فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان پسرانه سردار جنگل تهران
کلاس: 202

علوم چهارم

مدرس: پوروالا، طناز
فعالیت: امروز اردوی علمی به مناسبت هفته ی ملی علوم برگزار شد، دانش‌آموزان در آزمایشگاه های زیست، فیزیک،شیمی و تشریح مباحث علمی مناسب پایه ی خود را از نزدیک و ملموس آموزش دیدند‌. همچنین ، مراحل اولیه ی آماده سازی پوستر طرح های هفته علوم انجام شد.
تکلیف: گروه های چهارخانه ،فعالیت های باقی مانده را تا فردا تکمیل و با خود بیاورند.

ریاضی چهارم

مدرس: پوروالا، طناز
فعالیت: ضرب یک رقم در چند رقم به روش فرآیندی و خلاصه مطابق صفحه ی 48 کتاب ریاضی تدریس شد.چند مثال برای درک بهتر در کلاس کار شد.
تکلیف: ضرب های 8×346 ، 9×54 به روش فرآیندی ، خلاصه و به کمک جدول ارزش مکانی در دفتر حل شود.

علوم چهارم

مدرس: پوروالا، طناز
فعالیت: در راستای هفته ی ملی علوم، امروز طرح کدهای حیاتی که در زمینه‌ی DNA و ساختمان آن ، ژن و صفات وراثتی بود ، اجرا شد. برای این منظور تصاویر و فیلم های مربوطه پخش شد.علاوه بر این با ساخت کاردستی DNA دانش آموزان با ساختار آن آشنا شدند.
تکلیف: گروه های چهارخانه مطالب و کارهای مورد نیاز برای تهیه‌ی پوستر را امروز آماده کنند.

علوم چهارم

مدرس: پوروالا، طناز
فعالیت: امروز به مناسبت هفته ی ملی علوم، 3 طرح به کمک دانش آموزان اجرا شد. در طرح آلودگی صوتی،دانش آموزان با مصداق های آلاینده های صوتی، اثرات آلودگی صوتی بر جسم و روان انسان،واحد و استانداردهای صوت، راه های محافظت از آلودگی صوتی و.‌.. آشنا شدند.برای درک بهتر از پخش تصاویر و انیمیشن استفاده شد. در طرح مدار نواری، ابتدا توضیحاتی در مورد مدار الکتریکی و اجزای سازنده داده شد. سپس فیلم مربوط به ساخت کارت پستال پخش شد. سپس دانش آموزان یک نقاشی را انتخاب کردند و پس از رنگ آمیزی ،آن را بر روی مقوا چسباندند. به کمک نوارمسی، باطری و لامپ یک مدار الکتریکی داخل کارت پستال ساختند که بخشی از نقاشی روی کارت را روشن می کرد. در طرح فرمانده بدن، پس از پرسش و پاسخ و مشارکت دانش آموزان ، پخش تصاویر و فیلم های مربوط به عملکرد مغز و نحوه ی افزایش عملکرد نیمکر های چپ و راست، کاربرگ هایی در اختیار دانش آموزان قرار داده شد که میزان هماهنگی نیمکره های چپ و راست مغز آنها سنجیده می شد. دانش آموزان به اجرای بخشی از فعالیت های نشان داده شده در فیلم پرداختند. بعد از آن به کمک فیلم پخش شده و خمیر بازی، هر گروه شکل مغز را ساخت.
تکلیف: اعضای هر گروه چهار خانه با هماهنگی یکدیگر، مطالب و کارهای مربوط به ساخت پوستر را آماده کنند.

ریاضی چهارم

مدرس: پوروالا، طناز
فعالیت: صفحه ی 46 کتاب کامل و صفحه ی 48 تا سوال 2 با کمک دست ورزی و به روش مشارکتی تدریس شد.
تکلیف: تکلیف ندارند.

علوم چهارم

مدرس: پوروالا، طناز
فعالیت: به مناسبت هفته ی ملی علوم، امروز دو طرح الکتریسته ی ساکن (نیروی نامرئی) و زندگی مورچه ها( مهندسان طبیعت)در قالب پخش فیلم، تصاویر، انیمیشن، توضیحات و پرسش و پاسخ و ساخت کاردستی و انجام آزمایشات مربوطه اجرا شد.
تکلیف: گروه قرمز نسبت به انجام تحقیق و موارد مورد نیاز برای ساخت و ارائه ی پوستر از امروز ،با همکاری یکدیگر شروع به کار کنند و مطالب خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارند.

ریاضی چهارم

مدرس: پوروالا، طناز
فعالیت: فعالیت کلاسی صفحه ی 45 کتاب کار حل شد.
تکلیف: کتاب ریاضی و کتاب کار ریاضی آورده شود.

علوم چهارم

مدرس: پوروالا، طناز
فعالیت: تمرینات درس پنجم کتاب کار پاسخ داده شد.
تکلیف: درس پنجم از کتاب کار به خوبی مطالعه شود. درس پنجم پرسش می شود.کتاب کار و کتاب علوم آورده شود.

فارسی چهارم

مدرس: پوروالا، طناز
فعالیت: جعبه ی کلمات درس پنجم پرسش شد.
تکلیف: تکلیف ندارند.

املا چهارم

مدرس: پوروالا، طناز
فعالیت: املای درس پنجم گرفته شد.
تکلیف: تکلیف ندارند‌.

مطالعات اجتماعی چهارم

مدرس: پوروالا، طناز
تکلیف: تمرینات درس های 5،6،7 کتاب کار پاسخ داده شود. کتاب کار آورده شود.

متن ادبی چهارم

مدرس: پوروالا، طناز
فعالیت: گنجینه ی 5 با هدف تقویت مهارت درک مطلب و سواد خوانداری انجام شد و دانش‌آموزان به سوالات پاسخ دادند.
تکلیف: تکلیف ندارند.

متن اطلاعاتی چهارم

مدرس: پوروالا، طناز
تکلیف: پنجشنبه 8 آذر، از ساعت 9 الی 10:45 در دو زنگ، در مدرسه کلاس رفع اشکال ریاضی برگزار می شود. حتما دانش آموزان شرکت داشته باشند.کتاب ریاضی ،کتاب کار ریاضی و دفتر همراه دانش آموز باشد.

رباتیک

مدرس: امیری، عاطفه
فعالیت: با سلام خدمت اولیای عزیز در این جلسه در هر گروه تعدادی از دانش آموزان منجنیق ها را باز کردند و تعدادی هم شروع به ساخت آسیاب بادی کردند . با آرزوی سلامتی

آزمایشگاه

مدرس: پوروالا، طناز
فعالیت: در آزمایشگاه، دانش‌آموزان در گروه های خود با همکاری هم مدار موازی و متوالی را ساختند و به صورت تجربی با ویژگی ها و تفاوت های این دو نوع مدار آشنا شدند.
تکلیف: گزارش کار آزمایش های انجام شده نوشته شود.
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: