فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان پسرانه فلکه اطلاعات تهران
کلاس: کوهنوردان

ریاضی دوم

مدرس: نخجوانی، میترا
فعالیت: مسابقه آقای ریاضی برگزار شد. کتاب ریاضی علوی تمرین صفحه ی 56 و فعالیت کلاسی صفحه ی 63 حل شد.
تکلیف: فصل‌های 1 و 2 کتاب ریاضی درسی و کتاب کار ریاضی علوی به‌طور کامل مطالعه شوند و در صورت انجام‌نشدن صفحه یا سؤالی، آن‌ها تکمیل گردد. نمونه‌سؤالات تمرینی در پرتال بارگذاری شده است که می‌توانید در صورت تمایل از آن‌ها استفاده کنید. (کاملا اختیاری) فایل PDF ارسالی نیز شامل نمونه‌سؤالات فصل‌های 1 و 2 است. شنبه 24 آبان ماه پرسش ریاضی خواهیم داشت. همچنین پیک ارمغان شماره‌ی 7 با دقت، حوصله و خوش‌خط نوشته شود. اولیای گرامی لطفاً بر انجام تکالیف نظارت داشته، پس از امضا، ساعت شروع و پایان را درج نمایند.

علوم دوم

مدرس: نخجوانی، میترا
فعالیت: تمرین‌های صفحات 36 و 37 کتاب علوم علوی در کلاس پاسخ داده شد.کاربرگ عملکردی علوم با هدف تشخیص گرما و سرما در کلاس انجام شد. برگه‌ی مربوطه روز شنبه به دانش‌آموزان غایب داده می‌شود تا در منزل انجام دهند.
تکلیف: پسرم، درس 4 علوم را با دقت مطالعه کن، روز یکشنبه 25 آبان از این درس پرسش خواهیم داشت.

نگارش دوم

مدرس: نخجوانی، میترا
فعالیت: سوالات صفحه ی 39، 40 و 41 کتاب نگارش پاسخ داده شد.
تکلیف: کتاب نگارش سوال 1 صفحه 39: «از، باران شدیدی... تا، گوسفندهای تو را برد» سوال 1 صفحه 40: «از، مرد گفت... تا، فرو رفت » به طور کامل و خوش خط بنویس. چند نکته مهم: علائم نگارشی (نقطه، ویرگول، علامت سوال و ...) را با مداد قرمز مشخص کن. بعد از پایان، نوشته‌هایت را مرور کن تا هیچ نکته‌ای جا نمانده باشد.

املا دوم

مدرس: نخجوانی، میترا
فعالیت: املای تقریری درس 4 گفته شد.دفترهای املا تصحیح شد و به دانش آموزان تحویل داده شد.
تکلیف: از روی املای نوشته‌شده یک‌بار با دقت بخوان و غلط‌های املایی را پیدا کرده و چند بار تمرین کن تا در دفعات بعد بدون اشتباه بنویسی.

متن اطلاعاتی دوم

مدرس: نخجوانی، میترا
تکلیف: برای روز شنبه 24 آبان ماه، دانش‌آموزان کتاب‌های زیر را همراه داشته باشند: 1- کتاب ریاضی درسی 2- کتاب فارسی علوی 3- کتاب نگارش 4- کتاب قرآن

هنر دوم

مدرس: طبیعت شناس، الهام
فعالیت: کاردستی ربات با اشکال هندسی انجام شد.

مهارت اجتماعی

مدرس: دهقانی، نفیسه
فعالیت: دانش آموزان عزیز امروز اتیکت مکان های عمومی پارت سوم آسانسور ( احترام به حریم دیگران ، زل نزدن به دیگران ، بلند صحبت نکردن با تلفن و با غریبه تنها سوار نشدن ، بالاو پایین نپریدن و...)را به وسیله ی کار‌گروهی و محتوای آموزشی آموختند.
صدای مشاور

صدای مشاور

رده: پرورشی
توضیح: سبک زندگی شما و فرزندانتان کاملاً متفاوت است. قدیم کودکان با یکدیگر تعامل داشتند، بازی می‌کردند و برای دیدن تلویزیون تحت یک ضوابط خاص اجازه‌هایی از سوی والدین دریافت می‌کردند. مابقی زمان مربوط به بازی و صحبت با هم سن و سالان بود. اما این روزها فرزندان ما از همان روزهای ابتدایی که خودشان را کشف می‌کنند و دست و پاهای خودشان را می‌شناسند، با یک صفحه رنگارنگ نورانی آشنا می‌شوند که سرگرمی‌های مختلفی برای آن‌ها دارد. حتی زمان خوردن غذا و خوابیدن نیز، برخی پدر و مادرها از همین روش استفاده می‌کنند تا کودک را سرگرم کنند. با نگاهی عمیق‌تر متوجه فاجعه‌ای که در کمین نسل امروزی است، خواهید شد. طبق توصیه‌های آکادمی اطفال آمریکا، کودکان در سن مدرسه نباید هر روز بیش از یک یا دو ساعت از گوشی و تبلت استفاده کنند. تأثیرات این لوازم الکتریکی و تکنولوژیکی بر روی روان کودکان و نوجوانان جدی است، به همین دلیل امروز با این موضوع بسیار مهم در خدمت شما عزیزان هستیم.
انتخابات شورای دانش‌آموزی مدرسه و اولین جلسه شورا

انتخابات شورای دانش‌آموزی مدرسه و اولین جلسه شورا

رده: پرورشی
توضیح: به اطلاع دانش‌آموزان گرامی می‌رساند که انتخابات شورای دانش‌آموزی مدرسه با حضور پرشور و فعال دانش‌آموزان برگزار گردید. در این برنامه، ضمن اعلام رسمی آغاز فرایند انتخابات، شرح وظایف اعضای شورا و انتظارات مدرسه از منتخبین توسط مدیر محترم مدرسه برای دانش‌آموزان تشریح گردید. همچنین مدیر گرامی با تأکید بر اهمیت نقش شورا در تصمیم‌سازی‌های آموزشی و فرهنگی مدرسه، منتخبین را به همکاری صمیمانه، احساس مسئولیت و مشارکت فعال در امور مدرسه دعوت نمودند. در ادامه، اعضای منتخب شورای دانش‌آموزی در حضور مدیر، معاونین و دانش‌آموزان، سوگندنامه شورای دانش‌آموزی را قرائت نموده و تعهد خود را نسبت به انجام وظایف محوله و رعایت اخلاق و انضباط مدرسه اعلام کردند. در پایان، از تمامی دانش‌آموزان کاندیدای شورا که با انگیزه، نظم و روحیه‌ی مشارکت در این برنامه حضور داشتند، تقدیر و تشکر به‌عمل آمد. با امید به اینکه منتخبین عزیز با همکاری سایر دانش‌آموزان، در مسیر پیشرفت، نظم و نشاط مدرسه گام‌های مؤثری بردارند.

ریاضی دوم

مدرس: نخجوانی، میترا
فعالیت: داستان تانگرام برای دانش‌آموزان گفته شد و فیلم مربوط به آن در پرتال بارگذاری گردید. فعالیت صفحه‌ی 41 کتاب درسی با موضوع تانگرام، به‌صورت دست‌ورزی روی برگه‌های A4 در کلاس انجام شد. همچنین بخش‌های «خلاق باش» صفحه‌ی 41 و «کار در کلاس» و «خلاق باش» صفحه‌ی 42 کتاب درسی توسط دانش‌آموزان کامل شد. صفحه‌ی 44 کتاب درسی با هدف حل مسئله از طریق الگو‌یابی، کشف رابطه‌ی بین الگوها و ادامه‌ی الگو با رسم دایره‌ها (اعداد مثلثی) تدریس شد. همچنین ارتباط میان اعداد یک‌رقمی فارسی و لاتین که در ساعت‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند، مورد بررسی و آموزش قرار گرفت.
تکلیف: تمرین صفحه ی 40 و 43 انجام شود. کلیپ آموزشی مربوط به اعداد دیجیتال مشاهده شود. سپس با استفاده از چوب‌کبریت اعداد دیجیتال را روی یک برگه‌ی A4 درست کنید و روز شنبه 23 آبان به کلاس آورده شود.

فارسی دوم

مدرس: نخجوانی، میترا
فعالیت: ارزیابی استعداد فضایی انجام شد. داستان ضرب المثل از آب گل آلود ماهی می گیرد به همراه کلیپ به دانش آموزان آموزش داده شد.

نگارش دوم

مدرس: نخجوانی، میترا
فعالیت: سوالات صفحه ی 38 کتاب نگارش پاسخ داده شد.

املا دوم

مدرس: نخجوانی، میترا
تکلیف: درس مدرسه‌ی خرگوش‌ها را با دقت بخوان و یک صفحه املا بنویس. فردا املای تقریری خواهیم داشت.

متن اطلاعاتی دوم

مدرس: نخجوانی، میترا
تکلیف: برای روز چهار شنبه 21 آبان ماه، دانش‌آموزان کتاب‌های زیر را همراه داشته باشند: 1-کتاب علوم علوی 2- کتاب نگارش توجه داشته باشید: کتاب ریاضی علوی و دفتر املای دانش آموزان در کلاس می باشد در صورتی که دانش آموزی آن را به کلاس نیاورده فردا با خود بیاورد.

ورزش دوم

مدرس: خلیلی امین، سید مجید
فعالیت: - حرکات و تمرینات گرم کردن - حرکات مارپیچ ساده(پیش دبستانی)و متوسط - حرکت قورباغه هدف: تقویت عضلات دست،پا و شکم.انعطاف پذیری - تقسیم دانش آموزان در قالب دو و سه تیم و انجام بازی فوتبال هدف: شادابی و جذب دانش آموزان

هوش و ریاضی

مدرس: نخجوانی، میترا
فعالیت: صفحه ی 18 و 19 کتاب چهارهوش پاسخ داده شد.

ریاضی دوم

مدرس: نخجوانی، میترا
فعالیت: صفحه‌ی آغازین فصل سوم و صفحه‌ی 39 و 40 با هدف یادآوری اشکال هندسی، معرفی ضلع و مقایسه ی تعداد ضلع ها و گوشه ها و رسم شکل و استفاده از شابلون تدریس شد. همچنین، سوالات مربوط به این صفحه در کلاس حل شد. مسابقه ی آقای ریاضی شماره 2 برگزار شد.
تکلیف: تمرین صفحه‌ی 41 کتاب ریاضی درسی با توجه به سؤال‌های صفحه‌ی 40 کتاب ریاضی درسی حل شود. سوالات مربوط به تفاوت ها و شباهت ها بسیار مهم می باشد حتما کلیپ مربوط به آن مشاهده شود. جهت تدریس مبحث آموزشی روابط بین شکل‌ها مربوط به صفحه ی 41 کتاب درسی ریاضی حتما شکل مربع رنگارنگ انتهای کتاب ریاضی درسی بریده شود و از روی خط‌های رسم به 7 تکه تقسیم شود و آماده شده و برای فردا آورده شود. می‌توانید بر روی آن چسب نواری پهن شفاف زده تا مقاومت کاغذها بیشتر شود و بعد قیچی نمایید.

فارسی دوم

مدرس: نخجوانی، میترا
فعالیت: ارزیابی درس فارسی انجام شد. کاربرگ مربوط به تنوین در کلاس رنگ آمیزی شد.
تکلیف: کاربرگ مربوط به تنوین را طبق دستور قیچی نمایید و فردا به کلاس بیاورید. کلیپ مربوط به ضرب المثل در پرتال مشاهده شود.

نگارش دوم

مدرس: نخجوانی، میترا
تکلیف: کتاب نگارش سوال 1 صفحه 37: «از، روزی بود و روزگاری... تا، به مردم می فروخت، » سوال 1 صفحه 38: «از، چوپان هر بار ... تا، به چرا برد.» به طور کانل و خوش خط بنویس. چند نکته مهم: علائم نگارشی (نقطه، ویرگول، علامت سوال و ...) را با مداد قرمز مشخص کن. بعد از پایان، نوشته‌هایت را مرور کن تا هیچ نکته‌ای جا نمانده باشد.

متن اطلاعاتی دوم

مدرس: نخجوانی، میترا
تکلیف: برای روز سه شنبه 20 آبان ماه، دانش‌آموزان کتاب‌های زیر را همراه داشته باشند: 1- کتاب ریاضی درسی 2- کتاب نگارش اولیای عزیز توجه نمایید: حتما شابلون و خط کش مناسب در کیف دانش آموزان باشد.

بازی استراتژیک

مدرس: جهانگیری، بهاره
فعالیت: اهداف بازی اول: اهداف مهارت های حرکتی: تقویت تعادل و هماهنگی دو نیم‌کره بدن (استفاده از پای مخالف) تقویت هماهنگی چشم، دست و پا تقویت توان کنترل عضلات درشت و ظریف افزایش تمرکز در انجام حرکات هماهنگ با ریتم اهداف شناختی: درک و تشخیص تغییر ریتم و واکنش به آن پیروی از دستورالعمل‌ها و هماهنگی با علائم شنیداری (سوت، ریتم) افزایش توجه و تمرکز شنیداری اهداف اجتماعی و عاطفی: تقویت همکاری و تعامل گروهی افزایش احساس اعتماد و مسئولیت متقابل تقویت مهارت حل مسئله مشترک (هماهنگی برای بلند کردن لیوان) ایجاد احساس شادی، انگیزه و نشاط گروهی اهداف بازی دوم: اهداف مهارت های حرکتی: تقویت چابکی، سرعت واکنش و هماهنگی حرکتی تمرین حرکت در ریتم مشخص تقویت قدرت کنترل و دقت در حرکت و توقف اهداف شناختی: تقویت حافظه دیداری و الگو‌سازی (تکمیل الگو با رنگ‌ها) تمرین دقت، تمرکز و پیروی از دستورالعمل‌ها تشخیص توالی و نظم رنگی اهداف اجتماعی و عاطفی: تقویت روحیه همکاری و رقابت سالم ایجاد حس تعلق گروهی و کار تیمی

شطرنج

مدرس: کشه فراهانی، سعیده
فعالیت: امروز حرکت اسب تمرین شد و صفحه 9 و 10و 11 و 12 در کلاس حل شد .
تکلیف: دانش آموزانی که کتاب تهیه نکردند باید برای جلسه آینده کتاب همراه داشته باشند و تا آخر صفحه 12 حل کنند .

ریاضی دوم

مدرس: نخجوانی، میترا
فعالیت: کتاب ریاضی علوی صفحه ی 55 و 57 حل شد.

علوم دوم

مدرس: نخجوانی، میترا
فعالیت: ابتدا نمودار تصویری صفحه‌ی 31 و سپس بخش‌های بخوان و بیاموز صفحات 32 و 33 آموزش داده شد. در ادامه، فعالیت‌های کلاسی صفحات 34 و 35 انجام شد.بادنما و بادسنج های دست ساز دانش آموزان مورد آزمایش قرار گرفت.

فارسی دوم

مدرس: نخجوانی، میترا
فعالیت: واژه سازی درس چوپان درست کار با هدف گسترش دامنه ی لغات دانش آموزان از طریق آموزش کلمات مخالف و بیاموز و بگو با هدف جمع بستن کلمه ها با (ها) و معنای هر یک تدریس شد.کلیپ آن در پرتال بارگذاری شده است.
تکلیف: درس 1 و 2 کتاب فارسی درسی، کتاب کار فارسی علوی، کتاب نگارش(جعبه‌ی کلمات، بیاموزیم، مرتب کنید، جمله‌سازی، کلمات درهم ریخته، درک مطلب و...) کامل مطالعه شود، نمونه سوالات داده شده را تمرین کن و برای تمرین بیشتر در پرتال از قسمت نمونه سوال ، سوالات دوره ای مداد قرمز 1 و حتی ارمغان را خوب بخوان و تمرین کن روز دوشنبه ارزیابی خواهیم داشت.

نگارش دوم

مدرس: نخجوانی، میترا
فعالیت: سوالات صفحه ی 37 کتاب نگارش پاسخ داده شد.

متن اطلاعاتی دوم

مدرس: نخجوانی، میترا
تکلیف: برای روز دوشنبه 19 آبان ماه، دانش‌آموزان کتاب‌های زیر را همراه داشته باشند: 1- کتاب ریاضی درسی 2-کتاب هدیه های آسمان توجه داشته باشبد کتاب ریاضی علوی و دفتر املا در مدرسه می باشد در صورتی که دانش آموزی آن را تحویل نداده فردا با خود به کلاس بیاورد و تحویل آموزگار بدهد.

سواد مالی

مدرس: ربیعی، پریسا
فعالیت: تمرین و تکرار 5درس اول انجام شد. تکالیف بررسی شد.

مهارت زندگی

مدرس: دهقانی، نفیسه
فعالیت: دانش آموزان عزیز امروز مهارت کنترل خشم و توجه به تنفس را به وسیله ی تمرین کلاسی تکنیک تنفس دیافراگم آموختند. تمارین کتاب تا پایان صفحه ی 32 در کلاس انجام شد.

ریاضی دوم

مدرس: نخجوانی، میترا
فعالیت: کتاب ریاضی علوی صفحه ی 43، 44، 49 و 51 حل شد.
تکلیف: کتاب ریاضی علوی صفحه ی 45، فعالیت عملکردی صفحه ی 46و تمرین صفحه ی 50 با دقت و مرتب حل شود.

علوم دوم

مدرس: نخجوانی، میترا
فعالیت: ارزشیابی درس علوم (مداد قرمز 1) به صورت کتبی انجام شد.
تکلیف: یادآوری:ساخت کاردستی بادنما و بادسنج برای روز یکشنبه 18 آبان اختیاری است، اما دانش‌آموزانی که کاردستی خود را تهیه کنند، کارت امتیاز دریافت خواهند کرد.

فارسی دوم

مدرس: نخجوانی، میترا
فعالیت: درس پنجم با ایجاد انگیزه دست بند ضرب المثل آغاز شد. سپس درس پنجم به همراه بخش‌های درست و نادرست، گوش کن و بگو و کلمه‌های مهم درس تدریس شد. در ادامه، روخوانی و جعبه‌ی کلمات درس مدرسه‌ی خرگوش‌ها از دانش‌آموزان پرسیده شد.
تکلیف: کلمه های مهم درس چوپان درس کار را دوبار خوش خط و مرتب بنویسید.

قرآن دوم

مدرس: نخجوانی، میترا
فعالیت: درس 5 قرآن به طور کامل تدریس شد.
تکلیف: یک هفته زمان دارید درس 5 قرآن را تمرین کنید هفته ی آینده پرسیده خواهد شد.

متن اطلاعاتی دوم

مدرس: نخجوانی، میترا
تکلیف: برای روز یکشنبه 18 آبان ماه، دانش‌آموزان کتاب‌های زیر را همراه داشته باشند:1- کتاب ریاضی علوی 2- کتاب فارسی علوی 3- کتاب علوم علوی

رایانه

مدرس: فخاریان، یاسمن
فعالیت: در این جلسه نحوه ترازبندی متن، حاشیه گذاری صفحه و تغییر رنگ صفحه در نرم افزار ورد آموزش داده شد و پسرهای عزیزم تمرین صفحه 42 کتاب را به صورت گروهی در کلاس انجام دادند.
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: