فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان پسرانه فلکه اطلاعات تهران
کلاس: دریانوردان

ریاضی دوم

مدرس: صدیقی، منیره
فعالیت: ریاضی تفریق تکنیکی سه رقمی تدریس شد و صفحه 103 کتاب درسی حل گردید.
تکلیف: پسرم 5 تفریق سه رقمی بنویس و تمرین کن.

فارسی دوم

مدرس: صدیقی، منیره
فعالیت: جعبه کلمات سنجش گردید.درس سیزدهم کتاب کار فارسی تمرین صفحه 102 و 103 در کلاس پاسخ داده شد.

نگارش دوم

مدرس: صدیقی، منیره
تکلیف: پسر خوبم سوالات باقی مانده از درس سیزدهم را بنویس و تا آخر درس صفحه 81 نگارش کامل کن.

املا دوم

مدرس: صدیقی، منیره
فعالیت: روز سه شنبه املای تقریبی از درس 11 و 12 خواهیم داشت.
تکلیف: پسرم املای درس سیزدهم صفحه 102 کتاب کار فارسی را از مادر یا پدرت دو بند از درس املا بگوید و شما نقطه ها را نگذار و آخر سر با رنگ قرمز نقطه ها را بگذر.

قرآن دوم

مدرس: صدیقی، منیره
فعالیت: پرسش گردید.جلسه چهارم درس ده و جلسه اول درس یازدهم تدریس شد.
تکلیف: پسرم صفحه 71 را کامل کن و تمام پسرهای خوبم تمرین روانخوانی در منزل داشته باشند همیشه پرسش در کلاس داریم.

متن اطلاعاتی دوم

مدرس: صدیقی، منیره
فعالیت: روز سه شنبه دفتر املا ، کتاب درسی علوم، کتاب کار علوم، کتاب کار فارسی آورده شود.

هنر دوم

مدرس: طبیعت شناس، الهام
فعالیت: نقاشی از اثر معروف داوینچی انجام شد.(نقاشی از آثار مطرح نقاش های جهان.جلسه اول)

مهارت زندگی

مدرس: دهقانی، نفیسه
فعالیت: دانش آموزان عزیز امروز مهارت ارتباط موثر و قوانین گفتگوی صحیح را به وسیله ی بازی و بارش فکری آموختند.
تکلیف: تکالیف کتاب تا پایان صفحه ی 39 در کلاس انجام شده است‌.

بازی استراتژیک

مدرس: جوکار، محدثه
فعالیت: وارم آپ با هدف مهارت جابه جایی انجام شد. بازی ریتمیک گروهی(بادی پرکاشن)با هدف مهارت غیرجابه جایی،ارتباط و همکاری بین دوست انجام شد. بازی ترکیبی گروهی با هدف مهارت دقت و تمرکز ،سرعت عمل،مهارت غیرجابه جایی انجام شد
برف زمستانی: موهبت الهی و مراقبت‌های لازم

برف زمستانی: موهبت الهی و مراقبت‌های لازم

رده: پرورشی
توضیح: برف زمستانی یکی از نعمت‌های بزرگ الهی است که علاوه بر زیبایی طبیعی، فواید بسیاری برای محیط زیست و زندگی انسان‌ها دارد. اما در عین حال، نیازمند رعایت نکاتی برای حفظ سلامتی و ایمنی است. فواید برف زمستانی 1.تأمین منابع آبی: برف با ذوب شدن تدریجی، منبع مهمی برای تأمین آب‌های زیرزمینی و رودخانه‌ها است. 2.کنترل دمای زمین: برف مانند یک عایق طبیعی عمل کرده و از کاهش شدید دمای زمین جلوگیری می‌کند. 3.افزایش حاصل‌خیزی خاک: برف مواد معدنی را به زمین بازمی‌گرداند و برای کشاورزی مفید است. 4.پاکسازی هوا: بارش برف باعث جذب آلاینده‌ها و تصفیه هوا می‌شود. مراقبت‌های لازم در هنگام بارش برف 1.گرم نگه داشتن بدن: پوشیدن لباس‌های گرم و چندلایه، کلاه و دستکش برای جلوگیری از سرمازدگی ضروری است. 2.احتیاط در تردد: هنگام رانندگی در جاده‌های برفی، استفاده از زنجیر چرخ و رعایت سرعت مطمئنه بسیار مهم است. 3.پیشگیری از یخ‌زدگی لوله‌ها: عایق‌بندی لوله‌های آب در مناطق سردسیر مانع از ترکیدگی آن‌ها می‌شود. 4.مصرف مواد غذایی مقوی: خوردن غذاهای گرم و پرکالری به حفظ دمای بدن کمک می‌کند. 5.احتیاط در پیاده‌روی: استفاده از کفش‌های ضدلغزش برای جلوگیری از سرخوردن و آسیب‌دیدگی توصیه می‌شود. برف اگرچه زیبایی خاصی به طبیعت می‌بخشد، اما رعایت اصول ایمنی و مراقبتی در این فصل، برای حفظ سلامت و جلوگیری از مشکلات ضروری است.

ریاضی دوم

مدرس: صدیقی، منیره
فعالیت: جمع انتقالی دوباره تمرین و یادآوری گردید و تمرین سوال 8 و9 صفحه 152 کتاب کار ریاضی حل گردید سپس تفریق دو رقمی انتقالی تدریس شد.
تکلیف: پسر خوبم 5 تفریق دو رقمی در دفترت بنویس و به صورت انتقالی پاسخ بده. پسر ریاضیدانم سوال 10 صفحه 152 را کامل کن و فعالیت عملکردی 153 کتاب کار ریاضی را انجام بده.

فارسی دوم

مدرس: صدیقی، منیره
فعالیت: درس سیزدهم جعبه ی کلمات صفحه 99 کتاب کار فارسی تدریس شد. کتاب نگارش سوال2 و3 صفحه 80 و سوال 2 صفحه 79 حل گردید. فایل مربوط برای کسانی که نتواستن به کلاس وارد شوند در پرتال قرار داده شد.
تکلیف: پسر خوبم صفحه 79 کتاب نگارش را با خط زیبا کامل کن.

متن اطلاعاتی دوم

مدرس: صدیقی، منیره
فعالیت: در صورت حضوری بودن کتاب کار فارسی، کتاب نگارش، کتاب قرآن و کتاب درسی ریاضی آورده شود.
تکلیف: فایل جمع و تفریق حل شده در کلاس

ریاضی دوم

مدرس: صدیقی، منیره
فعالیت: فصل ششم صفحه 150 در کلاس حل گردید و جمع انتقالی دوباره تدریس و در پای تخته تمرین گردید. صفحه 151 برای مرور می باشد
تکلیف: چند جمع در دفتر بنویس و تمرین کن.

علوم دوم

مدرس: صدیقی، منیره
فعالیت: پرسش و پاسخ گردید.

فارسی دوم

مدرس: صدیقی، منیره
تکلیف: جعبه کلمات درس 1 تا 12 پرسش خواهد شد.

نگارش دوم

مدرس: صدیقی، منیره
فعالیت: درس سیزدهم سوالات 2 و 3 صفحه ی 77، سوال 2 صفحه ی78 در کلاس پاسخ داده شد.
تکلیف: پسر خوبم سوال 1 ، 3 و 4 صفحه 78 را با خط زیبا بنویس.

هدیه‌های آسمان دوم

مدرس: صدیقی، منیره
فعالیت: درس 14 تدریس شد.

متن ادبی دوم

مدرس: صدیقی، منیره
فعالیت: گنجینه(سواد خواندن و درک مطلب) شماره 8، استاد مراد بنا در کلاس مطالعه و به سوالات پاسخ داده شد.

متن اطلاعاتی دوم

مدرس: صدیقی، منیره
فعالیت: روز شنبه کتاب درسی ریاضی، دفتر املا، کتاب کار فارسی، کتاب نگارش، کتاب کار ریاضی آورده شود. برگه ملاقات فردی هفته آینده به پسر های خوبم تحویل داده شد.
تکلیف: پسر خوبم ارمغان شماره ی 19 را با دقت انجام بده.

هوش و ریاضی

مدرس: صدیقی، منیره
فعالیت: صفحات 46، 47 و 48 تدریس شد.
تکلیف: پسر برای هفته آینده سوال 2 صفحه 47 و تقارن صفحه 49 را با دقت رنگ آمیزی کن.

مهارت اجتماعی

مدرس: دهقانی، نفیسه
فعالیت: دانش آموزان عزیز امروز اتیکت قوانین دوستی( امانت داری، رازداری ، قابل اعتماد بودن،معذرت خواهی ، جبران و...) را به وسیله ی بازی و قصه آموختند و به صورت گروهی برای دوستان خود قانون گذاشتند و جریمه تعیین کردند.

علوم دوم

مدرس: صدیقی، منیره
فعالیت: درس دهم صفحات 78، 79، 80 و 81 کتاب کار علوی در کلاس حل گردید.
تکلیف: پسر خوبم در مورد یکی از حیواناتی که در کتاب اسم برده شده تحقیق کن و به صورت کاردستی یا روزنامه دیواری تا هفته بعد روز سه شنبه 23 بهمن به همراه خود به مدرسه بیاور. مثل صفحه 82 کتاب کار علوی یا 73 صفحه کتاب درسی.

فارسی دوم

مدرس: صدیقی، منیره
فعالیت: درس سیزدهم به طور کامل تدریس شد و شعر حفظی 27 بهمن ماه پرسش خواهد شد‌.
تکلیف: پسرم سوال 1 و 4 صفحه 77 را با خط زیبا بنویس.

املا دوم

مدرس: صدیقی، منیره
فعالیت: املای فوتبالی از درس 4 و 12 تمرین گردید.
تکلیف: اولیا محترم لطفا ملاحظه نموده و امضا نمایید.

متن اطلاعاتی دوم

مدرس: صدیقی، منیره
فعالیت: فردا کتاب کار ریاضی، کتاب هوش برای کسانی که در مدرسه نمی باشد، کتاب نگارش، کتاب هدیه و کتاب درسی فارسی آورده شود.

زیبانویسی

مدرس: شایسته، محبوبه
فعالیت: حرف لا و ل تدریس ونقاشی مربوط به درس کشیده شد کلمه های مربوط به درس تمرین شد
آشنایی با هویت ملی

آشنایی با هویت ملی

رده: پرورشی
توضیح: ایران، کشوری با تاریخ و فرهنگ غنی، همواره به نمادها و نشانه‌های ملی خود اهمیت ویژه‌ای داده است. یکی از این نمادها، پرچم ملی ایران است که نمایانگر هویت، استقلال و وحدت ملی ایرانیان است. ساخت پرچم توسط دانش‌آموزان می‌تواند یک فعالیت آموزشی و فرهنگی بسیار مفید باشد. این فعالیت نه تنها به دانش‌آموزان کمک می‌کند تا با تاریخ و فرهنگ کشور خود آشنا شوند، بلکه فرصتی برای ابراز خلاقیت و همکاری گروهی نیز فراهم می‌آورد. در این فعالیت، دانش‌آموزان می‌توانند با استفاده از مواد مختلف مانند پارچه، رنگ، کاغذ پرچم ایران را بسازند. آن‌ها می‌توانند در مورد رنگ‌ها و نمادهای موجود در پرچم صحبت کنند؛ به عنوان مثال، رنگ سبز نماد رشد و امید، رنگ سفید نماد صلح و رنگ قرمز نماد شجاعت و ایستادگی است. همچنین، دانش‌آموزان می‌توانند درباره نشان وسط پرچم که شامل هشت‌پر و کلمه "الله" است، تحقیق کنند و مفهوم آن را درک کنند. این فعالیت می‌تواند به تقویت حس ملی‌گرایی و تعلق خاطر به کشور کمک کند و همچنین فرصتی برای بحث و تبادل نظر درباره ارزش‌های انسانی و اجتماعی فراهم آورد. در نهایت، ساخت پرچم توسط دانش‌آموزان می‌تواند به عنوان یک یادگاری از عشق و احترام به وطن باقی بماند.
آشنایی با هویت ملی

آشنایی با هویت ملی

رده: پرورشی
توضیح: پرچم ملی ایران، نماد هویت و تاریخ غنی این سرزمین است. این پرچم با رنگ‌ها و نمادهای خاص خود، نمایانگر ارزش‌ها، آرمان‌ها و فرهنگ ایرانیان است. آشنایی دانش‌آموزان با پرچم و مفاهیم مرتبط با آن، فرصتی مناسب برای تقویت حس ملی‌گرایی و شناخت هویت ایرانی فراهم می‌آورد. پرچم ایران از سه رنگ سبز، سفید و قرمز تشکیل شده است. هر یک از این رنگ‌ها معانی خاصی دارند: رنگ سبز نماد رشد، امید و طبیعت است؛ رنگ سفید نمایانگر صلح و دوستی است؛ و رنگ قرمز نماد شجاعت و ایستادگی در برابر چالش‌ها و مشکلات است. در وسط پرچم، نماد هشت‌پر قرار دارد که به‌عنوان نشانی از وحدت و همبستگی ایرانیان شناخته می‌شود. آشنایی دانش‌آموزان با پرچم ایران می‌تواند از طریق فعالیت‌های مختلفی مانند کارگاه‌های هنری، نمایشگاه‌ها یا پروژه‌های گروهی انجام شود. در این فعالیت‌ها، دانش‌آموزان می‌توانند درباره تاریخچه پرچم، تغییرات آن در طول زمان و نقش آن در شکل‌گیری هویت ملی بحث کنند. همچنین، می‌توانند به بررسی نمادهای فرهنگی و تاریخی مرتبط با پرچم بپردازند و از این طریق با میراث فرهنگی خود آشنا شوند. این فعالیت‌ها نه تنها به تقویت حس تعلق به وطن کمک می‌کند، بلکه فرصتی برای یادگیری درباره ارزش‌های انسانی، احترام به تنوع فرهنگی و اهمیت همبستگی اجتماعی فراهم می‌آورد. در نهایت، آشنایی با پرچم ملی ایران به دانش‌آموزان کمک می‌کند تا با افتخار به هویت ایرانی خود ببالند و ارزش‌های ملی را در زندگی روزمره خود پیاده کنند.

ریاضی دوم

مدرس: صدیقی، منیره
فعالیت: جمع در جدول ارزش مکانی یا جمع انتقالی یا جمع تکنیکی فصل 6 صفحات 100، 101 و 102 تدریس شد.
تکلیف: دانش آموزانی که به درستی شکل صفحه 101 را رسم نکرده اند و یا دسته بندی نکرده اند و توضیح را کامل ننوشته اند، حتما کامل کنند پاسخ کتاب در پرتال قرار داده شده.

علوم دوم

مدرس: صدیقی، منیره
فعالیت: درس دهم به طور کامل تدریس شد و به سوالات کتاب درسی پاسخ داده شد.

املا دوم

مدرس: صدیقی، منیره
تکلیف: املای تمرینی از درس 4و 12 خواهیم داشت. املای تقریری از درس 11 و 12 روز شنبه خواهیم داشت.

متن اطلاعاتی دوم

مدرس: صدیقی، منیره
فعالیت: فردا کتاب درسی فارسی، کتاب کار فارسی، نگارش، دفتر املا و کتاب کار علوم آورده شود. برگه ملاقات های این هفته تحویل پسرانمان گردید.
تکلیف: دو کاربرگ داده شده برای درس ریاضی و فارسی انجام شود و فردا آورده شود.

رایانه

مدرس: فخاریان، یاسمن
فعالیت: در این جلسه تایپ ده انگشتی از ابتدا مرور و نحوه تایپ صحیح حروف خ، ص، ح، ض، ج، چ، پ، د، ذ آموزش داده شد.
تکلیف: تایپ ده انگشتی از ابتدا در منزل تکرار و تمرین شود، جلسه ی آینده از آن پرسش خواهیم داشت.

شطرنج

مدرس: فرحمند، سید سجاد
فعالیت: بازی در کلاس شطرنج و آموزش تساوی
تکلیف: بازی
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: