فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان پسرانه فلکه اطلاعات تهران
کلاس: فضانوردان

ریاضی دوم

مدرس: الهامی راد، مینا
فعالیت: دفتر های تکلیف بررسی شد. مبحث های قبلی ( نوشتن اعداد به صورت منظم و تقریب زدن ) مجدد تدریس شد. صفحاتی که دانش آموزان غایب بودند به صورت فردی هم توضیح داده شد در منزل هم مجدد کار شود. صفحه 25 کتاب ریاضی درسی مبحث الگو سازی با دست ورزی تدریس شد. فعالیت کلاسی صفحات 42 و 43 کتاب کار علوی با پرسش و پاسخ حل شد.
تکلیف: فقط تمرین های 1 تا 4 صفحات 43 و 44 کتاب کار علوی مبحث جمع و تفریق و الگو سازی حل شود. ( 15 دقیقه) فایل توضیحات مربوط به تقریب زدن ارسال می شود اولیا عزیز حتما مطالعه نمایند.

علوم دوم

مدرس: الهامی راد، مینا
فعالیت: درس های 1 تا 3 علوم با پرسش و پاسخ مرور شد.
تکلیف: نمونه سوالات درس 1 تا 4 در فایل پیوست ارسال شده است.

فارسی دوم

مدرس: الهامی راد، مینا
فعالیت: فارسی درس مدرسه ی خرگوش ها روخوانی شد.صفحات 26 و 27 کتاب درسی مبحث درست و نادرست و واژه سازی تدریس شد.
تکلیف: تکلیف درس مدرسه ی خرگوش ها توسط پدر یا مادر مهربان خوانده شود پسر عزیزم هر کجا ( ش) را شنیدی دست بزن. ( جهت تقویت دقت شنیداری)

املا دوم

مدرس: الهامی راد، مینا
فعالیت: املا تقریری درس خرس کوچولو گفته شد و کلمات مهم آن در کلاس تمرین شد.
تکلیف: متن املا در دفتر ها چسبانده شده پسرهای عزیزم مثل یک معلم املای خود را صحیح کنند و نمره دهند. ( 15 دقیقه) دفترها فردا همراه باشد و در کمد کلاسی قرار گیرد. متن املا برای دانش آموزان غایب ارسال شده است.

هنر دوم

مدرس: اقبالیان، زهرا
فعالیت: کفشدوزک و گل کشیده شد

بازی استراتژیک

مدرس: کرمی، هما
فعالیت: نرمش موزیکال و بازی بادی پرکاشن ریتمیک انجام شد.

علوم دوم

مدرس: الهامی راد، مینا
فعالیت: کاردرکلاس صفحات 35 و 36 کتاب کار علوی مبحث شب و روز و آشنایی با دماسنج انجام شد.
تکلیف: صفحات 37 و 38 کتاب کار علوی حل شود. (15 دقیقه)

فارسی دوم

مدرس: الهامی راد، مینا
فعالیت: درس مدرسه ی خرگوش ها خوانده شد، کلمات دارای ارزش املایی مشخص شد و جعبه ی کلمات صفحه 32 کتاب علوی کامل شد. فایل آن ارسال می شود تا پسرهایی که غایب بودند بتوانند کتاب را کامل کنند. دانش آموزان غایب کلمات دارای ارزش املایی را در کتاب فارسی هایلایت کنند یا خط بکشند. منتظر معلم، صداها، آموزگار، دم پنبه ای، چشم قرمزی، نمی شنیدیم، اتفاقی، خطرهایی، مثلا، لذت، مثل، پرنده ها، سرود خواندن، خیلی مهم، بمانند، مواظبت، جایزه ی، چند دقیقه بعد، خوش حالی
تکلیف: درس مدرسه ی خرگوش ها خوانده شود. می توانید از پدر و مادر خود بخواهید صدایتان را ضبط کند و یک بار دیگر آن را گوش دهید. کتاب کار علوی و نگارش در مدرسه است.

املا دوم

مدرس: الهامی راد، مینا
فعالیت: املا حافظه ای از درس 1 تا 3 گفته شد. فایل املا ارسال می شود.
تکلیف: از درس خرس کوچولو5 خط املا جمله و کلمه نوشته شود. فردا املا از درس خرس کوچولو داریم اگر دفتر املا در منزل است همراه آورده شود.

قرآن دوم

مدرس: الهامی راد، مینا
فعالیت: درس جلسه سوم ( جلسه اول) ، سوره حمد به صورت بخش بخش خوانی تمرین شد.
تکلیف: سوره ی حمد را به شیوه ی بخش بخش خوانی بخوانید. کتاب های قرآن به پسرهای خوبم تحویل داده شده است.

متن ادبی دوم

مدرس: الهامی راد، مینا
فعالیت: در زنگ ضرب المثل ها با انیمیشن و کلیپ درباره یک ضرب المثل صحبت شد.

سواد مالی

مدرس: ربیعی، پریسا
فعالیت: درس 5(پس انداز) با استفاده از نمایش فیلم،شعر و آواز و پاورپوینت تدریس شد. فعالیت کلاسی و منزل انجام شد. جمع بندی 5 درس انجام شد.

مهارت اجتماعی

مدرس: دهقانی، نفیسه
فعالیت: مروری بر درس های هفته گذشته توسط خود دانش آموزان انجام شد.دانش آموزان در تمام مراحل مشارکت داشتند. مراحل معذرت خواهی برای دانش آموزان توضیح داده شد. کلمات جادویی ببخشید، معذرت میخواهم ، متاسفم،عذر میخواهم تدریس شد.

ریاضی دوم

مدرس: الهامی راد، مینا
فعالیت: پیک ارمغان هفته از دانش آموزان تحویل گرفته شده و صحیح شد و در اختیار دانش آموزان قرار گرفت ( همه ی پیک ها در منزل در پوشه ای نگهداری شود). خلاق باش صفحه ی 25 کتاب درسی و حل مسئله صفحه 26 کتاب درسی تدریس شد. هر دانش آموز جدا گانه پای تابلو آمد و یک بار سوال حل مسئله به روش منظم را حل کرد. یک نمونه هم در دفتر حل شد. دانش آموزان غایب از طریق پرتال وارد فهرست و سپس فیلم آموزشی شده و تدریس امروز را مشاهده نمایند. فردا مجدد درس مرور می شود.
تکلیف: الگویابی صفحه 26 کتاب درسی کامل شود. ( 10 دقیقه) جمع های خواسته شده به صورت ذهنی حل شود. دو سوال در دفتر تکلیف نوشته شده و حل شود. سوال 1: همه ی عددهای دو رقمی را بنویسید که رقم یکان آن ها 5 و 6 و دهگان آن ها 3و 4 باشد. سوال 2: همه ی عددهای دو رقمی را بنویسید که رقم یکان آن ها 3 و 1 و دهگان آن ها 9 و 8 باشد.

علوم دوم

مدرس: الهامی راد، مینا
فعالیت: در آزمایشگاه دانش آموزان با فعالیت عملی با نحوه ی ایجاد شب و روز آشنا شده و با دماسنج دمای هوا را اندازه گیری کردند. ( به تمام سوالات درس سوم کتاب درسی پاسخ داده شد و درس به طور کامل مرور شد) اگر کتاب کار علوی در منزل است برای فردا همراه باشد.
تکلیف: نحوه ی ایجاد شب و روز را در خانه برای پدر و مادر مهربان توضیح بده . یک آزمایش امتیازی داریم برای پسرهای پرتلاشم. دو ظرف بردارید و در هر کدام پارچه نمناک قرار دهید داخل هر کدام ده دانه لوبیا قرار دهید. یک ظرف را در یخچال و دیگری را در آفتاب قرار دهید. هر روز به ظرف ها آب دهید. هفته ی بعد لوبیاها را همراه خود به کلاس بیاورید.

فارسی دوم

مدرس: الهامی راد، مینا
فعالیت: حکایت صفحه ی 21 کتاب درسی خوانده شد و در مورد کلمات هم معنی صحبت شد. شعر ((ستاره)) به صورت فردی و دسته جمعی خوانده و تمرین شد. صفحه ی 30 کتاب کار علوی مبحث بخوان و بیندیش با پرسش و پاسخ از دانش آموزان حل شد. کتاب کار علوی در مدرسه می باشد.
تکلیف: کاربرگ چسبانده شده در دفتر کامل شود. ( 15 دقیقه) فایل آن نیز برای دانش آموزان غایب ارسال می شود. فردا املا حافظه ای از درس 1 تا 3 داریم اگر دفتر املا در منزل است فردا همراه باشد.

ریاضی دوم

مدرس: الهامی راد، مینا
فعالیت: صفحه 22 کتاب درسی مبحث جمع و تفریق و درست کردن دسته های ده تایی انجام شد. مفهوم تقریب زدن با ماشین بازی تدریس شد.
تکلیف: پیک ارمغان هفته کامل شود. با حبوبات و ... 4 دسته ی ده تایی منهای 2 دسته ی ده تایی می شود 2 دسته ی ده تایی یا 20 یکی تمرین شود.

فارسی دوم

مدرس: الهامی راد، مینا
فعالیت: شعر ((ستاره)) خوانده شد. صفحه ی 29 کتاب علوی در کلاس حل شد. صفحات قبلی بررسی شد.
تکلیف: حکایت صفحه ی 21 کتاب فارسی درسی خوانده شود. شعر ((ستاره)) تا هفته ی بعد حفظ شود. کتاب کار علوی در مدرسه است.

املا دوم

مدرس: الهامی راد، مینا
فعالیت: درس 2 و 3 املا به صورت جمله گفته شد. کلمات دارای ارزش املایی مجدد پای تابلو تمرین شد.
تکلیف: دفتر املا همراه دانش آموزان است لطفا توسط اولیا گرامی امضا شود و جدول کلمات غلط های املایی کامل شود. دفتر املا که مدرسه آورده شد خود دانش آموز در کمدش قرار دهد.

هنر دوم

مدرس: اقبالیان، زهرا
فعالیت: درس 1 تا 3 با پرسش و پاسخ مرور شد. کتاب ها در کلاس می باشد.

سرود

مدرس: نصیری، زهرا
فعالیت: تمرین شعر هم شاگردی سالم آموزش قوانین بازی
تکلیف: حفظ شعر هم شاگردی سلام برای 13 آبان

رایانه

مدرس: فتحی مهماندوست، صونا
فعالیت: تفاوت عملکرد save و save as تدریس شد و توضیحات کامل با مثال در برنامه ورد داده شد.
تکلیف: لطفا در صورت در دسترس بودن رایانه، موارد تدریس شده در برنامه ورد تمرین شود.

ریاضی دوم

مدرس: الهامی راد، مینا
فعالیت: کاردرکلاس و تمرین صفحه ی 25 کتاب درسی مبحث جدول جمع و تفریق با فعالیت عملی انجام شد. صفحات قبلی کتاب بررسی و رفع اشکال شد. کتاب درسی در مدرسه می باشد.
تکلیف: صفحه ی 40 کتاب کار علوی انجام شود.

علوم دوم

مدرس: الهامی راد، مینا
فعالیت: سوالات درس دوم کتاب درسی مبحث هوای سالم - آب سالم در کلاس با همکاری خود دانش آموزان پاسخ داده شد. درس های 1 و 2 مرور شد.

نگارش دوم

مدرس: الهامی راد، مینا
فعالیت: سوالات2تا 4 صفحات 27 و 29 در کلاس حل شد. صفحه ی 30 ( زیبا نویسی و جدول ) با بارش فکری انجام شد.
تکلیف: سوال 1 صفحات 28 و 29 با خط خوش انجام شود.

مهارت زندگی

مدرس: رنج بردار، محبوبه
فعالیت: صفحات 18 و 19 با موضوع «به نظرات و ویژگی های دیگران احترام بگذاریم» تدریس شد. گفتگو در مورد تفاوت های فردی مانند ویژگی های اخلاقی، سلیقه های مختلف و احترام به این ویژگی ها صورت پذیرفت. همچنین در مورد تصمیم درست در کارهای گروهی و هم فکری به جای خود رای بودن، کمک در کارهای تیمی با در نظر گرفتن سلیقه های مختلف و انتخاب بهترین نظر نیز بحث و گفتگو شد.
تکلیف: انجام تکلیف صفحات 18 و 19 که در کلاس صورت پذیرفت. اولیای گرامی: آخر هر ماه کتاب های پسران گلمان تحویل ایشان داده شده تا جهت اطلاع رسانی به شما و تکمیل صفحات تدریس شده به منزل بیاورند. لطف کنید در مورد موضوعات درس با پسر عزیزم گفتگویی داشته و نواقصی که به دلیل غیبت دانش آموز یا همراه نداشتن کتاب باقی مانده تکمیل گردد. قابل ذکر: کتاب ها بعد از تکمیل، حتما توسط دانش آموز در جلسه بعدی کلاس مهارت های زندگی به دبیر مربوطه تحویل داده شود. با سپاس

زیبانویسی

مدرس: اقبالیان، زهرا
فعالیت: زیبا نویسی ( د ) چسبیده تدریس داده شد.
تکلیف: در منزل تمرین شود.

هوش و ریاضی

مدرس: الهامی راد، مینا
فعالیت: صفحه 11 کتاب مبحث شمارش و جمع و تفریق با پرسش و پاسخ حل شد.
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: