فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان پسرانه منیریه تهران
کلاس: اورانوس 1

ریاضی سوم

مدرس: کوچه بیوکی، سعیده
فعالیت: کسرهای مساوی تدریس و صفحه‌ی 52 کتاب درسی کامل گردید.
تکلیف: کاربرگ‌های داده شده را در دفتر آبی نوشته و بادقت پاسخ دهید.(نقاشی تصاویر الزامی نیست)

فارسی سوم

مدرس: کوچه بیوکی، سعیده
فعالیت: بخوان و بیندیش(پری کوچولو) تدریس و ایستگاه اندیشه آن کامل گردید.
تکلیف: صفحه‌ی 56 و 57 کتاب‌کار فارسی بادقت کامل گردد.

املا سوم

مدرس: کوچه بیوکی، سعیده
فعالیت: املا از درسهای فداکاران و کارنیک گفته شد.
تکلیف: دفتر املا به دانش‌آموزان تحویل داده شد؛کلمات نادرست را اصلاح کرده و جدول املایی را کامل کنید.(امضا والدین فراموش نشود). لازم به تذکر و یادآوری می‌باشد دانش‌آموزانی که املای آنها چندان رضایت بخش نیست حتما هرشب 5 خط املا بنویسند تا با تکرار و تمرین بتوانند املای بهتری را ارائه دهند.

قرآن سوم

مدرس: کوچه بیوکی، سعیده
فعالیت: صفحه‌ی 25 تا صفحه‌ی 28 (حروف ناخوانا) تدریس و روانخوانی شد.
تکلیف: هر شب یک صفحه از کتاب قرآن با نظارت یکی از والدین روخوانی شود.

هنر سوم

مدرس: جعفرلو، مریم
فعالیت: نقاشی شب یلدا در کلاس انجام شد.

استعداد فضایی سوم

مدرس: کوچه بیوکی، سعیده
فعالیت: آزمون تیمز (سواد ریاضی و علوم) برگزار شد.

بازی استراتژیک

مدرس: رضا کاظمی، فاطمه
فعالیت: تمرین جهت اجرای شب یلدا انجام شد. اهداف:هماهنگی گروهی،هماهنگی چشم و دست میباشد.

ریاضی سوم

مدرس: کوچه بیوکی، سعیده
فعالیت: مبحث کسر روی محور، مجدد توضیح داده شد و تمارین صفحه‌ی 71 تا 73 کتاب‌کار ریاضی حل و بررسی شد.
تکلیف: کاربرگ داده شده را در دفتر آبی چسبانده و بادقت کامل کنید.

فارسی سوم

مدرس: کوچه بیوکی، سعیده
فعالیت: صفحه‌ی 51 و 52 و 54 کتاب‌کار فارسی کامل گردید.
تکلیف: صفحه‌ی 42 و 43 کتاب نگارش با رعایت نکات خوشنویسی کامل شود.

هدیه‌های آسمان سوم

مدرس: کوچه بیوکی، سعیده
تکلیف: فردا به جای کتاب مطالعات‌اجتماعی ، کتاب هدیه‌های آسمانی به همراه داشته باشید.

متن ادبی سوم

مدرس: کوچه بیوکی، سعیده
فعالیت: برگزاری آزمون پرلز باهدف مهارت خواندن و درک‌مطلب انجام شد.

ورزش سوم

مدرس: محمدی، امید
فعالیت: تمرین افزایش قدرت عضلات پا و افزایش قدرت پرش انجام شد.
فعالیت: با افتخار از شما اولیای محترم دعوت به عمل می‌آید تا در نمایشگاه هفته‌ی ملی علوم علوی، شرکت نموده و شاهد گوشه‌ای از فعالیت‌های دانش‌آموزان در این هفته باشید. زمان پنجشنبه 22 آذر از ساعت 11 تا 12. مکان: کانون فرهنگی - تربیتی شهید مفتح واقع در خیابان شریعتی، پایین‌تر از حسینیه‌ی ارشاد، نبش خیابان کوشا. با حضور خود باعث دل‌گرمی فرزندانمان بوده و حمایت‌گر تلاش آنان باشید.

ریاضی سوم

مدرس: کوچه بیوکی، سعیده
فعالیت: تمارین صفحه‌ی 51 کتاب درسی تدریس و حل گردید.
تکلیف: کاربرگ ارسالی را در دفتر آبی نوشته و بادقت پاسخ دهید.(سوالات توسط دانش‌آموز نوشته، خوانده و سپس حل گردد.)

فارسی سوم

مدرس: کوچه بیوکی، سعیده
فعالیت: تدریس بیاموز و بگو درس هفتم (زمان آینده) انجام شد .
تکلیف: ده کلمه مهم که ارزش املایی دارند را از درس کارنیک انتخاب کنید و با آنها جمله‌سازی کنید؛که 5 تا از جمله‌ها مربوط به زمان آینده باشد.

مطالعات اجتماعی سوم

مدرس: کوچه بیوکی، سعیده
فعالیت: درس هشتم (همکاری در خانواده) تدریس و فعالیتهای آن کامل گردید.
تکلیف: کاربرگه‌ی شماره 6 با توجه به فعالیت خواسته‌شده کامل گردد.(سوالات درس هشتم جهت مطالعه، خدمت دانش‌آموزان عزیزم ارسال گردید.)

مهارت اجتماعی

مدرس: کاظمی، نیره
فعالیت: در این جلسه اتیکت بهداشت عمومی 3 آموزش داده شد.
پیام مشاور

پیام مشاور

رده: پرورشی
توضیح: کودک بدرفتار کودک دلسرد است. یک کودک بدرفتار تلاش می کند که به ما بگوید: "من احساس تعلق یا اهمیت نمی کنم و شیوه درست دستیابی به آن را هم بلد نیستم." وقتی کودک رفتار زننده ای می کند، برای بیشتر بزرگسالان مشکل است که از بدرفتاری او بگذرند و پیام اصلی پشت آن را بفهمند: "من فقط می خواهم تعلق داشته باشم." درک این مفهوم اولین قدم برای بزرگسالانی است که می خواهند در کمک به کودکان بدرفتار تاثیرگذار باشند. اگر یک "رمز شکن" باشید، کمک بزرگی برای بچه های بدرفتار هستید. وقتی کودکی بدرفتاری می کند، به بدرفتاری مثل یک رمز نگاه کنید و از خود بپرسید: " او واقعا سعی دارد چه چیزی به من بگوید؟" به یاد داشته باشید کودکان از پیام رمزگذاری شده شان آگاه نیستند، اما وقتی به جای واکنش به رفتار بد آن ها، به باور پنهانشان می پردازید، عمیقاً احساس درک شدن خواهند کرد. در پشتِ هر بدرفتاری کودکی وجود دارد که فقط می خواهد تعلق داشته باشد، ولی شیوه درست و از لحاظ اجتماعی مفید،_دستیابی به هدفش را نمی داند، احساس متفاوتی درباره بدرفتاری خواهید داشت. همچنین اگر گاهی در رفتار خودتان با کودک دقیق شوید، نکند رفتارتان با کودک او را به این باور رسانده باشد که تعلق یا اهمیت ندارد! جین نلسون، ترجمه محمدجواد فرشچیان، ریحانه ایزدی

ریاضی سوم

مدرس: کوچه بیوکی، سعیده
فعالیت: کسر در محور اعداد تدریس شد.
تکلیف: کاربرگ ارسالی را در دفتر آبی نوشته و بادقت پاسخ دهید.

علوم سوم

مدرس: کوچه بیوکی، سعیده
فعالیت: بخش دیگری از فصل پنجم (آب، ماده‌ی باارزش) تا صفحه‌ی 50 کتاب درسی تدریس شد.
تکلیف: با‌توجه به متن پایانی صفحه‌ی 50، پنج کار که می‌تواند به مصرف بهینه آب کمک کند را بنویسید.

فارسی سوم

مدرس: کوچه بیوکی، سعیده
فعالیت: واژه آموزی درس هفتم (کار نیک) تدریس شد.
تکلیف: برای کلمات زیر، کسر مناسب نوشته و سپس شکل مناسب بکشید:(تعداد حروف در مخرج و تعداد نقطه در صورت قرار بگیرد) فرمانروا _ جوز _ گودال _ پیرمردی _ باصفایی _ تصمیم _ می‌کند _ خسته _ جوانان _ فصل بهار _ تعجب

زیبانویسی

مدرس: مصطفوی، منیره
فعالیت: حرف ح و اتصالاتش؛ مثل: حو، حر، حا، حت و ح موشی، آموزش داده شد.
تکلیف: کتاب خطاط‌شو، صفحه‌ی 56 انجام شود.

ریاضی سوم

مدرس: کوچه بیوکی، سعیده
فعالیت: تدریس کاربرد کسر در ساعت انجام و صفحه‌ی 50 کتاب درسی حل گردید.
تکلیف: کاربرگ ارسالی را در دفتر آبی نوشته و بادقت حل کنید.(سوالات توسط خود دانش‌آموز نوشته و سپس پاسخ داده شود.)

فارسی سوم

مدرس: کوچه بیوکی، سعیده
فعالیت: تدریس درس هفتم (کار نیک) انجام و کلمات مهم املایی ، هایلایت و بندهای درس مشخص گردید.
تکلیف: درس کار نیک را با نظارت یکی از والدین روخوانی کرده و روی کلمات هایلایت شده را دوبار رونویسی کنید. کاربرگ ارسالی را در دفتر آبی نوشته و با‌دقت پاسخ دهید.
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: