فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان پسرانه منیریه تهران
کلاس: مریخ 1

ریاضی دوم

مدرس: کاشانی، زهرا
فعالیت: صفحه‌ی 11 تدریس شد.

نگارش دوم

مدرس: کاشانی، زهرا
فعالیت: درس اول کتاب نگارش تکمیل شد.
تکلیف: تا صفحه‌ی 19 کتاب نگارش نوشته شود. از کلمات ارزش املایی یک بار نوشته و از درس ستایش و کتابخانه‌ی کلاس املا نوشته شود.

بازی استراتژیک

مدرس: بیک وردی، بهار
فعالیت: درود بر والدین محترم و دانش آموزان فعال، امروز دانش آموزان با چوبک یک ریتم 3 تایی (شمارش1،2،3)و حرکت 3 تایی با پا را به صورت گروهی اجرا کردند. دانش آموزان با لیوان(کاپ گیم) آشنا شدند و روی آهنگ خونه مادربزرگه با لیوانها ریتم 4 تایی را به صورت ضربه دو بار با دست بر روی لیوان و بعد زدن 2 دست انجام شد.

مهارت اجتماعی

مدرس: مقاره عابد، مهشاد
فعالیت: در این جلسه آموزشی تصاویری از رفتارهای صحیح و ناصحیح اجتماعی نشان داده شد و از دانش آموزان خواسته شد اگر تصویر کار قشنگی را دیدند بگویند "yes, yes, yes" و اگر کار نادرستی دیدند بگویند "no, no, no". در ادامه فیلم کوتاه در خصوص رفتارهای صحیح فردی نشان داده شد و در مورد هر رفتار در کلاس صحبت شد. سپس یک فیلم کوتاه در خصوص رفتارهای صحیح فردی نشان داده شد و در مورد هر رفتار در کلاس صحبت شد.
تکلیف: دانش آموزان باید در منزل دو رفتار صحیح و دو رفتار ناصحیحی که خارج از منزل و مدرسه مشاهده کردند و به نظرشان خلاف اتیکت بوده یادداشت کرده تا در جلسه آینده در مورد آن در کلاس بحث کنیم.

ریاضی دوم

مدرس: کاشانی، زهرا
فعالیت: کتاب ریاضی صفحه‌ی 9 و 10 تدریس شد.

نگارش دوم

مدرس: کاشانی، زهرا
فعالیت: صفحه‌ی 17 کتاب نگارش نوشته شد.
تکلیف: صفحه‌ی 18 کتاب نگارش نوشته شود. هم معنی و مخالف درس ستایش خوانده شود فردا پرسش خواهیم داشت.

املا دوم

مدرس: کاشانی، زهرا
فعالیت: املا از درس ستایش گفته و تصحیح شد. اولیا عزیز ملاحظه شود.

ریاضی دوم

مدرس: کاشانی، زهرا
فعالیت: صفحه‌ی 8 و 9 کتاب ریاضی تدریس شد.

نگارش دوم

مدرس: کاشانی، زهرا
فعالیت: صفحه‌ی 11 و 12 کتاب نگارش نوشته شد.
تکلیف: برای فردا دفتر هم معنی و مخالف(40 برگ یا 60 برگ) آورده شود. صفحه ی 13،12 و16 کتاب نگارشی نوشته شود. املا از درس ستایش تمرین شود. فردا املا خواهیم داشت.

هدیه‌های آسمان دوم

مدرس: کاشانی، زهرا
فعالیت: درس اول هدیه ها تدریس شد.

هنر دوم

مدرس: علی خانی، پریسا
فعالیت: نقاشی عروس دریایی و رنگ‌آمیزی آن با پاستل انجام شد.

سواد مالی

مدرس: خان بابایی، مریم
فعالیت: کلاس را با آموزش پول توجیبی آغاز کرده و از دانش‌آموزان خواستیم، اگر تجربه‌ای در زمینه دریافت و یا استفاده از پول تو جیبی دارند، برای هم کلاسی‌ها بازگو کنند. انیمیشن مهارت‌های زندگی (پول تو جیبی)، در کلاس مشاهده و درباره آن بحث و تبادل نظر شد. قصه صوتی ،"اولین پول تو جیبی من" ، در کلاس شنیده شد و بچه هایی که داوطلب بودند به صورت شفاهی خلاصه آن را بازگو کردند
تکلیف: جدول برنامه هفتگی برنامه ریزی پول توجیبی ،که در کلاس کشیده‌شد را پر کرده و در پرتال بارگذاری نمایند. خلاصه قصه صوتی "اولین پول توجیبی من" نوشته‌شود.

ریاضی دوم

مدرس: کاشانی، زهرا
فعالیت: صفحه‌ی 7 کتاب ریاضی تدریس شد. برگه دعوت‌نامه جلسه اولیا و آموزگاران تحویل دانش‌آموزان شده‌است. فایل این دعوت‌نامه نیز به پیوست در این قسمت به عنوان کاربرگ بارگذاری شده‌است.

فارسی دوم

مدرس: کاشانی، زهرا
فعالیت: روانخوانی توسط دانش‌آموزان انجام شد. دستور زبان درس اول (کتابخانه‌ی کلاس ما) تدریس شد. برگه نحوه‌ی تقسیم‌بندی و سیمی کردن کتاب‌ها تحویل دانش‌آموزان داده شده و فایل آن به عنوان کاربرگ در این قسمت بارگذاری شده‌است.
تکلیف: روانخوانی درس ستایش و کتابخانه کلاس انجام شود.

نگارش دوم

مدرس: کاشانی، زهرا
فعالیت: کتاب نگارش صفحه ی 15 سوال 2_3_4 نوشته شد.
تکلیف: صفحه ی 9 _ 10 و 15 (قسمت اول رونویس) کتاب نگارش نوشته شود.

ریاضی دوم

مدرس: کاشانی، زهرا
فعالیت: صفحه‌ی 5 و 6 کتاب ریاضی تدریس شد.
تکلیف: فایل پی دی اف ریاضی بارگذاری شد.

فارسی دوم

مدرس: کاشانی، زهرا
فعالیت: روانخوانی درس کتابخانه‌ی کلاس ما انجام‌شد. کلمات ارزش املایی گفته‌شد. دستور زبان درس کتابخانه‌ی کلاس توضیح داده‌شد.
تکلیف: از درس ستایش و کتابخانه‌ی کلاس روانخوانی شود. از کلمات ازش املایی درس ستایش و کتابخانه‌ی کلاس دو بار نوشته شود. املای لغات درس اول گفته شود.

ورزش دوم

مدرس: قاضی طباطبایی، سید حسین
فعالیت: دانش‌آموزان با قوانین و مقررات کلاس تربیت بدنی آشنا شده و در مورد علایق و استعداد ورزشی‌شان گفتگو کردند. در ادامه به چند گروه تقسیم شده و بعد از تعیین سرگروه به بازی پرداختند.

بازی استراتژیک

مدرس: بیک وردی، بهار
فعالیت: درود بر اولیای محترم و دانش آموزان ورزشکار و فعال، امروز جلسه اول کلاس ریتم و گیم با معرفی دانش آموزان به صورت بازی (بادی پرکاشن) جهت تمرکز و اجرای ریتم که اولین تجربه کار گروهی و ریتم زدن دانش آموزان بود، آغاز گردید‌. همچنین معرفی ساز چوبک و زدن ریتم با چوبک همراه آهنگ خونه مادربزرگه انجام شد.
تکلیف: پیشنهاد می‌گردد برای بهتر زدن ریتم و همخوانی دانش آموزان، متن شعر آهنگ خونه مادربزرگه را یاد بگیرند.

مهارت اجتماعی

مدرس: مقاره عابد، مهشاد
فعالیت: در این جلسه آموزشی دانش آموزان با مفهوم اتیکت و آداب اجتماعی آشنا شدند. قوانین کلاس مرور شد. در ابتدای کلاس از همه دانش آموزان خواسته شد هر زمان توپ را در دست گرفتند با این جملات "سلام، روزتون بخیر، من(نام دانش آموز) هستم، از دیدار شما خوشحالم". همکلاسی‌ها پاسخ دادند " سلام (نام دانش آموز) جان، ما هم همچنین." معرفی خود را به شکل صحیح تمرین کنند.
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: