1404/08/07
ریاضی دوم
مدرس:
دهباشی، آناهیتا
فعالیت:
ریاضی با مهارت دست ورزی صفحه 30 کتاب درسی تدریس شد .دقت بفرمائید فقط در این صفحه سوال یک با رسم شکل فرآیندی پاسخ را بدست نمی آوریم .
تکلیف:
حل تمرین های نوشته شده در دفتر به این صورت می باشد که سوال یک را فقط با رسم شکل دسته های ده تایی و یکی ها و نوشتن جواب کافی می باشد .اما حل سوال دو به صورت فرآیندی می باشد .
حتما برای هفته آینده جمع و تفریق فرآیندی را خوب بلد باشید
علوم دوم
مدرس:
دهباشی، آناهیتا
فعالیت:
دانش آموزان عزیزم کاشت جوانه ها را فراموش نکنید برای تاریخ 11 آبان یعنی یکشنبه حتما مقداری جوانه همراه دانش آموزان باشد.
فارسی دوم
مدرس:
دهباشی، آناهیتا
فعالیت:
ارمغان شماره 6 را کامل کنید .
تکلیف:
روز شنبه جعبه کلمات درس 3و4 که شامل هم معنی و مخالف ها می شود پرسیده می شود.
به سوالات ریاضی پاسخ دهید و دو املا به صورت ذکر شده برای آخر هفته بنویسید . رنگین کمان زیبایی نقاشی کنید و یک املا را در آن بنویسید .
املای دوم را به صورت بازی فقط کلمه نویسی روی سینی نمک یا آرد مرور و تمرین کنید .نیازی نیست چیزی به بنده ارائه دهید . دقت کنید کتاب کارهای فارسی شنبه همراهتان باشد .
مهارت زندگی
مدرس:
پرکاری، لیلا
فعالیت:
درس چهارم « بدن ما به همه نوع غذا نیازدارد.»
تدریس شد.
کاربرگ مربوط به آن انجام شد.
کتاب وقتی غذا می خورم خوانده شد.
تکلیف:
در منزل همه نوع غذا خورده شود .
رایانه
مدرس:
نیکزاد، علی
فعالیت:
دانش آموزان با دستورات copy و paste آشنا شدند همچنین نحوه چیدمان متن و نحوه justify کردن متن را یاد گرفتند آنها همچنین با مفهوم پاراگراف آشنا شدند و در نهایت یاد گرفتند چگونه یک پاراگراف را از یک سایتcopy و در محیط word خود paste نمایند .
تکلیف:
دانش آموزان گرامی لطفا یک پاراگراف در باره سیاره مریخ از اینترنت copy و در سند word خود paste نمایید سپس آن را راست چین و justify (جاستیفای )نمایید. *** رنگ فونت آبی ، سایز فونت 36 *** فونت حتما فارسی باشد *** زیر کلمه مریخ در پاراگراف خود خط بکشید و آن را بولد نمایید با تشکر alinikzad0044@gmail.com
1404/08/06
ریاضی دوم
مدرس:
دهباشی، آناهیتا
فعالیت:
جمع و تفریق فرآیندی در دفتر و پای تخته مرور شد .
تکلیف:
امروز برای مامان یا بابا معلم شوید روش جمع و تفریق فرآیندی را توضیح دهید سپس جمع و تفریق هایی که در کلاس نوشته اید را با روش فرآیندی خودتان حل کنید .
اولیای گرامی دقت بفرمائید:
در جمع و تفریق ستونی باید به نوشتن زیر هم یکی ها و ده تایی ها تاکید کنیم.
علامت جمع یا تفریق کنار عدد دوم باشه.
به جای مساوی، خط می کشیم.
حتماًاز دورنگ در نوشتن سوال و جواب استفاده می کنیم .
فارسی دوم
مدرس:
دهباشی، آناهیتا
فعالیت:
فارسی درس چهارم در کلاس بدون دیوار کامل تدریس شد .
تکلیف:
با کلمات زیر جمله سازی کنید .
اصلاً.واقعاً.معمولاً.حتماً.لطفاً
روانخوانی متن درس را خوب انجام دهید یک هویج زیبا در دفتر خود نقاشی کنید و سپس املا از درس 4 بنویسید .
املا دوم
مدرس:
دهباشی، آناهیتا
فعالیت:
در کلاس بدون دیوار املای خلاق با توپ بازی به منظور تقویت دقت و کنترل هیجان و تشخیص کلمات توسط اعضای هر گروه انجام شد .
بازی استراتژیک
مدرس:
نژاد حسن، معصومه
فعالیت:
عنوان گزارش:
«رقص چوبک ها روی حلقه»
موضوع کلاس:
کلاس «ریتم و گیم»
اهداف آموزشی:
تقویت تمرکز، هماهنگی و دقت شنیداری از طریق بازی ریتمیک.
ایجاد هماهنگی بین حرکت بدن و موسیقی.
تمرین کار گروهی و رعایت نوبت در فعالیت جمعی.
پرورش حس ریتم، نظم حرکتی و شمارش موسیقایی.
افزایش شادی، انرژی و اعتمادبهنفس از طریق حرکت و موسیقی.
شرح فعالیت:
در ابتدای بازی، به تعداد دانشآموزان حلقههایی روی زمین چیده شد و هر کودک درون یکی از حلقهها ایستاد. سپس به هر کودک شمارهای مشخص داده شد.
با شروع موزیک:
کودکان با شمارههای فرد با چوبک در دست، در حالیکه با هفت شمارش ریتم میزدند و میشمردند، به سمت مرکز دایره آمدند و با هفت شمارش دیگر به حلقههای خود بازگشتند.
در همین زمان، کودکان با شمارههای زوج در بیرون حلقهها دویدند و بهصورت ریتمیک در حرکت بودند.
سپس نوبت تغییر کرد:
کودکان زوج شمارش را انجام داده و با چوبکها ریتم زدند، در حالیکه کودکان فرد بیرون حلقه میدویدند.
در پایان بازی، همهی بچهها داخل حلقههای خود قرار گرفتند و با ریتم موزیک، حرکتهای زیر را انجام دادند:
یکبار پای راست بیرون حلقه
یکبار پای چپ بیرون حلقه
سپس سه پرش همزمان همراه با زدن چوبکها
ریتم نهایی این بخش به شکل زیر بود:
یک، دو یک، دو یک، دو، سه
نتیجهگیری:
بازی امروز با استقبال زیاد دانشآموزان همراه بود. آنها توانستند ریتم را در حرکت و شمارش حفظ کنند و با همکاری گروهی، هماهنگی زیبایی میان صدا، حرکت و عدد ایجاد کنند. فضای کلاس پر از شادی، خلاقیت و نشاط بود و هدف آموزش ریتم از طریق بازی بهخوبی تحقق یافت.
تکلیف:
بازی ها به صورت کلاسی انجام می شود
مهارت اجتماعی
مدرس:
پرکاری، لیلا
فعالیت:
رعایت قوانین در مکان های عمومی تدریس شد.
داستان مربوط به آن خوانده شد.
نقاشی مربوط به آن کشیده شد.
تکلیف:
در مکان های عمومی به دیگران احترام بگذارند و قوانین مربوط به آن را رعایت کنند.
1404/08/05
ریاضی دوم
مدرس:
دهباشی، آناهیتا
فعالیت:
با مهارت دست ورزی (با استفاده از دسته های ده تایی و یکی )جمع و تفریق فرآیندی تدریس شد .
وارد کتاب درسی شدیم تا صفحه 29 پیش رفتیم همچنین کتاب کار کامل شد .
تکلیف:
جمع و تفریق هایی که در دفتر نوشته اید مرتب و بادقت پاسخ دهید .(دقت کنید دسته های ده تایی را باهم ودسته های یکی را باهم در نظر می گیریم ) فرآیندی
فارسی دوم
مدرس:
دهباشی، آناهیتا
فعالیت:
درس چهارم با استیکرهای خرگوش و هویج تا صفحه 26 تدریس شد و جعبه کلمات در کتاب کار کامل شد صفحه 32و 33 را کامل کردیم .
تکلیف:
درس چهار را خوب و بادقت روانخوانی کنید .
کلماتی که در درس مشخص کردیم را هرکدام دو بار بنویسید و یک بار جمله سازی کنید .و یک املا بنویسید .
فردا برای میان وعده هویج خرد شده همراهتان باشد .
هدیههای آسمان دوم
مدرس:
دهباشی، آناهیتا
فعالیت:
هدیه ها درس بیستم تدریس شد .
تکلیف:
آداب غذا خوردن رعایت سکوت هنگام بودن در ناهارخوری و با دستمال مرطوب قبل از غذا دست ها را پاک کنیم سپس بعداز اتمام غذا با دستمال کاغذی دهان خود را پاک کنیم .
زیبانویسی
مدرس:
امیری، زهرا
فعالیت:
درس پنجم داده شد
تمرینات در کلاس انجام شد .
کلاس همراه با موسیقی و شعر بود .
تکلیف:
تمرینات درس چهارم و پنجم برای دانش آموزانی که تکمیل نیست
لطفا کامل شود ...
1404/08/04
فارسی دوم
مدرس:
دهباشی، آناهیتا
فعالیت:
تلفیق فارسی و قرآن برای تدریس تنوین انجام شد کتاب قران تا صفحه 30 روخوانی شد .
تکلیف:
با کلمات زیر جمله سازی کنید .
با سلیقه:
با احتیاط:
بی انضباط :
بی ارزش :
بی اشتها:
علائم نگارشی مثل نقطه ،ویرگول ،دو نقطه ، علامت سوال را در دفتر خود نقاشی کنید و برای هرکدام یک جمله ی مناسب بنویسید .
املا دوم
مدرس:
دهباشی، آناهیتا
فعالیت:
املا از درس 3 گفته شد .لطفا بعداز بررسی دفاتر فردا همراه دانش آموزان باشد .
تکلیف:
برای املا امشب از روی شعر حفظی بنویسید .
سواد مالی
مدرس:
فتحی زاده، مبینا
فعالیت:
درس نیاز وخواسته تدریس شد.فعالیت کلاسی انجام شد.
تکلیف:
فعالیت منزل صفحه 30 انجام شود.
1404/08/03
ریاضی دوم
مدرس:
دهباشی، آناهیتا
فعالیت:
صفحه 26 کتاب درسی با راهبرد حله مسئله الگوسازی به روش نمودار درختی(شاخه ای)و جدول ارزش مکانی تدریس شد .همچنین و صفحه 42 کتاب کار نمونه سوالات انجام شد .
فارسی دوم
مدرس:
دهباشی، آناهیتا
فعالیت:
آزمونک فارسی انجام شد .هم معنی مخالف ها مرور شد .
کتاب کار درس 3 تکمیل شد .
ترکیب کلمات با بی و با مرور شد .
تکلیف:
برای املا فردا از درس 3 آماده باشید .
هنر دوم
مدرس:
رعیتی، سمانه
فعالیت:
سلام گل پسرای گلم امروز رنگ امیزی را انجام دادیم و کم کم داریم به مراحل پایانی کار نزدیک میشویم به امید موفقیت برای عزیزای دلم
شطرنج
مدرس:
احمدی، امیر
فعالیت:
با عرض سلام و وقت بخیر خدمت اولیای گرامی در این جلسه ادامه مباحث شروع بازی آموزش داده شد و میتوان گفت که این مجموعه مباحث به اتمام رسیده است ولی همچنان نیازمند یک جمع بندی نهایی و در نهایت دوره است که به وسیله روز های بازی انجام میشود اما بدیهی است که همچانان بازی کردن در منزل نقش قابل توجهی در آموزش ایفا میکند و بهتر است بازی در منزل بچه ها ترک نشود تا کلاس و روز های بازی برای بچه مفید تر باشند.