فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان دخترانه نیروی هوایی تهران
کلاس: بنفشه 1

ریاضی چهارم

مدرس: طهماسبی، مریم
فعالیت: دوره ی ضرب فرآیندی و مساحتی انجام شد. تمرین صفحه ی 50 کتاب پایه و کار در کلاس صفحه ی 51 سوال 1 حل گردید.
تکلیف: صفحات 60 و 61 کتاب کار ریاضی حل شود.

فارسی چهارم

مدرس: طهماسبی، مریم
فعالیت: پرسش کلاسی از درس پنجم و ششم انجام شد. روانخوانی درس ششم و شعر باران صورت گرفت. تمرینات کتاب کار درس پنجم کامل حل شد.
تکلیف: خوانش و پردازش صفحه ی 52 کامل انجام شود. صفحه ی 57 کتاب پایه فارسی از درس آرش کمان گیر را نوشته و علایم نگارشی آن را با رنگ دیگری بگذارید.

قرآن چهارم

مدرس: طهماسبی، مریم
فعالیت: روان خوانی آیات قرآنی صفحات 35 و 36 در کلاس انجام شد.
تکلیف: دخترای گلم لطفا در خانه به دقت روان خوانی را انجام دهید.

ریاضی چهارم

مدرس: طهماسبی، مریم
فعالیت: تدریس روش فرآیندی در ضرب دورقم در دو رقم انجام شد. صفحه ی 49 کتاب پایه حل شد.
تکلیف: فعالیت صفحه 50 و کل صفحه ی51 کتاب پایه حل شود.

علوم چهارم

مدرس: طهماسبی، مریم
فعالیت: قسمت دوم فصل پنجم علوم تدریس شد.
تکلیف: فصل پنجم کامل مطالعه شود. فعالیت امتیازی 1-در سه لیوان کاغذی، شیشه ای و فلزی چای بریزید و تحقیق کنید در کدام از لیوان ها چای زودتر سرد می شود؟ 2- در مورد فلاسک تحقیق کنید و بگویید چرا در فلاسک چای به مدت طولانی گرم می ماند.

فارسی چهارم

مدرس: طهماسبی، مریم
فعالیت: صفحه ی 55 و 54 کتاب کار فارسی انجام شد.
تکلیف: صفحات 60 و 61 کتاب فارسی حل شود. هم معنی و متضاد و هم خانواده درس 5 و 6 خوانده شود. معنی شعر درس 5 خوانده شود. فردا پرسش کلاسی خواهیم داشت.

بازی استراتژیک

مدرس: بیک وردی، بهار
فعالیت: سفر هیجانی ما به اعماق اقیانوس. در این فعالیت، کودکان با خواندن شعر با احساسات مختلف (شاد، غمگین، خواب‌آلود و ...) آشنا شدند، و تمرین کردند که چگونه احساسات را با صدا و حالت چهره بیان کنند. سپس با دیدن تصاویر اعماق دریا، وارد یک بازی نمادین شدیم و بچه‌ها با موسیقی، مثل ماهی‌ها آزادانه حرکت کردند. بعد با تکنیک تقارن و برش کاغذ، با انگشتان، یک ماهی ساختیم و دوباره همراه موسیقی به نقش ماهی برگشتیم و داستانی مثل «فرار از کوسه» و تخیل سازی ادامه پیدا کرد. در پایان هم رنگ‌آمیزی ( در صورت دوست داشتن بچه ها) و خداحافظی داشتیم. اهداف فعالیت : تقویت هوش هیجانی: شناخت و بیان احساسات. تقویت زبان و بیان: تغییر لحن و خواندن شعر. خلاقیت و تخیل: ورود به فضای فرضی اقیانوس و نقش‌آفرینی. مهارت‌های حرکتی: حرکات آزاد هماهنگ با موسیقی. مهارت‌های هنری: ساخت ماهی با تقارن و برش کاغذ با انگشتان. تعامل اجتماعی: همکاری و بازی گروهی.

ریاضی چهارم

مدرس: طهماسبی، مریم
فعالیت: حل تمرینات مرور فصل دوم کتاب پایه کامل شد. روش ضرب مساحتی تدریس شد.
تکلیف: ارمغان شماره ی 10 کامل شود.

علوم چهارم

مدرس: طهماسبی، مریم
فعالیت: دوره ی قسمت اول فصل 5 انجام شد.
تکلیف: قسمت اول فصل پنجم دوره شود.

ورزش چهارم

مدرس: اسدی، محبوبه
فعالیت: جهت اطلاع اولیای عزیز، حرکات کششی،جنبشی ،انعطافی، درجا ،تکرارو تمرین طناب های یاد گرفته شده ،یک ضرب،دو ضرب،زیگزاگ،پروانه،قیچی، آموزش طناب بر عکس تمرین و تکرار شد.سرد کردن در انتهای کلاس.

رباتیک

مدرس: بهرام بیگی پور، میترا
فعالیت: شروع ساخت آسیاب

زیبانویسی

مدرس: مصطفوی، منیره
فعالیت: حرف نون و اتصالاتش، دوره شد. حرف واو و اتصالاتش، اموزش داده شد. تکالیف تصحیح شد.

ریاضی چهارم

مدرس: طهماسبی، مریم
فعالیت: صفحه 48 کتاب تکمیل و رفع اشکال ضرب یک رقمی در چند رقمی انجام شد. تدریس ضرب یک رقمی در چند رقمی به صورت تکنیکی صورت گرفت.
تکلیف: صفحات 55 و 56 کتاب کار حل شود.

فارسی چهارم

مدرس: طهماسبی، مریم
تکلیف: کتاب کار فارسی صفحات 60 و61 و 62 حل شود.

نگارش چهارم

مدرس: طهماسبی، مریم
فعالیت: نگارش درس ششم تکمیل شد.

هنر چهارم

مدرس: ثمری، مینا
فعالیت: آموزش کلاژ: لباس سنتی یا لباس خیالی با نقش‌های ایرانی در این جلسه‌ی هنری، با هم به دنیای رنگارنگ لباس‌های سنتی ایران سفر می‌کنیم و با الهام از آن‌ها، لباس‌هایی خیالی و خلاقانه طراحی می‌کنیم! کودکان با استفاده از کاغذ رنگی، پارچه، مجله‌های قدیمی، و هر متریالی که در خانه دارند، یک کلاژ زیبا از لباسی سنتی یا خیالی می‌سازند که با نقش‌ونگارهای ایرانی تزئین شده است. اهداف آموزشی: - آشنایی با تنوع لباس‌های سنتی اقوام ایرانی - تقویت خلاقیت و تخیل در طراحی لباس - تمرین مهارت‌های ترکیب رنگ، برش و چسباندن
تکلیف: مقوای رنگی در دو رنگ مختلف سایز A4 کاغذ رنگی یک بسته ده تایی ترجیحا روغنی نباشد . چسب ماتیکی قیچی

سواد مالی

مدرس: رمضان محلی، آسیه
فعالیت: تدریس درس دهم بانکداری توسط دانش آموز و فعالیت کلاسی در کلاس انجام شد.
تکلیف: فعالیت منزل درس دهم انجام شود.

ریاضی چهارم

مدرس: طهماسبی، مریم
فعالیت: دوره ی مبحث حذف حالت های نامطلوب و تدریس ضرب یک رقم در چند رقم انجام شد. فعالیت صفحه ی 48 سوال 1 حل گردید.
تکلیف: 5 ضرب سه رقم در یک رقم بنویسید و به صورت فرآیندی حل کنید. صفحات 59 و 57 کتاب کار حل شود.

نگارش چهارم

مدرس: طهماسبی، مریم
فعالیت: نگارش درس ششم سوال 2 صفحه 40 و صفحه ی 41 حل شد.

مطالعات اجتماعی چهارم

مدرس: طهماسبی، مریم
فعالیت: دوره ی درس هشتم (نخستین روستا ها چگونه به وجود آمدند) انجام شد.
تکلیف: کتاب کار مطالعات درس هشتم حل شود.

رایانه

مدرس: ابوالقاسم حسینی، مرضیه سادات
فعالیت: کدهای تغییر حالت و تغییر پس زمینه در نرم افزار اسکرچ آموزش داده شد.

مهارت اجتماعی

مدرس: طاهری، ملیکا
فعالیت: با سلام و احترام، امروز در کلاس، درباره مهارت‌ها و اتیکتِ گفتگو کردن صحبت شد. در این جلسه، به این موضوع پرداختیم که یک مکالمه مطلوب چه ویژگی‌هایی دارد و هر فرد در نقش شنونده چه نکاتی را باید رعایت کند. همچنین نقش گوینده و مسئولیت‌های او در ایجاد یک گفت‌وگوی مؤثر مورد بررسی و گفت‌وگو قرار گرفت. دانش‌آموزان نیز دیدگاه‌های خود را در این زمینه مطرح کردند و بحثی سازنده و آموزنده شکل گرفت.
تکلیف: از دانش‌آموزان درخواست شد که در هنگام گفتگو، نکات مربوط به اتیکت و آداب صحیح ارتباطی را به‌دقت رعایت کنند و آموخته‌های خود را در مکالمات روزمره به کار گیرند.
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: