فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان پسرانه جنت آباد تهران
کلاس: پروین اعتصامی

هوش و خلاقیت پیش‌دبستانی

مدرس: محتوی، پری ناز
فعالیت: امروز در زنگ هوش و خلاقیت فعالیت برتری طرفی را با بازی در کلاس انجام دادیم و نسبت به این موضوع به شناختی کلی از کودکان رسیدیم.برتری طرفی یعنی نیمی از مغز بر دیگری غالب می شود و کنترل مهارتها را در دست می گیرد. هر آنچه لازم است در مورد این موضوع بدانید ما در این مطلب ارائه می کنیم. برتری طرفی به غلبه نیمی از بدن به طرف دیگر اشاره دارد. در واقع این اتفاق به دلیل برتری یک نیمکره مغز به دیگری رخ می دهد. برتری طرفی در سنین چهار الی پنج سالگی شکل می گیرد. برای رشد کامل نورولوژیکی، کودک باید در تمام حیطه های عملکردی این برتری را نشان دهد. به عبارت دیگر پس از اینکه کودک اکثرا از یک دستش استفاده می کند، این برتری باید در چشمها و گوشها و پایش هم دیده شود. هرکدام از نیمکره های مغز عملکردها و وظایف خاصی را بعهده دارند. مهارتهای یدی کودکان طی بازیها و فعالیتها رشد می کند و آنها کشف می کنند که با دستهایشان چه کارهایی می توانند انجام دهند. بنابراین کودکان غلبه یک دست را در فعالیتهای عملکردی نشان می دهند. چرا که یکی از نیمکره های آنها برتری می یابد که به کودک اجازه می دهد یک دستش را به دیگری ترجیح دهد. لذا هرگونه اختلال در روند برتری طرفی باعث اختلالات یادگیری در حیطه های مختلف می شود. این اختلال توانایی خواندن، گوش کردن، تحرک، زبان و مهارتهای دستی بویژه دستخط را متاثر خواهد کرد.
تکلیف: تکلیف نداریم

قصه‌های فارسی

مدرس: محتوی، پری ناز
فعالیت: امروز در زنگ خوانداری، در جهت تقویت تصویر پردازی ، تخیل و قدرت یادگیری کودکان و همچنین مهارت شنیداری ،قصه گویی و خواندن شعر در کلاس انجام شد.
تکلیف: لطفا فردا همه عزیزان کتاب ها را به مدرسه تحویل دهند باتشکر لطفا خواندن شعر وقصه های کوتاه در منزل انجام شود

بازی‌های تمرکزی

مدرس: محتوی، پری ناز
فعالیت: امروز در زنگ بازی هدفمند ،یک مسابقه هیجان انگیز (طناب کشی )با هدف تقویت عضلات درشت و تقویت مهارت کار گروهی انجام شد .
تکلیف: تکلیف نداریم

مفاهیم ریاضی پیش‌دبستانی

مدرس: محتوی، پری ناز
فعالیت: امروز در جهت افزایش خلاقیت و کاهش استرس پسرهای گلم اولین نقاشی خود در سال تحصیلی جدید را کشیدند
تکلیف: تکلیف نداریم

مهارت زندگی پیش‌دبستانی

مدرس: علوی، زهره
فعالیت: سلام و عرض ادب شروع سال تحصیلی 1403_1402 رو خدمت شما عزیزان تبریک عرض می‌کنم. کلاس مهارت های زندگی با موضوع بهداشت فردی آغاز شد. ابتدای کلاس قوانین کلاس مطرح شد. با بحث گروهی و بارش فکری مفاهیم بهداشت فردی، اصول استفاده از سرویس بهداشتی، وسایل شخصی، ویروس و میکروب بررسی شد. شستن دست ها هنگام ورود به منزل، شستن جوراب و آویزان کردن لباس آموزش داده شد و به عنوان تکلیف مقرر گردید.
تکلیف: لطفا کتاب مهارت زندگی را به معلم مربوطه تحویل دهید. لطفا عزیزانم هر روز جوراب خود را شسته و در این فرایند به آن ها کمک کنید. لطفا هر روز یادآور شستن دست ها هنگام ورود به خانه شوید. لطفا بر فرایند استفاده از سرویس بهداشتی از جمله شستن خود و دست ها و شستن شیر قبل از بستن آب نظارت کنید.

آسمانه پیش‌دبستانی

مدرس: محتوی، پری ناز
فعالیت: امروز زنگ اول سال تحصیلی جدید را با خوش امد گویی و پخش موزیک و خوردن خوراکی اغاز کردیم
تکلیف: تکلیف نداریم
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: