فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان پسرانه سردار جنگل تهران
کلاس: 101

ریاضی دوم

مدرس: دهباشی، آناهیتا
فعالیت: کتاب ریاضی تحویل دانش آموزان شد.پا ورقی ها کامل شد .
تکلیف: روز شنبه کتابهای ریاضی همراهتان باشد.

علوم دوم

مدرس: دهباشی، آناهیتا
فعالیت: کلاس بدون دیوار با موضوع آشنایی دانش آموزان با محیط آزمایشگاه با هدف انجام فعالیت تصفیه آب در درس دوم علوم با موضوع هوای سالم ،آب سالم و انجام کاربرگ خلاق در کلاس برگزار شد .

فارسی دوم

مدرس: دهباشی، آناهیتا
تکلیف: ارمغان شماره 4 را کامل کنید. الگوی عددی 2تا 2تا را تا عدد 40 همچنین الگوی عددی 3تا 3تا را خوب به خاطر بسپارید .دو املا برای آخر هفته از درس یک و دو بنویسید .متن سرود همگانی دبستان به دانش آموزان تحویل داده شده لطفا خوب تمرین و حفظ کنند . همچنین لازم به ذکر است ارمغان های 3 هفته ی گذشته بعداز بررسی به دانش آموزان تحویل داده شد لطفا در پوشه ی دکمه دار نگه داری کنید زیرا می توانید بعنوان نمونه سوال از آنها استفاده کنید .دقت بفرمائید در پایان سال تحصیلی تمام ارمغان ها از شما گرفته خواهد شد لطفا در حفظ و نگهداری آنها کوشا باشید .

هدیه‌های آسمان دوم

مدرس: دهباشی، آناهیتا
فعالیت: هدیه درس 14 دعای باران تلفیق بادرس دوم علوم تدریس شد .

مهارت زندگی

مدرس: پرکاری، لیلا
فعالیت: درس دوم تدریس شد. انیمیشن مربوط به غذای سالم و ناسالم گذاشته شد. کاربرگ مربوط به درس انجام شد.
تکلیف: در خوردن غذا مراعات کرده و غذای فست فودی و شیرینی و کیک کم بخورند.

رایانه

مدرس: نیکزاد، علی
فعالیت: تکلیف هفته قبل دوباره در کلاس آموزش داده شد سپس در درس جدید دانش آموزان با نحوه ایتالیک (italic )کردن متن ، underline ( خط کشیدن زیر متن) undo and redo ( هنگام اشتباه در تایپ یا دادن دستور با زدن این گزینه ها اشتباه را میتوان اصلاح کرد) increase کردن متن ( افزایش اندازه متن ) decrease کردن متن ( کاهش اندازه متن ) آشنا شدند
تکلیف: دانش آموزان گرامی لطفا متن " اینکه بعضی ها به موفقیت های بزرگی دست پیدا می کنند، اثبات کننده این است که دیگران هم می توانند به آنها دست پیدا کنند" را تایپ کنید زیر کلمه موفقیت فقط خط بکشید رنگ آن آبی ، آن را ایتالیک نمایید و اندازه آن را 25 و اندازه بقیه من 20 باشد ( متن حتما وسط چین باشد ) با تشکر حتما تمرین کنید alinikzad0044@gmail.com

ریاضی دوم

مدرس: دهباشی، آناهیتا
فعالیت: کتاب ریاضی فصل یک تمام شد . کتاب کار ریاضی فصل یک تمام شد تمام صفحات کتاب کار و کتاب درسی در کلاس جز به جز حل شده است .حتما دانش آموزانی که صفحات خالی در کتاب درسی دارند کامل کنند و روز شنبه همراهشان باشد .
تکلیف: کاربرگ مسئله هارا پاسخ دهید .

فارسی دوم

مدرس: دهباشی، آناهیتا
فعالیت: چغندر پربرکت در کتاب فارسی روانخوانی شد و به سوالات بعداز همفکری پاسخ دادیم .

نگارش دوم

مدرس: دهباشی، آناهیتا
فعالیت: صفحات 22و 23 و 24 به سوالات پاسخ داده شد دوباره تمام مطالب درسی مثل ترکیبات او و خواستثنا و کلمات با او مرور و بررسی شد .
تکلیف: دانش آموزان حتما سوالات یک صفحات 22و23 و 24 را کامل کنند .

املا دوم

مدرس: دهباشی، آناهیتا
فعالیت: املا از درس 2 در دفتر املا گفته و بررسی شد .
تکلیف: اولیای گرامی حتما دفاتر املا را بررسی و امضا کنید و فردا همراه دانش آموزان باشد .

بازی استراتژیک

مدرس: نژاد حسن، معصومه
فعالیت: این بازی تقویت درک ریتم و شمارش موسیقایی کودک با اجرای الگوهای «1-2-3-4» و «1-2 / 1-2-3» مفهوم ضرب، الگو و تغییر ریتم را به‌صورت شنیداری و حرکتی تجربه می‌کند. هماهنگی شنیداری - حرکتی هم‌زمانی حرکات دست با ریتم موسیقی باعث هماهنگی دقیق بین گوش و بدن می‌شود. افزایش تمرکز و توجه شنیداری گوش دادن به تغییرات ریتم و تشخیص نام رنگ‌ها باعث دقت و تمرکز بیشتر کودک می‌شود. پرورش حافظه‌ی ریتمیک و توالی حرکات کودک توالی حرکات و ریتم‌ها را به خاطر می‌سپارد و به شکل منظم تکرار می‌کند. تقویت مهارت‌های گروهی و اجتماعی همکاری در گروه‌ها، رعایت نوبت و تعویض جای رنگ‌ها حس تعامل و نظم اجتماعی را افزایش می‌دهد. رشد مهارت‌های حرکتی ظریف و درشت زدن چوبک‌ها، حرکت در حلقه‌ها و حفظ تعادل موجب تقویت عضلات کوچک و بزرگ بدن می‌شود. افزایش انعطاف ذهنی و واکنش سریع تغییر ناگهانی ریتم یا فراخوان رنگ تمرینی برای تصمیم‌گیری سریع و انعطاف ذهنی کودک است. ایجاد نشاط، هیجان و تخلیه‌ی انرژی سالم حرکت و موسیقی شاد باعث نشاط، انرژی مثبت و تخلیه‌ی هیجانات کودکان می‌شود. تقویت اعتماد به نفس و جسارت حرکتی اجرای درست حرکات در جمع باعث افزایش خودباوری و احساس موفقیت می‌گردد.
تکلیف: بازی ها به صورت کلاسی انجام می شود

مهارت اجتماعی

مدرس: پرکاری، لیلا
فعالیت: حریم شخصی تدریس شد مراحل عذرخواهی مرور شد. کتاب اجازه بگیریم خوانده شد. کتاب بدن من مال منه خوانده شد.
تکلیف: مراحل عذرخواهی در منزل کار شود.

ریاضی دوم

مدرس: دهباشی، آناهیتا
فعالیت: تمرین صفحه 15 کتاب ریاضی تا سوال 4 حل شد .
تکلیف: با رسم یک ردیف ده تایی جمع 3+5+2=را با مداد رنگی انجام دهید . الگوی عددی 8 تا 8تا را تا عدد 64 ادامه دهید. عبارت های زیر را روی محور انجام دهید =3_6+4 =1_5+4

علوم دوم

مدرس: دهباشی، آناهیتا
فعالیت: درس دو هوای پاک و آب سالم با انجام نقاشی گروهی و نمایشگاه نقاشی بچه ها تدریس شد وارد کتاب کار شدیم و تا صفحه 20 کامل کردیم. .

فارسی دوم

مدرس: دهباشی، آناهیتا
فعالیت: جمله سازی و درست نویسی در کلاس مرور شد
تکلیف: فردا املا از درس 2 خواهیم داشت . روانخوانی و تمرین املا داشته باشید .5 کلمه با نشانه س از درس دو بنویسید و با آنها جمله سازی کنید .

هدیه‌های آسمان دوم

مدرس: دهباشی، آناهیتا
فعالیت: تدریس درس 5 با هم خوانی شعر وضو و اجرای پانتومیم وضو کامل شد .

قرآن دوم

مدرس: دهباشی، آناهیتا
فعالیت: قران تا صفحه 15 کامل شد .سوره فلق 2 آیه اول با دانش آموزان مرور و تمرین شد.
تکلیف: روان خوانی تا صفحه 15 کتاب قران انجام شد.اولیای گرامی سعی در حفظ کردن سوره ی فلق در کلاس داشتیم در صورت تمایل با دانش آموز خود 2 آیه ی اول را تمرین بفرمایید .

زیبانویسی

مدرس: امیری، زهرا
فعالیت: درس سوم کتاب زیبا نویسی و تمرین‌های کتاب در کلاس انجام شد ... کلاس همراه بود با موسیقی و شعر خوانی
تکلیف: برای جلسه آینده درس یک و دوم و سوم کامل تکمیل شود و تمامی دانش آموزان کتاب زیبا نویسی همراه داشته باشند. چک می شود . آوردن برگه خوشنویسی شده یک بیت شعر دلخواه با حاشیه نقاشی شده برای دانش آموزانی که فراموش کرده بودند .

هوش و ریاضی

مدرس: دهباشی، آناهیتا
فعالیت: وارد کتاب ریاضی و هوش شدیم تا صفحه 8 کامل کردیم .

ریاضی دوم

مدرس: دهباشی، آناهیتا
فعالیت: کتاب کار ریاضی تا صفحه 30 در کلاس حل شد.
تکلیف: جمع های زیر را با روش های خواسته شده انجام دهید . 7+13. چوب خط با دو رنگ 23+31.دسته ده تای و یکی =7+3-2(محور) =12+5+9.چوب خط با سه رنگ =20_60 ذهنی

نگارش دوم

مدرس: دهباشی، آناهیتا
فعالیت: وارد کتاب نگارش درس دوم شدیم صفحه 21کامل شد صفحه 22سوال 3و4 کامل شد .
تکلیف: با ترکیب های او که اُ خوانده می شوند جمله سازی کن . گفت و گو.سروصدا.جست و جو.پدرومادر پیروجوان.شور و شوق .رفت و آمد املا حداقل 5خط بنویسید .

املا دوم

مدرس: دهباشی، آناهیتا
فعالیت: کتاب کار فارسی مبحث املا انجام شددرس دو تا صفحه 19 کامل شد .
تکلیف: درباره ی ترکیب های او که اُ خوانده می شوند مثل پدر و مادر با اعضای خانواده خود گفت و گو کنید سپس کلمات دیگری که درس نیامده بودند را به خاطر بسپارید تا در کلاس باهم گفت و گو کنیم .

سواد مالی

مدرس: فتحی زاده، مبینا
فعالیت: پول توجیبی تا صفحه 20 تدریس شد.
تکلیف: فعالیت درس پول صفحه 16 انجام شود. درس اول و دوم تکرار و تمرین شود.

ریاضی دوم

مدرس: دهباشی، آناهیتا
فعالیت: ریاضی مبحث شمارش چندتاچندتا و الگوصفحه 13و14 در کتاب ریاضی انجام شد .
تکلیف: الگوی عددی 2تا 2تا را تا عدد 30 ادامه دهید . الگوی عددی 4تا4تا را تا عدد 40 ادامه دهید . الگوی عددی 5تا 5تا از عدد 60 تا صفر رو به عقب برگردید و بنویسید .

علوم دوم

مدرس: دهباشی، آناهیتا
فعالیت: کلاس بدون دیوار با موضوع هوای پاک درس دوم علوم در حیاط دبستان با قصه گویی و جمله نویسی روی بادکنک و در نهایت پرتاب به آسمان و بازی انجام شد. هدف از برگذاری کلاس بدون دیوار آشنایی دانش آموزان با محیط آموزشی غیراز کلاس و قابل درک بودن مفهوم مورد انتظار تدریس می باشد .
تکلیف: یک نقاشی درباره ی هوای پاک بکشید و فردا به کلاس ارائه دهید .

فارسی دوم

مدرس: دهباشی، آناهیتا
فعالیت: روانخوانی درس دوم توسط دانش آموزان انجام شد و هم معنی و مخالف های درس پرسیده شد و تا صفحه 12 کتاب فارسی پیش رفتیم .
تکلیف: با کلمات زیر جمله سازی کنید . دانش آموز بادقت .هم گروهی هنرمند.مادر باسلیقه .هم کلاسی باادب .مادربزرگ باحوصله .همسایه ی باحجاب برای املا 8کلمه از درس یک ودو با نشانه ح و 6 کلمه با نشانه ج بنویسید . فردا ماژیک وایت برد همراهتان باشد .

هنر دوم

مدرس: رعیتی، سمانه
فعالیت: روی مقوا های داده شده شروع کردن به زدن طرح روی مقوا

شطرنج

مدرس: احمدی، امیر
فعالیت: با عرض سلام و وقت بخیر خدمت اولیای گرامی. در این جلسه و جلسات گذشته درس های سال پیش رو دوره کردیم و سطح تمرین ها رو پیچیده تر کردم تا بچه ها برای درس های آینده آمادگی کامل رو داشته باشن
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: