1401/07/23
ریاضی دوم
کوچک کپورچالی، معصومه
مبحث جمع ذهنی کار شد و مطالب قبلی مرور شد.
کاربرگ چسبانده شده در دفتر انجام شود.
فارسی دوم
کوچک کپورچالی، معصومه
شعر یار مهربان تمرین شد.
درس مسجد محله روخوانی شد و کلمات مهم مشخص شد.
معنی کلمات مرور شد.
صفحه 8 کتاب کار علوی انجام شد.
صفحه های 18 و 18 کتاب نگارش انجام شود.
کلمات هم معنی و مخالف درس کتاب خانه کلاس ما مرور شود.
دیکته از درس کتاب خانه کلاس ما در دفتر نوشته شود.
شعر یار مهربان حفظ شود(تا آخر هفته فرصت دارید شعر را حفظ کنید و امتیاز بگیرید.)
زیبانویسی
پیرقدیم، میترا
ص7تکمیل شد.
مهارت اجتماعی
صادقی، مهتا
با سلام و احترام
مرور جلسه اول تا سوم (یادآوری و عمل کردن به رفتار های صحیح و ناصحیح ، اتیکت کلمات جادویی متشکرم ، لطفا، بفرمایید، خواهش میکنم ، ببخشید، معذرت خواهی میکنم و تمرین مراحل عذر خواهی و تعارف کردن )
یادگیری نحوه ی خداحافظی و مراقب خودت باش.
با سلام
دانش آموزان مهارت هایی که یاد گرفتند را به کار ببرند.
1401/07/20
ریاضی دوم
کوچک کپورچالی، معصومه
روش های مختلف جمع و تفریق اعداد کار شد.
صفحه 19 کتاب کار انجام شد.
صفحه های 20 و 21 کتاب کار علوی انجام شود.
ارمغان هفته (پیک ادینه)انجام شود.
فارسی دوم
کوچک کپورچالی، معصومه
واژه سازی با ای کار شد.
کلمات هم معنی مرور شد.
نگارش دوم
کوچک کپورچالی، معصومه
صفحه های 16 و 17کتاب نگارش انجام شود.
قرآن دوم
کوچک کپورچالی، معصومه
درس اول تدریس شد
روانخوانی کار شد.
سواد مالی
نادری، نرگس
-با پخش کلیپ از دانش آموزان سوالاتی می گردد. -در ابتدا یک فروشگاه با اقلام کاغذی یا واقعی درست می کنیم و با دادن پول های به دانش آموزان از آنها می خواهیم برای خرید به فروشگاه بیایند. -بعد از خرید دانش آموزان تعدادی تمام پولشان و تعدادی مقداری از پولشان باقی می ماند، در ادامه معلم با سوالاتی مفهوم پول توجیبی و میزان ونحوه خرج کردن آن را بیشتر برای دانش آموزان توضیح می دهد. -معلم از دانش آموزان سوال می کند، پول توجیبی چیست؟ -خوراکی مدرسه را با پول توجیبی خودتان می خرید یا پدر مادر شما برایتان خوراکی می گذارند؟ -آیا پول توجیبی می گیرید؟ -پول توجیبی روزانه می گیرید یا هفتگی یا ماهانه؟ -برای خرج کردن پول توجیبی خود فکر می کنید؟ -به نظر شما تمام پول توجیبی را باید یکمرتبه خرج کرد؟ -فعالیت کلاسی را با استفاده از تصاویر کپی شده از سوال در اختیار دانش آموزان قرار می دهیم، مورد به مورد، و به کمک دانش آموزان و با نظر خواهی از آنان حل می نماییم
1-گوش دادن به کتاب صوتی اولین پول توجیبی من و نتیجه گیری دانش آموزان در صورت دسترسی 2-انجام تکلیف بارگذاری شده 3-انجام تکلیف جلسه گذشته برای دانش آموزانی که انجام نداده اند آخرین فرصت هفته آینده( شعار پشت اسکناس ده هزار تومانی و شعار پشت اسکناس پنج هزار تومنی)
1401/07/19
ریاضی دوم
کوچک کپورچالی، معصومه
نمونه سوال مربوط به مسائل عدد و رقم و محور وچوب خط حل شد.
به سوالات زیر پاسخ دهید:
1.جواب جمع های زیر را با چوب خط بدست آورید
4+6+7=
5+6+7=
2. با کارت های 3و 0 و 7 هر چند تا که می توانی عدد دو رقمی بنویسید.
3.با رقم های 4و 5 و 3 هر چند تا که می توانی عدد دو رقمی بنویسید.
3.من چه عددی هستم ؟
الف )رقم یکانم 8 و رقم دهگانم 2تا از یکانم کم تر است.
ب)رقم یکانم بزرگ ترین عدد یک رقمی و رقم دهگانم کوچک ترین عدد یک رقمی است.
علوم دوم
کوچک کپورچالی، معصومه
فصل 1 مرور شد.
سوالات مرتبط مرور شد و کتاب کار انجام شد.
نگارش دوم
کوچک کپورچالی، معصومه
صفحه 6 کار شد و واژه سازی تمرین شد
صفحه15 کتاب نگارش انجام شود.
بازی استراتژیک
علی محمدی، صدف
با سلام و احترام
ابتدا سر کلاس رفته حضور و غیاب انجام شده سپس به صورت صف منظم به داخل حیاط مدرسه جهت بازی های ریتمیک هدایت شدند
شروع با حرکات وارم آپ جهت گرم شدن بدن و جلوگیری از گرفتگی عضلات توسط حرکات کششی
بازی با کاپ گیم و توپ بادی پرکاشن جهت تخلیه انرژی به دلیل انرژی تحرک و جاذبه ذاتی موسیقی مهارت شنیداری کودکان افزایش مییابد
در مجموع بازی های ریتمیک دقت کودکان به محرک های شنوایی را افزایش میابد.
تکلیف ندارند
1401/07/18
فعالیت:
باسلام.به اطلاع می رسانیم کارگاه آموزش خانواده با موضوع سلامت روانی کودکان با سخنرانی خانم دکتر سیما فردوس ، جهت مشاهده و استفاده اولیای گرامی ، شنبه 23 مهر ساعت 18:00 در پرتال علوی قسمت پخش زنده برگزار می گردد.
ریاضی دوم
کوچک کپورچالی، معصومه
با سلام
مبحث راهبردهای مختلف حل مساله با( محور و چوب خط )کار شد.
به سوالات زیر پاسخ دهید.
1.من چه عددی هستم ؟یکانم 6 و دهگانم 2تا بیشتر از یکانم است؟
2.با رقم های 3و 7 و 2 هر چندتا که میتوانی عدد دو رقمی بساز و دور عددهایی که رقم دهگان آن ها 7 است خط بکش.
3.روی محور جواب =3-4+6 را به دست آورید سپس با چوب خط نشان دهید.
نگارش دوم
کوچک کپورچالی، معصومه
روخوانی تمرین شد و کلمات مهم درس کتاب خانه کلاس ما مشخص شد.
کلمات هم معنی تدریس شد.
از روی کلماتی که در درس کتاب خانه کلاس مابا خط آبی مشخص شده یک بار بنویسید.
در صورت تمایل برای کتاب خانه کلاس یک یا دو کتاب بیاورید.
املا دوم
کوچک کپورچالی، معصومه
املا از درس ستایش در دفتر املا گفته شد.
1401/07/17
فعالیت:
با سلام و احترام
به اطلاع اولیا گرامی میرسانیم، روز سه شنبه 19 مهر ماه، جشن تولد کلیه متولدین شهریور و مهر ماه در دبستان برگزار خواهد شد.
روش اجرای این جشن، بدین ترتیب می باشد که دکور با تم تولد در حیاط دبستان اجرا و در زنگ تفریح همکاران با پخش آهنگهای تولد، جشن برگزار خواهد نمود.
اولیا گرامی متولدین شهریور و مهر ماه در صورت تمایل می توانند، با هماهنگی معلم پایه، اقدام به تهیه اقلام پذیرایی از دانش آموزان همکلاسی خود نمایند.
لازم به تذکر است، اولیا به هیچ عنوان اجازه ارسال کیک تولد و غذاهای ناسالم برای پذیرایی ندارند. پذیرایی کیک در دبستان، مغایر با پروتکلهای بهداشتی می باشد و در فضای دبستان امکانپذیر نیست. پذیرایی صرفا با انواع خوراکیهای سالم بسته بندی از قبیل بیسکوییت، آبمیوه و پاستیل و به تعداد نفرات هر کلاس انجام می شود.
اولیا متولدین هرماه می توانند اقلام پذیرایی کلاس خود را زمان ورود به دبستان به معلم پایه تحویل دهند تا در کلاس پذیرایی انجام شود.
ریاضی دوم
کوچک کپورچالی، معصومه
سلام وقت بخیر
صفحه 8 کتاب راهبرد حل مساله با شکل کار شد.
ساخت اعداد دورقمی با سه کارت و سه رقم تدریس شد.
به اطلاع می رساند ساعت ملاقات حضوری با معلم پایه (2/3)روز های یک شنبه ساعت 11:20 تا12:10 و تماس تلفنی روزهای سه شنبه ساعت 11:20 تا 12:10 می باشد.
به منظور جلوگیری از ازدحام و اتلاف وقت اولیای گرامی لطفا در صورت نیاز به ملاقات حضوری با معلم پایه حداکثر از دو روز قبل با روابط عمومی مدرسه جهت هماهنگی تماس حاصل نمایید.
صفحه 18 کتاب کار انجام شود.
لطفا سوال ها را بچه ها خودشان با دقت بخوانند و انجام دهند سپس اگر مشکلی وجود داشت شما راهنمایی کنید.
علوم دوم
کوچک کپورچالی، معصومه
تدریس درس اول حواس پنجگانه ومشاهده دقیق کامل شد.
کتاب کار علوم انجام شد.
فارسی دوم
کوچک کپورچالی، معصومه
درس کتاب خانه ما روخوانی شود.
املا دوم
کوچک کپورچالی، معصومه
لطفا روزهایی که املا در برنامه کلاسی ذکر شده بچه ها حتما دفتر املا را همراه داشته باشند.
فردا دیکته از در س ستایش گفته می شود.
غلط های دیکته مربوط به درس ستایش (که در کلاس گفته شد)تمرین شود و سپس دیکته از درس ستایش در دفتر تلاش نوشته شود.
کلمات هم معنی و مخالف درس ستایش مرور شود.
سرود
صدر بایگی، فرحناز
باسلام و عرض ادب .جلسه امروز آموزش متن سرود محلی مستم مستم
دانش آموزان عزیز لطفا در منزل متن سرود را حفظ کنید با تشکر
یه گلی سایه چمن سایه چمن
تازه شکفته تازه شکفته
نه دستم بش میرسه بش میرسه
نه خوش می افته .نه خوش می افته
مستم مستم مستم تیغش بریده دستم
بیا بریم قبله کوتی قبله کوتی
قالی کنیم فرش قالی کنیم فرش
قوریای سرخ و سفید .سرخ و سفید
منقل پرتش.منقل پرتش
مستم مستم مستم تیغش بریده دستم
بیا بریم شاه چراغ شاه چراغ
عهدی ببندیم عهدی ببندیم
هر کدوم عهد بشکنیم عهد بشکنیم
کمر نبندیم کمر نبندیم
مستم مستم مستم تیغش بریده دستم
مهارت زندگی
احمدی زاده، فرزانه
کمک کردن به دیگران (در خانه ) تبادل نظر با دانش آموزان کلاس
تا جلسه بعدی 7روز زمان دارید ، هر روز یک کمک به والدین انجام دهید و آن را در دفتر یادداشت کنید و روز یکشنبه 24 مهر ماه به من تحویل دهید .
مثال:
یکشنبه : مرتب کردن اتاق
دوشنبه : آماده کردن کیف مدرسه طبق برنامه
........