فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان پسرانه فلکه اطلاعات تهران
کلاس: سیب

ریاضی اول

مدرس: درویش، فاطمه
فعالیت: شمارش اعداد، الگویابی ، یافتن رابطه ، کار با شابلون ،تناظر دسته ها آموزش داده شد . کتاب کار صفحات 7-8-9-10-11 تمرین و انجام شد .
تکلیف: در دفتر ریاضی 2جدول شگفت انگیز و 3 الگویابی شکلی (مثلا دوگل سه برگ، دو گل سه برگ ...) تمرین شود و فردا آورده شود.

فارسی اول

مدرس: درویش، فاطمه
فعالیت: نشانه (د) تدریس شد . جدول دوستی و ترکیبات در کلاس کار شد .
تکلیف: سرمشق های داده شده در دفتر مشق کامل شود. یک املا از کلمات تمرین شده گفته شود. بخش کردن وصدا کشی 5کلمه نوشته شود.

نگارش اول

مدرس: درویش، فاطمه
فعالیت: کتاب نگارش درس ( د ) در کلاس تدریس شد و با همکاری خود دانش آموزان نوشته شد .
تکلیف: کتاب نگارش کامل شود.

سرود

مدرس: نصیری، زهرا
فعالیت: شعر اتل متل مدرسه برای 13 آبان روز دانش آموز و تمرین سلام مدرسه تمرین شد.
تکلیف: شعر اتل متل مدرسه برای جشن دانش اموز حفظ شود.

سواد مالی

مدرس: ربیعی، پریسا
فعالیت: درس 5(پس انداز) با استفاده از نمایش فیلم،شعر و آواز و پاورپوینت تدریس شد. فعالیت کلاسی و منزل انجام شد. تمرین و مرور 5 درس انجام شد.

مهارت زندگی

مدرس: رنج بردار، محبوبه
فعالیت: درود... صفحات 22 و 23 با موضوع «تکالیف خود را به موقع انجام دهیم.» و صفحات 24 و 25 با موضوع «به موقع بخوابیم.» تدریس شد. گفتگو در مورد ساعات استراحت، برنامه ریزی ساعات تکالیف ، ساعات خواب و اثرات مفید به موقع خوابیدن صورت پذیرفت.
تکلیف: تکلیف صفحات 25،24،23،22 در کلاس انجام شد.. در منزل برگه ای در اتاق پسران گلمان نصب شده و با مشورت پسرم، ساعات استراحت، انجام تکالیف، ساعات بازی و تفریح و ساعت خواب درج شود و پسرم هر روز ، برای هر فعالیت انجام شده در زمان مشخص شده، برای خود تیک سبز بزند، تا آموزش مدیریت زمان به نحو مطلوب صورت پذیرد. کتاب های پسران عزیزی که کامل نبود تحویل داده شده است، لطفاً بررسی شده و همراه با پسر گلمان تا جلسه بعد کامل شود. با سپاس..

علوم اول

مدرس: درویش، فاطمه
فعالیت: برای درس سوم دانش آموزان جلسه قبل گروه بندی شدند .دراین جلسه گروه ورزش و گروه بهداشت متناسب با گروه خود برای همکلاس هایشان صحبت کردند ومطالب مفیدی به دوستان خود ارائه دادند .
تکلیف: بقیه گروه ها برای جلسه بعدی (روز دوشنبه و سه شنبه ) آماده باشند .

فارسی اول

مدرس: درویش، فاطمه
فعالیت: دانش آموزان با کمک ابزار (چینه) نشانه ها را تکرار و تمرین کردند. صداکشی وبخش کردن کلمات در کلاس کار شد.
تکلیف: از کلماتی که در دفتر کار شده ، یک خط نوشته شود. فلش کارت تمرین شود.

املا اول

مدرس: درویش، فاطمه
فعالیت: املا سه نشانه (آ، ب، اَ) در زنگ اول در تخته کلاس همراه صداکشی تمرین شد و در زنگ پنجم دانش آموزان املا در دفتر دیکته نوشتند .
تکلیف: از روی املا کلاسی یک املا در منزل گفته شود و مانند نمونه (در دفتر املا) 5صدا کشی در پایین املا کار شود.

قرآن اول

مدرس: درویش، فاطمه
فعالیت: پیام قرآنی دوم (سلام علیکم ) همراه معنی واشاره تدریس شد . شعر دریا وشعر بسم الله خوانده شد . سوره توحید حفظ شد .
تکلیف: نقاشی مرتبط با پیام قرآنی (سلام کردن ) در صفحه کتاب نقاشی شود .

ریاضی اول

مدرس: درویش، فاطمه
فعالیت: مفاهیم پر وخالی تمرین شد . الگوهای متصل ،کار با شابلون ،شمارش و نوشتن اعداد تدریس شد . کتاب ریاضی صفحات 52،53،54 در کلاس آموزش داده شد . نوشتن عدد 8 تدریس شد .
تکلیف: الگویابی صفحه 53کتاب ریاضی در دفتر شطرنجی ترسیم شود و فردا آورده شود. فعالیت صفحه 49 کتاب ریاضی در برگه A4 انجام شود و آورده شود.

فارسی اول

مدرس: درویش، فاطمه
فعالیت: نشانه های (آ-ب-اَ) تکرار وتمرین شد . از ترکیبات نشانه های قبلی املا پای تخته گفته شد. با استفاده از فلش کارتها بازی ترکیبات با مشارکت دانش آموزان انجام شد .(مطابق آنچه در جلسه توضیح داده شد )
تکلیف: از کلمات سرمشق داده شده در دفتر املا گفته شود. 5کلمه بخش و صداکشی شود (مانند توضیح جلسه) دانش آموزانی که غایب بودند کتاب نگارش تا آخر صفحه 33کامل شود.

رایانه

مدرس: فتحی مهماندوست، صونا
فعالیت: روش ایجاد پوشه، تغییر نام و پاک کردن پوشه آموزش داده شد و دانش آموزان در سایت تمرین کردند.
تکلیف: لطفا در صورت در دسترس بودن رایانه، موارد تدریس شده تمرین شود.

ریاضی اول

مدرس: درویش، فاطمه
فعالیت: مفاهیم جمع وتفریق به منظور آمادگی برای شروع نمادها مرور شد .دانش آموزان در موقعیت حل مسئله قرار گرفتند و با مثالهای مختلف مسئله سازی کردند . الگوهای تکرار شونده متصل در کلاس تمرین شد . صفحات44-45-46-47 تدریس شد.
تکلیف: صفحه 42 کتاب کامل شود و در دفتر شطرنجی نوشته شود.

فارسی اول

مدرس: درویش، فاطمه
فعالیت: درس دوم (ابر )تدریس شد .کلمات کلیدی با بخش کردن و صداکشی تکرار و تمرین شد . در دفتر مشق کلمات بعد از آموزش ، نوشته شد . ترکیبات (آ، ب،اَ) تدریس شد . با خوردن انار وانگور وبازی در حیاط مدرسه ایجاد انگیزه شد . کتاب نگارش درس جدید آموزش داده شد.
تکلیف: تکالیف در دفتر مشق کامل شود. ارمغان هفته حل شود. کاربرگ ها شنبه در پوشه دکمه دار آورده شود. کتاب نگارش کامل شود.

بازی استراتژیک

مدرس: کرمی، هما
فعالیت: نرمش موزیکال و بادی پرکاشن ریتمیک انجام شد.

علوم اول

مدرس: درویش، فاطمه
فعالیت: دانش آموزان برای تدریس فصل سوم گروه بندی شدند (مطابق با صفحه 18کتاب ) و اعضای هر گروه موظف شدند تا مطالب مرتبط به گروه خود را آماده کنند و جلسه بعد (یکشنبه آینده) برای همکلاسی هایشان توضیح دهند . در کلاس در مورد شیوه ی اجرا صحبت شده است مثلا گروه ((ورزش)) هر دانش آموز در مورد یه ورزش برای دوستانش صحبت می کند.

فارسی اول

مدرس: درویش، فاطمه
فعالیت: تدریس نشانه (ب) تکرار و تمرین شد . کاردستی زیبا تقدیم به باباهای مهربان درست شد . ترکیبات( آ-ب) در تخته کلاس و دفتر مشق نوشته شد .
تکلیف: پسرهای زرنگم از روی تمرین های کلاس در دفتر مشق یک صفحه نوشته شود . کاربرگهای داده شده تا شنبه انجام شود و آورده شود.(تکالیف آخر هفته می باشد )

هنر اول

مدرس: اقبالیان، زهرا
فعالیت: با حروف ب نقاشی پسر و بستنی و بادکنک کشیده شد

هوش و ریاضی

مدرس: درویش، فاطمه
فعالیت: مفاهیم پایه ،تشخیص اشکال هندسی،شمارش با چوب خط ومفهوم کوتاهترین ،بلندترین و جهات چهارگانه تدریس شد . مفهوم کمتر وبیشتر ، ترکیب سطر و ستون در جدول تمرین شد . کتاب کار هوش صفحات 16-17-18در کلاس آموزش داده شد و توسط دانش آموزان کامل شد .
تکلیف: کتاب کار هوش از ابتدا تا آخر صفحه 18 کامل شود و فردا به کلاس آورده شود.

مهارت اجتماعی

مدرس: دهقانی، نفیسه
فعالیت: توسط میس اتیکت و نمایش مرور درس های هفته های گذشته انجام شد. به صورت رول پلی بچها با کلمات معذرت میخواهم ،ببخشید، عذر میخواهم آشنا شدند. مراحل معذرت خواهی به صورت نمایش برای بچها اجرا شد و آموختند برای معذرت خواهی چه روندی را باید طی کنند. مراحل شامل: 1)کجا اشتباه کردم؟ بچه ها حالت فکر کردن را اجرا میکنند 2) الان دوستم چه حسی دارد؟ با دست شکل قلب درست میکنند 3) الان به دوستم چی بگم؟ با دست به لب اشاره میکنند 4)برای جبران چه کنم؟ دوباره حالت فکر کردن را اجرا میکنند.
تکلیف: لطفا مراحل معذرت خواهی را به صورت زیر برای شما اجرا کنند و برای خودشان یاداوری کنند. به عنوان مثال؛ 1)کجا اشتباه کردم؟ بچه ها حالت فکر کردن را اجرا میکنند (دفتر دوستم را پاره کردم) 2) الان دوستم چه حسی دارد؟ با دست شکل قلب درست میکنند(دوستم الان ناراحت شده) 3) الان به دوستم چی بگم؟ با دست به لب اشاره میکنند. (دوستم معذرت میخوام که دفترتو پاره کردم) 4)برای جبران چه کنم؟ دوباره حالت فکر کردن را اجرا میکنند. (دیگه این‌اشتباه را نمیکنم و برای او یک دفتر جدید میخرم )
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: