فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان پسرانه فلکه اطلاعات تهران
کلاس: فضانوردان

ریاضی دوم

مدرس: الهامی راد، مینا
فعالیت: مبحث اندازه‌گیری با وسایل غیراستاندارد و استاندارد کامل تکرار و تمرین شد. فعالیت کلاسی صفحه‌ی 125 کتاب کار علوی حل شد.
تکلیف: تمرین صفحه‌ی 126 و 127 کتاب کار علوی حل شود و بخش خود ارزیابی صفحه‌ی 128 تکمیل گردد.

علوم دوم

مدرس: الهامی راد، مینا
فعالیت: صفحه‌ی 66 و 67 درس 9 کامل تدریس شد.
تکلیف: از امروز طبق آموزش کلاسی، کاشت دانه انجام شود: 1_انتخاب چند دانه((3 الی 4 دانه)) مثل (لوبیا، عدس، ماش، گندم و...) 2_ گذاشتن دانه در دستمال خیس 3_ به محض مشاهده‌ی جوانه‌ی دانه، یادداشت‌برداری شود. (پاسخ به سوال صفحه‌ی 66 کتاب درسی) 4_ کاشت دانه در یک گلدان کوچک یا ظرف یک بار مصرف که دارای خاک باشد، انجام شود. 5_ چگونگی نگهداری مناسب از گیاه یادداشت‌برداری شود. (پاسخ به سوال صفحه‌ی 67 کتاب درسی) 6_ به محض مشاهده‌ی اولین برگ یادداشت برداری شود. (پاسخ به سوال صفحه‌ی 67 کتاب درسی) 7_ اندازه‌گیری قد با خط‌کش تا دو هفته، یادداشت‌برداری شود. مثلا هفته‌ی اول 4 سانتی متر و هفته‌ی دوم 9 سانتی متر(پاسخ به سوال صفحه‌ی 67) لازم به یادآوریست: دانشمندان کوچکم حتما با کمک و راهنمایی اولیای گرامی این آزمایش جذاب را انجام دهند و حتما بهداشت را رعایت کنند.

فارسی دوم

مدرس: الهامی راد، مینا
فعالیت: بخش‌های درست و نادرست/ گوش کن و بگو صفحه‌ی 74 درس 12، کتاب درسی حل شد و بخش واژه سازی کامل تدریس شد، بخش حالا تو بگو تمرین شد.

نگارش دوم

مدرس: الهامی راد، مینا
تکلیف: سوال 1 صفحه‌ی 71 و 72 درس 12 کتاب نگارش خوش خط و مرتب انجام شود. سوال 1 صفحه‌ی 71: از (سال گذشته با پدر تا شاعر بزرگ ایران قرار دارد.) نوشته شود. سوال 1 صفحه‌ی 72: از (او می گفت تا پهلوانان آن می خوانیم.) نوشته شود.

رایانه

مدرس: فتحی مهماندوست، صونا
تکلیف: پروژه نیم سال اول رایانه: فعالیت ص 63 کتاب (داستان کوتاه) را حداقل در 2 صفحه انجام دهید و از تمامی نکات درس داده شده و خلاقیت خود استفاده کنید و فایل ورد را در پرتال ارسال کنید. لطفا به مهلت ارسال در پرتال توجه فرمایید. دانش آموزانی که امکان ارسال در پرتال ندارند روز شنبه، 1 بهمن در صورت حضوری بودن، در فلش همراه بیاورند.

ریاضی دوم

مدرس: الهامی راد، مینا
فعالیت: در دو زنگ ریاضی فعالیت صفحه‌ی 82 (مبحث واحد سانتی‌متر) و کار در کلاس صفحه‌ی 83 کتاب درسی تدریس شد.
تکلیف: بخش کامل کن صفحه‌ی 80 و 81 و خلاق باش صفحه‌ی 82 حل شود. جمع های زیر را به روش حدس و آزمایش انجام دهید.(حداقل 4 حدس) 86=.....+25 46=.....+13 38=....._52

علوم دوم

مدرس: الهامی راد، مینا
فعالیت: درس 9 (سرگذشت دانه) صفحه‌ی 64 و 65 تدریس شد.

فارسی دوم

مدرس: الهامی راد، مینا
فعالیت: روان‌خوانی درس 12 (فردوسی) انجام شد. کلمات دارای ارزش املایی درس، داده شد‌.
تکلیف: از کلمات سخت درس جدید یک بار در دفتر تکلیف نوشته شود. ستاره‌ی خوش‌خطی فراموش نشود.

علوم دوم

مدرس: الهامی راد، مینا
فعالیت: آموزش درس 9 (سرگذشت دانه) شروع شد و کلیپ آموزشی گذاشته شد.

فارسی دوم

مدرس: الهامی راد، مینا
فعالیت: جعبه‌ی کلمات درس آزاد تدریس شد. بخش بیاموز و بگو و پیدا کن و بگو آموزش داده شد. (پایان درس 11)
تکلیف: تمرین صفحه‌ی 90 کتاب کار علوی حل شود و بخش خودارزیابی صفحه‌ی 91 تکمیل گردد. بخش بیاموز و بگو و بخوان و پیدا کن و بگو در کتاب درسی وارد شود. امتیازآوران شماره‌ی 6: چنانچه تمایل به دریافت یک کارت 5 امتیازی دارید، بخش بازی، بازی، بازی درس آزاد صفحه‌ی 71 کتاب درسی را انجام دهید. توجه بفرمایید لطفا و حتما در قطع A4 باشد. مهلت ارسال تا پایان امروز می باشد.

نگارش دوم

مدرس: الهامی راد، مینا
تکلیف: کلمات سخت درس 11(آزاد) در صفحه‌ی 70 کتاب نگارش خوش خط و مرتب یک بار نوشته شود.

قرآن دوم

مدرس: الهامی راد، مینا
فعالیت: درس 9 جلسه‌ی اول و دوم تا پایان صفحه‌ی 59 تدریس شد.

سواد مالی

مدرس: ربیعی، پریسا
فعالیت: درس 12(کسب و کار خانگی) تدریس شد. موضوعات مطرح شده عبارتند از:آشنایی با کسب و کارهای خانگی و کسب درآمد از طریق آن،توسعه کسب و کارها،تفاوت انواع کسب و کارها
تکلیف: فعالیت منزل صفحه 92 انجام شود.

ریاضی دوم

مدرس: الهامی راد، مینا
فعالیت: در دو زنگ ریاضی بخش حل مسئله صفحه‌ی 80 و 81 کتاب درسی تدریس شد.
تکلیف: سوال 2 و 3 صفحه‌ی 120 و سوال 2 و 3 و 4 تمرین صفحه‌ی 121 کتاب کار علوی حل شود.

فارسی دوم

مدرس: الهامی راد، مینا
فعالیت: درس آزاد تا انتهای بخش واژه‌سازی تدریس شد.
تکلیف: بخش املادان و بخش تمرین صفحه‌ی 89 کتاب کار علوی حل شود. (توجه بفرمایید: بخش املادان، املایی است که دانش آموز به اولیا می گوید و در نهایت توسط دانش آموز تصحیح می گردد. در دفتر تکلیف نوشته شود.)

ورزش دوم

مدرس: داورزنی، حمید
فعالیت: نرمش، انجام بازی های تعادلی و افزایش دقت و تمرکز به صورت گروهی در کلاس انجام شد.

ریاضی دوم

مدرس: الهامی راد، مینا
فعالیت: فعالیت کلاسی صفحه‌ی 120 کتاب کار ریاضی علوی سوال 1 و 4 حل شد.
تکلیف: تکلیف روز چهارشنبه: تمرین صفحه‌ی 79 کتاب ریاضی درسی حل شود. برای روز شنبه 24 دی ماه فقط کتاب ریاضی درسی آورده شود. یادآوری مهم: روز شنبه 24 دی ماه ارزیابی ریاضی از صفحه‌ی 1 تا پایان صفحه‌ی 62 انجام خواهد شد.

علوم دوم

مدرس: الهامی راد، مینا
تکلیف: روز شنبه 24 دی ماه، فقط کتاب کار علوم علوی (جهت تصحیح) آورده شود. نیازی به آوردن کتاب علوم درسی نمی باشد و فقط مرور خواهد شد.

فارسی دوم

مدرس: الهامی راد، مینا
فعالیت: کاردستی تلفیقی ریاضی و فارسی به مناسبت بزرگداشت مقام مادر درست شد و نامه‌ای برای مادران گرامی توسط دانش آموزان نوشته شد. بخش گوش کن و بگو و بخش درست و نادرست درس آزاد تدریس شد.
تکلیف: تکلیف روز پنج‌شنبه: پیک ارمغان شماره‌ی 12 حل شود. برای روز شنبه 24 دی ماه فقط کتاب کار فارسی علوی و پیک ارمغان آورده شود‌. توجه بفرمایید: پیک‌های ارمغان تا شماره‌ی 13 به دانش آموزان تحویل داده شده بود. امروز از شماره‌ی 14 تا 24 در کاور به همراه برچسب‌های مربوطه به پسرانم تحویل داده شد.(اکنون از شماره‌ی 12 تا 24 در منزل می باشد.)

هدیه‌های آسمان دوم

مدرس: الهامی راد، مینا
فعالیت: درس 10 (خانواده‌ی مهربان) کامل تدریس شد.

رایانه

مدرس: فتحی مهماندوست، صونا
فعالیت: اضافه کردن عکس در برنامه و تنظیمات آن آموزش داده شد.(مطالب کتاب از ص 57 تا آخر 62) لطفا پسران عزیزم با دقت تمرین کنند.
تکلیف: در یک برگه با حاشیه و رنگ دلخواه، اسم خود را با متن هنری نوشته و عکس دلخواهی در برگه قرار دهید و تنظیمات زیبایی روی آن ایجاد کنید.
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: