1404/08/21
ریاضی سوم
مدرس:
حبیبی، فاطمه
فعالیت:
کتاب ریاضی تا پایان مبحثی که تدریس شده، به طور کامل مطالعه شود.
فارسی سوم
مدرس:
حبیبی، فاطمه
فعالیت:
روخوانی خلاق و جذاب، به شیوه اِستُپ در کلاس انجام شد.
تکلیف:
ارمغان شمارهی 7 حل شود.
املا سوم
مدرس:
حبیبی، فاطمه
فعالیت:
آزمون املا از دروس اول تا چهارم برگزار شد.
قرآن سوم
مدرس:
حبیبی، فاطمه
فعالیت:
قرآن تدریس شد. آیت الکرسی و رکوع و سجده و قنوت تکرار و تمرین شد.
تکلیف:
آیت الکرسی تا پایان آیه اول و ذکرهای رکوع، سجده و قنوت حتما تکرار و تمرین شود و باید به طور کامل و خوانا بیان شود.
هوش و ریاضی
مدرس:
حبیبی، فاطمه
فعالیت:
صفحات 18 و 19 کتاب هوش و ریاضی حل و رفع اشکال شد.
شطرنج
مدرس:
رحمت پیشه، امیر حسین
فعالیت:
حرکت اسب در کلاس آموزش داده شد.
مهارت اجتماعی
مدرس:
مواسات، سمانه
فعالیت:
دانشآموزان یاد گرفتند که همانطور که در دنیای واقعی حریم شخصی دارند، در دنیای مجازی هم باید از اطلاعات خود محافظت کنند.
آنها فهمیدند نباید اطلاعات شخصی مثل شماره تلفن یا آدرس را به اشتراک بگذارند و تنظیمات حریم خصوصی را فعال کنند.
تکلیف:
دانش آموزان عزیز: در خصوص موقعیت زیر فکر کنید و نظرتان را در دفتر بنویسید.می توانید نظر خانواده تان را هم بپرسید.
1: یکی از دوستانتان بدون اجازه، فیلم کوتاه خنده داری از شمارا در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته است.چه عکس العملی انجام میدهید.
شما یک ویدیوی علمی راجع به یک بیماری پیدا میکنید و بدون بررسی منبع آن، آن را با همه دوستانتان به اشتراک میگذارید.....
حالا رفتارتان چگونه بوده؟صحیح یا ناصحیح، توضیح دهید.
1404/08/20
ریاضی سوم
مدرس:
حبیبی، فاطمه
فعالیت:
کتاب کار ریاضی توسط دانشآموزان حل و سپس رفع اشکال شد.
تکلیف:
صفحه 36 کتاب ریاضی حل شود.
علوم سوم
مدرس:
حبیبی، فاطمه
فعالیت:
دو صفحه از درس چهارم علوم تدریس شد.
املا سوم
مدرس:
حبیبی، فاطمه
فعالیت:
4 درس کتاب فارسی را با دقت روخوانی کنید و به کلمات مهم دقت کنید.
تکلیف:
دفترهای املا فردا به کلاس آورده شود.
متن اطلاعاتی سوم
مدرس:
حبیبی، فاطمه
فعالیت:
دانشآموزان برای تمرین بندنویسی و انشا، جملهی زیر را نوشته و ادامه دادند ؛ (خنده دارترین یا جالب ترین اتفاقی که برای من افتاده است...)
تکلیف:
روش _آموزشی | "ردپای کلمات در متن" شیوهای مؤثر برای افزایش دامنهی حافظهی خوانداری و درک مطلب دانشآموزان
ردپای کلمات را به دو روش می توانید انجام دهید:
روش اول: بازخوانی و یادآوری کلمات
مراحل اجرا:
1 دانشآموز بخشی از متن را روخوانی میکند.
2 پس از پایان روخوانی، از او خواسته میشود چند کلمه از آنچه خوانده را به یاد بیاورد و بگوید.
3 سپس از او خواسته شود جملههایی را که این کلمات در آنها بوده به یاد آورد و بگوید.
4 اگر نتوانستند جملهی اصلی را یادآوری کنند، اجازه دارند با همان کلمات جملهای جدید ولی هممعنی و مرتبط با مفهوم درس بسازند.
چرایی و مزیتهای تخصصی روش اول:
فعالسازی همزمان حافظهی شنیداری و دیداری، موجب تثبیت بهتر اطلاعات در مغز میشود.
افزایش دقت و توجه خوانداری، دانشآموز یاد میگیرد روی واژههای مهم تمرکز کند.
تقویت مهارت جملهسازی: با بازسازی جمله، ساختار زبان را بهتر درک میکند.
باعث گسترش حافظهی کوتاهمدت خوانداری و نگهداری و بازیابی سریع اطلاعات میشود
روش دوم: استفاده از کلمات کلیدی یا کلیدواژههای درس روی تابلو
مراحل اجرا:
چند کلمهی کلیدی متن را روی تابلو مینویسیم.
2 دانشآموز شروع به روخوانی میکند.
3 هر زمان به یکی از این کلمات رسید، با صدای بلند میگوییم: «استپ!»
4 حالا از او میخواهیم بدون نگاه به کتاب، ادامهی جمله را بگوید.
5 اگر نتوانست، تشویقش کنیم با حدس خود جملهای معنادار بسازد.
6 دوباره همان جمله را بخواند و در رسیدن به همان کلمه، دوباره استپ را اعلام کنیم؛ اما اینبار دانشآموز باید جمله را شبیه جملهی اصلی کتاببازگو کند.
چرایی و مزیتهای تخصصی روش دوم:
افزایش توان پیشبینی و حدس معنایی: دانشآموز یاد میگیرد مفهوم جمله را از بافت حدس بزند.
تقویت تمرکز و توجه انتخابی:ذهن دانشآموز روی واژههای کلیدی متمرکز میشود.
تمرین یادآوری لحظهای (حافظهی کاری): توقف و ادامهدادن جمله بدون متن، حافظه را فعال نگه میدارد.
افزایش اعتمادبهنفس در بازتولید جملهها:مقایسهی جملهی حدسی با جملهی اصلی، یادگیری را عمیقتر میکند.
نکتهی پایانی:
ترکیب دو روش بالا باعث میشود خواندن از حالت «حفظی» به یک یادگیری فعال و لذت بخش تبدیل شود. این روش خیلی مؤثرتر از روخوانیهای خشک و پرسش و پاسخهای حافظهمحور و کسلکننده است.
استعداد فضایی سوم
مدرس:
حبیبی، فاطمه
فعالیت:
آزمون استعداد فضایی (مداد قرمز 1) برگزار شد.
مهارت اجتماعی
مدرس:
مواسات، سمانه
فعالیت:
دانشآموزان یاد گرفتند که همانطور که در دنیای واقعی حریم شخصی دارند، در دنیای مجازی هم باید از اطلاعات خود محافظت کنند.
آنها فهمیدند نباید اطلاعات شخصی مثل شماره تلفن یا آدرس را به اشتراک بگذارند و تنظیمات حریم خصوصی را فعال کنند.
تکلیف:
دانش آموزان عزیز: در خصوص موقعیت زیر فکر کنید و نظرتان را در دفتر بنویسید.می توانید نظر خانواده تان هم بپرسید 1: یکی از دوستانتان بدون اجازه، فیلم کوتاه خنده داری از شمارا در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته است.چه عکس العملی انجام میدهید. شما یک ویدیوی علمی راجع به یک بیماری پیدا میکنید و بدون بررسی منبع آن، آن را با همه دوستانتان به اشتراک میگذارید..... حالا رفتارتان چگونه بوده؟صحیح یا ناصحیح، توضیح دهید.
1404/08/19
فعالیت:
عنوان: شناسایی دانشآموزان مستعد در رشتههای ژیمناستیک و اسکیت
اولیای محترم و دانشآموزان عزیز،
با سلام و احترام،
به استحضار میرساند در راستای شناسایی و پرورش استعدادهای ورزشی دانشآموزان،مدیریت دبستان علوی در نظر دارد تا با تشکیل تیمهای ورزشی در رشتههای ژیمناستیک و اسکیت، گامی مؤثر در جهت رشد و شکوفایی هرچه بیشتر فرزندان این مرز و بوم بردارد.
بدینوسیله از تمامی دانشآموزانی که حداقل دو سال سابقهی آموزش تخصصی در هر یک از این دو رشته را دارند، دعوت میشود تا جهت ثبتنام و ارزیابی اولیه، خود را به طور مستقیم به «آقای گلپرور»، دبیر محترم تربیت بدنی مدرسه معرفی نمایند.
این فرصت ارزشمند را از دست ندهید و استعدادهای خود را در مسیری حرفهای به نمایش بگذارید.
با سپاس
مدیریت دبستان پسرانه علوی
ریاضی سوم
مدرس:
حبیبی، فاطمه
فعالیت:
ریاضی صفحات 34 و 35 حل و رفع اشکال شد.
فارسی سوم
مدرس:
حبیبی، فاطمه
فعالیت:
تدریس درس سوم کتاب فارسی کامل انجام شد.
تکلیف:
هم خانواده کلمات داده شده را بنویسید. (هر کدام 3 مورد) **نظم، علم، نظر، درس، لطف، جمع، کشف** و 5 کلمه از درس انتخاب کنید، جمله مربوط به آن را از متن درس بنویسید و سپس در مرحله ی بعد همان جمله را به زبان گفتاری تبدیل کنید.
نگارش سوم
مدرس:
حبیبی، فاطمه
فعالیت:
درس سوم نگارش توسط دانش آموزان حل شد.
تکلیف:
دانش آموزان عزیزی که غیبت داشتند یا صفحات جامانده از درس نگارش دارند، الزاماً بخش های جامانده تا پایان درس سوم را تکمیل کرده و روز شنبه کتاب ها را به کلاس برگردانند.
املا سوم
مدرس:
حبیبی، فاطمه
تکلیف:
دفترهای املا به منزل فرستاده شد.از روی صحیح اشتباهات املایی خود 5 بار در دفتر مشق بنویسید.تا چهارشنبه مهلت دارید؛ روز چهارشنبه دفترهای املا به کلاس آورده شود.
متن اطلاعاتی سوم
مدرس:
حبیبی، فاطمه
فعالیت:
آزمون مداد قرمز 1 (درس فارسی) برگزار شد.
سواد مالی
مدرس:
فدوی، شیما
فعالیت:
درس 7 (خدمات بانکها) تدریس شد و درباره خدمات بانکی و تفاوت خدمات عمومی و تخصصی بانکها با یکدیگر گفتگو شد.
در راستای این محتوا، ویدئو آموزشی پخش شد و با بچهها فعالیت و بازی در این خصوص انجام شد. فعالیت کلاسی درس با مشارکت دانشآموزان انجام شد.
کتاب داستان "چطوری پول اسکیت را جور کنم؟" معرفی شد.
تکلیف:
پسران عزیزم، برای جلسه بعد، فعالیت منزل درس هفتم (صفحه 60 کتاب) را با دقت و کامل انجام دهید. پیشنهاد میشود؛ قصه صوتی «چطوری پول اسکیت را جور کنم؟» را گوش بدهید یا کتاب را بخوانید.
رایانه
مدرس:
دارایی، طاهره
فعالیت:
اموزش بخش اضافه کردن تصاویر و شماره گذاری کردن اسلاید ها تا ص 39 انجام شد
تکلیف:
در خانه تا صفحه 39 تمرین شود
1404/08/18
علوم سوم
مدرس:
حبیبی، فاطمه
فعالیت:
با پخش کلیپ، با حالتهای مواد آشنا شدیم و همچنین با انجام آزمایش، جرم بادکنک باد شده و باد نشده را مقایسه کردیم و در مورد حباب، نحوه تشکیل آن و ویژگی هایش توضیح دادیم.
فارسی سوم
مدرس:
حبیبی، فاطمه
فعالیت:
واژه آموزی درس چهارم و همچنین کاربرد (دو نقطه، گیومه) را آموختیم و دیگر علائم نگارشی را مرور کردیم.
تکلیف:
درس اول تا سوم کتاب درسی و کتاب کار فارسی مطالعه شود.
کتاب کار فارسی پس از مطالعه، فردا به مدرسه آورده شود.
املا سوم
مدرس:
حبیبی، فاطمه
فعالیت:
دانشآموزان پس از نوشتن جملهها ، آنها را معکوس کردند.
مطالعات اجتماعی سوم
مدرس:
حبیبی، فاطمه
فعالیت:
درس ششم مطالعات تدریس شد.
ورزش سوم
مدرس:
گل پرور بلوچی، محمدرضا
فعالیت:
در ابتدا حضور و غیاب و گرم کردن ریتمیک و آموزش انواع استارت و توضیحات در باب انواع دویدن ها و بازی دستشده و اجرای انواع پرتاب ها در قالب بازی و بردن بازی به سمت و سوی قوانین هندبال انجام گرفت و در آخر کشش و حرکات انعطافی انجام شد.
1404/08/17
ریاضی سوم
مدرس:
حبیبی، فاطمه
فعالیت:
ریاضی صفحهی 32 و 33 حل و رفع اشکال شد. همچنین مسابقهی آقای ریاضی و سودوکو نیز برگزار شد.
تکلیف:
گستردهی اعداد زیر را نوشته و سپس آنها را به حروف بنویسید.
1340 - 2307 - 6005 - 980 - 8077
علوم سوم
مدرس:
حبیبی، فاطمه
فعالیت:
آزمون مداد قرمز 1 (درس علوم) برگزار شد.
فارسی سوم
مدرس:
حبیبی، فاطمه
فعالیت:
کتاب کار فارسی (درس سوم) با مشارکت دانش آموزان حل شد.
هدیههای آسمان سوم
مدرس:
حبیبی، فاطمه
فعالیت:
هدیه های آسمانی تدریس شد
قرآن سوم
مدرس:
حبیبی، فاطمه
فعالیت:
آیت الکرسی و ذکرهای نماز (سجده و رکوع) در منزل تکرار و تمرین شود.
مهارت زندگی
مدرس:
اصغری، هدی
فعالیت:
تمرین صفحه 15 مبحث "افکار کارآمد و ناکارآمد" انجام شد.