فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان پسرانه فلکه اطلاعات تهران
کلاس: توت فرنگی

ریاضی اول

مدرس: قربانی، شادی
فعالیت: جهت تکمیل الگوهای صفحه ی 53 کتاب ریاضی با چوب خط دست ورزی انجام شد و الگوها را درست کردیم روی مقوایی که به تخته زدیم با ماژیک الگوها کشیده شد و فعالیت صفحه مربوطه تکمیل شد عدد 4 که قبلا تدریس شده بود تکرار و تمرین شد
تکلیف: صفحه ی 54 کتاب ریاضی در منزل تکمیل شود زمان پیشنهادی 10 دقیقه می باشد

فارسی اول

مدرس: قربانی، شادی
فعالیت: سوالات صفحه ی 36 کتاب فارسی از دانش آموزان شفاهی پرسیده شد و جهت تشویق کارت امتیاز داده شد برای تثبیت نشانه ی (س) کلمات جدید مانند آدامس،اَسباب،داس،اَسما،ساس روی تخته کلاس نوشته شد دانش آموزان روانخوانی کردند و در دفتر مشق کلمات را نوشتند و در آخر تکالیف بررسی شد
تکلیف: روانخوانی نشانه ی ( س ) در فایل بارگذاری شده است پسرم 2 بار از روی متن بلند بخوان و سپس در دفتر مشق با دقت بنویس و هرآنچه می نویسی بلند بخوان زمان انجام تکلیف 30 دقیقه می باشد

نگارش اول

مدرس: قربانی، شادی
فعالیت: کتاب کارعلوی فارسی نگاره 7 جهت دوره در کلاس تکمیل شد
تکلیف: دفتر املا تصحیح شد و جهت امضا اولیا به دانش آموزان تحویل داده شد

سرود

مدرس: نصیری، زهرا
فعالیت: مرور سرود اتل متل مدرسه به صورت جمعی، پرسش انفرادی از بچه ها شعر اتل متل مدرسه و پرسش انفرادی، دادن کارت امتیاز و استیکر، انجام بازی مجسمه شو
تکلیف: حفظ شعر اتل متل مدرسه آخرین مهلت حفظ شعر ای مدرسه سلام به طور کامل

رایانه

مدرس: فتحی مهماندوست، صونا
فعالیت: باز کردن برنامه نقاشی در ویندوز (paint) ،معرفی عملکرد ابزارهای مداد، پاکن، سطل رنگ و color 1 آموزش داده شد و دانش آموزان در برنامه تمرین کردند.
تکلیف: لطفا در صورت در دسترس بودن رایانه، موارد تدریس شده در برنامه paint تمرین شود.

هوش و ریاضی

مدرس: قربانی، شادی
فعالیت: سوال 3 صفحه ی 21 کتاب ریاضی و هوش در کلاس تکمیل شد

ریاضی اول

مدرس: قربانی، شادی
فعالیت: تم 8 ریاضی را شروع کردیم لوحه ی ابتدای تم برروی تخته چسبانده شد در رابطه با آداب وضو گرفتن و ترتیب ارکان نماز صحبت شد داستان مربوط به صفحه ی 51 کتاب ریاضی گفته شد با شکل های مگنت دار عدد 3 به دانش آموزان نشان داده شد (جهت تقویت حافظه ی دیداری) فیلم آموزشی دیده شد طرز صحیح نوشتن عدد 3 تدریس شد
تکلیف: صفحه ی 52 کتاب ریاضی در منزل تکمیل شود 10 دقیقه زمان پیشنهادی انجام تکلیف می باشد

فارسی اول

مدرس: قربانی، شادی
فعالیت: در دفتر مشق برای نشانه جدید سر مشق داده شد ، جدول دوستی را کشیدیم کارت بازی جهت تقویت حافظه ی دیداری انجام شد و کلمات درس کلاس توسط دانش آموزان شناسایی شد
تکلیف: جهت مرور درس های گذشته روانخوانی در فایل بارگذاری شد پسرم 3 بار از متن بلند در منزل بخوان زمان پیشنهادی روانخوانی 10 دقیقه می باشد

نگارش اول

مدرس: قربانی، شادی
فعالیت: روش صحیح نوشتن نشانه ی (س) روی نمک آموزش داده شد به جایگاه س غیرآخر (اول و وسط کلمه می آید) و س آخر همیشه آخر می آید، اشاره شد شعر نشانه جدید خوانده شد و به عنوان فعالیت، کتاب نگارش صفحات 40 و 41 در کلاس تکمیل شد
تکلیف: کتاب نگارش صفحات 40 ،41 و 42 در منزل (قسمت های حل نشده) تکمیل شود زمان پیشنهادی 15 دقیقه می باشد در یک ظرف نمک یا آرد بریزید و نشانه و کلمه های یاد گرفته شده را بنویسید

قرآن اول

مدرس: قربانی، شادی
فعالیت: داستان نان گفته شود کشاورز گندم می کارد _آسیابان گندم را تبدیل به آرد می کند _ نانوا در تنور نان می پزد در رابطه با نعمت های خداوند و شکرگذاری صحبت شد پیام قرآنی صفحه 28 در کلاس گفته شد
تکلیف: پسرم داستان نان را برای پدر و مادر بگو و جمله صفحه ی 29 را کامل کن

ورزش اول

مدرس: داورزنی، حمید
فعالیت: نرمش . بازی ترکیبی با مانع (جهش_پرش_تعادل_عمل و عکس العمل_چابکی و سرعت). بازی تعادل: تقویت هوش ورزشی ؛ تعادل وتقویت عصب و عضله

مهارت زندگی

مدرس: رنج بردار، محبوبه
فعالیت: صفحات 26 و 27 با موضوع :« تلاش کنیم.» تدریس شد.. گفتگو در مورد : « اگر بخواهیم در کارها موفق باشیم، باید تلاش و کوشش داشته باشیم. رمز موفقیت برای هر کاری مشخص کردن هدف و تلاش برای رسیدن به آن است. همچنین موفقیت در اثر تلاش باعث شادی و آرامش می شود.» صورت پذیرفت.
تکلیف: تکلیف صفحات 26 و 27 در کلاس صورت پذیرفت..همچنین با تلاش پسران عزیزم، اریگامی کتاب(سگ), درست شد.. اولیای گرامی لطف بفرمایید مسئولیت های کوچک روزانه و هفتگی برای پسران گلمان مشخص کرده و در مورد میزان تلاش هر کدام از مسئولیت ها گفتگو کنید.. در برگه ای فعالیت ها را نوشته و هر کدام که صورت پذیرفت را با تیک سبز مشخص فرمایید. در آخر هفته تعداد مسئولیت های محول شده و تلاشی که پسرم انجام دادند را ارزیابی کنید. با سپاس

ریاضی اول

مدرس: قربانی، شادی
فعالیت: کاربرگ ریاضی درکلاس تکمیل شد

علوم اول

مدرس: قربانی، شادی
فعالیت: فصل 4 علوم ( دنیای جانوران) با پرسش و پاسخ شفاهی از دانش آموزان به پایان رسید کتاب علوم علوی را تا صفحه ی 42 در کلاس تکمیل کردیم
تکلیف: کتاب علوم علوی تصحیح شد و تحویل دانش آموزان داده شد پسرم لطفا تا پایان فصل 4 صفحه ی 52 در منزل تکمیل کن تا شنبه ی آینده فرصت داری هفته ی آینده شنبه 28 آبان کتاب کارعلوم علوی کامل شده تحویل گرفته می شود

فارسی اول

مدرس: قربانی، شادی
فعالیت: شعر مهربان تر از مادر در کلاس خوانده شد جشن نشانه ی جدید گرفته شد ،دانش آموزان ساعت آموزشی هدیه گرفتند داستان س آخر و س غیر آخر با آقای سوسمار گفته شد و نشانه وارد شهرک الفبا شد دور نشانه ی جدید در کتاب فارسی خط کشیدند و درس کلاس روانخوانی شد
تکلیف: متن روانخوانی در قسمت پایین بارگذاری شده است پسر گلم 3 بار بلند در منزل بخوان و سپس به مادر یا پدر از متن روانخوانی شده املاء بگو، در دفتر مشق بنویسند و در اخر خودت املاء را تصحیح کن (اولیای گرامی از متن های روانخوانی که در پرتال بارگذاری می شود می توانید املا بگویید یا به عنوان سرمشق استفاده کنید تا پسرهای گلم از لحاظ روانخوانی و نوشتاری تقویت شوند) زمان پیشنهادی تکلیف 15 دقیقه می باشد

نگارش اول

مدرس: قربانی، شادی
فعالیت: کاربرگ رنگ آمیزی جهت تقویت حافظه ی دیداری برای نشانه ی جدید(س) به دانش آموزان داده شد و در کلاس رنگ آمیزی کردند و در دفتر مشق چسبانده شد دانش آموزان با س آخر و س غیر آخر و جایگاه آن در کلمات آشنا شدند
تکلیف: تفاوت بخش و صدا کشی در فایل پایین بارگذاری شده است لطفا کلمات (آداب _اَدَب_ بَد_دام_ بادام_داماد) بخش و صداکشی شود و در دفتر مشق نوشته شود زمان پیشنهادی انجام تکلیف 20 دقیقه می باشد دفتر مشق تصحیح شد و تحویل دانش آموزان داده شد

املا اول

مدرس: قربانی، شادی
فعالیت: کلمات جدید مانند (بامداد_آمد_داماد_بم) با دانش آموزان کارشد و در دفتر مشق نوشتند سپس از کلمات کارشده در کلاس اولین املای خورشیدی به دانش آموزان گفته شد
تکلیف: دفتر املا جهت تصحیح فعلا در کلاس می ماند

سواد مالی

مدرس: ربیعی، پریسا
فعالیت: کتاب سواد مالی و هوش تجاری مبتدی1 به پسران عزیزم تحویل داده شد. درس7(خدمات بانک ها) تدریس شد. موضوعات مطرح شده عبارتند از:افتتاح حساب بانکی،دریافت کارت بانکی،صدور کارت هدیه و دریافت وام
تکلیف: فعالیت منزل صفحه 60 انجام شود.

ریاضی اول

مدرس: قربانی، شادی
فعالیت: تدریس اعداد دورقمی را در ابتدا با شمارش اعداد در زنگ ریاضی شروع کردیم شعر شمارش اعداد جهت ترتیب صحیح اعداد دورقمی از عدد 10 تا 20 با دانش آموزان خوانده شد
تکلیف: دفتر شطرنجی و مشق برای تصحیح تکالیف در کلاس می ماند شنبه دومین املا گفته می شود دانش آموزانی که دفتر املا را تحویل ندادند شنبه حتما همراه خود داشته باشند

فارسی اول

مدرس: قربانی، شادی
فعالیت: جهت مرور نشانه ی ( اَ ) به دانش آموزان کاربرگ داده شد شکل اَبر را با هدف یادآوری اَ اول رنگ آمیزی کردند و در متن داده شده در کاربرگ نشانه ی اَ غیر اول را پیدا کردند و دور آن خط کشیدند دانش آموزان سوال آخر کاربرگ، تصویرسازی نشانه ی ( اَ ) را در کلاس تکمیل نکردند در منزل کامل کنند (پسرم یک نقاشی با خلاقیت خود با نشانه ی اَ اول و غیر اول بکش)
تکلیف: متن روانخوانی بصورت pdf در قسمت پایین بارگذاری شده است از پسر گلم بخواهید در آخر هفته 3 مرتبه از کل متن بخواند و در منزل بلند تکرار کند ،زمان پیشنهادی روانخوانی 10 دقیقه می باشد در هفته ی آینده با دانش آموزان روانخوانی تکرار و تمرین می شود و از همه ی دانش آموزان کلمات و جملاتی که یاد گرفته شده است شفاهی پرسیده می شود

نگارش اول

مدرس: قربانی، شادی
فعالیت: کتاب نگارش صفحات نشانه ی ( م ) تا صفحه ی 39 در کلاس تکمیل شد. بیدپای فارسی در کلاس خوانده شد و به سوالات پاسخ داده شد.
تکلیف: دانش آموزانی که کتاب نگارش را در کلاس تکمیل نکردند لطفا تا صفحه ی 39 در منزل کامل کنند کاربرگ ارمغان هفته 4 به دانش آموزان داخل پوشه ی دکمه دار تحویل داده شد تکمیل شود و شنبه به مدرسه بیاورید زمان پیشنهادی تکلیف 30 دقیقه می باشد

بازی استراتژیک

مدرس: کرمی، هما
فعالیت: نرمش موزیکال و بازی حرکتی ریتمیک بادی پرکاشن و بازی ریتمیک بوسیله چوبک انجام شد.

ریاضی اول

مدرس: قربانی، شادی
فعالیت: فعالیت صفحه ی 48 ریاضی باهدف مقایسه ی اعداد 1 و 2 انجام شد الگوی قله ی کوه را باهم تکرار و تمرین کردیم تم 7 کتاب ریاضی به پایان رسید
تکلیف: کتاب ریاضی تصحیح شد الگوهای صفحه ی 46 کتاب ریاضی در دفتر شطرنجی کشیده شود دانش آموزان طبق رنگ آمیزی الگو را ادامه دهید و به فاصله های بین هر الگو دقت کنید لطفا دفتر شطرنجی فردا به مدرسه اورده شود زمان پیشنهادی تکلیف ریاضی 15 دقیقه می باشد

علوم اول

مدرس: قربانی، شادی
فعالیت: تدریس فصل 4 دنیای جانوران با معرفی یک حیوان خانگی توسط یکی از دانش آموزان شروع شد دانش آموز راجع به گربه و غذای آن صحبت کرد هر دانش آموزی که حیوان خانگی داشت راجع به شرایط نگهداری و غذای آن حیوان صحبت کرد تفاوت زنده و غیر زنده بودن را گفتیم ومثال زدیم ( در کلاس صندلی غیر زنده است یا جاندار نمی باشد) ویژگی های موجودات زنده و غیر زنده بیان شد صفحه ی 30 کتاب با هدف حرکت کردن انواع موجودات بررسی شد صدا و نوع حرکت حیوانات مختلف توسط دانش آموزان بصورت بازی انجام شد از فیلم و عکس حیوانات جهت آموزش فصل 4 علوم استفاده شد و در آخر مراحل رشد یک جوجه را نقاشی کردیم
تکلیف: اولیای محترم لطفا زودتر از زمان اعلام شده کتاب های درسی را تکمیل نکنید و آموزش ندهید

فارسی اول

مدرس: قربانی، شادی
فعالیت: جدول دوستی نشانه های یاد گرفته شده را در دفتر مشق کشیدیم و تکمیل کردیم
تکلیف: پسرم 3 جدول دوستی مطابق دفتر مشق دوباره تمیز و مرتب بنویس و بلند تکرار کن هر آنچه را که می نویسی زمان پیشنهادی برای تکلیف 15 دقیقه می باشد

نگارش اول

مدرس: قربانی، شادی
فعالیت: جهت دوره ی نشانه ها فیلم آموزشی دیده شد با جدول دوستی آشنا شدیم نشانه ی جدید را در جدول دوستی قرار دادیم و جدول را تکمیل کردیم با جایگاه نشانه ی ( م ) در کلمات آشنا شدیم کلمه های جدید مانند بادام ،دام،بام را ساختیم و جهت فعالیت کتاب نگارش صفحات 37 و 38 در کلاس تکمیل شد
تکلیف: دانش آموزانی که صفحات 37 و 38 کتاب نگارش را تکمیل نکردند در منزل لطفا کامل کنند

هنر اول

مدرس: اقبالیان، زهرا
فعالیت: با آموزش حرف م نقاشی مادر آموزش دیدن و در کلاس کشیدن لطفا برای هفته آینده 5عدد چوب بستنی به همراه چسب ماتیکی به کلاس نقاشی آورده شود

مهارت اجتماعی

مدرس: دهقانی، نفیسه
فعالیت: مروری بر دروس هفته های گذشته کلمات جادویی ، مراحل معذرت خواهی و اتیکت صحیح نشستن انجام شد. در دوره ی دروس دانش آموزان آموختند صاف نشست میتواند به سلامت آنها کمک کند.اتیکت صحیح نشستن پشت رایانه و نحوه استاندارد کردن میز و صندلی خود با وسایل در دسترس خانه را آموختند. آشنایی با استفاده صحیح از قاشق و چنگال و آشنایی با اتیکت غذا خوری به وسیله ویدیو آموزشی انجام شد. تک تک دانش آموزان استفاده صحیح از قاشق را تمرین کردند.

آزمایشگاه

مدرس: قربانی، شادی
فعالیت: کاربرگ استعداد فضایی توسط دانش آموزان حل شد
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: