فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان پسرانه فلکه اطلاعات تهران
کلاس: فضانوردان

ریاضی دوم

مدرس: الهامی راد، مینا
فعالیت: کار در کلاس صفحه‌ی 101 و تمرین صفحه‌ی 102 کتاب ریاضی درسی حل شد.
تکلیف: PDF ارسالی تمرینات حل شده در کلاس جهت استفاده‌ی دانش‌آموزان غایب می‌باشد. حتما در منزل حل شود.

علوم دوم

مدرس: الهامی راد، مینا
فعالیت: بخوان و بیاموز صفحه‌ی 76 و 77 کتاب کار علوم علوی تدریس شد. فعالیت کلاسی 1 و 2 صفحه‌ی 78 و 79کتاب کار علوم علوی حل شد.
تکلیف: PDF ارسالی تمرینات حل شده در کلاس جهت استفاده‌ی دانش‌آموزان غایب می‌باشد. حتما در منزل حل شود. یادآوری: کاردستی 15 امتیازی چرخه‌ی رشد جانوران برای روز سه‌شنبه آورده شود. بعد از تاریخ مذکور 10 امتیازی داده خواهد شد.

فارسی دوم

مدرس: الهامی راد، مینا
فعالیت: درست، نادرست و گوش کن و بگو صفحه‌ی 82 حل شد. بخش واژه‌سازی، بیاموز و بگو و حالا تو بگو صفحه‌ی 83 تدریس شد و پیدا کن و بگو و فکر کن و بگو صفحه‌ی 84 حل شد. جعبه‌ی کلمات درس 13 صفحه‌ی 99 کتاب کار فارسی علوی تدریس شد.
تکلیف: پیک ارمغان شماره‌ی 18 بادقت، باحوصله و خوش‌خط نوشته شود. اولیای عزیز لطفا و حتما نظارت کرده و پس از امضا نمودن ساعت شروع و پایان را بنویسند. (مدت انجام تکلیف 45 دقیقه می‌باشد.) PDF ارسالی تمرینات حل شده در کلاس جهت استفاده‌ی دانش‌آموزان غایب می‌باشد. حتما در منزل حل شود.

متن اطلاعاتی دوم

مدرس: الهامی راد، مینا
تکلیف: برای روز سه‌شنبه 23 بهمن ماه 1_ کتاب ریاضی درسی 2_ کتاب کار علوم علوی 3_ کتاب نگارش 4_ دفتر تکلیف 5_ پیک ارمغان شماره‌ی 18 همراه دانش‌آموز باشد.

ورزش دوم

مدرس: داورزنی، حمید
فعالیت: نرمش.بازی فوتبال‌.
برف زمستانی: موهبت الهی و مراقبت‌های لازم

برف زمستانی: موهبت الهی و مراقبت‌های لازم

رده: پرورشی
توضیح: برف زمستانی یکی از نعمت‌های بزرگ الهی است که علاوه بر زیبایی طبیعی، فواید بسیاری برای محیط زیست و زندگی انسان‌ها دارد. اما در عین حال، نیازمند رعایت نکاتی برای حفظ سلامتی و ایمنی است. فواید برف زمستانی 1.تأمین منابع آبی: برف با ذوب شدن تدریجی، منبع مهمی برای تأمین آب‌های زیرزمینی و رودخانه‌ها است. 2.کنترل دمای زمین: برف مانند یک عایق طبیعی عمل کرده و از کاهش شدید دمای زمین جلوگیری می‌کند. 3.افزایش حاصل‌خیزی خاک: برف مواد معدنی را به زمین بازمی‌گرداند و برای کشاورزی مفید است. 4.پاکسازی هوا: بارش برف باعث جذب آلاینده‌ها و تصفیه هوا می‌شود. مراقبت‌های لازم در هنگام بارش برف 1.گرم نگه داشتن بدن: پوشیدن لباس‌های گرم و چندلایه، کلاه و دستکش برای جلوگیری از سرمازدگی ضروری است. 2.احتیاط در تردد: هنگام رانندگی در جاده‌های برفی، استفاده از زنجیر چرخ و رعایت سرعت مطمئنه بسیار مهم است. 3.پیشگیری از یخ‌زدگی لوله‌ها: عایق‌بندی لوله‌های آب در مناطق سردسیر مانع از ترکیدگی آن‌ها می‌شود. 4.مصرف مواد غذایی مقوی: خوردن غذاهای گرم و پرکالری به حفظ دمای بدن کمک می‌کند. 5.احتیاط در پیاده‌روی: استفاده از کفش‌های ضدلغزش برای جلوگیری از سرخوردن و آسیب‌دیدگی توصیه می‌شود. برف اگرچه زیبایی خاصی به طبیعت می‌بخشد، اما رعایت اصول ایمنی و مراقبتی در این فصل، برای حفظ سلامت و جلوگیری از مشکلات ضروری است.

ریاضی دوم

مدرس: الهامی راد، مینا
فعالیت: فعالیت صفحه‌ی 100 با مبحث آموزشی جمع در جدول ارزش مکانی و جمع به روش تکنیکی تدریس شد.

فارسی دوم

مدرس: الهامی راد، مینا
فعالیت: درس 13 (ایران زیبا) تدریس شد. کلمات با ارزش درس داده شد. شعر ای خانه‌ی ما آموزش داده شد.
تکلیف: از کلمات با ارزش درس 13(ایران زیبا) دو بار خوش‌خط و بادقت در دفتر تکلیف نوشته شود و اولیای عزیز لطفا و حتما نظارت نمایند و ساعت شروع و پایان را بنویسند. جمله زیر را به زمان آینده تبدیل کرده و به ترتیب ادامه دهید. (مانند بیاموزیم صفحه‌ی 67 کتاب فارسی ) من با دوستانم به اردو رفتم. (مدت انجام هر دو تکلیف 30 دقیقه می‌باشد.) شعر ای خانه‌ی ما حفظ شود، روز شنبه 27 بهمن ماه پرسیده خواهد شد. (یک هفته فرصت حفظ کردن دارید.) هر دو تکلیف در پرتال فارسی جهت تصحیح و بررسی حتما ارسال گردد. PDF ارسالی کلمات با ارزش درس 13 جهت استفاده‌ی دانش‌آموزان غایب می‌باشد.

متن اطلاعاتی دوم

مدرس: الهامی راد، مینا
تکلیف: برای فردا در صورت حضوری بودن: 1_ کتاب فارسی درسی 2_ کتاب کار فارسی علوی 3_ کتاب ریاضی درسی 4_کتاب کار علوم علوی 5_ دفتر تکلیف 6_ پیک ارمغان شماره‌ی 17 همراه دانش‌آموز باشد. در صورت آنلاین بودن: 1_ کتاب ریاضی درسی 2_ کتاب فارسی درسی 3_ کتاب کار فارسی علوی 4_ دفتر تکلیف در کنار دانش‌آموز باشد. تکالیفی که باید در پرتال فارسی ارسال گردد: 1_ کلمات با ارزش درس 13 (ایران زیبا) 2_ تکلیف تبدیل جمله‌ی زمان گذشته به زمان آینده

بازی استراتژیک

مدرس: جوکار، محدثه
فعالیت: وارم آپ(با کمک تک تک دانش آموزان انجام شد) بازی حافظه با رنگا انجام شد(تقویت مهارت پایداری،تقویت حافظه کوتاه مدت) بازی ریتمیک با موزیک با ابزار داخل منزل انجام شد(تقویت خلاقیت با ابزار،مهارت پایداری،آموزش ریتم)

ریاضی دوم

مدرس: الهامی راد، مینا
تکلیف: توجه نمایید: برای روز شنبه 20 بهمن ماه جمع انتقالی تدریس خواهد شد. در صورت امکان تمام دانش‌آموزان در کلاس درس حاضر باشند.

علوم دوم

مدرس: الهامی راد، مینا
تکلیف: در صورت تمایل به دریافت یک کارت 15 امتیازی، کاردستی مراحل رشد یکی از جانوران مانند (قورباغه، لاک پشت، پروانه) را درست کنید. کاردستی می‌تواند به صورت کلاژ، نقاشی، ماکت و یا ... باشد. روز ارائه‌ی کاردستی سه‌شنبه 23 بهمن ماه می‌باشد. چنانچه دانش‌آموزی بعد از تاریخ مذکور ارائه دهد، کارت 10 امتیازی به او تعلق خواهد گرفت.

فارسی دوم

مدرس: الهامی راد، مینا
فعالیت: جعبه‌ی کلمات درس 9(زیارت) پرسیده شد. خوانش و پردازش صفحه‌ی 97 کتاب کار فارسی علوی حل شد.(پایان درس 13)
تکلیف: جهت ایجاد انگیزه‌ی درس 13(ایران زیبا) برای روز شنبه 20 بهمن ماه صبحانه به رنگ پرچم نان، خیار، پنیر، گوجه فرنگی همراه دانش‌آموز باشد. (تزئینات به صورت دلخواه) جهت ایده‌ی شما عزیزان فایل PDF ارسالی را مشاهده بفرمایید. تکلیف روز چهارشنبه: یک املای 5 خطی از درس 12(فردوسی) در دفتر تکلیف نوشته شود. املا توسط اولیای گرامی گفته شود و امتیاز داده شود.(مدت انجام تکلیف 15 دقیقه است.) تکلیف روز پنج‌شنبه: پیک ارمغان شماره‌ی 17 بادقت، باحوصله و خوش‌خط نوشته شود. اولیای عزیز لطفا و حتما نظارت کرده و پس از امضا نمودن ساعت شروع و پایان را بنویسند. (مدت انجام تکلیف 45 دقیقه می‌باشد.)

املا دوم

مدرس: الهامی راد، مینا
فعالیت: املای آموزشی درس 10(هنرمند) با هدف دقت و تمرکز انجام شد. املا تصحیح شد و دفاتر تحویل داده شد.

هدیه‌های آسمان دوم

مدرس: الهامی راد، مینا
فعالیت: پرسش و پاسخ کلاسی درس 14 انجام شد. تمام دانش‌آموزان عالی پاسخ دادند. درس 15(سلام بچه‌ها!) کامل تدریس شد.
تکلیف: PDF ارسالی درس 15 هدیه‌ها جهت استفاده‌ی دانش‌آموزان غایب می‌باشد.

متن اطلاعاتی دوم

مدرس: الهامی راد، مینا
فعالیت: برگه‌ی ملاقات فردی با اولیای عزیز دانش‌آموزانی که روز شنبه 20 بهمن ماه مشخص شده است، تحویل به دانش‌آموزان مربوطه داده شد.
تکلیف: برای روز شنبه 20 بهمن ماه 1_ کتاب ریاضی درسی 2_ کتاب فارسی درسی 3_ دفتر تکلیف 4_ صبحانه به رنگ پرچم 5_ پیک ارمغان شماره‌ی 17 همراه دانش‌آموز باشند.

رایانه

مدرس: فخاریان، یاسمن
فعالیت: در این جلسه نحوه رسم شکل در نرم افزار word و تنظیمات تغییر ظاهر آن، نحوه نوشتن در شکل ها و تنظیمات مربوط به تغییر شکل که سربرگ shape format می باشد آموزش داده شد و دانش آموزان تمرین صفحه 68 کتاب را به صورت گروهی در کلاس انجام دادند.
تکلیف: درس این جلسه در منزل تکرار و تمرین شود، جلسه ی آینده از آن پرسش خواهیم داشت.

هوش و ریاضی

مدرس: الهامی راد، مینا
فعالیت: تمرینات صفحه‌ی 34 تا 37 کتاب هوش و ریاضی با مبحث آموزشی حل مسئله، تقریب و راهبرد حل مسئله حل شد. کتاب هوش و ریاضی در کلاس است.

شطرنج

مدرس: فرحمند، سید سجاد
فعالیت: آموزش تساوی در اتاق شطرنج
تکلیف: بازی و حل پازل در سایت لیچس

ریاضی دوم

مدرس: الهامی راد، مینا
فعالیت: فعالیت کلاسی صفحه‌ی 144 و تمرین صفحه‌ی 145 کتاب کار ریاضی علوی حل شد.
تکلیف: PDF ارسالی تمرینات کتاب کار ریاضی علوی جهت استفاده‌ی دانش‌آموزان غایب می‌باشد

علوم دوم

مدرس: الهامی راد، مینا
فعالیت: تدریس درس 10 (دورن آشیانه‌ها) با پخش فیلم آموزشی انجام شد.
تکلیف: بخش خارج از کلاس صفحه‌ی 71 کتاب علوم درسی انجام شود و روز یکشنبه 21 بهمن ماه ارائه شود.(یک هفته فرصت تحقیق دارید‌.) توجه نمایید: تحقیق در یک برگه‌ی A4 سفید یا رنگی باشد‌. به ورت تایپی نباشد. تحقیق حتما و فقط توسط دانش‌آموز نوشته شده باشد. تزئین تحقیق اختیاری و سلیقه‌ای می‌باشد.

فارسی دوم

مدرس: الهامی راد، مینا
فعالیت: تمرین صفحه‌ی 95 و 96 کتاب کار فارسی علوی حل شد.
تکلیف: برای فردا جعبه‌ی کلمات درس 9(زیارت) صفحه‌ی 72 کتاب کار فارسی علوی پرسیده خواهد شد. روخوانی درس 9 مطالعه شود. با توجه به املای آموزشی درس 10(هنرمند) جهت آمادگی بیشتر، روخوانی درس با دقت انجام شود. PDF ارسالی تمرینات کتاب کار فارسی علوی جهت استفاده‌ی دانش‌آموزان غایب می‌باشد.

املا دوم

مدرس: الهامی راد، مینا
تکلیف: توجه نمایید: املای آموزشی درس 10(هنرمند) به صورت متن می‌باشد که دارای غلط املایی است و دانش‌آموز باید غلط‌ها را پیدا کند و صورت صحیح کلمات را بنویسد. لطفا متن درس مطالعه‌ی کامل شود.

هدیه‌های آسمان دوم

مدرس: الهامی راد، مینا
تکلیف: درس 14(دعای باران) مطالعه شود، برای فردا چهارشنبه 17 بهمن ماه پرسیده خواهد شد.

متن اطلاعاتی دوم

مدرس: الهامی راد، مینا
تکلیف: برای فردا چهارشنبه 17 بهمن ماه 1_ کتاب کار فارسی علوی 2_ دفتر املا 3_ کتاب هدیه‌ها 4_ دفتر تکلیف آورده شوند.

زیبانویسی

مدرس: شایسته، محبوبه
فعالیت: متن شعر کودکی با کاغذ با رعایت نکات خوشنویسی انجام شد

مهارت اجتماعی

مدرس: دهقانی، نفیسه
فعالیت: برگزاری آزمون مداد سیاه
آشنایی با هویت ملی

آشنایی با هویت ملی

رده: پرورشی
توضیح: ایران، کشوری با تاریخ و فرهنگ غنی، همواره به نمادها و نشانه‌های ملی خود اهمیت ویژه‌ای داده است. یکی از این نمادها، پرچم ملی ایران است که نمایانگر هویت، استقلال و وحدت ملی ایرانیان است. ساخت پرچم توسط دانش‌آموزان می‌تواند یک فعالیت آموزشی و فرهنگی بسیار مفید باشد. این فعالیت نه تنها به دانش‌آموزان کمک می‌کند تا با تاریخ و فرهنگ کشور خود آشنا شوند، بلکه فرصتی برای ابراز خلاقیت و همکاری گروهی نیز فراهم می‌آورد. در این فعالیت، دانش‌آموزان می‌توانند با استفاده از مواد مختلف مانند پارچه، رنگ، کاغذ پرچم ایران را بسازند. آن‌ها می‌توانند در مورد رنگ‌ها و نمادهای موجود در پرچم صحبت کنند؛ به عنوان مثال، رنگ سبز نماد رشد و امید، رنگ سفید نماد صلح و رنگ قرمز نماد شجاعت و ایستادگی است. همچنین، دانش‌آموزان می‌توانند درباره نشان وسط پرچم که شامل هشت‌پر و کلمه "الله" است، تحقیق کنند و مفهوم آن را درک کنند. این فعالیت می‌تواند به تقویت حس ملی‌گرایی و تعلق خاطر به کشور کمک کند و همچنین فرصتی برای بحث و تبادل نظر درباره ارزش‌های انسانی و اجتماعی فراهم آورد. در نهایت، ساخت پرچم توسط دانش‌آموزان می‌تواند به عنوان یک یادگاری از عشق و احترام به وطن باقی بماند.
آشنایی با هویت ملی

آشنایی با هویت ملی

رده: پرورشی
توضیح: پرچم ملی ایران، نماد هویت و تاریخ غنی این سرزمین است. این پرچم با رنگ‌ها و نمادهای خاص خود، نمایانگر ارزش‌ها، آرمان‌ها و فرهنگ ایرانیان است. آشنایی دانش‌آموزان با پرچم و مفاهیم مرتبط با آن، فرصتی مناسب برای تقویت حس ملی‌گرایی و شناخت هویت ایرانی فراهم می‌آورد. پرچم ایران از سه رنگ سبز، سفید و قرمز تشکیل شده است. هر یک از این رنگ‌ها معانی خاصی دارند: رنگ سبز نماد رشد، امید و طبیعت است؛ رنگ سفید نمایانگر صلح و دوستی است؛ و رنگ قرمز نماد شجاعت و ایستادگی در برابر چالش‌ها و مشکلات است. در وسط پرچم، نماد هشت‌پر قرار دارد که به‌عنوان نشانی از وحدت و همبستگی ایرانیان شناخته می‌شود. آشنایی دانش‌آموزان با پرچم ایران می‌تواند از طریق فعالیت‌های مختلفی مانند کارگاه‌های هنری، نمایشگاه‌ها یا پروژه‌های گروهی انجام شود. در این فعالیت‌ها، دانش‌آموزان می‌توانند درباره تاریخچه پرچم، تغییرات آن در طول زمان و نقش آن در شکل‌گیری هویت ملی بحث کنند. همچنین، می‌توانند به بررسی نمادهای فرهنگی و تاریخی مرتبط با پرچم بپردازند و از این طریق با میراث فرهنگی خود آشنا شوند. این فعالیت‌ها نه تنها به تقویت حس تعلق به وطن کمک می‌کند، بلکه فرصتی برای یادگیری درباره ارزش‌های انسانی، احترام به تنوع فرهنگی و اهمیت همبستگی اجتماعی فراهم می‌آورد. در نهایت، آشنایی با پرچم ملی ایران به دانش‌آموزان کمک می‌کند تا با افتخار به هویت ایرانی خود ببالند و ارزش‌های ملی را در زندگی روزمره خود پیاده کنند.

ریاضی دوم

مدرس: الهامی راد، مینا
فعالیت: بخش حل مسئله و الگو‌یابی صفحه‌ی 98 و بخش زیرمسئله و الگویابی صفحه‌ی 99 کتاب ریاضی درسی تدریس و حل شد.
تکلیف: PDF ارسالی صفحه‌ی 98 و 99 کتاب ریاضی درسی جهت استفاده‌ی دانش‌آموزان غایب می‌باشد.

فارسی دوم

مدرس: الهامی راد، مینا
فعالیت: بیاموز و بگو صفحه‌ی 77 کتاب فارسی درسی تدریس شد و بخش‌های حالا تو بگو، پیدا کن و بگو، فکر کن و بگو انجام شد. بخش بخوان و بیندیش داستان یک کلاغ، چهل کلاغ تدریس شد و بخش درک و دریافت پاسخ داده شد.
تکلیف: بخش املادان صفحه‌ی 94 کتاب کار فارسی علوی با دقت و باحوصله حل شود و اولیای عزیز نظارت لازم را داشته باشند.(مدت انجام تکلیف 15 دقیقه است.)

قرآن دوم

مدرس: الهامی راد، مینا
فعالیت: برگزاری آزمون مداد سیاه ریاضی درس 10 جلسه‌ی اول و دوم صفحه‌ی 63 و 64 تدریس شد.

متن اطلاعاتی دوم

مدرس: الهامی راد، مینا
تکلیف: برای فردا سه‌شنبه 16 بهمن ماه 1_ کتاب کار ریاضی علوی 2_ کتاب علوم درسی 3_ کتاب کار فارسی علوی 4_ دفتر تکلیف آورده شوند.

هنر دوم

مدرس: طبیعت شناس، الهام
فعالیت: نقاشی از روی مدل (کوزه و گلدان و برج) انجام شد.

سواد مالی

مدرس: ربیعی، پریسا
فعالیت: درس15(لوگو) با ارائه ویدیو آموزشی تدریس شد. مباحث مطرح شده عبارتند از:آشنایی با معنا و مفهوم لوگو به عنوان نمادی برای معرفی شرکت،اهمیت طراحی لوگو برای شرکت ها، تأثیر لوگو بر معرفی محصول و حفظ آن در ذهن مشتری. فعالیت کلاسی صفحه 112 به صورت گروهی انجام شد.
تکلیف: فعالیت منزل انجام شود.
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: