فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان پسرانه فلکه اطلاعات تهران
کلاس: مریخ

ریاضی سوم

مدرس: بهجتی، مریم
فعالیت: با تشکر از همه ی عزیزانی که کاردستی های زیباشون رو با موضوع ماشین های ورودی _خروجی فرستادن،ان شاالله شنبه عکس ها به صورت کامل در پرتال بارگذاری خواهد شد.کارت امتیاز عزیزانم تحویل داده شد.دفتر های ریاضی بازدید و تحویل دانش آموزانم داده شد.
تکلیف: جهت کلاس شنبه فقط کتاب درسی ریاضی همراه شما باشد.

فارسی سوم

مدرس: خلیلی، فائقه
تکلیف: پسرم،از متن درس دوم (زنگ ورزش)کلمات دارای ارزش املایی را پیدا کن و به ترتیب حروف الفبا بنویس و دفتر فارسی را روز شنبه همراه داشته باشید. روز شنبه کتاب فارسی درسی همراه داشته باشید جهت ادامه تدریس درس دوم (زنگ ورزش). شعر پدربزرگ پرسیده می شود.

املا سوم

مدرس: خلیلی، فائقه
فعالیت: املا حافظه ای از کلمات دارای ارزش املایی درس اول انجام شد.دفتر های املا تصحیح شد و به دانش آموزان تحویل داده شد.
تکلیف: لطفا،دفترهای املا توسط اولیا امضا شود و روز شنبه همراه داشته باشید.

مطالعات اجتماعی سوم

مدرس: زمانی نهاد، فرناز
فعالیت: در اول ساعت از چند دانش آموز نمونه سوالات درس 1 اجتماعی پرسیده شد . درس 2 کتاب مطالعات اجتماعی تا صفحه 5 تدریس شد و سوال های آن با همکاری دانش آموزان پاسخ داده و در کتاب نوشته شد .
تکلیف: ارمغان هفته 4 حل شود و روز شنبه با خود به مدرسه بیاورید.

هدیه‌های آسمان سوم

مدرس: زمانی نهاد، فرناز
تکلیف: روز شنبه هدیه های آسمان را با خود به مدرسه بیاورید. نمونه سوالات را مطالعه بفرمایید .

هنر سوم

مدرس: تقوایی، فاطمه
فعالیت: برش تصویرسازی شخصیت کارخانه هیولاها و تبدیل به کلاژ را انجام دادند.

هوش و ریاضی

مدرس: بهجتی، مریم
فعالیت: کتاب هوش و ریاضی صفحه ی 9 در کلاس انجام شد.
تکلیف: کتاب ها در کلاس نگه داشته شد.

مهارت اجتماعی

مدرس: دهقانی، نفیسه
فعالیت: دانش آموزان عزیز آداب استفاده صحیح از سرویس بهداشتی را آموختند. از پسران عزیزمان خواسته شود موارد مطرح شده را در منزل حتما اجرا نمایند.

آزمایشگاه

مدرس: زمانی نهاد، فرناز
فعالیت: دانش آموزان گروه بندی شدند و با خوراکی هایشان به آزمایشگاه رفتند و طبق گروه بندی هرم غذایی ، خوراکی ها را در دسته مناسب خود قراردادند. دوباره هرم غذایی و گروه ها توضیح داده شد .

ریاضی سوم

مدرس: بهجتی، مریم
فعالیت: مفاهیم ماشین ورودی_خروجی مجدد توضیح و رفع اشکال شد،صفحات 19 و 20 از کتاب کار علوی در کلاس انجام شد.*کتاب کار علوی تحویل دانش آموزان داده شد.*دفتر ریاضی عزیزانم در مدرسه نگه داشته شده*حل صفحه ی 15 درسی و حل کتاب کار از ابتدا یعنی صفحه ی 10 تا 22 خدمتتون ارسال شد.
تکلیف: کتاب کار علوی قسمت تمرین،صفحات 22 و 21 و 20 با مشارکت عزیزانم در کلاس به عنوان تکلیف منزل انجام شد.**سوالاتی که مربوط به مکعب بود در انتهای فصل و پس از تدریس انجام خواهد شد لذا دانش آموزان سوالات تدریس نشده را نباید انجام دهند،سوالات مربوط به مکعب قسمت تمرین صفحات ذکر شده سوالات:8 و 6 و 5 و 2 و 1 که نباید انجام شود.**

فارسی سوم

مدرس: خلیلی، فائقه
فعالیت: کتاب فارسی علوی درس اول کامل انجام شد.روانخوانی درس دوم و واژه های دارای ارزش املایی انجام شد و قسمت درک مطلب،درست و نادرست و واژه آموزی درس دوم انجام شد.همچنین کلمات مخالف، هم معنی ، هم خانواده و شعر حفظی پرسیده شد.

املا سوم

مدرس: خلیلی، فائقه
فعالیت: دفتر های املا تصحیح شد و جهت املای روز چهارشنبه دفتر ها در مدرسه می باشد.
تکلیف: پسرم،کلمات سخت و دارای ارزش املایی درس اول را تمرین کن که فردا املای خلاق خواهیم داشت.

قرآن سوم

مدرس: زمانی نهاد، فرناز
فعالیت: اذان و اقامه و سوره حمد و توحید ، قنوت ، رکوع و سجده تمرین و تکرار شد و تسبیحات اربعه تدریس و تمرین و تکرار شد . تا صفحه 11 کتاب تدریس شد .
تکلیف: صفحه 10 و 11 کتاب خوانده شود ، پرسیده می شود . فردا روز چهارشنبه کتاب مطالعات و علوم را همراه خود به مدرسه بیاورید. دانش آموزان جهت آزمایشگاه و آموزش مواد غذایی مضر و مفید و گروه بندی هرم غذایی ، همراه خود یک خوراکی بیاورند(درصورت موجود بودن در منزل ، بهتر از خوراکی های مضر فقط جلد آن همراه باشد مثل چیپس و پفک و ... دانش آموزان امکان استفاده از خوراکی های ناسالم را در مدرسه نخواهند داشت و فقط برای تکمیل هرم غذایی استفاده می شود).

زیبانویسی

مدرس: شایسته، محبوبه
فعالیت: آموزش حروف ا وآ با استفاده از نقاشی انجام شد . نوشتن و پر رنگ کردن حروف ا وآ انجام شد . کتاب ها در مدرسه نگهداری می شود

هوش و ریاضی

مدرس: بهجتی، مریم
فعالیت: صفحه ی 8 کتاب هوش و ریاضی با مبحث جدول داده ها و الگویابی در کلاس انجام شد.
تکلیف: کتاب هوش و ریاضی عزیزان در کلاس می باشد،عزیزانی که کتابشان در منزل است فردا همراه داشته باشند.برای کلاس فردا فقط هوش و ریاضی خواهیم داشت.
فعالیت: با سلام پسر توانمندم به مناسبت روز پست فردا از آقای پستچی دعوت کردیم تا در مدرسه ی ما حضور داشته باشند. شما امروز می توانید یک یا چند نامه به مسئولین مدرسه بنویسید یا نقاشی بکشید و آن را در پاکت نامه قرار دهید. پشت پاکت آدرس فرستنده ( خودتان) بالا سمت چپ و آدرس گیرنده ( آدرس مدرسه) پایین سمت راست باشد. حتما در بخش گیرنده نوشته شود برسد به دست... ( به طور مثال خانم کمالی و ... ) . تمبر که نشانه ی پرداخت هزینه به پست است می تواند به صورت نمادین و با نقاشی در بالای پاکت نامه زده شود. فردا از اول صبح می توانید نامه های خود را داخل صندوق پست که داخل مدرسه قرار گرفته است قرار دهید تا آقای پستچی آن را به دست مسئولین مدرسه برساند. منتظر نامه های پر مهر شما پسران عزیز هستیم با تشکر همیز ( معاون آموزشی دبستان)

ریاضی سوم

مدرس: بهجتی، مریم
فعالیت: تمرین صفحه ی 15 کتاب درسی با مبحث،ماشین ورودی_خروجی در کلاس با مشارکت عزیزانم انجام و رفع اشکال شد. فیلم تدریس خدمتتون ارسال شد.کتاب ریاضی،دفتر ریاضی و کتاب کار علوی هر سه در مدرسه نگه داشته شد.
تکلیف: مشاهده ی فیلم و پاسخ به سوالی که در فیلم پرسیده شده.(پاسخ ها فقط به اولیا گفته شود.نیازی به نوشتن آن نیست فردا از دانش آموزان در کلاس سوال و پاسخ آن را می پرسم).تکلیف پیشنهادی و کاملاً اختیاری همراه با 20 امتیاز=درست کردن ماشین ورودی و خروجی خلاقانه،سایز به دلخواه)،مهلت تا پایان هفته.هفته ی آینده پذیرفته نیست.لطفاً در صورت تمایل این کار با همراهی و کمک خود دانش آموز انجام شود.

علوم سوم

مدرس: زمانی نهاد، فرناز
فعالیت: سوالات درس 1 علوم از تعدادی از دانش آموزان به صورت فردی پرسیده شد . صفحه 14 تدریس شد و فعالیت اول صفحه 15 با همکاری دانش آموزان حل شد . تحقیق علوم از دانش آموزان تحویل گرفته شد و دانش آموزانی که تحویل ندادن به منزله انجام ندادن بخشی از آموزش برداشت شد و نمره این بخش را نمی‌گیرند. دانش آموزانی که تحقیق خود را داخل کتاب کارعلوی انجام دادند کتابشان برای بررسی تحقیق توسط معلم در مدرسه نگه داشته شد.
تکلیف: فردا روز سه شنبه اذان اقامه سوره حمد و توحید پرسیده می شود لطفا پسرهای عزیزم تمرین و تکرار کنند .

فارسی سوم

مدرس: خلیلی، فائقه
فعالیت: تکالیف فارسی بازدید شد و دفتر ها تحویل دانش آموزان شد. کلمات مخالف و هم معنی و هم خانواده پرسیده شد.فردا کتاب فارسی درسی همراه داشته باشید جهت روانخوانی درس دوم
تکلیف: شعر حفظی پرسیده می شود همچنین کلمات مخالف،هم معنی و هم خانواده پرسیده می شود.

نگارش سوم

مدرس: خلیلی، فائقه
فعالیت: نگارش درس اول به صورت کامل انجام شد.

املا سوم

مدرس: خلیلی، فائقه
فعالیت: دفتر های املا جهت تصحیح شدن در مدرسه می باشد.

مهارت زندگی

مدرس: دهقانی، نفیسه
فعالیت: درس سوم مهارت های زندگی با هدف خود آگاهی و شناخت آرزو ها و علائق با بحث گروهی و بارش فکری دانش اموزان داده شد.
تکلیف: برای سهولت کار دانش اموزان عزیز کتاب مهارت های زندگی در مدرسه نگهداری و تکالیف در کلاس انجام میشود. دانش اموزانی که علاقه به انجام کاردستی دارند میتوانند ماکت درخت آرزوها را درست کنند و در هفته ی آینده همراه خود بیاورند.

رایانه

مدرس: فخاریان، یاسمن
فعالیت: مفهوم ذخیره سازی فایل، نحوه ی باز کردن فایل دیگر داخل خود برنامه و مراحل ذخیره سازی فایل نرم افزار پاورپوینت آموزش داده شد.
تکلیف: حتما هر جلسه کتاب های رایانه با برچسب نام و نام خانوادگی همراه دانش آموز باشد.

بازی استراتژیک

مدرس: کرمی، هما
فعالیت: نرمش موزیکال و بازی حرکتی ریتمیک و بازی ریتمیک بوسیله چوبک انجام شد.

ریاضی سوم

مدرس: بهجتی، مریم
فعالیت: نمونه سوال ریاضی با هدف حل مسئله های نظام دار و الگویابی در کلاس توسط عزیزانم انجام و رفع اشکال شد،کتاب کار علوی صفحات 15،16،17،18 به صورت کامل و سوال به سوال در کلاس حل،توضیح و رفع اشکال شد.مبحث ماشین ورودی_خروجی،تدریس و صفحات 13 و 14 در کلاس انجام شد.هم کتاب کار علوی و هم کتاب درسی عزیزانم در کلاس نگه داشته شد،لذا فقط دفتر ریاضی جهت بازدید همراه عزیزانم باشد.
تکلیف: پسرم،مطابق ماشین ورودی_خروجی و مسئله ی سود که امروز در کلاس در دفتر ریاضی ات کار کردیم یک نمونه با تغییر در نوع جنس و عدد ها در دفتر ریاضی ات بنویس و هر دو را برای پدر و مادرت کامل توضیح بده و بگو از چه روشی می توان برای حل این سوال ها استفاده کرد،مطمئنم که شما عالی این کار را انجام خواهید داد.لطفاً اولیای عزیز داخل دفتر و زیر تکلیف را امضا و در یک جمله از روند توضیح پسرم و رضایتشون مرا مطلع بفرمایند.. روزتون مبارک کودکان فهیمم.

علوم سوم

مدرس: زمانی نهاد، فرناز
فعالیت: سوالات درس 1 علوم از تعدادی از دانش آموزان پرسیده شد. هرم غذایی و طبقات آن تدریس شد. شعر هرم غذایی بچه های خوب و عزیز سفیرهای پاک و تمیز باید بگم خدمتتون درسی آوردم براتون هرکی سلامتی میخواد دنبال این هرم میاد چنددسته میشه تغذیه یادش بگیر که عالیه بزرگترین دسته ی اون سیب زمینی ، غلات و نون وقتی که فعالیم و شاد میدن انرژی زیاد میوه و سبزی بعدیه 2 ، تا 3 واحد کافیه از ویتامین و فیبر پره جا نذاریش یادت نره دسته بعد همین جوری 2 تا 3 واحد می‌شماری از تخم مرغ و حبوبات گوشت و آجیل ، لبنیات سرشار از پتاسیم آهن و فسفر ، کلسیم دسته بعد کوچک ترین ارزش اون هم کم ترین از شیرینی ، تنقلات چربی و روغن ، شکلات این رو بدون ، راس هرم تو وعده هامون باشه کم 8تا لیوان آب هم بنوش تا باشی سالم و بهوش .
تکلیف: سوالات درس 1 علوم خوانده شود فردا (روز دوشنبه ) پرسیده می شود . کتاب علوم درسی را فردا همراه خود به مدرسه بیاورید . دانش آموزانی که تحقیق صفحه 13 کتاب کار علوی علوم را انجام ندادند فردا آخرین فرصت تحویل است انجام داده و باخود به مدرسه بیاورید .

فارسی سوم

مدرس: خلیلی، فائقه
فعالیت: دو صفحه اول از کتاب فارسی علوی انجام شد‌. قسمتی از کتاب نگارش انجام شد.کلمات هم خانواده،هم معنی و مخالف پرسیده شد.
تکلیف: پسر گلم،7 کلمه پیدا کن که با استفاده از ها،ان،ات جمع بسته شده باشد و صورت مفرد آن را بنویس.فردا دفتر فارسی خود را همراه داشته باشید.

املا سوم

مدرس: خلیلی، فائقه
فعالیت: املا از درس محله ما انجام شد.

شطرنج

مدرس: حاتمی، مریم
فعالیت: حضور در جشن روز کودک
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: