت:
روانخوانی درس توسط دخترانم انجام واژه سازی و بیاموز و بگو تدریس شد .
بازی بازی ، تشخیص( ضرب المثل ) با دخترانم اجرا شد .
کتاب کار فارسی تا پایان صفحه ی 19 کامل شد .
تکلیف:
درس دوم فارسی را دو مرتبه روانخوانی کرده و کاربرگ ارسال شده کامل شود .( تشخیص کلمات )
املا دوم
مدرس:
خسرو آبادی، سحر
فعالیت:
دفتر املا آورده شود.
زیبانویسی
مدرس:
مصطفوی، منیره
فعالیت:
حرف ک و اتصالاتش، آموزش داده شد.
کتاب خطاطشو، صفحهی 8 نوشته شد.
تکالیف تصحیح شد.
تکلیف:
سرمشقهای داده شده، نوشته شود و همراه دختران گلم باشد. کتاب خطاطشو، صفحهی 9 کامل شود.
بازی استراتژیک
مدرس:
بیک وردی، بهار
فعالیت:
درود بر والدین محترم
امروز ریتم 4 تایی همراه با لیوان (کاپ گیم) و چوبک ها و طرز دست گرفتن وسایل و پخش و جمع کردن تمرین و بازی و آموزش داده شد.
به گونه ای که بچه ها در دایره نشستند(آموزش نشستن در دایره داده شد) سپس خود بچه ها با خواندن شعر 4ضربی:
با شماره 1کف دست رو لیوان
با شماره 2دوست سمت راست
با شماره 3یه دست قشنگ
با شماره 4یه دست قشنگ
لیوان ها را بین خودشان پخش کردند.
چوبک ها هم با خواندن شعر 4ضربی زیر پخش شد:
1-بر میدارم لا لا
2-میدم دوستم لا لا
2-دست
4-دست
باز توسط خود بچه ها پخش شد و با آهنگ شیر با هر دو وسیله بازی و کار و تمرین شد.
اهداف: همکاری گروهی و تقویت عصب و عضله و هماهنگی با شمارش و دانستن اینکه هر شماره مخصوص چه حرکتی میباشد.
تقویت شناخت سمت راست و چپ و تقویت دو نیمکره مغز.