فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان پسرانه فلکه اطلاعات تهران
کلاس: آبرنگ

فارسی اول

مدرس: صادق پور، ماریه
فعالیت: آموزش نشانه ( اِ -ِ ه ه ) و جایگاه هر کدام از شکل های نشانه در کلمه تمرین روانخوانی تا نشانه ( ز) املا در دفتر
تکلیف: عزیزم مامان 4 شکل نشانه ( اِ - ِ ه ه) را روی کاغذ رنگی یا مقوا بکشد و شما دورش را قیچی کن و در دفتر یچسبان . هر شکل از نشانه ( اِ -ِ ه ه) را در یک صفحه بچسبان و در اطرافش تصاویری را بکش یا بچسبان که مربوط به آن نشانه هستند حالا که به خوبی جایگاه هر شکل از این نشانه را یاد گرفتی ، ترکیب های نشانه جدید را در کارت ها بنویس و تمرین کن و حالا یک بازی انجام بده در خانه دنبال وسایلی بگرد که یکی از این ترکیب ها را دارند و هر کدام را پبدا کردب کارت ترکیبش را کنارش قرار بده مثل شانه که ترکیب ( نه) دارد و در پایان از وسایل و کارت هایی که پیش هم گذاشتی رای من فیلم بفرست

ریاضی اول

مدرس: صادق پور، ماریه
فعالیت: جمع های ترکیبی اعداد 1- 2- 3-4 گفته شد قوانین پیدا کردن جمع های ترکیبی گفته شد صفحه 84 از کتاب ریاضی انجام شد
تکلیف: جمع های ترکیبی اعداد 1- 2 - 3 - 4 را به کمک مدادها یا اسباب بازی یا حبوبات یا هر وسیله دیگری پیدا کن و در دفترت بنویس و سعی کن جمع های هر عدد را چند بار به صورت شعر بخوانی و به خاطر بسپاری صفحه 94 - 95 - 96 از کتاب کار ریاضی را انجام بده

فارسی اول

مدرس: صادق پور، ماریه
فعالیت: ( می ) کار و نکات مربوط به آن تمرین شد روانخوانی تمرین شد املا در دفتر گفته شد
تکلیف: کلمات که نشانه های ( ای ی ی - ز ) را مرور کن حالا جدولی بکش و برای شکل های نشانه ( ای ی ی) تا میتوانی و در خاطر داری کلمه پیدا کن و بنویس . حالا دوباره کارت هایت را نگاه کن یا در دفتر و کتابت بگرد و کلماتی را که ننوشتی پیدا کن و بنویس دو کارت بساز روی یکی ( می ) و روی دیگری ( می ) بنویس حالا بازی زیر را انجام بده ( مامان کلماتی که ( می یا می ) دارند را بگوید و شما با نشان دادن کارت بگو می کار دارد یا معمولی نوشته می شود ) فیلم بازی را ارسال کن یک کتاب داستان انتخاب کن و از مامان بخواه تا برایت کتاب را بخواند همراه مامان بشین و با دقت متن کتاب را ببین و کلماتی را که می توانی بخوانی خودت بخوان بعد از اتمام کتاب کلماتی را که می توانستی بخوانی پیدا کن و دورشان خط بکش بازی با کارت ترکیب هایت را فراموش نکن متن های روانخوانی را تمرین کن وبه مامان یا بابا املا بگو و سپس املای مامان یا بابا را تصحیح کن اگر اشتباهی داشتند مشخص کن و صحیح آن را برایشان بنویس
علوی لایف 9، نیازهای هیجانی در کودکان و نوجوانان

علوی لایف 9، نیازهای هیجانی در کودکان و نوجوانان

رده: پرورشی
توضیح: نیازهای هیجانی کودکان عبارت‌اند از:1) دلبستگی: دلبستگی به معنای داشتن رابطه ایمن و پایدار نوزاد با مراقبان اولیه خودش است، به طوری که نوزاد احساس کند که کسانی هستند که در برابر خطرها از او مراقبت می‌کنند و در کنار آنها احساس آرامش بکند. اگر این نیاز برآورده نشود سه مدل سبک دلبستگی ناایمن ممکن است ایجاد بشود: اجتنابی ، دوسوگرا، آشفته 2) خودگردانی: نیاز به مستقل بودن و انجام کارها به تنهایی از نیازهای اساسی کودک است که اگر برآورده نشود و والدین از کودک بیش مراقبتی کنند، نتیجه آن احساس ناتوانی و بی عرضگی می‌تواند باشد که به ایجاد طرحواره های حوزه دوم یعنی خودگردانی مختل خواهد انجامید. 3) آزادی در بیان نیازها: همه ما حق داریم تا نیازهایمان را مطرح کنیم و خواسته‌هایمان را به والدینمان بگوییم، اما اگر والدین به هر طریقی مانع از بیان این نیاز بشوند و نگذارند تا کودک به راحتی بتواند نبازش را مطرح کند یا شرایط طوری پیش برود که نیازهای دیگران در اولویت قرار بگیرد، آزادی در بیان نیازها آسیب می‌بیند. 4) خودانگیختگی و تفریح: همه ما دوست داریم که یک سری زمان‌ها بتوانیم یکسری کارها را بدون نظر دیگران و با اختیار خودمان انجام بدهیم، خیلی وقت‌ها پیش می‌آید که والدین جلوی این نیاز فرزندان را می‌گیرند، به این صورت که فرزند دوست دارد تا جور خاصی بازی کند اما پدر و مادر اجازه نمی‌دهند و در عوض بر عقل و منطق و چارچوب و نظم تاکید افراطی می‌کنند، هنگامی که نیاز خود انگیختگی در کودکان آسیب ببیند. 5) محدودیت‌های واقع بینانه: در زندگی اجتماعی انسان علاوه بر این که باید حواسش به خودش باشد، دیگران را هم باید در نظر داشته باشد و حقوق آنها را زیر پا نگذارد، در هر زمان و مکانی افراد نمی‌توانند به امیال خود جامه عمل بپوشانند و باید منتظر وقت و محل مناسب ارضای نیازهایشان باشند. اگر پدر و مادر فرزندان بسیار سهل گیرانه عمل کنند و همه چیز را آسان بگیرند یا بسیار فرزندشان را نازپرورده کنند، معمولاً فرزند خویشتن داری و خودکنترلی را نمی‌آموزد و این باعث می‌شود که در موارد متعددی در زندگی خود به مشکلات بزرگی بر بخورد.

ریاضی اول

مدرس: صادق پور، ماریه
فعالیت: آموزش مفهوم کمتر بیشتری آموزش علامت کمتر بیشتری با قصه و داستان حل تمرینات صفحات 80 - 81 - 82 از کتاب ریاضی
تکلیف: صفحات 80 تا 82 از کتاب ریاضی را کامل کن

فارسی اول

مدرس: صادق پور، ماریه
فعالیت: آموزش نکات نگارشی پرسش و تمرین روانخوانی
تکلیف: کارت کلمات ( زیر انداز- می ایستم - می اندازم - تیر انداز _...) را بساز و تمرین کن افعالی که ( می ) کارگر دارند را در کارت هایی بنویس و حالا با کارت کلمات هر دسته از کلمات زیر را مرتب کنار هم بچین تا یک جمله زیبابسازی ( سوزن - می دوزم - دامن - من - با ) ( در - می ایستد - باران - مینا - مینو - با ) ( درسم - من - می دانم - را ) نم نم - از - باران - ابر - می بارد ) حالا که کلمات هر جمله را مرتب کردی و جمله ساختی جمله را بخوان به خاطر بسپار و در دفترت بنویس متن های روان خوانی و کلمات نشانه ( ای ی ی) را بخوان و یک املای کوتاه بنویس از بازی با کارت هایت فیلم ارسال کن تمرین با کارت ترکیب ها و خواندن کارت ترکیب هارا هر شب فراموش نکن

هنر اول

مدرس: پور سیاح، مریم
فعالیت: در کلاس نقاشی پرنده و ابزار کاغذ رنگی آموزش داده شد . نقاشیهای دانش آموزان در کلاس دیده شد . بسیار عالی انجام دادند.
تکلیف: لطفا نقاشی پرنده با تصویر سازی کامل طبق مهلت تعیین شده ارسال شود.

ریاضی اول

مدرس: صادق پور، ماریه
فعالیت: آموزش مفهوم کمتر بیشتر انجام صفحه 79 از کتاب ریاضی
تکلیف: صفحه 79 از کتاب ریاضی کتاب ریاضی را کامل کن اعداد 1 تا 8 را به ترتیب در دفتر بنویس ( 5 بار ) سعی کن اعداد را با رسم الخط صحیح بنویسی

فارسی اول

مدرس: صادق پور، ماریه
فعالیت: املا در دفتر گفته شد. صفحه 60 از کتاب نگارش انجام شد
تکلیف: برای هر کدام از ترکیب های ( می ، می ، سی ، سی،نی ، بی ، دی ، دی، ری ، تی ) دو کلمه پیدا کن و بنویس ( از مامان کمک نگیر خودت از بین کلمات بگرد و پیدا کن . صفحه 60 کتاب نگارش را کامل کن برای کلمات ( زیبا ، دیروز ، می دوزد، سیب زمینی ) جمله بساز برای کلمات سرسبز ، رومیزی ، تمیز ) جدول بخش و صدا کشی بکشید و کلمات را بخش و صدا کشی کنید متن های روانخوانی نشانه ( ای ی ی)را بخوان و سپس مامان 5 سطر املا بگوید و شما بنویس

ریاضی اول

مدرس: صادق پور، ماریه
فعالیت: صفحات 76 و 77 از کتاب ریاضی کار شد
تکلیف: صفحات 91 و 92 و 93 از کتاب کار ریاضی را بنویس

علوم اول

مدرس: صادق پور، ماریه
فعالیت: آموزش فصل ( دنیای گیاهان ) تماشای فیلم آموزشی و کارتون آموزشی گفت و گو در مورد فیلم و آنچه یاد گرفتند
تکلیف: در مورد یک تحقیق کن و فیلم ارسال کن . می توانی در مورد یکی از گیاهانی که که در خانه داری توضیح بدهی چند دانه لوبیا به کمک مامان بکار و از مزاحل رشد گیاهت عکس بگیر برای ارسال تحقیق تا روز جمعه فرصت داری

فارسی اول

مدرس: صادق پور، ماریه
فعالیت: آموزش ( می ) کار تمرین روان خوانی نشانه ( ز)
تکلیف: افعالی که ( می) کارگر دارند را تمرین کنید و در دفترت 5 فعل با ( می کارگر ) بنویس و برایشان جمله بساز. .جدولی با 3 ستون بکش و برای هر شکل نشانه(0 ای ی ی) کلمه پیدا کن و بنویس ( املای حافظه ای) بعد از اینکه به کمک حافظه ات جدول را کامل کردی می توانی در کارت کلمات ( ای ی ی) هم دنبال کلمه بگردی و کلماتی را که ننوشتی وارد جدول کنی. متن های مربوط به نشانه جدید را چند بار با دقت بخوان و سپس از مامان بخواه تا مامان 5 جمله به شما املا بگوید

رایانه

مدرس: فتحی مهماندوست، صونا
فعالیت: آموزش تفاوت save و save as روی نقاشی ماهی.
تکلیف: انجام نقاشی دلخواه و تمرین درس داده شده.
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: