1403/05/15
ریاضی چهارم
مدرس:
پوروالا، طناز
فعالیت:
ریاضی: تقسیم
با هدف مرور تقسیم و نیز یادگیری مسیر برگشت عملیات ضرب _تقسیم، به هر گروه از دانش آموزان، یک جدول بازی و کارت های 5 تا 9 داده شد. هر دانش آموز به نوبت تاس پرتاب و به تعداد عدد تاس در جدول به جلو حرکت کرد. روی هر عدد از جدول که قرار گرفت، آن عدد را تصادفی بر یکی از اعداد 5 تا 9 تقسیم کرد و باقی مانده ی تقسیم را حساب نمود و به تعداد باقی مانده به جلو رفت. برنده ی بازی کسی بود که زودتر به انتهای مسیر جدول رسید.
فارسی چهارم
مدرس:
پوروالا، طناز
فعالیت:
فارسی:قصه گویان خلاق
به جهت تقویت مهارت های داستان نویسی، خلاقیت و افزایش علاقه به نوشتن داستان، دانش آموزان به 3 دسته گروه بندی شدند. یک داستان پخش شد و به صورت ناتمام ماند. اعضای گروه اول، به ترتیب با خلاقیت خود داستان را ادامه دادند. گروه دوم از داستان گفته شده سوال طرح کردند و گروه سوم به سوالات مطرح شده پاسخ دادند.
در پایان برای شادابی کلاس، بازی انجام دادیم. ابتدا موزیک پخش شد و سپس توپ دست به دست بین بچه ها می چرخید،هر وقت موزیک قطع می شد توپ دست هر دانش آموزی بود باید یک مطلب خنده دار تعریف می کرد.
1403/05/14
ریاضی چهارم
مدرس:
پوروالا، طناز
فعالیت:
ریاضی: احتمال
با هدف آشنایی دانش آموزان با مفهوم احتمال از طریق بازی و فعالیت عملی،تقویت تفکر انتقادی و مهارت حل مسئله، یک بازی انجام شد. هر گروه پس از انتخاب یک رنگ، تاس را پرتاب کرده و در صورتی که رنگ تاس با رنگ گروه یکی می شد ،آن گروه می توانست یک مرحله روی کاغذهای رنگی به جلو حرکت کند. برنده ی بازی گروهی بود که زودتر به انتهای مسیر رسید.
پرتال هوش
مدرس:
پوروالا، طناز
فعالیت:
پرتال هوش: تانگرام
با هدف افزایش تمرکز،قدرت تجسم فضایی به روش اکتشافی بازی انجام شد که در آن به هر گروه از دانش آموزان،هفت قطعه تانگرام و یک الگو داده شد که دانش آموزان باید طرح مورد نظر را می ساختند.
1403/05/10
چوب جادویی
مدرس:
پوروالا، طناز
فعالیت:
چوب جادویی:پرواز در خیال
با رویکرد دانش آموز محور و به کمک دست ورزی جهت افزایش خلاقیت،بهبود حل مسئله،افزایش تمرکز و آموزش صبر ، دانش آموزان با همکاری یکدیگر، با چوب بستنی هواپیما درست کردند.
1403/05/09
ریاضی چهارم
مدرس:
پوروالا، طناز
فعالیت:
فعالیت اول ریاضی:مساحت با هدف توانایی تشخیص مفهوم محیط و مساحت،توانایی به دست آوردن واحد سطح اشکال هندسی، پس از توضیح در مورد تفاوت سطح و محیط و واحد اندازه گیری ،اشکال هندسی طلقی در اختیار هر گروه قرار داده شد و دانش آموزان به کمک کاغذ شطرنجی، تعداد مربع های تشکیل دهنده هر شکل را حساب کردند. سپس با طرح سوالاتی نظیر تغییر اندازه ی ضلع مربع، یا تغییر تعداد مربع های تشکیل دهنده شکل، از دانش آموزان خواسته شد در مورد تغییر در مورد مساحت شکل توضیح دهند.در آخر از دانش آموزان خواسته شد تصاویری از ماهی با تعداد مشخصی از مربع ها بر روی صفحه ی شطرنجی کشیده و رنگ آمیزی کنند.
فعالیت دوم ریاضی:ضرب به منظور آشنایی و مرور مفهوم ضرب و انجام ضرب اعداد کوچک،توسعه مهارت های حل مسئله از طریق بازی و فعالیت های تعاملی و افزایش دقت و تمرکز، در یک بازی به شیوه ی دانش آموز محور، هر دانش آموز توپ را دو مرتبه به صفحه ی اعداد پرتاب کرده و حاصل ضرب دو عددی که برخورد کرد را سریع اعلام می کرد. همچنین در یک بازی سه نفره، دو دانش آموز به تعداد دلخواه دست می زدند و دانش آموز دیگر پس از گوش دادن ،تعداد دست زدن ها را در هم ضرب می کرد.
پرتال هوش
مدرس:
پوروالا، طناز
فعالیت:
پرتال هوش:سودوکوی ریاضی
با هدف بهبود مهارت فکر کردن،تقویت حافظه و افزایش تمرکز،پس از توضیح در مورد نحوه ی حل جدول سودوکو، به هر دانش آموز یک کاربرگ داده شد تا پاسخ دهند.
چوب جادویی
مدرس:
پوروالا، طناز
فعالیت:
چوب جادویی: کارگاه خلاقیت
با هدف گسترش خلاقیت،بهبود مهارت حل مسئله، هماهنگی دست و چشم،آموزش تمرکز ، به کمک چوب بستنی ، استند موبایل توسط دانش آموزان ساخته شد. در ادامه ی فعالیت، هر گروه کار خود را تکمیل و با سلیقه ی خود رنگ آمیزی کردند.
1403/05/08
علوم چهارم
مدرس:
پوروالا، طناز
فعالیت:
علوم: مخلوط های یکنواخت و غیریکنواخت
با هدف شناخت مخلوط های غیر یکنواخت و ویژگی های این نوع مخلوط ها،ابتدا مخلوط تعریف شد و به عنوان نمونه مخلوط آجیل ها، حبوبات، شکلات ها، مدادرنگی ها ،مخلوط آب و آرد،مخلوط آب و روغن ساخته شد. به کمک دانش آموزان اجزای هر مخلوط از لحاظ جامد و مایع بودن مشخص شد و ویژگی های مخلوط های غیر یکنواخت توضیح داده شد.در ادامه جهت شناخت بهتر مخلوط های غیریکنواخت، دانش آموزان به صورت گروهی ،سالاد کاهو درست کردند، در مورد رنگ،بو و مزه ی سالاد و مقایسه با خیار و گوجه و کاهو از دانش آموزان سوال شد.
مخلوط یکنواخت(محلول)
ابتدا مخلوط نمک در آب و مخلوط آب و الکل ساخته شد. دانش آموزان این دو مخلوط را با مخلوط های غیریکنواخت آرد در آب و روغن در آب مقایسه کردند. رونشینی و ته نشینی و محلول بودن مخلوط ها توضیح داده شد. ویژگی های محلول ها و اجزای سازنده ی آنها(حل شونده و حلال) برای دانش آموزان توضیح داده شد.
هنر چهارم
مدرس:
ایروانی، سارا
فعالیت:
این جلسه دانش آموزان نقاشی های روی پلکسی را با رنگ مشکی پررنگ کردند تا هفته آینده رنگ نهایی و پشت کار را تمام کنند.
تکلیف:
لطفا برای جلسه آینده دانش آموزان یک عدد قلمو همراه خود بیاورند.
ممنونم
ورزش چهارم
مدرس:
الیاسی، بهنام
فعالیت:
انجام نرمش و حرکات پایه آموزش و مهارت استقامت قلب و عروقی و عضلانی آموزش مهارت های تعادلی و انعطاف پذیری/ کار با استپ