فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان پسرانه فلکه اطلاعات تهران
کلاس: ابوریحان

علوم پنجم

مدرس: همیز، زینب
فعالیت: درس 1 و 2 مباحث روش علمی و انواع تغییرات با پرسش و پاسخ مرور شد. تمرین صفحه ی 71 کتاب علوی حل شد. مبحث ویژگی های چشم تدریس شد.
تکلیف: درس 4 و 5 خوانده شود فردا سنجش کتبی خواهیم داشت.

مطالعات اجتماعی پنجم

مدرس: علایی یورنجی، محدثه
فعالیت: درس 9 تحت عنوان راه ها و حمل و نقل 2 تدریس شد. درس 8 پرسیده شد.
تکلیف: سوالات درس 9 نوشته یا کپی شود و عکسش ارسال گردد. درس 8 و 9 مطالعه شود پرسیده خواهد شد. فعالیت 5 و 6 و 7 صفحه 48 نوشته شود و عکسش ارسال شود.

هدیه‌های آسمان پنجم

مدرس: علایی یورنجی، محدثه
فعالیت: درس 7 به نام رنگین کمان جمعه کامل شد. درس 8 تا صفحه 59 تدریش شد و درباره موضوعات آن مباحثه شد.
تکلیف: سوالات درس 7 کپی یا نوشته شود و عکسش ارسال گردد. فعالیت های صفحه 55 حل شود و عکسش ارسال گردد. درس 7 مطالعه شود پرسش خواهیم داشت.

ریاضی پنجم

مدرس: فشکی، منصوره
فعالیت: امروز در کلاس آنلاین صفحه ی 80 کتاب کار علوی توسط پسرهای عزیزم حل شد . پاسخ بصورت pdf و فیلم بارگذاری شد . ( تمام تمرینات کتاب کار فصل سوم حل شده است ) . قسمت کوتاهی از کلاس هم جزوه پرسیده شد .
تکلیف: مرور کامل فیلم های فصل سوم و سپس حل صفحات 60 , 61 , 62 کتاب درسی ( حل تا سه شنبه شب , اما حل در همین روز بارگذاری شود ).

علوم پنجم

مدرس: همیز، زینب
فعالیت: تمرین های صفحات 69 و 70 مبحث دستگاه عصبی و حرکتی کتاب کار علوی با پرسش و پاسخ حل شد. درس پنجم پرسش شد. مدل سازی حرکت ران و مفصل های انگشت دست توضیح داده شد.
تکلیف: کاربرگ مرور درس های 1 تا 5 حل شود. فقط جواب در یک برگه نوشته شده و در پرتال قرار گیرد. درس 1 و 2 از نقشه ی مفهومی خوانده شود.

نگارش پنجم

مدرس: متش، نوشین
فعالیت: فعالیت کلاس آنلاین فارسی : پرسش کلاسی انجام شد. سوال های نگارش ،درس هشتم پاسخ داده شد.
تکلیف: تکلیف: درس هشتم روان خوانی شود معنی کلمات درس مطالعه شود. سوال های صفحه ی 69،70 کتاب کار پاسخ داده شود.

سواد مالی

مدرس: ربیعی، پریسا
فعالیت: درس 11 (تاریخچه بانک و بانکداری) تدریس شد.
تکلیف: فعالیت منزل صفحه 67 انجام شود.

علوم به زبان انگلیسی

مدرس: غلامی، زهرا
فعالیت: از مباحث قبلی پرسش شد و چرخه اب تدریس شد.
تکلیف: لطفا مطالب فایل را بخوانید.

ریاضی پنجم

مدرس: فشکی، منصوره
فعالیت: امروز در کلاس آنلاین صفحات 78و 79 کتاب کار علوی توسط پسرهای عزیزم حل و رفع اشکال شد . پاسخ بصورت pdf بارگذاری شد.( مبحث درصد مرور شد ) فعالیت آفلاین : حل صفحات 72دو 73 کتاب کار علوی بصورت فیلم بارگذاری شد .
تکلیف: چک کردن صفحه ی حل شده و مرور مجدد فیلم ها و سپس حل صفحه ی 80 کتاب کار علوی. تکلیف آفلاین : دیدن فیلم های بارگذاری شده از کتاب کار .

مطالعات اجتماعی پنجم

مدرس: علایی یورنجی، محدثه
فعالیت: درس 8 تحت عنوان راه ها و حمل و نقل کامل تدریس شد. فعالیت ها حل شد و قسمت های مهم کتاب هایلایت شد.
تکلیف: سوالات درس 8 نوشته یا کپی شود و عکسش ارسال شود. درس 8 مطالعه شود پرسش خواهیم داشت.

قرآن پنجم

مدرس: علایی یورنجی، محدثه
فعالیت: درس 5 قران کامل تدریس شد و موضوعات قرانی آن مباحثه شد.
تکلیف: سوال 2 پیام قرانی صفحه 40 نوشته شود و عکسش ارسال شود. صفحه 43 روخوانی شود و ویس روخوانی این صفحه در واتساپ ارسال گردد. جلسه بعد از صفحه 38 آزمون و پرسش شفاهی خواهیم داشت.

هنر پنجم

مدرس: پور سیاح، مریم
فعالیت: اموزش نقاشی انار روی سفال
تکلیف: لطفا نقاشی انار به مناسبت یلدا روی بشقاب سفالی یا روی مقوا انجام بدید و طبق مهلت تعیین شده ارسال بفرمایید

رایانه

مدرس: فتحی مهماندوست، صونا
فعالیت: آموزش پنل لایه ها و قسمتی از خصوصیات لایه ها.
تکلیف: ایجاد یک تراکت تبلیغاتی در کاغذ A5، استفاده تمام از موارد آموزشی به سلیقه خودتان.

ریاضی پنجم

مدرس: فشکی، منصوره
فعالیت: امروز در کلاس آنلاین صفحه ی 77 کتاب کار علوی توسط پسرهای عزیزم حل و رفع اشکال شد . پاسخ بصورت pdf بارگذاری شد.( مبحث درصد مرور شد )
تکلیف: چک کردن صفحه ی حل شده و مرور مجدد فیلم ها و سپس حل صفحات 78 و 79 کتاب کار علوی.

فارسی پنجم

مدرس: متش، نوشین
فعالیت: فعالیت کلاس آنلاین فارسی : درس هشتم ( دفاع از میهن ) خوانده شد. سوال های درک مطلب ،درست و نادرست پاسخ داده شد . واژه آموزی درس توضیح داده شد.
تکلیف: تکلیف: درس هشتم روان خوانی شود. سوال های کتاب نگارش درس هشتم (صفحه ی 41 تا 45 )پاسخ داده شود.

مهارت زندگی

مدرس: رنج بردار، محبوبه
فعالیت: -تعریف حل مساله -مراحل حل مساله(موضوع.بارش فکری.(انواع راهکار).ارایه راه حل.ارزیابی راه حل انتخاب بهترین راه حل.تشویق خود) -تعریف خطای شناختی
تکلیف: -تکمیل صفحه 26و27کتاب مهارتها -یک نمونه از مسایل روزمره که ازحل مساله (انواع مراحل حل مساله )استفاده کردیدرو نوشته وارسال کنید.

ریاضی پنجم

مدرس: فشکی، منصوره
فعالیت: امروز در کلاس آنلاین صفحات 70 , 71 و قسمتی از صفحه ی 72 کتاب کارعلوی توسط پسرهای عزیزم حل و رفع اشکال شد . پاسخ بصورت pdf بارگذاری شد .
تکلیف: چک کردن صفحات حل شده و دیدن فیلم های مبحث درصد بطور کامل و دقیق و سپس حل صفحه ی 77 کتاب کار علوی . ( به دلیل مهم بودن صفحات 72 و 73 کتاب کار علوی , آنها را در روز یکشنبه بصورت فیلم برایتان بارگذاری خواهم کرد )

علوم پنجم

مدرس: همیز، زینب
فعالیت: کاردرکلاس 1 و 2 درس پنجم با پرسش و پاسخ در کلاس انجام شد و یک بار دیگر نکات مهم توضیح داده شد.
تکلیف: تمرین های صفحات 69 و 70 کتاب کار علوی با دقت انجام شده و تا روز جمعه در پرتال قرار گیرد. حتما نقشه ی مفهومی درس 5 مطالعه شود.

فارسی پنجم

مدرس: متش، نوشین
فعالیت: فعالیت کلاس آنلاین فارسی : درس هشتم ( دفاع از میهن ) خوانده شد. معنی و مفهوم ،کلمات مترادف درس گفته شد.
تکلیف: تکلیف: درس هشتم روخوانی شود.سوال های درک مطلب پاسخ داده شود.یک صفحه کلمه ی سخت از درس هشتم نوشته شود.
علوی لایف 9، نیازهای هیجانی در کودکان و نوجوانان

علوی لایف 9، نیازهای هیجانی در کودکان و نوجوانان

رده: پرورشی
توضیح: نیازهای هیجانی کودکان عبارت‌اند از:1) دلبستگی: دلبستگی به معنای داشتن رابطه ایمن و پایدار نوزاد با مراقبان اولیه خودش است، به طوری که نوزاد احساس کند که کسانی هستند که در برابر خطرها از او مراقبت می‌کنند و در کنار آنها احساس آرامش بکند. اگر این نیاز برآورده نشود سه مدل سبک دلبستگی ناایمن ممکن است ایجاد بشود: اجتنابی ، دوسوگرا، آشفته 2) خودگردانی: نیاز به مستقل بودن و انجام کارها به تنهایی از نیازهای اساسی کودک است که اگر برآورده نشود و والدین از کودک بیش مراقبتی کنند، نتیجه آن احساس ناتوانی و بی عرضگی می‌تواند باشد که به ایجاد طرحواره های حوزه دوم یعنی خودگردانی مختل خواهد انجامید. 3) آزادی در بیان نیازها: همه ما حق داریم تا نیازهایمان را مطرح کنیم و خواسته‌هایمان را به والدینمان بگوییم، اما اگر والدین به هر طریقی مانع از بیان این نیاز بشوند و نگذارند تا کودک به راحتی بتواند نبازش را مطرح کند یا شرایط طوری پیش برود که نیازهای دیگران در اولویت قرار بگیرد، آزادی در بیان نیازها آسیب می‌بیند. 4) خودانگیختگی و تفریح: همه ما دوست داریم که یک سری زمان‌ها بتوانیم یکسری کارها را بدون نظر دیگران و با اختیار خودمان انجام بدهیم، خیلی وقت‌ها پیش می‌آید که والدین جلوی این نیاز فرزندان را می‌گیرند، به این صورت که فرزند دوست دارد تا جور خاصی بازی کند اما پدر و مادر اجازه نمی‌دهند و در عوض بر عقل و منطق و چارچوب و نظم تاکید افراطی می‌کنند، هنگامی که نیاز خود انگیختگی در کودکان آسیب ببیند. 5) محدودیت‌های واقع بینانه: در زندگی اجتماعی انسان علاوه بر این که باید حواسش به خودش باشد، دیگران را هم باید در نظر داشته باشد و حقوق آنها را زیر پا نگذارد، در هر زمان و مکانی افراد نمی‌توانند به امیال خود جامه عمل بپوشانند و باید منتظر وقت و محل مناسب ارضای نیازهایشان باشند. اگر پدر و مادر فرزندان بسیار سهل گیرانه عمل کنند و همه چیز را آسان بگیرند یا بسیار فرزندشان را نازپرورده کنند، معمولاً فرزند خویشتن داری و خودکنترلی را نمی‌آموزد و این باعث می‌شود که در موارد متعددی در زندگی خود به مشکلات بزرگی بر بخورد.
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: