1404/09/16
ریاضی چهارم
مدرس:
طهماسبی، مریم
فعالیت:
دوره ی ضرب فرآیندی و مساحتی انجام شد.
تمرین صفحه ی 50 کتاب پایه و کار در کلاس صفحه ی 51 سوال 1 حل گردید.
تکلیف:
صفحات 60 و 61 کتاب کار ریاضی حل شود.
فارسی چهارم
مدرس:
طهماسبی، مریم
فعالیت:
پرسش کلاسی از درس پنجم و ششم انجام شد.
روانخوانی درس ششم و شعر باران صورت گرفت.
تمرینات کتاب کار درس پنجم کامل حل شد.
تکلیف:
خوانش و پردازش صفحه ی 52 کامل انجام شود.
صفحه ی 57 کتاب پایه فارسی از درس آرش کمان گیر را نوشته و علایم نگارشی آن را با رنگ دیگری بگذارید.
قرآن چهارم
مدرس:
طهماسبی، مریم
فعالیت:
روان خوانی آیات قرآنی صفحات 35 و 36 در کلاس انجام شد.
تکلیف:
دخترای گلم لطفا در خانه به دقت روان خوانی را انجام دهید.
1404/09/15
ریاضی چهارم
مدرس:
طهماسبی، مریم
فعالیت:
تدریس روش فرآیندی در ضرب دورقم در دو رقم انجام شد.
صفحه ی 49 کتاب پایه حل شد.
تکلیف:
فعالیت صفحه 50 و کل صفحه ی51 کتاب پایه حل شود.
علوم چهارم
مدرس:
طهماسبی، مریم
فعالیت:
قسمت دوم فصل پنجم علوم تدریس شد.
تکلیف:
فصل پنجم کامل مطالعه شود.
فعالیت امتیازی
1-در سه لیوان کاغذی، شیشه ای و فلزی چای بریزید و تحقیق کنید در کدام از لیوان ها چای زودتر سرد می شود؟
2- در مورد فلاسک تحقیق کنید و بگویید چرا در فلاسک چای به مدت طولانی گرم می ماند.
فارسی چهارم
مدرس:
طهماسبی، مریم
فعالیت:
صفحه ی 55 و 54 کتاب کار فارسی انجام شد.
تکلیف:
صفحات 60 و 61 کتاب فارسی حل شود.
هم معنی و متضاد و هم خانواده درس 5 و 6 خوانده شود.
معنی شعر درس 5 خوانده شود.
فردا پرسش کلاسی خواهیم داشت.
بازی استراتژیک
مدرس:
بیک وردی، بهار
فعالیت:
سفر هیجانی ما به اعماق اقیانوس. در این فعالیت، کودکان با خواندن شعر با احساسات مختلف (شاد، غمگین، خوابآلود و ...) آشنا شدند، و تمرین کردند که چگونه احساسات را با صدا و حالت چهره بیان کنند. سپس با دیدن تصاویر اعماق دریا، وارد یک بازی نمادین شدیم و بچهها با موسیقی، مثل ماهیها آزادانه حرکت کردند. بعد با تکنیک تقارن و برش کاغذ، با انگشتان، یک ماهی ساختیم و دوباره همراه موسیقی به نقش ماهی برگشتیم و داستانی مثل «فرار از کوسه» و تخیل سازی ادامه پیدا کرد. در پایان هم رنگآمیزی ( در صورت دوست داشتن بچه ها) و خداحافظی داشتیم. اهداف فعالیت : تقویت هوش هیجانی: شناخت و بیان احساسات. تقویت زبان و بیان: تغییر لحن و خواندن شعر. خلاقیت و تخیل: ورود به فضای فرضی اقیانوس و نقشآفرینی. مهارتهای حرکتی: حرکات آزاد هماهنگ با موسیقی. مهارتهای هنری: ساخت ماهی با تقارن و برش کاغذ با انگشتان. تعامل اجتماعی: همکاری و بازی گروهی.
1404/09/12
ریاضی چهارم
مدرس:
طهماسبی، مریم
فعالیت:
حل تمرینات مرور فصل دوم کتاب پایه کامل شد.
روش ضرب مساحتی تدریس شد.
تکلیف:
ارمغان شماره ی 10 کامل شود.
علوم چهارم
مدرس:
طهماسبی، مریم
فعالیت:
دوره ی قسمت اول فصل 5 انجام شد.
تکلیف:
قسمت اول فصل پنجم دوره شود.
ورزش چهارم
مدرس:
اسدی، محبوبه
فعالیت:
جهت اطلاع اولیای عزیز، حرکات کششی،جنبشی ،انعطافی، درجا ،تکرارو تمرین طناب های یاد گرفته شده ،یک ضرب،دو ضرب،زیگزاگ،پروانه،قیچی، آموزش طناب بر عکس تمرین و تکرار شد.سرد کردن در انتهای کلاس.
رباتیک
مدرس:
بهرام بیگی پور، میترا
فعالیت:
شروع ساخت آسیاب
زیبانویسی
مدرس:
مصطفوی، منیره
فعالیت:
حرف نون و اتصالاتش، دوره شد. حرف واو و اتصالاتش، اموزش داده شد. تکالیف تصحیح شد.
1404/09/11
ریاضی چهارم
مدرس:
طهماسبی، مریم
فعالیت:
صفحه 48 کتاب تکمیل و رفع اشکال ضرب یک رقمی در چند رقمی انجام شد.
تدریس ضرب یک رقمی در چند رقمی به صورت تکنیکی صورت گرفت.
تکلیف:
صفحات 55 و 56 کتاب کار حل شود.
فارسی چهارم
مدرس:
طهماسبی، مریم
تکلیف:
کتاب کار فارسی صفحات 60 و61 و 62 حل شود.
نگارش چهارم
مدرس:
طهماسبی، مریم
فعالیت:
نگارش درس ششم تکمیل شد.
هنر چهارم
مدرس:
ثمری، مینا
فعالیت:
آموزش کلاژ: لباس سنتی یا لباس خیالی با نقشهای ایرانی
در این جلسهی هنری، با هم به دنیای رنگارنگ لباسهای سنتی ایران سفر میکنیم و با الهام از آنها، لباسهایی خیالی و خلاقانه طراحی میکنیم!
کودکان با استفاده از کاغذ رنگی، پارچه، مجلههای قدیمی، و هر متریالی که در خانه دارند، یک کلاژ زیبا از لباسی سنتی یا خیالی میسازند که با نقشونگارهای ایرانی تزئین شده است.
اهداف آموزشی:
- آشنایی با تنوع لباسهای سنتی اقوام ایرانی
- تقویت خلاقیت و تخیل در طراحی لباس
- تمرین مهارتهای ترکیب رنگ، برش و چسباندن
تکلیف:
مقوای رنگی در دو رنگ مختلف سایز A4
کاغذ رنگی یک بسته ده تایی ترجیحا روغنی نباشد .
چسب ماتیکی
قیچی
سواد مالی
مدرس:
رمضان محلی، آسیه
فعالیت:
تدریس درس دهم بانکداری توسط دانش آموز و فعالیت کلاسی در کلاس انجام شد.
تکلیف:
فعالیت منزل درس دهم انجام شود.
1404/09/10
ریاضی چهارم
مدرس:
طهماسبی، مریم
فعالیت:
دوره ی مبحث حذف حالت های نامطلوب و تدریس ضرب یک رقم در چند رقم انجام شد.
فعالیت صفحه ی 48 سوال 1 حل گردید.
تکلیف:
5 ضرب سه رقم در یک رقم بنویسید و به صورت فرآیندی حل کنید.
صفحات 59 و 57 کتاب کار حل شود.
نگارش چهارم
مدرس:
طهماسبی، مریم
فعالیت:
نگارش درس ششم سوال 2 صفحه 40 و صفحه ی 41 حل شد.
مطالعات اجتماعی چهارم
مدرس:
طهماسبی، مریم
فعالیت:
دوره ی درس هشتم (نخستین روستا ها چگونه به وجود آمدند) انجام شد.
تکلیف:
کتاب کار مطالعات درس هشتم حل شود.
رایانه
مدرس:
ابوالقاسم حسینی، مرضیه سادات
فعالیت:
کدهای تغییر حالت و تغییر پس زمینه در نرم افزار اسکرچ آموزش داده شد.
مهارت اجتماعی
مدرس:
طاهری، ملیکا
فعالیت:
با سلام و احترام،
امروز در کلاس، درباره مهارتها و اتیکتِ گفتگو کردن صحبت شد. در این جلسه، به این موضوع پرداختیم که یک مکالمه مطلوب چه ویژگیهایی دارد و هر فرد در نقش شنونده چه نکاتی را باید رعایت کند. همچنین نقش گوینده و مسئولیتهای او در ایجاد یک گفتوگوی مؤثر مورد بررسی و گفتوگو قرار گرفت. دانشآموزان نیز دیدگاههای خود را در این زمینه مطرح کردند و بحثی سازنده و آموزنده شکل گرفت.
تکلیف:
از دانشآموزان درخواست شد که در هنگام گفتگو، نکات مربوط به اتیکت و آداب صحیح ارتباطی را بهدقت رعایت کنند و آموختههای خود را در مکالمات روزمره به کار گیرند.