فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان پسرانه سردار جنگل تهران
کلاس: 203

علوم چهارم

مدرس: پوروالا، طناز
فعالیت: علوم: جانوران با هدف افزایش سرعت عمل و افزایش حافظه ی دیداری و ایجاد کلاسی شاد و پویا ،یک بازی گروهی انجام شد. در این بازی، هر دانش آموز از هر گروه ،یک سوال از مبحث جانوران را به صورت تصادفی برداشت و در صورت پاسخ صحیح ،یک توپ در یکی از سبدها که به نام جانوران مهره دار نام گذاری شده بود، انداخت. در پایان ، گروهی که بیشترین توپ را در سبدها انداخته بود، برنده شد.

ورزش چهارم

مدرس: الیاسی، بهنام
فعالیت: انجام نرمش و حرکات پایه آموزش و مهارت استقامت قلب و عروقی و عضلانی آموزش مهارت های تعادلی و انعطاف پذیری

ریاضی چهارم

مدرس: پوروالا، طناز
فعالیت: سلام و عرض احترام خدمت اولیای گرامی ریاضی:محیط اشکال هندسی جهت آشنایی دانش آموزان با مفهوم محیط،توانایی محاسبه ی محیط اشکال هندسی و افزایش خلاقیت و کارگروهی،ابتدا دوره ای بر روی محیط مربع و مستطیل و تبدیل واحد سانتی متر به میلی متر انجام شد سپس، کاربرگ محیط به دانش آموزان داده شد. هر دانش آموز محیط یک شکل هندسی را اندازه گیری کرد و شکل را روی فوم کشیده و بر روی کاربرگ چسباند. در پایان دانش آموزان، محیط میز و کتاب خود را با متر اندازه گیری کردند.

فارسی چهارم

مدرس: پوروالا، طناز
فعالیت: فارسی: گنجینه شعر به منظور تقویت مهارت های درک و فهم شعر،آشنایی با واژگان، بالابردن انگیزه ی سرودن شعر،آشنایی با قافیه، ابتدا کارت های کلمات در هم ریخته ی یک بیت شعر به هر گروه از دانش آموزان داده شد ،پس از درست کردن بیت مورد نظر ،قافیه را مشخص کردند. در فعالیت دوم، یک بیت دیگر در اختیار دانش آموزان گذاشته شد که قافیه ی مصراع دوم، در آن نوشته نشده بود و 4 گزینه ، بچه ها پس از هم فکری با یکدیگر ،قافیه ی صحیح را مشخص کردند.

چوب جادویی

مدرس: پوروالا، طناز
فعالیت: چوب جادویی: کارگاه خلاقیت با هدف گسترش خلاقیت،بهبود مهارت حل مسئله، هماهنگی دست و چشم،آموزش تمرکز ، به کمک چوب بستنی ، استند موبایل توسط دانش آموزان ساخته شد. این کار تا آخر هفته کامل می شود.

ریاضی چهارم

مدرس: پوروالا، طناز
فعالیت: ریاضی: دنیای پول فروشگاه علوی در کلاس چهارم با بازی، کار گروهی و مشارکتی با هدف آشنایی دانش آموزان با واحد پولی رایج (ریال)، خرید و فروش و انجام محاسبات و ایجاد محیطی شاد و پویا افتتاح شد.در این بازی ،دانش آموزان با دادن پول کاغذی ،یک محصول خریداری کرده و در پایان کل خریدهای گروه به صورت ذهنی محاسبه شد.در پایان از محصول ویفر خریداری کرده، کل کلاس میل نمودند.

فارسی چهارم

مدرس: پوروالا، طناز
فعالیت: فارسی:جادوی واژه سازی با بازی و مشارکت گروهی، دانش آموزان با مفهوم پسوند آشنا شدند، مهارت و تقویت واژه سازی و افزایش دایره ی واژگان آنها افزایش یافت.در این بازی، ابتدا در هر گروه دانش آموزان از کتاب فارسی سال سوم، کلمه های بدون نقطه الی پنج نقطه ای را پیدا کرده و در لیوان مخصوص به آن جمع کردند و در پایان از بین لغات، کلماتی که می شد با پسوندهای مند، بان، ستان و زار ترکیب کرد، مشخص شدند.

چوب جادویی

مدرس: پوروالا، طناز
فعالیت: چوب جادویی: ساخت ماشین مسابقه به کمک چوب بستنی و دست ورزی با هدف گسترش خلاقیت،بهبود مهارت حل مسئله، هماهنگی بین دست و چشم ،دانش آموزان ماشین هایی زیبا ساختند.

ریاضی چهارم

مدرس: پوروالا، طناز
فعالیت: ریاضی:رمز و راز الگوها با هدف تقویت مهارت های تفکرمنطقی و خلاق و یادگیری انواع الگوی هندسی و عددی و تبدیل آنها به یکدیگر، تقویت مهارت دست ورزی و هماهنگی چشم و دست، دانش آموزان در هر گروه ،الگوی خواسته شده را با چوب کبریت بر روی مقوا ساختند سپس به الگوی عددی تبدیل کردند و هر گروه الگوی خود را برای سایر دانش آموزان توضیح دادند.

پرتال هوش

مدرس: پوروالا، طناز
فعالیت: پرتال هوش: فکر بکر به کمک بازی ،الگوسازی و الگویابی با هدف تقویت قدرت استدلال، نتیجه گیری منطقی و تمرکز حواس انجام شد. یک دانش آموز الگویی را طراحی کرد و دانش آموز دیگر با حدس، سعی در پیدا کردن الگو نمود.این کار تا رسیدن به پاسخ و نهایت 10 حدس ادامه داشت. دانش آموز الگوساز دوستش را در رسیدن به پاسخ صحیح راهنمایی می کرد.
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: