فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان پسرانه فلکه اطلاعات تهران
کلاس: مریخ

ریاضی سوم

مدرس: بهجتی، مریم
فعالیت: جدول ضرب پرسش خواهد شد.جهت کلاس های فردا در این درس نیازی به همراه داشتن کتاب یا دفتری نیست

علوم سوم

مدرس: زمانی نهاد، فرناز
فعالیت: در پروژه ستون مایعات، راجع به چگالی اجسام توضیح دادیم و فیلم و انیمیشن چگالی را برای دانش آموزان پخش کردیم و بعد مواد مورد نیاز ازجمله عسل ، مایع ظرفشویی ، آب ، روغن و الکل را در اختیار دانش آموزان قراردادیم تا با انجام پروژه و آزمایش عملی مفهوم چگالی را خیلی ساده و روان در محیطی شاد ، درک کنند .

فارسی سوم

مدرس: خلیلی، فائقه
فعالیت: دفترهای فارسی بازدید شد و به پسرانم تحویل داده شد.
تکلیف: پسرم امشب کلمات هم معنی،مخالف و هم خانواده درس نهم را کامل بخوان فردا پرسیده می شود.فردا دفتر فارسی همراه داشته باشید.

نگارش سوم

مدرس: خلیلی، فائقه
تکلیف: فردا کتاب نگارش فارسی همراه داشته باشید.

املا سوم

مدرس: خلیلی، فائقه
تکلیف: پسرم امشب یک املای زیبا از کلمات درس نهم بنویس و فردا دفترت را همراه خود بیاور. فردا دفتر املا همراه داشته باشید.

هدیه‌های آسمان سوم

مدرس: زمانی نهاد، فرناز
فعالیت: در پروژه کافه ی سلامت ، میوه هایی که گروه های چهارخانه آورده بودند با رعایت نکات بهداشتی و ایمنی اسلایس شد ، به ورقه های نازک برش داده شد و در دستگاه میوه خشک کن قرار دادیم تا تبدیل به میوه خشک یک میان وعده و تغذیه خوشمزه تبدیل شود .
تکلیف: دانش آموزان عزیزم توجه داشته باشید برای انجام پروژه فردا ، هرنفر یک تخم مرغ پخته شده و یک آبمیوه کوچک همراه خود به مدرسه بیاورید.

سواد مالی

مدرس: ربیعی، پریسا
فعالیت: درس12(کسب و کار خانگی) تدریس شد. مباحث مطرح شده عبارتند از:آشنایی دانش آموزان با انواع مشاغل خانگی ،بررسی راه های پیشرفت کسب و کارها،شناخت کسب و کارهای خانگی شهری و روستایی و بررسی تفاوت های آن ها.فعالیت کلاسی صفحه 95 با کمک دانش آموزان انجام شد. تکالیف بررسی شد.
تکلیف: فعالیت منزل صفحه 96 انجام شود.

ریاضی سوم

مدرس: بهجتی، مریم
فعالیت: ضمن حل صفحه ی 102 و 103 کتاب کار علوی پرسش ضرب انجام شد.دفاتر ریاضی بازدید شد.
تکلیف: ارمغان 14 با دقت انجام شود.پسرم سوال 4 ارمغان دقیقاً مطابق سوال 7 صفحه ی 103 کتاب کار شماست.جدول ضرب 0 تا 9 به صورت جدی تمرین شود،پرسش خواهد شد.با توجه به آغاز هفته ی ملی علوم جهت کلاس روز شنبه هیچ کتاب و دفتری از ریاضی نیاز نخواهد بود.

علوم سوم

مدرس: زمانی نهاد، فرناز
تکلیف: ولی گرامی با توجه به اطلاعیه های قبلی که در پرتال دانش آموز ارسال شده است از روز شنبه 23 لغایت 27 دی ماه هفته ی علوم در مدرسه برگزار خواهد شد. روز شنبه پروژه های (( کافه سلامت)) و (( ستون مایعات)) در گروه های چهار خانه توسط دانش آموزان توانمندمان اجرا می شود. ملزومات مورد نیاز پروژه ها توسط مدرسه تهیه شده است فقط برای کافه سلامت دانش آموزان یک میوه ( ترجیحا سیب یا موز) همراه خود داشته باشند.

فارسی سوم

مدرس: خلیلی، فائقه
فعالیت: تکالیف روز قبل بازدید شد و به پسرانم تحویل داده شد.لطفا در کلیربوک پسرانم گذاشته شود.
تکلیف: پسرم امشب درس بوی نرگس را کامل بخوان و جملاتی که در آن علامت تعجب(!) دارند را پیدا کن و در دفتر فارسی ات بنویس.روز شنبه دفتر فارسی همراه داشته باشید.

نگارش سوم

مدرس: خلیلی، فائقه
فعالیت: کتاب نگارش فارسی صفحه 56 و فعالیت تکمیلی صفحه ی 58 در کلاس کامل انجام شد.کتاب ها تصحیح شد و به پسرانم تحویل داده شد.

مطالعات اجتماعی سوم

مدرس: زمانی نهاد، فرناز
فعالیت: مباحث درس 11 به صورت بارش فکری و همکاری دانش آموزان کامل تدریس و توضیح داده شد و سوالات درس 11 جلسه بعدی داخل کتاب کتاب حل می شود .

مهارت اجتماعی

مدرس: دهقانی، نفیسه
فعالیت: دانش آموزان عزیز امروز به وسیله کار گروهی و نوشتن نمایشنامه و اجرای نمایش مرور اتیکت از اول سال تا امروز را انجام دادند.

آزمایشگاه

مدرس: زمانی نهاد، فرناز
فعالیت: با پرسش و پاسخ مباحث تدریس شده تکرار و تمرین شد ، صفحه 70 با همکاری دانش آموزان حل شد .
تکلیف: همه ی دانش آموزان عزیزم در برگه از روی ویژگی های آینه های تخت و فرو رفته و برآمده و کاربردهای آن 2 بار بنویسند و همراه خود به مدرسه بیاورند. ارمغان 14 حل شود و روز شنبه همراه خود به مدرسه بیاورید .

ریاضی سوم

مدرس: بهجتی، مریم
فعالیت: ترتیب عملیات ریاضی با قصه و بارش فکری مربوط به پاورقی صفحه ی 72 کتاب درسی تدریس شد،تصویر ارسال شد.جدول ضرب پرسش شد.
تکلیف: پسرم فایل ارسالی را با دقت بخوان سپس دو تمرین داده شده در دو صفحه ی آخر فایل را با دقت انجام بده.برای پرسش جدول ضرب همیشه آماده باش.

علوم سوم

مدرس: زمانی نهاد، فرناز
تکلیف: فردا کتاب علوم درسی را همراه خود به مدرسه بیاورید. متن درس 7 و متن درسنامه درس 7 کتاب کار علوم علوی مطالعه شود پرسیده می شود .

فارسی سوم

مدرس: خلیلی، فائقه
فعالیت: بخوان و بیندیش حوض فیروزه ای مربوط به درس نهم انجام شد.مَثَل صفحه ی 78 در کلاس تدریس شد.از شما اولیای گرامی کمال تشکر را دارم نسبت به بازخورد خوب روانخوانی پسرانم.برگه ها سنجش دریافت شد.شعر لحظه ی سبز دعا و کلمات درس هشتم از تعدادی از پسرانم پرسیده شد.
تکلیف: تکلیف مهارت محور تلفیق فارسی و ریاضی پسرم امشب روی یک برگه آچار یک جدول تقارنی دو قسمتی بکش و کلمات دارای ارزش املایی درس نهم را در آن بنویس و فردا برگه های خود را همراه داشته باشید.فردا شعر لحظه ی سبز دعا و کلمات دارای ارزش املایی درس هشتم پرسیده می شود.

نگارش سوم

مدرس: خلیلی، فائقه
فعالیت: نگارش درس نهم تا صفحه آخر صفحه 55 کامل در کلاس انجام شد.
تکلیف: فردا کتاب نگارش فارسی همراه داشته باشید.

مطالعات اجتماعی سوم

مدرس: زمانی نهاد، فرناز
تکلیف: فردا کتاب مطالعات اجتماعی را همراه خود به مدرسه بیاورید. نمونه سوالات در پرتال بارگذاری شد و در اسرع وقت برگه کپی به دانش آموزان تحویل داده می شود .

قرآن سوم

مدرس: زمانی نهاد، فرناز
فعالیت: از دانش آموزان روخوانی و ارکان نماز پرسیده شد و همراه با پرسش درس تکرار و تمرین شد.

زیبانویسی

مدرس: شایسته، محبوبه
فعالیت: درس حرف (ل) تدریس شد .نقاشی مربوط به درس انجام شد .کلمه های مربوط به درس تمرین شد .

هوش و ریاضی

مدرس: بهجتی، مریم
فعالیت: کتاب کار علوی صفحات 97 تا سوال 1 صفحه ی 98 و صفحه ی 101 سوال 1 تمرین در کلاس با مشارکت عزیزانم حل شد.فایل ارسال شد.
تکلیف: تصویر غول غولک شهرک ریاضی روی تخته**تدریس ترتیب عملیات در ریاضی** باید در صفحه ی 72 پاورقی کتاب کشیده شده باشد.در این فایل به پیوست ارسال شده لطفاً چک شود.جهت کلاس فردا،دفتر ریاضی و کتاب کار علوی همراه عزیزانم باشد.

ریاضی سوم

مدرس: بهجتی، مریم
فعالیت: آموزش ضرب ستون 8 و 9 قبلا در کتاب درسی داده شده بود امروز مجدد در دفتر ریاضی به صورت کامل تدریس انجام شد.* فیلم تدریس ارسال شد.*صفحه ی 72 کتاب درسی با مشارکت عزیزان حل و رفع اشکال مبحث توزیع پذیری با توضیحات مجدد در کلاس انجام شد.کتاب کارها بازدید شد.فایل حل کتاب و جدول ضرب 36 تایی مجدد ارسال شد.
تکلیف: پسرم در صورت عدم تکمیل صفحه ی 72 کتاب درسی در کلاس،کتابت را کامل کن.(تا بالای پاورقی).کتاب کار علوی صفحه ی 100 تا سوال 8 صفحه ی 101 انجام شود.ضرب 8 و 9 را کامل حفظ کن حتماً از همه پرسش خواهم کرد یا کتبی یا شفاهی.جهت کلاس فردا کتاب کار علوی و کتاب درسی همراه عزیزانم باشد.

علوم سوم

مدرس: زمانی نهاد، فرناز
فعالیت: مباحث تدریس شده تکرار و تمرین شد ، دوباره آینه های فرورفته و برآمده را سرکلاس آوردیم و به دست بچه ها دادیم تا خودشان تفاوت ها و ویژگی آینه ها را از نزدیک ببیند صفحات 67 و 68 با همکاری دانش آموزان حل شد .

فارسی سوم

مدرس: خلیلی، فائقه
فعالیت: بیاموز و بگو درس نهم صفحه 75 تدریس شد.دفترهای فارسی تصحیح شد و به پسرانم تحویل داده شد.از تعدادی از پسرانم کلمات درس هشتم و شعر لحظه ی سبز دعا پرسیده شد.برگه های سنجش دریافت شد.
تکلیف: پسرم،برای بهتر شدن روانخوانی امشب فقط روانخوانی داریم.یکی از درس های مورد علاقه ات را برای پدر یا مادرت بخوان و بازخورد آن توسط اولیا در دفتر فارسی نوشته شود و فردا دفتر فارسی همراه داشته باشید.فردا لحظه ی سبز دعا و کلمات مخالف،هم معنی و هم خانواده درس هشتم کامل پرسیده می شود.فردا کتاب فارسی درسی همراه داشته باشید.دانش آموزانی که امروز برگه سنجش همراه نداشته اند لطفا فردا خود بیاورید.

نگارش سوم

مدرس: خلیلی، فائقه
تکلیف: فردا کتاب نگارش فارسی همراه داشته باشید.

املا سوم

مدرس: خلیلی، فائقه
فعالیت: دفتر های املا تصحیح شد و به پسرانم تحویل داده شد.
تکلیف: لطفا دفتر های املا توسط اولیا امضا شود.

قرآن سوم

مدرس: زمانی نهاد، فرناز
تکلیف: فردا کتاب قرآن را همراه خود به مدرسه بیاورید ارکان نماز ، معانی کلماتی که زیرشان خط کشیده شده ، روخوانی قرآن به طور دقیق تمرین شود پرسیده می شود .

رایانه

مدرس: فخاریان، یاسمن
فعالیت: در این جلسه نحوه مرتب کردن ترتیب قرار گرفتن اشکال هندسی و نحوه گروه بندی اشکال هندسی آموزش داده شد.
تکلیف: تمرین صفحه 63 کتاب که در کلاس تمرین شد در منزل انجام داده و فایل آن را در پرتال بخش رایانه داخل همین تکلیف ارسال کنید یا جلسه ی آینده یعنی 2 بهمن داخل فلش یا به صورت پرینت رنگی به معلم رایانه تحویل دهید. انجام این تکلیف برای تمامی دانش آموزان الزامی است. مهلت ارسال تکلیف تا 1 بهمن می باشد.

بازی استراتژیک

مدرس: کرمی، هما
فعالیت: بادی پرکاشن ریتمیک و بازی ریتمیک بوسیله کاپ گیم انجام شد.

ریاضی سوم

مدرس: بهجتی، مریم
فعالیت: پرسش شفاهی ضرب از همه ی دانش آموزان صورت گرفت.صفحه ی 70 و 71 کتاب درسی با مبحث توزیع پذیری ضرب آموزش داده شد.فیلم و فایل صفحات تدریس شده ی امروز ارسال شد.(لازم به ذکر است تمام فیلم های تدریس مربوط به فصل 4 دیروز به تاریخ 16 دی در پرتال بارگذاری شده**تاکید اکید دارم،در صورت نیاز دانش آموز،غیبت یا حتی به جهت تثبیت یادگیری با برنامه ریزی تمام فیلم ها به مرور مشاهده شود.**دفاتر ،ارمغان ها و کتاب ها بازدید شده لطفاً توسط اولیا چک شود.
تکلیف: پسرم صفحه ی 96 کتاب کار علوی کامل و با دقت انجام و به تنهایی انجام بده.جدول ضرب 4 تا 7 را کامل و با دقت بخوان پرسش خواهم داشت.جهت کلاس فردا کتاب کار علوی ریاضی جهت بازدید و کتاب درسی ریاضی و دفتر ریاضی همراه عزیزانم باشد.

علوم سوم

مدرس: زمانی نهاد، فرناز
فعالیت: انواع آینه ها و ویژگی های آن ها تدریس شد آینه های تخت ، برآمده و فرورفته را در کلاس آوردیم و به دست دانش آموزان دادیم تا از نزدیک با ویژگی های آینه ها آشنا شوند و تصویری که هرآینه نشان می دهد را ببیند و مفهوم درس را بهتر متوجه شوند .
تکلیف: متن درس 7 کتاب درسی و درسنامه درس 7 کتاب کار علوم علوی مطالعه شود فردا ( روز دوشنبه ) پرسیده می شود . فردا کتاب درسی علوم را همراه خود به مدرسه بیاورید.

فارسی سوم

مدرس: خلیلی، فائقه
فعالیت: واژه آموزی مربوط به درس نهم صفحه 70 تدریس شد.دفترهای فارسی تصحیح شد و به پسرانم تحویل داده شد.برگه های سنجش دریافت شد.ارمغان هفته‌ی 13 در کلاس انجام شد،تصحیح شد و به پسرانم تحویل داده شد.
تکلیف: پسرم امشب پنج کلمه با ترکیب در بنویس (مثل دل+انگیز=دل انگیز) و با سه تا از آن ها جمله های خلاقانه و زیبا بنویس.فردا کتاب فارسی درسی همراه داشته باشید.شعر لحظه سبز دعا و کلمات مخالف،هم معنی و هم خانواده درس هشتم کامل پرسیده می شود.لطفا دانش آموزانی که برگه سنجش همراه نداشته اند حتما توسط اولیا امضا شود و فردا خود بیاورید.فردا دفتر فارسی همراه داشته باشید.

املا سوم

مدرس: خلیلی، فائقه
فعالیت: املای کسری امروز در کلاس انجام شد. دفترهای املا جهت تصحیح شدن در مدرسه می باشد.

شطرنج

مدرس: حاتمی، مریم
فعالیت: پنج هدف اصلی بازی شطرنج
تکلیف: تمرین صفحه 16و 17انجام شود. بازی انجام شود. کتاب آورده شود.
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: