1403/09/13
علوم چهارم
پوروالا، طناز
امروز اردوی علمی به مناسبت هفته ی ملی علوم برگزار شد، دانشآموزان در آزمایشگاه های زیست، فیزیک،شیمی و تشریح مباحث علمی مناسب پایه ی خود را از نزدیک و ملموس آموزش دیدند.
همچنین ، مراحل اولیه ی آماده سازی پوستر
طرح های هفته علوم انجام شد.
گروه های چهارخانه ،فعالیت های باقی مانده را تا فردا تکمیل و با خود بیاورند.
1403/09/12
ریاضی چهارم
پوروالا، طناز
ضرب یک رقم در چند رقم به روش فرآیندی و خلاصه مطابق صفحه ی 48 کتاب ریاضی تدریس شد.چند مثال برای درک بهتر در کلاس کار شد.
ضرب های 8×346 ، 9×54 به روش فرآیندی ، خلاصه و به کمک جدول ارزش مکانی در دفتر حل شود.
علوم چهارم
پوروالا، طناز
در راستای هفته ی ملی علوم، امروز طرح کدهای حیاتی که در زمینهی DNA و ساختمان آن ، ژن و صفات وراثتی بود ، اجرا شد. برای این منظور تصاویر و فیلم های مربوطه پخش شد.علاوه بر این با ساخت کاردستی DNA دانش آموزان با ساختار آن آشنا شدند.
گروه های چهارخانه مطالب و کارهای مورد نیاز برای تهیهی پوستر را امروز آماده کنند.
1403/09/11
علوم چهارم
پوروالا، طناز
امروز به مناسبت هفته ی ملی علوم، 3 طرح به کمک دانش آموزان اجرا شد. در طرح آلودگی صوتی،دانش آموزان با مصداق های آلاینده های صوتی، اثرات آلودگی صوتی بر جسم و روان انسان،واحد و استانداردهای صوت، راه های محافظت از آلودگی صوتی و... آشنا شدند.برای درک بهتر از پخش تصاویر و انیمیشن استفاده شد. در طرح مدار نواری، ابتدا توضیحاتی در مورد مدار الکتریکی و اجزای سازنده داده شد. سپس فیلم مربوط به ساخت کارت پستال پخش شد. سپس دانش آموزان یک نقاشی را انتخاب کردند و پس از رنگ آمیزی ،آن را بر روی مقوا چسباندند. به کمک نوارمسی، باطری و لامپ یک مدار الکتریکی داخل کارت پستال ساختند که بخشی از نقاشی روی کارت را روشن می کرد. در طرح فرمانده بدن، پس از پرسش و پاسخ و مشارکت دانش آموزان ، پخش تصاویر و فیلم های مربوط به عملکرد مغز و نحوه ی افزایش عملکرد نیمکر های چپ و راست، کاربرگ هایی در اختیار دانش آموزان قرار داده شد که میزان هماهنگی نیمکره های چپ و راست مغز آنها سنجیده می شد. دانش آموزان به اجرای بخشی از فعالیت های نشان داده شده در فیلم پرداختند. بعد از آن به کمک فیلم پخش شده و خمیر بازی، هر گروه شکل مغز را ساخت.
اعضای هر گروه چهار خانه با هماهنگی یکدیگر، مطالب و کارهای مربوط به ساخت پوستر را آماده کنند.
1403/09/10
ریاضی چهارم
پوروالا، طناز
صفحه ی 46 کتاب کامل و صفحه ی 48 تا سوال 2 با کمک دست ورزی و به روش مشارکتی تدریس شد.
تکلیف ندارند.
علوم چهارم
پوروالا، طناز
به مناسبت هفته ی ملی علوم، امروز دو طرح الکتریسته ی ساکن (نیروی نامرئی) و زندگی مورچه ها( مهندسان طبیعت)در قالب پخش فیلم، تصاویر، انیمیشن، توضیحات و پرسش و پاسخ و ساخت کاردستی و انجام آزمایشات مربوطه اجرا شد.
گروه قرمز نسبت به انجام تحقیق و موارد مورد نیاز برای ساخت و ارائه ی پوستر از امروز ،با همکاری یکدیگر شروع به کار کنند و مطالب خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارند.
1403/09/07
ریاضی چهارم
پوروالا، طناز
فعالیت کلاسی صفحه ی 45 کتاب کار حل شد.
کتاب ریاضی و کتاب کار ریاضی آورده شود.
علوم چهارم
پوروالا، طناز
تمرینات درس پنجم کتاب کار پاسخ داده شد.
درس پنجم از کتاب کار به خوبی مطالعه شود. درس پنجم پرسش می شود.کتاب کار و کتاب علوم آورده شود.
فارسی چهارم
پوروالا، طناز
جعبه ی کلمات درس پنجم پرسش شد.
تکلیف ندارند.
املا چهارم
پوروالا، طناز
املای درس پنجم گرفته شد.
تکلیف ندارند.
مطالعات اجتماعی چهارم
پوروالا، طناز
تمرینات درس های 5،6،7 کتاب کار پاسخ داده شود. کتاب کار آورده شود.
متن ادبی چهارم
پوروالا، طناز
گنجینه ی 5 با هدف تقویت مهارت درک مطلب و سواد خوانداری انجام شد و دانشآموزان به سوالات پاسخ دادند.
تکلیف ندارند.
متن اطلاعاتی چهارم
پوروالا، طناز
پنجشنبه 8 آذر، از ساعت 9 الی 10:45 در دو زنگ، در مدرسه کلاس رفع اشکال ریاضی برگزار می شود. حتما دانش آموزان شرکت داشته باشند.کتاب ریاضی ،کتاب کار ریاضی و دفتر همراه دانش آموز باشد.
رباتیک
امیری، عاطفه
با سلام خدمت اولیای عزیز
در این جلسه در هر گروه تعدادی از دانش آموزان منجنیق ها را باز کردند و تعدادی هم شروع به ساخت آسیاب بادی کردند .
با آرزوی سلامتی
آزمایشگاه
پوروالا، طناز
در آزمایشگاه، دانشآموزان در گروه های خود با همکاری هم مدار موازی و متوالی را ساختند و به صورت تجربی با ویژگی ها و تفاوت های این دو نوع مدار آشنا شدند.
گزارش کار آزمایش های انجام شده نوشته شود.